Beran: Magistrála – absurdní radarové minové pole

Z Magistrály si dopravní policie udělala dobře vydělávající projekt. Snížení rychlosti přitom vzniklo kvůli nadměrnému hluku. Co na to JUDr. Beran?
beran-magistrala-absurdni-radarove-minove-pole-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

V poslední době jezdím docela pravidelně po tzv. Magistrále, tj. ulici 5. května v Praze, a to zejména odpoledne, když jedu vyzvednout malou do školky a nemohl jsem si nevšimnout, jaká se z té ulice stala „zlatá žíla“ dopravních policistů a doslova minové pole pro řidiče.

Jak asi víte, jedná se o dálnici ve městě se třemi pruhy, kde je zcela nesmyslná padesátka. Údajně z důvodu ochrany před hlukem. Nechám teď stranou, že policie nesmí měřit rychlost z jiného důvodu než kvůli bezpečnosti a plynulosti silničního provozu (§79a zákona č. 361/2000 Sb.) a že veškerá její činnost zaměřená na postihování překračování nejvyšší dovolené rychlosti z důvody ochrany před hlukem je protiprávní.


Mimochodem, nedávno tam byl položen nový „tichý“ asfalt a následná měření ukázala, že při zvýšení rychlosti na 70 km/h, je zvýšení hlučnosti o 1 (!) decibel, ovšem navýšení nejvyšší povolené rychlosti jsme se stejně nedočkali. Že je tak snížení rychlosti bezdůvodnou šikanou řidičů, je evidentní, ale dnes se budu věnovat jinému aspektu, jakkoli souvisejícímu.

Onehdá jsem takhle jel a vidím, že tam „loví“ nový černý Passát v kombíku (bacha na něj!). Zrovna měl slovenou jednu svou kořist, která tam možná těch zabijáckých 70 akorát jela. Tak si říkám, že je to dobré, že si už můžu přidat na mnou libovolně určenou vysokou rychlost (když provoz dovolí) a ejhle, o kousek dál vidím dalšího policejního Passáta, tentokrát světlý sedan, jak čeká na svou vlastní kořist (bacha na něj!). Cože? Dva nové „superrychlé“ Passáty loví „pod úroveň jejich šestiválce drobnou“ kořist mezi Pankrácí a Nuselským mostem v odpoledním provozu?

Aby toho nebylo málo, zrovna nedávno jsem tam na lovu viděl pro změnu starou modrou jedničkovou Octávii (pozor, na ně!). Taky měla akorát uloveno. A nedávno další starou jedničkou Octávii, pro změnu červenou (i na tyhle pozor!).

„Cože?!“, říkám si, „čtyři policejní auta s radarem na Magistrále mezi Hlavním nádražím a Budějovickou?“ Tento týden to hoši od dopravky ale ještě trumfli, protože před sjezdem na Pankrác ve směru od Nuselského mostu stál u krajnice policista, na trojnožce rozbalené „nádobíčko“ a fotil. To je neskutečná koncentrace dopraváků měřících rychlost na tak malém úseku!

Aby ne, že? Však jezdit padesátkou po třípruhé dálnici, to je čistá motoristická tortura, komu by se chtělo, že? Takže kde to vidíme mimořádnou koncentraci dopravních policistů na kilometr silnice? V Praze na Magistrále. Co tam dělají? Měří rychlost sníženou kvůli údajnému hluku (navíc, jak měření ukazují, zcela fiktivnímu), tzn. postupují způsobem v rozporu se zákonem (jen se jim to špatně dokazuje, protože vždycky můžou říct, že tam měří kvůli bezpečnosti, ale co je nebezpečného na tom jezdit po dálnici 70kou nebo 80kou, že? Přece to zdůvodnění omezení je kvůli neexistujícímu hluku a nikoli kvůli ohrožení bezpečnosti). Proč by to ale policisty zajímalo, vybírá se tam určitě skvěle, tak zmnožíme počet policistů na tomto „plodném“ úseku, ať pokasírujeme co nejvíc.

Je to prostě jen další úkazka absurdity přístupu policie k bezpečnosti silničního provozu, přičemž v tomto případě se ty absurdity mezi sebou ještě umocňují (měří kvůli něčemu, co neexistuje a ještě to ani nesmí dělat, tak tam pro jistotu pošlou posily). Neskutečné mrhání prostředky daňových poplatníků!

21.2.2014 8:00| autor: JUDr. Tomáš Beran

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist