Rakovan: Dopravní policie je ve skutečnosti i tzv. „módní policie.“ Vážně!

Znáte to asi také, rubriky z časopisů, ve kterých odborníci hodnotí "outfit" více či (častěji) méně známých celebrit. Policie musí zvládnout totéž, bez ohledu na příslušnost k VIP.

Před pár dny jsem zpracovával materiál, který vypracoval ÚAMK, ohledně toho, v jaké obuvi je či není vhodné či bezpečné řídit auto nebo motorku. Jde o nedávný článek o žabkách, abych byl přesný a v kostce šlo o to, pokud se vám nechce původní článek číst, že brzdná dráha řidiče v botě s volnou podrážkou je delší než u podrážky pevné. Text, který jsem měl od ÚAMK k dispozici, končil závěrem, že „jednoznačně se tedy ukazuje, že je na místě na bezpečnost vlastní, spolucestujících a ostatních účastníků silničního provozu dbát i tím, že nebudeme v létě při řízení motocyklu nebo automobilu řídit v obutí bez pevné paty, s hladkou podrážkou, měkkých střevíčcích či dámských botách s vysokým podpatkem“ a také informací o tom, že „Policie může udělit pokutu za nevhodné obutí spíše k přihlédnutí k zásadě způsobilosti řidiče k řízení motorového vozidla, a to ve výši až 2 tisíc korun.“

Tuto myšlenku bych si dovolit poněkud více rozvinout. Nejsem odborníkem na právo, ale předpokládám, že ÚAMK ví o čem mluví a cituje přesně literu zákona, takže pokud „Policie může udělit pokutu za nevhodné obutí spíše k přihlédnutí k zásadě způsobilosti řidiče k řízení motorového vozidla, a to ve výši až 2 tisíc korun“ za špatné boty, znamená to, že může řidiče pokutovat i za to, že má nevhodné triko, čepici, sako, kalhoty? Trubky pevně sevřené kolem zadku a nohou omezující pohyb končetin na pedálech. Korzet, díky kterému nemůže řidička dostatečné dýchat? A co pak oblečení, které na sobě řidič či řidička nemá, ale také může ovlivnit zásadním způsobem bezpečnost silničního provozu?

Fenoménem poslední doby je opalování nahých dívek v oknech domů a tím vyvolaná poměrně velká nepozornost řidičů, kteří danou skutečnost uvidí a – co si budeme nalhávat – nechají se tímto jevem více či méně zaujmout, až pohltit. Přestože přímými účastnicemi silničního provozu tyto dívky nejsou, ovlivňují ho.

Co se ale stane, když by taková dáma v Evině rouše, nebo ani ne přímo nahá, ale třeba v nějakém „oblečení“ ve stylu chytré horákyně tak, jak se pro příklad snažím nastínit v přiložené fotogalerii, sedla za volant? Sama o sobě na sobě nemá nic, co by jí omezovalo v jízdě, resp. ovlivňovalo při „způsobilosti řidiče k řízení motorového vozidla.“ Dovolím si ale tvrdit, že pokud by taková slečna vyrazila na silnice v autě, nebo nedejbože třeba na motorce, řidiči kolem ní by silnice proměnili svou nepozorností k řízení a stoprocentním zaměřením na ni v totální chaos. A to by tedy „nevhodnou“ část garderoby „neměla“ a ne „měla.“

Zpět ale k méně pikantní části této tématické oblasti, mám před očima dědka v klobouku, nebo dámu, jejíž pokrývka hlavy má krempu tak širokou, že nejen že omezuje výhled, ale také při pohybech hlavy naráží do zpětného zrcátka, opírá se o hlavovou opěrku… Má Policie právo vytáhnout žlutou či červenou kartu a ohodnotit tento módní výstřelek dvěma tisíci korun? A ještě se otřu o ono „řízení motorového vozidla,“ co když obutá na jehlách sedne dáma, nebo třeba účastník travesti show imitující Tinu Turner – na jízdní kolo a vyrazí do provozu?

Zobrazit všechny fotografie

Znovu se vrátím na začátek myšlenky, i k titulku, ve kterém narážím na tzv. módní polici, ve kterou by se tímto ta Dopravní v zásadě proměnila. Pokud totiž zákon přesně a jasně nedefinuje, v čem smí či nesmí řidič řídit motorové vozidlo a je na policistovi, aby toto na místě analyzoval, vyhodnotil a ten je skutečně tím, kdo o vhodnosti obutí či oblečení rozhoduje, rozdíl mezi prací strážce zákona a porotcem v rubrice lifestylového časopisu je tak mým pohledem (téměř) smazán.

14.7.2014 8:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist