kottas-kolektivni-vina-na-silnicich-bezna.jpg

Kottás: Kolektivní vina? Na silnicích běžná.

dopravní předpisy v čr

Je možné, aby úřady uplatňovaly vůči svým občanům kolektivní vinu i v 21. století? Na našich silnicích běžně. Pomocí radarových semaforů!

Diskuze

6 komentářů

    jose

    máte pravdu, ale tenhle princip (kolektivní viny) je všude kolem nás (vytváří ho vůči nám státní aparát), Vámi popsaný příklad je už jen „třešinka na dortu“. Považte takové povinné ručení. Teoreticky se dělí na pojistný limit na majetek a pojistný limit na zdraví. Příklad: jedu v zimě autem po městě a vleze mi chodec 5metrů před autem do cesty (jak má většina pěšáků ve zvyku). Já ho buď srazím (policajti,šetření,když to dobře dopadne tak dostanu spoluvinu- tj.část léčebných výloh „se zatáhne“ z mého POV) anebo prudce zastavím a zezadu do mě někdo narve (další pojistná údálost). Já MUSÍM (za zákona) pojistné mít sjednáno, chodec NEMUSÍ mít sjednáno pojištění obč.odpovědnosti. Existuje v automobilovém světě lepší příklad přenášení odpovědnosti a kolektivní viny?? p.s. obdobně jako bude zastaven za mnou jedoucí řidič „zpožděnou“ červenou na rychlostním semaforu, působí také retardéry v obcích (zpomalovací prahy apod.) Tyto věci se pro automobilisty nikdy neobrátí v příznivější, neboť auto je zdrojem příjmu státu. Jediné, jak můžete (jako jednotlivci) stát lidově řečeno „vysr.at“ je: dodržovat maximum (byť nesmyslných) dopravních předpisů- a tak jim zavdat co nejmíň příčin, jak mohou vybrat pokuty.

    Petr K.

    No vaše starosti bych chtě mít!! 😀

    MAS

    A jake starosti mate vy?

    mirek

    Stejně funguje i dopravní značení. Běžně se stává, že se po dopravní nehodě udělá takové opatření, že se v tom místě sníží rychlost, nebo se namaluje plná střední čára zabraňující předjíždění a už se to nikdy nezruší. Nevím, proč nesmím předjíždět tak, kde vidím dostatečně daleko dopředu jenom proto, že tam kdysi někdo naboural. Nebo další věc. Udělá se rekonstrukce silnice a při ní se natře plná středová čára i v místech, kde je vidět. Ukázkou je silnice Louny – Ročov u které probíhá vyšetřování podezření z předražení. Po celkové rekonstrukci se bez porušení dopravních předpisů nesměl předjet ani traktor v úseku dlouhém téměř 10 km.

    mirek

    Stejně funguje i dopravní značení. Běžně se stává, že se po dopravní nehodě udělá takové opatření, že se v tom místě sníží rychlost, nebo se namaluje plná střední čára zabraňující předjíždění a už se to nikdy nezruší. Nevím, proč nesmím předjíždět tak, kde vidím dostatečně daleko dopředu jenom proto, že tam kdysi někdo naboural. Nebo další věc. Udělá se rekonstrukce silnice a při ní se natře plná středová čára i v místech, kde je vidět. Ukázkou je silnice Louny – Ročov u které probíhá vyšetřování podezření z předražení. Po celkové rekonstrukci se bez porušení dopravních předpisů nesměl předjet ani traktor v úseku dlouhém téměř 10 km.

    -es-

    Začal jsem to řešit tak, že pokud jedu například brzo ráno po Rohanském nábřeží, kde je série radarových semaforů za sebou (http://mapy.cz/#!x=14.452144&y=50.094667&z=15&d=addr_12761531_1&t=s&q=rohansk%25C3%25A9%2520n%25C3%25A1b%25C5%2599e%25C5%25BE%25C3%25AD%252015&qp=14.442517_50.091689_14.456311_50.097061_15) tak na ně prostě seru a projíždím je. Jak píše JUDr. Beran (http://www.autoweb.cz/beran-inteligentni-semafory-a-jine-medvedi-sluzba-ridicum/´), typická debilita, kde se ze smysluplného signálu „stůj, protože jiní mají volno“ udělal prostředek nesmyslné buzerace, který zpochybňuje jejich smysluplnost a vede k tomu, že si lidi zvykají jezdit na červenou (pro pořádek dodávám, že na „normálním“ semaforu jsem na červenou nikdy nejel).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist