Rakovan: Svátky nesvátky, pomáhat a chránit se musí. S Passatem.

Máte k dispozici auto s výkonem tři sta koní, se kterým na dálnici zlikvidujete každého piráta v rychlém autě? Tak šup za volant a měřit – do města!

Když jsem se zamýšlel nad tím, jak ukončím ve svém posledním blogu roku 2013, či přesněji vstoupím do nového roku 2014, témat nebylo málo. Na poslední chvíli se stala nehoda Michaelu Schumacherovi a to se jako téma více než nabízí, ale – co o tom psát? Nepřeji nikomu nic zlého, takže mu držím palce, ale komentovat jeho jízdu? Ne, nemám dostatek informací. Prý jel mimo vyznačenou sjezdovku, to je jisté. Mluví se o tom, že mimo trať „si neužíval“, ale jel někomu na pomoc. Vážně nevím, pravdu ukáže asi až vyšetřování. A tak se s vírou, že se nejen brzy dostane z ohrožení života, ale také se vrátí zpět do normálního stavu, posunu k jiném tématu.

Tím jsou policejní hlídky v Passatech. Jeden čtenář mi poslal video, které natočil a na němž zachytil, jakou rychlostí projíždí hlídka v policejním WV Passat „obecním radarem“. Beru tak, jak jsem dostal, prostě video tady je, nevím o něm nic bližšího, jen vidím to, co je na nahrávce a názor je třeba udělat si každý sám.

A navážu s další „historkou“ a ta se týká přímo mne. Opět v ní hlavní roli hraje dvojice policistů a dálniční Passat. Který se ovšem neukazuje až tak úplně dálniční. Během vánočních svátků jsem jezdil tak, jako řada dalších lidí autem po Praze. Sjel jsem z městského obchvatu a ve chvíli, kdy jsem opustil „dálniční“ teritorium, pověsil se mi už na sjezdu na zadní nárazník Passat.

Ve zpětném zrcátku jsem viděl dvě postavy v reflexních vestách, kolem dokola hromada vybavení, drátů, antén a tak dále, a musel bych být idiot, aby mi hned nedošlo, kdo že to za mnou jede nalepený. Tedy, ehm, za mnou, spíše na mne, protože odstup od mého auta by se dal počítat spíše v decimetrech než metrech. Semafor s červeným světlem nás zastavil a zelená pak odstartovala jízdu, která byla všechno, jen ne bezpečná a hodna policie České republiky. Rozjel jsem se do kopce, odhadem několik set metrů, na tempomat dal padesát a jel jsem. Passat mi doslova a do písmene dýchal na záda, možná jsem paranoidní, ale jako kdyby mne chtěli popohnat? Dodržení bezpečné vzdálenosti – to byl z jejich strany v tu chvíli prázdný pojem. Jistě, snažili se mne určitě roztlačit!

Měl jsem sto chutí zareagovat nečekaným zabrzděním. Prostor by na to byl, silnice poměrně dlouhá a jen kdesi v dálce jeden přechod, na který se blížil pomalu chodec. Bylo to dobré načasování, mohl jsem šlápnout na brzdu o chvíli dřív a zastavit na fleku… ale… mám si nechat rozbít auto o Vánocích jen pro to, abych se pak dohadoval s dvojicí nekompetentních policajtů? Ne.

Jeli jsme padesátkou ještě dalších pár minut – v místě, kde by i sedmdesátka nebyla nebezpečná, protože prostě v této oblasti není žádné rizikové místo. Ale je tam padesát, tak jedu padesát, o to nejde, to je v pořádku… a policie se na mne pořád lepila jak nadržený vilný opilec na diskotéce na náctileté slečny.

Nějaký hluboký závěr? Ani snad ne. Jen jsem byl překvapen tím, že „dálniční“ Passat měří i v městě – a já si říkám jestli na to, aby policie jezdila padesátkou po městě, bylo nutné kupovat třistakoňové drahé šestiválce?!

Další, co mne konsternovalo, byl přístup při měření. Nejel jsem rychle, nejel jsem agresivně, nijak jsem neprovokoval svým chováním, naopak jsem jel tak, jak mi přikazoval zákon, a přesto se na mne policajti tlačili a snažili se mne vyprovokovat k rychlejší jízdě, tedy překročení pravidel. Proč? To je náplní jejich práce? To je uvedení hesla „pomáhat a chránit“ do praxe? Díky chování této konkrétní policejní hlídky jsem si zase přestal naší policie o něco vážit.

tit. foto: Policie ČR

3.1.2014 10:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist