rakovan-policie-mne-prinutila-pouzivat-antiradar.jpg

Rakovan: Policie mne přinutila používat antiradar

dopravní předpisy v čr

Měření povolené rychlosti? Nejsem proti! Ale nesouhlasím s tím, aby se měřilo na zcela nelogických místech.

Diskuze

41 komentářů

    Tom

    Čekal jsem nějakou buzeraci a nebo křivdu…

    Ale to, že pokutovali za oprávněné překročení rychlosti, mi nepřipadá zvláštní. Spíš bych apeloval na místní úřady, proč tam to omezení je.

    majk

    přesný!!! díky za odvážnej a rozumnej názor na věc!
    myslím ale, že bychom s tímto stavem měli něco udělat, jinak budeme opravdu jen ovce které čekají na to kdy jim šlendrián sebere peníze nebo papíry. ti šmejdi kteří toto organizují jsou našimi zaměstnanci a je potřeba jim to dát najevo!!!
    pojďme s tím něco dělat!

    AAA

    tak v pripade letiste si fakt znamej nemuze stezovat „ze to tam nezna“. Ta padesatka je vyznacena skutecne viditelne.
    U mereni u skoly by asi stal za uvahu znamy materialni aspekt…

    Nep

    No, ono je to stejné, jako se všemi nesmyslnými pravidly – začnou se porušovat a systém ztrácí autoritu. Přesně tak je to u nás, s podporou policie, nastaveno. Omezení rychlostí ukrytá do rébusů (70 ve městě ukončená křižovatkou, 80 na dálnici ukrytá do začátku obce nebo do značky konec silnice pro motorová vozidla…). V německu se mi nikdy nestalo, že bych nevěděl, jak rychle mám jet, nebo že bych přehlédl omezení rychlosti – tam jde o bezpečnost, snížení rychlosti má smysl. U nás jde většinou o vybírání peněz a to smysl, co se bezpečnosti týče, postrádá. Bohužel pro ta omezení, která smysl mají – dopředu to totiž nejde poznat a třicet opravdu všude jezdit nebudu, to bych se zbláznil.

    Nep

    No, ono je to stejné, jako se všemi nesmyslnými pravidly – začnou se porušovat a systém ztrácí autoritu. Přesně tak je to u nás, s podporou policie, nastaveno. Omezení rychlostí ukrytá do rébusů (70 ve městě ukončená křižovatkou, 80 na dálnici ukrytá do začátku obce nebo do značky konec silnice pro motorová vozidla…). V německu se mi nikdy nestalo, že bych nevěděl, jak rychle mám jet, nebo že bych přehlédl omezení rychlosti – tam jde o bezpečnost, snížení rychlosti má smysl. U nás jde většinou o vybírání peněz a to smysl, co se bezpečnosti týče, postrádá. Bohužel pro ta omezení, která smysl mají – dopředu to totiž nejde poznat a třicet opravdu všude jezdit nebudu, to bych se zbláznil.

    AAA

    A jeste si prisadim, pred tou 50 je osmdesatka, tj i kdyby to proficel 80, porad to neni na cistirnu (pokud to neni opakovany prestupek v poslednim pulroce).

    Acaila

    Což tohle je ještě úplně ok. Miluju omezení na 30 na dlouhých úsecích (kde by i průměrný řidič jel bezpečně 110) kvůli díře vykopané ve stoce a které není ukončeno ani po 5 km…

    Sova

    Kde jsou kamery v Praze je uvedené třeba na http://kamery.praha.eu. Mě osobně vytáčí měření 50ky na silnici s třemi pruhy jedním směrem, která je ještě do kopce a to prý kvůli hluku v zástavbě. Někteří řidiči tam rádi jedou pro jistotu 45 a člověk pak musí podřazovat na trojku, což podle mě ke snížení hluku rozhodně nevede a ekologické to není už vůbec.

    Tomáš Němec

    Není mi jasné, jak za kterýkoliv ze zmíněných „přestupků“ mohla proběhnout pokuta (i.e. úspěšné důkazní řízení). Všechno jsou to jasná porušení zákona ze strany policie, která by nemohla klapnout ani při nedokonale vedeném správním řízení.

    Mám tomu tedy rozumět tak, že si autor pořídil antiradar a dostal ho se slevou, když napíše článek, aby i ostatní lidé antiradar kupovali?

    Tomáš Němec

    Teď jsem se ještě podíval na cenu toho antiradaru a mé podezření ještě stouplo. Řídím od roku 2007 a za plných 16 let jsem nezaplatil na pokutách ani polovinu, možná ani třetinu ceny toho přístroje. A jen obtížně bych se dal zařadit do skupiny „striktně dodržující předpisy“…

    Mým antiradarem je A) můj způsob řízení, kdy nemám problém jet v jednom okamžiku třeba 70 nebo tak rychle, abych byl schopen včas detekovat jakékoli nebezpečí od chodce po nízko letící meteority a v dalším stát před přechodem a pouštět chodce nebo meteoritům uhýbat.

    A za B) je mým autoradarem mé právní vědomí. Funguje to výborně a nestojí to nic než trochu času při četbě právních norem a judikátů. A chce to nebýt předposraný před PČR nebo Městapem.

    Tomek

    omezení před školou smysl má, ale čekal bych úpravu, která by upřesnila jeho platnost jen na dny školní výuky a ještě jen na určité hodiny.
    Někteří sráči u nás na to stejně kašlou – předjel mě tu u zš soused v SUV cca 80tkou v době oběda .. v době kdy první várka trpaslíků opouští školu. Nebyl první ani poslední, ti ostatní jezdí „jen“ 60.

    Lukas

    Dobre mu tak, protoze kdyz neumi dopravni znacky, tak holt musi trpet.
    Je tam rychlost snizena na 70 a posleze 50.
    A kdyz budu jo rejpat, v pripade, ze by jel 80 tak mu ridicak nechaj. Za sjezdem na stare letiste je totiz ukoncena silnice pro motorova vozidla.

    Takze mily pan nejen ze nedodrzuje rychlost( to bych mu ani nezazlival), ale hlavne si tu autoskolu opravdu potreboval zopakovat, aby se naucil znova dopravni znacky.

    Ze tsm je ta 50-ka buzeracni, to je vec jina , ze se za 20let od revoluce nevybudoval nadchod, je bohuzel vec vedlejsi. 50-ka s radarem je tam kvuli prechodu.

    Kuban

    jako naprosto s tebou soucítím souhlasím, ale zároveň si přesně poukázal na společenský problém!!!

    „já nechci, nebudu, to bych se zbláznil“ atpd…
    Nic ve zlém ale to přesně reflektuje stav společnosti.

    svobodu/demokracii si zde totiž všichni vykládají jako anarchii…. A v tom je krapet rozdíl.

    EL

    Mě tam ta 50 taky rozčiluje, ale má tam smysl, je tam semafor a přechod (v místě, kde má být bez debaty nadchod). Navíc hned za tím přechodem je zase 80 (tuším, teď jsem tam už nějakou chvíli nejel).

    Doktor - ten s tečkou

    Abych používal antiradar, tak k tomu by mne policisté nedonutili.Vyhazovat zbytečně peníze z okna? Jezdím předpisově. A,že měří na nelogických místech? To je velmi logické. Přeji pevné zdraví.

    Trpaslík

    Nevím, kde se se v lidech bere ta představa, že můžou porušovat zákony, když se jim nelíbí a je to vlastně Ok. Jízda autem na silnici, ač to zní divně, není právo, ale výsada; a pokud budete porušovat pravidla (jezdit opilý, porušovat rychlost nebo používat antiradary), tak vám bude odebrána. Pokud se vám tahle pravidla nelíbí (padesátka na rovné silnici), snažte se je legálně změnit a já vás v mnoha případech podpořím – to je totiž jediná správná, i když namáhavá, cesta. Ale neporušujte je a pak se nevymlouvejte na to, že jste k tomu byl přinucen.

    hmm

    Tak až Vás jednou změří na tom nelogickém místě, kde budete přesvědčen, že jedete logicky a předpisově a ono se ukáže ,že tam na Vás vymysleli takovou malou prasárničku, které jste si jen těžko mohl všimnout, tak Vám logicky přeju, ať si to užijete a ať je to logicky drahý. Vy Předpise.

    Petr K.

    No hlavně „poslední spravedlivý“ pan Rakovan zapoměl uvést, že je na té čtyřproudovce u letiště úrovňový přechod pro chodce. Takže ta 50ka tam reálný důvod má.
    Vůbec mám pocit, že zdejší redaktoři jezdí po jiných silnicích a potkávají jiné policisty, než já. Najezdím ročně přes 50 000 km, kromě obcí (kde se striktně držím reálné 50km/h a respektuji i další rychlostní limity už jen z prosté lidské slušnosti) jezdím běžně 20 km přes limit a pokutu jsem naposled platil před pěti lety. Od té doby jsem zažil JEDNU preventivní (a naprosto korektní) silniční kontrolu. To byl můj veškerý další kontakt s PČR od té doby. Bodové konto mám čisté. Skoro bych ocenil, kdyby na silnicicí bylo PČR vidět mnohem víc. Asi jsem divný. Nebo, že by jiná dimenze…?

    ovce

    ty jsi typický blbeček a nic než OVCE…kdyby ti kalousek řekl že budeš odevzdávat 100% příjmů jako daň tak to bude taky zákon…nemám nic proti dodržování spravedlivých a opodstatněných předpisů, ale to co se děje v čr je jen plánovitá buzerace, zneužívání práva k táhání peněz…prostě tu máme spoustu nadbytečných předpisů omezení a politiků s lobisty, MUSÍME TA PRASATA ZASTAVIT NEBO BUDEME ZA CHVÍLI JEZDIT VŠUDE 30KM/H

    Petr K.

    Už to nehul!!! No a nebo Dr. Chocholoušek prý dokáže podbné případy docela dobře řešit. 😀

    Omluva za osobní invektivu, ale nemohl jsem jinak. Je léto a k tomu zábava přece patří. 🙂

    XXX

    Původně jsem chtěl taky něco napsat, ale vystihl jste celkem přesně i mé zkušenosti. Někdy bych se chtěl s místními redaktůrky svézt a zjistit jak je to těmi Mirky Dušíny terorizovanými všemi kolem.

    Bartolomej

    Zverejneny clanek povazuji za typicky projev zdejsich pomeru. Temer kazdy je presvedceny, ze je z nejakeho duvodu nad zakon a nad pravidla. Jeden ze zajimavych aspektu penalizace jakehokoliv prekroceni pravidel, je to, ze penalizovana neni pouze skodlivost prekroceni, ale prekroceni samotne. Jinymi slovy v civilizovane spolecnosti necihaji policiste za bukem, a ridici respektuji pravidla, nejen pravidla dle jejich nazoru rozumna. Nerozumna pravidla je zapotrebi zmenit, nikoliv porusovat.

    Doktor - ten s tečkou

    ty jsi typický blbeček a nic než OVCE – Ty musíš mít opravdu velké sebevědomí a ego,to je vpořádku, ale největší průšvih v Tvém případě jsou projevy neslušného chování. Nikdo Tě nenutí souhlasit s názory ostatních, máš právo svobody slova, ale urážet tady diskutujícího to jsou projevy arogantního člověka. Používej více mozek, než ze sebe něco vypotíš! Doktor.

    XXX

    Nějak se vám to začíná jít do kopru. Jo nedá se věčně vařit z vody a bez hlavy a paty jen ostatní kritizovat, dřív vám to ještě pár tupců celkem žralo, ale ta doba už asi celkem končí.
    Co se spíš pro příště zaměřit na podstatu problému, ale to je pro vás asi trošku nad schopnosti, co?

    Doktor - ten s tečkou

    To je opět příklad člověka, který neumí číst a ještě k tomu je hodně škodolibý. Jaký Ty musíš být řidič? To asi nebude moc slavné, že? Přeji Ti pevné zdraví. Doktor.

    Jak jste na to přišel, že neumím číst? Proč mi tykáte? Navrhněte datum, čas, místo (okruh, ať máte klid) a můžete mi ukázat, jaký jste tedy řidič. Rád se nechám poučit, můžete mi ukázat pár triků, které používáte, pane doktore. A opravdu prosím netykat, jsem na to dost háklivý.

    Lukas

    Kousek za prechodem je 70-ka, az za most za letistem, tam opet zacina silnice pro mot.vlzidla.

    Jinak dodam, ze je jeste pred snizenim na 70 cedule velka jak k***a s merenim rychlosti, nasleduje 70-ka a pote 50-ka. Takze muj nazor je stejny, dobre mu tak.

    Lip uz to snad ani oznacit nejde a z dalky sou videt kamery, takze zadna fabka schovana na placku za stromem.

    Kdyz letel 100+ a nesledoval znacky, neni duvod, aby plakal( snad jen nad svou tuposti).

    Doktor - ten s tečkou

    Tak zaprvé se Vám pane omlouvám za to tykání, bylo to ode mne opravdu nemístné a poučím se z toho. Jak jsem přišel na to, že neumíte číst? To je jednoduché, pokud jsem napsal, že dodržuji předpisy,tak i na těch nelogických místech, to mne policisté nemají zaco trestat, kdežto Vy by jste mne nejraději viděl potrestaného,proč?.K tomu okruhu, děkuji Vám za nabídku, ale vzhledem k mému věku si nepotřebuji nic dokazovat.Jen doufám, že na mne nezahořknete a kdybych, třeba, potředoval pomoc na cestě, tak že pomůžete. Já bych pomohl. Doktor.

    Doktor - ten s tečkou

    Ještě jste mi Filipe neodpověděl na mojí otázku.

    st

    Jde vidět, že to má pán v hlavě naprosto v pořádku. Kdo hodně jezdí, tak prostě antiradar potřebuje. Policie zvláště ty městské se honí za easy money a bezpečnost je všem u…
    Přeji hodně šťastných km.

    st

    Přesně tak. Je v naprostém pořádku, že v době, kdy ve škole mohou být děti je omezena rychlost. Co v pořádku není, že tam někdo měří o prázdninách.
    Proč něco takového se neděje přes školní rok?

    Kumi

    …netušil, že je zde padesátka…Asi chodil do nějakého romského kurzu autoškoly, že netušil.
    Před pár dny jsem to tady psal JUDr. Beranovi: Stránky určené ke klikání ovcí pro zisk z reklamy. Ovšem pozor! Už nestačí jen ta, která tady bliká při čtení. Tady už se reklamuje přímo v článku typ antiradaru. Hoši, hoši

    To místo asi všichni znají je to tam opravdu dobře vyznačené,ale nic méně 50sátka a radary tam byli asi umístěny z důvodu stálých nehod kdy jeli vozidla dost rychle a při červené na semaforu nasledovaly tzv.inventury kufru v tom lepším případě.Nadchod či podchod se odkládá z důvodu že zde někdy možná bude křižovatka městského okruhu. Nic méně autorovy jde spíše o princip jak probíhá měření rychlosti.

    Mirek

    Mereni rychlosti je vydelecna cinnost pro jak mestskou tak statni policii. Mestska se tim vlastne zivi a na nic jineho jim nezbyva cas. Statni ta zase musi zaplatit vsechny radary a auta co nakoupila tak se vybira jak to jde. Je fakt ze 30ka u skoly a mereni treba ve 22.30 je jen okradani ridicu ikdyz tam skola skoncila v 17h.max. Je to statem povolene okradani. Snizena rychlost na opravovanych usecich dalnic je taky na povazenou, vemu li ze na okreskach kde se stezi vejdou 2 mala osobni auta jedou proti sobe 90km/h. Na dalnici kde je to prehledne je to na 69km. a pak na 80km. tak ted nevim kdo je hlupak jestli ten kdo to naridi nebo ten kdo jede rozumne a s prehledem vidi na XXXX metru ze se nedeje nic ani na opravovanych usecich a muze jet klidne i 110km. Ale vydelek je prednejsi nez rozum. Proto jsou merene useky pro rozumne ridice bezne jete kolem 90km. a radar je vydelek pro hlupaky. Kdyz mas na auto a naftu nebo benzin mas i na pokuty a kdo nejvic plati? Ridici, ani danovi poplatnici neodvedou tolik do statni kasy.

    Doktor - ten s tečkou

    Příteli Kubane, zdravím. Já bych to posunul trošku jinak. Totiž někteří si myslí, že porušování předpisů a tak všeho – anarchie, je vlastně vymoženost svobody a demokracie.Přeji Ti pevné zdraví a pěknou dovolenou. Pokud se na mne budeš zlobit, že jsem Ti tykal, tak se rovnou omlouvám. Doktor.

    centsm

    Se školou mám zkušenost z Itálie. Zastavil mě policista, že jsem jel rychle. Na moji námitku, že jsem nejel ani 50 odpověděl, že jedu kolem školy a 50 je příliš rychle a že on určuje, co je rychle. Pokutu jsem nedostal, za to poučení, proč mám jet kolem školy velmi opatrně. Musím přiznat, že měl pravdu i bez značky.

    honz

    Ja byl osobně svědkem, kdy si fízlové na D11 nechali udělat snížení ryclosti na 80, na 60 a dva pruhy do jednoho aby se jim to líp měřilo a sbíralo, podotýkám že to bylo dopravní omezení jen kvůli měření a kasírování, žádné práce na silnicích neprobíhaly!! Tehdy mě antiradar zachránil, takže se hrdě hlásím k „pirátům“ jako p.Rakovan

    Slava

    Ja ridim o 4 roky dele nez vy, ale musel jsem kvuli tomu zacit uz v roce 1993 😉

    Kuba

    Co se týče prvního příkladu, tak si myslím, že by se Váš kamarád vyhnul pokutě, kdyby sledoval dopravní značení. Před měřeným úsekem je značka „50“. Měřený úsek je zde zejména kvůli snížení hlučnosti, vzhledem k osadě Na Padesátníku, která se okolo komunikace nachází (nejsem jejím obyvatelem). Dále je na měřeném úseku umístěno SSZ a přechod pro chodce. Nehledě na snadnější napojování vozidel směrem od Horoměřic na tuto komunikaci, není zde totiž připojovací pruh..

    Tomek

    6 mínusů, 6 sráčů ?

    xXx

    Pokud tomu bylo skutecne tak, pak takove opatreni nesleduje zakonny ucel (zajisteni bezpecnosti a plynulosti silnicniho provozu), PCR jednala nad ramec zakonneho zmocneni a vysledek mereni tedy nelze pouzit jako dukaz. Druha vec je materialni aspekt skutku.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist