beran-magistrala-absurdni-radarove-minove-pole.jpg

Beran: Magistrála – absurdní radarové minové pole

dopravní předpisy v čr

Z Magistrály si dopravní policie udělala dobře vydělávající projekt. Snížení rychlosti přitom vzniklo kvůli nadměrnému hluku. Co na to JUDr. Beran?

Diskuze

38 komentářů

    Kumi

    Myslím, že je tady ideální příležitost předvést zdejším ovcím, jak jste konečně žalobou uvedl do praxe ten svůj tolik omílaný materiální aspekt. Na své otázky jste si vlastně obratem odpověděl sám. Měří kvůli hluku, což je nezákonné, ovšem tvrdit budou, že je to kvůli bezpečnosti. Takže nemá cenu se přít. Tak to je fakt chlapské prohlášení „špičkového právníka“.

    ovec

    tento úsek rovněž jezdím každý den a hned několikrát, souhlasím že v tomto úseku se jedná pouze o bezprecedentní buzeraci která nemá nic společného s bezpečností, ale pouze s výběrem peněz. naopak 50ka tam přispívá ke zmatečnosti provozu kdy každý hlídá tachometr místo aby si hlídal prostor…osobně jsem připraven podpořit jakoukoliv akci která povede ke zrušení podobných nesmyslů…a argumentace hlukem? pokud chci klid asi si nekoupím byt u magistrály ale u lesa…POJĎME TEDY NĚCO DĚLAT!!! jinak orgány uvidí že česká ovce to prostě zkousne a za 2 roky na nás v rámci bezpečnosti zkusí 30km/h na dálnici v „nějakém nebezpečném úseku“…

    Lukáš

    Souhlasím s tím, že 50ka na magistrále je buzerací nejhrubšího zrna. Ad absurdum by mohli úplně zakázat vjezd na magistrálu od Pankráce po Holešovice a hlučnost klesne o 65 decibelů. Jen na vysvětlenou k tomu uváděnému 1 decibelu. Zvýšení hluku o 1 decibel odpovídá zvýšení hluku o cca 30% (3dB vyjadřují cca dvojnásobný nárust hluku), což už ale nevypadá tak hezky, jako napsat, že se hluk zvýší o jednu jednotku, že.

    Petr K.

    Nemyslím, že 50ka je nesmysl. Dejme tomu, že v krátkém úseku mezi Kačerovem a Budějovikou snad ano, ale dál už jistě ne. Taky tam tudy jezdím. Prostě si nastavím tempomat na danou rychlost a hotovo. Žádný stres, žádný vztek. Osobně mám naopak pocit, že to provoz v daném úseku celkem příjemně zklidnilo a skutečné zpomalení na cestě od Kačerova k muzeu (a obráceně) je tak jako tak díky kolonám na světlech neměřitelné.
    A jestli to lidem okolo pomůže k o něco snesitelnějšímu životu, docela klidně těch 20km/h oželím i mezi Kačerovem a Budějovickou.

    Jenže já se stejně na zdejší poměry divný. Najezdím 50tkm ročně (a ne pomalu), ale nic, co bych vnímal jako šikanu nebo útlak ze strany PČR nevnímám – a to předesílám, že zdaleka nejsem jejich příznivcem.

    Martin

    Jel jsem po magistrále předevčírem v 6.15 ráno ve směru z centra a jel sem fakt na tempomat 52km/h a skoro celou cestu sem jel společně s černým passatem a vůbec mi nedošlo, kdo to může bejt. Nad kačerovem jsem sjížděl na Jižní spojku kde je po dvou esíčkách nájezd docela krátkej a je potřeba se zařadit do svižně jedoucí kolony – tam je 80. V zrcátku sem viděl kamion, tak sem u svojí V8 trochu podržel trojku a cca ve 100km/h sem se plynule zařadil, přeřadil sem na šestku s úmyslem to zase bez brždění trochu zpomalit na tachometrovejch 90 a už sem měl za zádama matějskou. Osum let sem nedostal pokutu za rychlost a teď sem dostal pokutu a body za to, že sem nechtěl překážet! Jsou to jen buzerační sv.ně!

    Kadel

    Hm, to je sice hezká úvaha, ale berte, prosím, v potaz, že rozlišovací schopnost lidského sluchu v intenzitě je kolem 3dB. Takže změnu o 1dB smyslově prostě nepoznáte … Ale jistě ji pozná paní Rejchrtová z Pankráce (dohledejte si sami, informace je veřejně na webu), která celé tohle šméčko spustila.

    XXX

    Opět je tu klasickej Beranův pláč na tím co policie. Policie jen koná co se po ní chce. Vámi zvolení zastupitelé tam šoupli padesátku (nebo ji odmítají zrušit) a proč asi??? Jistě, je to zlatá žíla. Ale to neskončí dětským a naivním obviňováním policie, ta bude neustále konat to co se jí zhůry přikáže. Policejní šéfové jsou na svých postech jelikož je tam dosadili politici, ale jistě že ne zadarmo, nebo tu snad někdo věří na jakési opravdové výběrové řízení???? Šéfíci pak ty obyčejné kluky v pasatech pošlou vybírat a tak, aby toho bylo co nejvíc. Všechno to zapadá a funguje jak je předurčeno, dokonce se počítá i s tím že vztek a zloba se vyřádí na tom nejnižším článku, obyčejných policajtech co to mají nařízeno. Dokonce i „elitní“ právník si nevidí dál než na špičku nosu (nebo že by to byl úmysl ?)

    Kumi

    Je to úmysl. Vyprovokovat ovce ke klikání a pak už se jen usmívat, jak se penízky z reklam sypou.

    Lukáš

    A z čeho si myslíš, že ten web žije? Až budou všichni ochotni za čtení článků platit, můžou reklamu zrušit. Je ale fakt, že tady to s reklamou vážně přeháněli. Tento web mě přinutil používat Adblock. Až se to zlepší, jsem připraven ho zase vypnout. Podle počtu příspěvků v diskuzích pod články si myslím, že návštěvnost webu nebude nijak závratná, proto tolik té reklamy. Srovnej si počet příspěvků v diskuzích na konkurenčních webech.

    XXX

    Co píšete je velmi logické a tudíž i maximálně pravděpodobné. Myslím si že i návštěvnost tohoto webu upadá úměrně s tím jak se členové redakce snaží rádoby hluboce rozebírat situace o kterých nemají ani šajn a bohužel ani na jejich řešení duševní kapacitu.

    Kumi

    Chlapi, myslím, že tady nelze jen počítat příspěvky v diskusi. Pokud mám mluvit za sebe – mám třeba dnes volno. Učím se u počítače. Pro oddech otevřu tento web, vidím další z nesmyslných článků pana doktora. Říkám si: Ať si nemyslí, že jsou všichni přikyvující ovce, napíšu protinázor. No a pak samozřejmě čekám na reakci. Takže v tuto chvíli jsem zde dnes už popáté. A vo tom všechno to klikání je. A nejen na tomto webu. Co však mě osobně štve je skutečnost, že pan JUDr. často radí lidem nesmysly, domněnky, či polopravdy vycházející z nenávisti k policii, či dopravněsprávním zaměstnancům. A lidé, bohužel, JUDrovi věří.

    Tomáš Beran

    Jak to myslíte, že „dělá, co se po ní chce“? Kdo to po ní chce? Jistě značku tam dal Magistrát, ale rychlost měří dopravní policie a ta pod město nespadá, takže policisty nikdo nenutí tam měřit, tak to nesvádějte na značku nebo že „musí“. Policajti tam měří, protože je to dobré místo, ne proto, že by museli poslouchat úředníky z Magistrátu, kteří jim to „přikázali“ nebo snad chcete říct, že úředníci z Magistrátu úkolují Policii ČR a nařizují jim, co a kde budou dělat?

    Tomáš Beran

    Zatím mě nechytili, tak není co řešit žalobou. A že se budou policajti vykrucovat, je nutné uvést, aby si čtenáři nemysleli, že to bude snadné. Asi jste nepochopil, že tohle je blog, ne právní stanovisko o postupu, když Vás chytnou. Smyslem článku je upozornit na chování policistů, aby někoho nenapadlo jejich chování podporovat nebo si myslet, že za naše daně dělají tímto konkrétním způsobem užitečnou a přínosnou práci, a nikoliv tedy nabízet neprůstřelnou právní argumentaci. Dokazování je vždy ta nejtěžší část všeho, to ví každý.

    Tomáš Beran

    A v čem je problém třeba ve 100 km/h na Nuselském mostě nebo na té rovinaté pláni na Pankráci?

    Tomáš Beran

    A co se učíte? 😉

    Petr K.

    Že by v hlučnosti? Zvlášť pokud je řeč o 100 km/h. Ještě se dá vést polemika, zda 50 a 70 km/h je podstatný rozdíl. Osobně se myslím, že je, ale uznávám, že se to nemusí za všech okolností jevit jednoznačně. Ale navýšení na 100 km/h jistě rozdíl je. A zvlášť na Nuseláku to slízne mnohem větší část města, než jen pár přilehlých bloků. Další otázkou je, co by na to řekla konstrukce mostu, která už teď zoufale volá po opravách.

    U Pankrácké pláně sám píšu, že je otázkou, zda je tam omezení třeba. Ale i kdyby nebylo, obecně nevidím důvod, aby ve městě byla rychlost vyšší, než 80 km/h. Kromě toho se jedná o kraťoučký úsek.

    Svou reakcí sem chtěl poukázat na něco trochu jiného. Na skutečnost, která mi nedává smysl. Na to, kolik lidí – řidičů tak děsivě irituje snížení rychlosti a kolik energie jsou schopni věnovat jeho kritice. Přitom, čistě racionálně vzato, se bavíme o nárůstu cestovního času v řádech max. desítek vteřin. Uznávám, mají na to plné právo a já jim ho neberu. Jen mi přijde, že povětšinou je za tím rozčílením spíš ego řidiče toužícího na to konečně šlápnout, než racionální základ.

    Říkám, že osobně po Praze a jinde najezdím pravděpodobně násobně víc, než většina z nich a tohle je asi ten poslední problém týkající se pražské dopravy, který mě trápí (co nedostavěný okruh, tunel Blanka, děsivá kvalit některých ulic, nelogičnost značení a jeho ne-návaznost a nebo to, že se MP raději zaobírá rozdáváním botiček lidem, co přetáhli stání v zóně o pár minut, místo aby brali u huby hovada, co stojí na místech pro invalidy nebo rovnou na chodnících… je toho dost).

    SledujCestu

    Je pravdou, že 50tka není nic jiného, než buzerace. Tím, že se položil nový asfalt, ke snížení hluku došlo ve značné míře. Zkuste si sami poslechnout, jestli poznáte, kdo jede 70 a kdo 50. Rozdíl nepoznáte, pokud tam „neprofičí“ nějaký sebevrah na mašině.

    Důvod ke snížení hluku je pitomost. Říkám to i z vlastní zkušenosti. Rozdíl mezi starým a novým asfaltem je opravdu značný; pokud celou magistrálu nedají do izolovaného tunelu nebo rovnou pod zem, nemá cenu řešit, že kvůli velkému provozu nemůžou místní ani vyvětrat.

    Bohužel.

    XXX

    Vy neumíte číst?? Nebo hrajete hloupého??? Co je náročného k pochopení na tom že po policii se vyžaduje především vybírat peníze při co nejmenších nákladech??? No a logické je že to dopadá takhle. Získat co největší efekt za co nejméně úsilí, to platí takřka všude, v jakémkoliv zaměstnání, v jakémkoliv podnikání, v jakýchkoli službách. Chápete vůbec jak to všechno funguje, asi těžko. Máte nějakej mindrák či co z policajtů, proto pro vás všechno u nich začíná i končí, ale vyzkoušejte taky popřemýšlet o příčinách, ale to je dost náročné, že??

    Doktor - ten s tečkou

    Já Vás zdravím Tomáši, mám dotaz jestli jsem dobře porozuměl Vaším větám: Smyslem článku je upozornit na chování policistů, aby někoho nenapadlo jejich chování podporovat nebo si myslet, že za naše daně dělají tímto konkrétním způsobem užitečnou a přínosnou práci, a nikoliv tedy nabízet neprůstřelnou právní argumentaci.
    – aby někoho nenapadlo jejich chování podporovat – mám to chápat tak, že prostě musím tam tu 50tku dodržet, jinak zaplatím, že?. Jasně, to je dobrá rada pro ty, kteří jedou z vesnice do velkoměsta a tolik značek ještě pohromadě neviděli. Je to vlastně takové kolegiální varování od Vás, že by se nám z vesnice mohlo stát, že v tom zmatku těch dopravních značek, bychom tu 50tku v daném úseku přehlédli. Díky.
    Dále: nebo si myslet, že za naše daně dělají tímto konkrétním způsobem užitečnou a přínosnou práci – víte sám Tomáši, že tu dopravní značku tam policisté neumístili, že ji tam nechal nainstalovat magistrát. Jistě byl k tomu důvod, ale ne prioritně ten, aby teklo do státní kapsy. Plně Vás všechny Pražáky chápu , že na dálnici smažit 50, to je tragedie, ale mlátit holou slámu je Tomáši zbytečné.

    ivan2

    Nesouhlasim v jedný věci, podle mě to neni ani tak otázka toho času navíc – i když podle mě to nejsou vteřiny, ale minuty. Spíš to celkem zbytečně narušuje plynulost, znervózňuje to a rozčiluje řidiče, a to je přece špatně. Řidič má bejt v pohodě, aby se choval slušně, nedělal chyby atd.., ale tohle tomu zrovna nepřidá.
    Ještě k tomu času, ono se to nezdá, ale pro příklad – jezdím pravidelně úsek asi 45km po okresce, když neni provoz, jezdím kolem 110km/h, protože tady se to dá úplně v pohodě. Ale když je provoz hustý, třeba odpoledne, jede se jen kolem 80km/h. Rozdíl je nějakých 10 minut. Když tam jezdíte obden, tak za měsíc už to nasčítá třeba 2 hodiny..

    Kumi

    A jsme opět u toho jednoduchého důvodu vzniku těchto článků. Pan doktor si takhle jede, když tu najednou…, objeví se passát. A vůbec nemusí být policejní! „Tohle bude lidi srát, to bude klikání! A přidám klidně další passáty. Vždyť oni prd vědí, jestli tu fakt ti poliši byli!“ Člověk musí mít, tak trochu, spisovatelského ducha. No, a pak vznikne ono „mlácení prázdné slámy“, jak jste to správně nazval, pane doktore s tečkou.

    Michal

    Vážený pane doktore, věřte tomu, že i sami policisté měřící na 5. května jsou přesvědčeni o absurditě takového měření, o absurditě takového limitu. Zdá se ale, že jste nepochopil jednu poměrně zásadní věc, vztah nadřízený – podřízený. Oni mohou mít nakrásně stejný názor jako vy, já, jako kdokoli jiný normálně uvažující. To ale nic nemění na tom, že měří tam kde je jim uloženo, nařízeno. A i když by vyšší rychlost nikoho v tomto místě neohrožovala, prostě vás zastaví. Vy na všemožné dokazování možná máte čas i peníze, jiní třeba ne. Příště bych prosil nezaměňovat příčinu s následkem. Policisté měřící na místech kde to není nutné jsou následkem stupidního rozhodování komunálních politiků. Založte občanské sdružení za zrušení 50 km/h na 5.května a já se milerád stanu jeho prvním členem.

    XXX

    Zlatý slova, už je to nějakou dobu, co jsem místní výkvět vyzval, aby svoje legendy podepřeli minimálně záznamem s autokamery, ale na to žádná reakce. Místní bratři Grimmové vycucávají příběh za příběhem, možná trumfují jeden druhého 🙂

    Patrik

    Je videt, ze v tom useku nejezdite, jestli vubec ridite, protoze byste tohle nikdy jinak nevypustil. Krom ytoho poznat policejniho Passata je jednoduchy. Ten kdo po te magistrale jezdi denne, pisatele clanku velmi dobre chape a nelze nez souhlasit!

    eNeN

    Z jakého důvodu byla podle Vás zřízena PČR – ona je to podnikatelská firma, jejíž cílem je maximalizovat zisk?
    Podle popsaného chování v článku tomu tak bohužel je… ale dobře to není, fakt ne…

    Doktor - ten s tečkou

    Obávám se Michale, že na tyto aktivity nebude mít náš Tomáš čas.

    XXX

    Tvrdím snad někde že je to dobře?????
    Je celkem jedno co si já myslím o důvodu zřízení (řekněme pro přesnost doprav. policie), důležité je jaké jsou opravdové požadavky na její fungování. Nemyslím tím, to co se nám snaží namluvit ve sdělovacích prostředcích. Z jakého důvodu připadá Vám že byla zřízena a na základě jakých poznatků?

    Drzek

    je myslím podobný případ, jen s opravdu výživným koncem – tedy nejprve padesátka s měřením hluku, ovšem jen v jednom směru a v prázdných pozemcích za OMV. Po kampani OSBIDu, která tu absurditu dokonale shodila, dodatkovka odstraněna, leč 50 zůstalo – bez vysvětlení. Po uklidnění situace přibyla na jakési prodejně ve směru do Prahy, na měřeném úseku, obludná svítící LED tabule, blikající a pozornost odvádějící. Že ji musel schválit nějaký ouřada je zřejmé. Stejně jako zbytečnou padesátku.

    Zelí Lee

    Tak už vím proč neměří rychlost z Veselí nad Lužnicí do Č.B.Všichni jsou v Praze.Jednou mi děti,cestou do Budějovic,usnuly v autě,tak jsem jel ukázkově předpisově.Jediný.Ještě si řidiči,jedoucí za mnou,dovolily na mne blikat dálkovými,abych se jako uhnul.Pche.

    Chjo

    Pán Emotivní nad Vámi to žene sice jinudy, ale jisté hledisko je pravdivé. PaCh dělá co po něm námi zvolení politici chtějí. Jestli mám dobré info, tak státní policie na rozdíl od městské nemá z pokut nic. Tam se prý hraje na čárky, bodíky a puntíky.

    Když volíme politiky, kteří nám slibují více jistot, dávek, bezpečí a ochrany tak se není čemu divit prakticky v libovolné oblasti.
    (můj tchán: „Volil jsem Babiše protože jsou proti registračním pokladnám, nezvedne daně a taky tu korupci s tou oni zatočí.“ No a nynější vláda: Zavedeme registrační pokladny, účtenkovou loterii, zvednem daně ….)

    Tomek

    s těma dosazovanejma protekčníma funkcionářema máte bohužel pravdu … tedy nevím jak v Praze , ale u nás ano ….

    Elam

    Tak tedy pokud ze školy pamatuji, dB je logaritmická stupnice. U výkonu je sice opravdu 3 dB dvojnásobek (původní hodnota laboratoří Bell z r. 1923), u hluku (akustického tlaku) ale pak platí že 6 dB je dvojnásobek, 3 dB cca 40% a zmiňovaný 1 dB je cca 12%.
    Takže prosím nemlžit, je to opravdu nicotný rozdíl, zejména použije li se korekční křivka pro citlivost ucha na frekvence hluku z provozu aut….

    Rejpal

    Nevím, dopravní inženýrství jsem nestudoval, ale třeba těsně za tím Nuselským mostem jsou odbočky, které se používají pro vjezd do nemocniční zóny. Pokud se tam jeden 50 km/h, je to přejíždění (ať již při vjíždění či vyjíždění) celkem neplynulé a obtížné, při 70 km/h je vjezd na magistrálu docela obtížný. A při 100 km/h? Mám takový pocit, že by se ty krajní dva pruhy neustále zastavovaly a rozjížděly.
    Ta vyšší rychlost na těchto tazích má jediný důvod. Tím je problém se stádovým šnečím syndromem, který nastává u řidičů, pokud se mají na široké cestě pohybovat pomaleji.

    Rejpal

    Tak úplně stejně můžete argumentovat i s přechody pro chodce.
    Když budete u každého přechodu pouštět chodce, tak Vás to pokaždé bude stát 3-6s času. Při cestě do práce to pak může naskákat na nějakých 60s. Za měsíc to pak dělá 40 minut a za rok tak při každodenním ježdění a pouštění chodců spotřebuje klidně i 8 hodin času. To je jeden celý pracovní den.
    A to jenom kvůli tomu, že pár chodců je líných si před přechodem několik minutek počkat, než bude volno.

    st

    Autor mi mluví naprosto z duše. Ještě by to chtělo nějaké řešení jak danou situaci řešit.

    Miro

    jeste znam policistu ktery rozezna 1 db. zvyseny ikdyz to bylo o 4 db tisi nez obvikle. Tento policista tvrdil ze mi vyfuk zvsil o 1 db. a chtel mi sebrat technicak vysmal jsem e mu a hrozil pokutou ze se z toho pry po-seru az me to daj na kontrolu. Jenze ja si nechal uz davnio pred tim udelat kontrolu a vedel jsem o cem mlůuvim ale on nevedel vlastne vubec nic jen buzeroval protoze videl jine vyfuky a ty povazoval za hlucne. Tak si myslim ze i ta pani co pozna 1 db. je asi dost hlucha a proto na ni musi kazdy kricet aby neco slisela a úprpto se snazi neco delat z hlukem v okoli. Skoda ze nezbroji proti spatnym silnicim tam by se melo neco delat a hluk by ustal. A kdyby si precetla v technicaku kdy je nejnisi hluk tak by zjistila ze to neni ta priblbla 50tka jak se vetsinou vsude jezdi.

    Miro

    chtelo by to vyjet do zahranicnich mest tam je pri vyjezdu z mesta rychlost ktera se zvysuje a ne zpomaluje jako tady v Praze a vlastne to dela takovy ten spunt kdy by se melo uvolnit centru ale kdyz je 50tka tak se zpomali avsechny auta taky kolona se pak tahne az do centra a tam uz to jen stoji. Cim vyssi rychlost na vyjezdu tim mensi kolony v centru, je to stejne jako hrdlo u lahve kdyz je uzke tak voda tece pomalu ale siroke vam pusti vice vody a to je stejne i v doprave.

    Petr

    Nemáte pravdu, navíc motáte dohromady intenzitu zvuku a hlasitost, což jsou rozdílné veličiny
    Hlasitost popisuje hladina akustického tlaku L_p a užívá se pro ni logaritmického vyjádření v jednotkách decibel:

    L_p=20\log \frac{p}{p_0} ,

    intenzita zvuku je definována jako zvuková energie dopadající na jednotku plochy za jednotku času, tedy akustický výkon na jednotku plochy:

    I = \frac{E}{S*t}

    Hladina intenzity zvuku L je veličina udávající intenzitu zvuku v jednotkách decibel:

    L=10\log \frac{I}{I_o} ,

    Garantuji Vám, že rozdíl v hlasitosti 1 dB v oblasti hluku provozu vozidel zaregistrujete, tedy pokud nejste nahluchlý

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist