beran-je-ridicska-trava-na-zapad-od-nas-opravdu-zelenejsi.jpg

Beran: Je „řidičská tráva“ na západ od nás opravdu zelenější?

dopravní předpisy v čr

Minulý týden jsem byl autem s rodinou na dovolené, cesta obnášela necelých 800 kilometrů z Prahy přes Rozvadov a pak přes Německo a Rakousko do Itálie.

Diskuze

36 komentářů

    Vitik

    Ano, souhlas. Taky jsem nevypozoroval nějaký rozdíl směrem k lepšímu. Například v Rakousku mají místní v oblibě, že když je předjedete v noci, nechají Vám šajnit do zrcátek dálkové světla. A někteří místní kokoti v okresech k Rakousku přilehlých se to v rámci inetrnacionální výměny řidičského hulvátství začali učit taky….

    kocur

    Projel jsem letos opět část Balkánu a to co zde popisuje autor o nedodržování základních pravidel v Itálii je proti takové Albánii jen drobné přehlédnutí řidiče.
    V Albánii se nedodržuje nic z toho na co jsme zde zvyklí, přesto jsem za celou dobu neviděl jedninou nehodu. Proč tomu tak je? Zřejmě proto, že tento pro nás „divoký“ způsob jízdy, kdy ale řidiči nechtějí doznat úhony na svém voze, zajišťuje to, že se všichni řízení plně věnují a sledují situaci kolem sebe. Průjezd dvouproudovým kruhovým objezdem (jedou normálně 3 auta vedle sebe) a za běžného troubení všichni vyjedou plánovaným exitem a přesto blinkry většinou nepoužívají… Podobné je to třeba i v Istanbulu.
    Snaha státu, že nás musí „ochránit“ předpisy vede ke snížení pozornosti řidičů a pak k nehodám…

    velká huba

    Souhlasím, že se nemusíme řidičsky za nic stydět, a že dopravní předpisy a značení by měly především řidičům pomáhat.
    S charakteristikou řidičů v okolních zemích už úplně nesouhlasím. Podle mých zkušeností jsou např. (západní) Němci opravdu v průměru kultivovanější a vyježděnější (vyjímky se najdou všude), kolem Mnichova často jede pravý pruh kolem 140 a rychlejší spořádaně předjíždějí vlevo a vracejí se doprava. Zatímco taková jízda po Švýcarské dálnici je (přes podstatně lepší vozový park) po velkou část dne noční můra…

    Tomek

    žil jsem v rakousku, jezdím tam dnes alespoň na dovolenou … tohle se mi tedy ještě nestalo, možná jsou to novinky posledních let. Rakušáky považuji za relativně slušné a vstřícné řidiče… musím ale pominout všudypřítomné poláky Gastarbeitr-y, ti většinou jezdí jak hovada… a o to hůř u nás, protože se naší policie až tak moc nebojí.

    Tomek

    obecně to vidím podobně, ale stejně mě občas při návratu z dovolené češi (a poláci) dokážou docela slušně zaskočit … některé věci jako předjíždění v zatáčce a nebo vytlačování předjíždějícím autem v protisměru ke krajnici jsem snad skoro jinde nezažil …

    Vavris

    Toto by mělo být povině vkopáno do hlavy všem pivním mudrcům, kteří byli v blogu zmíněni.

    Mé zkušenosti jsou zcela totžné, ale některým lidem (obzvlášť těm, kteří nevytáhli paty za hranice) to nevysvětlíte…

    Petr K.

    Vždycky, když zůstanu na německé dálnici vyset za navzájem se předjíždějícími kamiony, tak si na hospodský výkřik „to by si v německu nikdy nedovolil“ vzpomenu. Taky mě baví mýtus o neomezné rychlosti. Ať jedu v DE kamkoliv, úseků, kde se dá opravdu jet „neomezeně“ je sotva polovina. Většinou ale nejedu víc, než nějakých 120km/h. Buď díky provozu, nebo omezením, která se tam obecně respektují výrazně víc, než u nás. Nemluvě o tom, že jak padne první kapka, všechny liniově řízené úseky se přepnou na max. 120 km/h bez ohledu na provoz.

    Ale není třeba chodit za hranice. I v ČR najdeme specifika. Třeba D2 a její „Slovenští stíhači“. Co mě zaráží, že jak sjedou na D1, jejich „asertivita“ výrazně klesá. Ostravsko je zas plné „zánovních“ Audi a Mercedesů, které nerespektují nic a nikoho a PČR jim jde uctivě z cesty. A tak by se dalo pokračovat…

    Lojzík

    Vidím to stejně jako autor. Snad jen bych řekl, že pravidlo zipování se na západ od nás dodržuje trochu líp než u nás. Jinak jsem se v Německu i Rakousku setkal s všemožnýma nešvarama. Klasika držení levého pruhu a tím provokovaného podjíždění zprava. Překračování maximálky. Sem tam i nějaký ten posunek a dramatický manévr. Ve Francii mi přišlo, že se sice tak nějak kašle na maximálku, ale jezdí se relativně ohleduplně. Zejména pak pouštění z bočních ulic, když je zácpa, fungovalo jak zipování. Itálie je taky klasika navíc italské silnice jsou kvalitní asi jako v Čechách. Chorvati uměj být taky hodně horký hlavy a přitom jak klikatý a úzký maj některý silnice a jak tam předjížděj, je s podivem, že jako národ ještě nevymřeli. Bosna je ještě trochu divočejší a maj horší vozový park. Žil jsem nějaký čas v Anglii a výsledkem je přesvědčení, že si s nima nemáme vůbec co vyčítat. A to nejen z pohledu řízení. Viděl jsem v Londýně, jak mezi semaforama spolu závodí nějaký Jaguar a silná motorka. V tomhle směru prostě patříme do Evropy.

    Coolibra

    Nechci tady nikoho urazit ale v Malajzii a Indonesii se musí smát s jakou vážností tady řešíme dopravní problémy. Tady je takový klídek proti dopravě tam , že si to nedovedete představit. Milion motorek a do toho milion aut a každý veze něco na zádech nebo tři děcka na řidítkách a bez přileb si to šinou zleva, zprava , že nejdřív nechápete ale po čase si zvyknete, že v zásadě stačí se nechovat jak hovado, dát se do klidu a vyčkávat atak z každé strany. Kupodivu nikdo nenadává, neukazuje gesta a když musí uhne silnějšímu. Při případných havarijích se okamžitě samovolně zastaví doprava, všichni pomáhají ale bleskurychle po odklizení vozidla to jede za chvíli znova naplno a to i bez policajtů. U nás situace naprosto nevídaná. Každý blb se silnějším autem si tady myslí, že pán je on a ostatní jsou jeho poskokové, holt „česká šlověk“ se hnedka pozná.

    Lojzik

    Problém toho chaotického přístupu bez pravidel je v tom, že se spoléhá na zodpovědný přístup všech. Ve chvíli, kdy se v takovém systému vyskytne potížista, je problém. Taky je problém provozovat cokoli, co má větší hodnotu. Prostě s novým Aston Martinem by si do takového provozu troufnul málokdo. Právě proto, že musí čekat úder z každé strany a při neexistenci nebo nevynucování formálních pravidel, by se v případě škody asi nedočkal. Tedy takovýhle systém nemůže být vzor pro rozvinutou ekonomiku. Možná je to pohodovější pro lidi, co mají problém s existencí pravidel, ale jinak je to velká brzda.

    cestny.pirat

    mne sa v Taliansku jazdilo dobre, hlavne vsetci isli 130+ aj tam kde bolo obmedzenie na 90 (zuzene pruhy kvoli vystavbe). ale v mestach som toho vela nenajazdil, takze nemozem hodnotit.

    mirin

    Lojzíku, přesně jste to popsal – tam, kde je méně pravidel, spoléhá se na zodpovědný přístup všech. Můj závěr z toho je ale jiný než Váš: Čím víc (pře)regulace, tím méně prostoru pro myšlení a odpovědnost řidiče. Spočítal někdo někdy, kolik procent pozornosti řidiče při jízdě zabere třeba u nás nebo ve Schweizu to, jak rychle jedu, oproti sledování okolního provozu? Taky jezdím po Švýcarsku (krátkodobě = mimo dálnici) a je to vyčerpávající, protože regulace je ještě horší než u nás. Výsledek: ujet 80km = skoro tři hodiny a člověk, snažící se dodržovat všechna omezení, už ani neví, jak se jmenuje. Taky Švýcaři, při vší úctě k nim, neumí jezdit a třeba v Německu na dálnici dělají největší zmatky. Regulace nesmí zahlcovat pozornost a vytláčet samostatný úsudek a odpovědnost řidiče. Samostatnost a odpovědnost potřebují prostor. Naučil nás bodový systém a stále se zvyšující buzerace jezdit, předvídat, reagovat? Spíše naopak – v rámci buzerace využívat vždy maximum, a nestarat se – však oni myslí za nás. Přitom to není nikdo jiný než řidič, to, jak sleduje provoz (ne tachometr!), jak myslí dopředu a jak je schopen reagovat, co nás od nehod chrání. Každý příspěvek shora je svým způsobem o tom. Nechte nás prosím normálně uvažovat, předvídat, reagovat, a my budeme jezdit slušně a odpovědně. Komu se tato věta nezdá, řeknu to jinak: Bodový systém ve své praštěné české podobě udělal piráty ze všech. Krásně v tom zanikají ti skuteční.

    XXX

    Souhlas, všechno je to o dohodě a o jasně nastavených pravidlech a osobní zodpovědnosti.

    Vevac

    Pokud si dobře vzpomínám, jako úplně původní důvod pro omezení rychlosti ještě za komančů se uváděla především úspora paliva. O bezpečnosti se začalo mluvit mnohem později. Holt už se zapomnělo proč, ale stále na tom trváme.

    Slava

    ..trava v zahranici opravdu neni zelenejsi 😉 Mam vypozorovano z Rakouska, ze okresni silnicky maji rozbite podobne jako u nas, vozovy park tam maji podobny- potkal jsem tam i Sierry, Golfy II i dost Felicií a to i ve Vidni. Na dalnicich se tam jezdi relativne pomalu- vetsina kolem 130ti a rakousti ridici se mi ale v jedne veci zdali precejen ohleduplnejsi, nez nasi- jel jsem po rakouske dalnici v hustem provozu s autoveteranem okolo 100 km/h mezi kamiony v pravem pruhu.A kdyz jsem chtel nektery kamion predjet, stacilo zapnout blinkr a okamzite mi ridici v prostrednim pruhu udelali misto uhnutim do leveho nebo ubranim plynu, pockali az predjedu kamion a zaradim se zpet do praveho a pak jen zas zrychlili a uhaneli dal- bez troubeni, vyblikavani jak jsem zvykly u nas.. Celkove mi pripadal provoz v Rakousku takovy v poklidu, i kdyz hustsi.

    achjo

    Žiju už pár let ve Švýcarsku a vidím to úplně opačně než Vy. Jezdí se mi tu parádně a na rozdíl od Česka tady není řízení unavující – mám na mysli běžné řízení na nákup/do práce, ne nějaké projížďky pro zábavu.

    Jestli to chápu správně, tak jste si nechtěl kupovat dálniční známku – což je ale Váš problém. Po okreskách tu nikdo nejezdí větší vzdálenosti. A když už náhodou jo, tak je zvyklý na zdejší značky (např. změnu povolené rychlosti „na druhé straně silnice“). Navíc se tu hodně jezdí na tempomat nebo omezovač.

    Malá rada na závěr: naučte se slyšet motor svého auta a nebudete muset pořád čučet na tachometr.

    Rejpal

    Je treba rozlisovat zda nechali rozsvicena dalkova svetla z pouhe bezohlednosti ci prehlednuti, nebo zda duvodem k nezhasnuti (nebo dokonce rozsviceni) dalkovych svetel nebylo predchozi chovani predjizdejiciho.

    Rejpal

    Jenze v tehle systemech ridici bezne pouzivaji predni okna a nespolehaji se na to, ze ti ostatni pouzivaji zpetna zrcatka.

    SP

    Podle mě jste uhodil hřebíček na hlavičku, setkávám se s tím hlavně ve městech pořád častěji- řidiči(ky) jedoucí nesmyslně pomalu, slepě dodržující jakékoli nařízení, koukajíce se maximálně tři metry před sebe… Co naplat, že nejsou schopni dodržet pravidlo zipu, pustit sanitku uhnutím ke kraji a nebo se kouknout do zrcátka, hlavně že jedou správně pomalu- bezpečně… Takoví lidé většinou nejvíc volají po perzekuci ,,pirátů,, a vznikají další a další nesmyslná omezení, která produkují katatonicky pomalé a nemyslící ,,dobré,, řidiče jak z reklamy na levné povinné ručení…

    SP

    Podle mě jste uhodil hřebíček na hlavičku, setkávám se s tím hlavně ve městech pořád častěji- řidiči(ky) jedoucí nesmyslně pomalu, slepě dodržující jakékoli nařízení, koukajíce se maximálně tři metry před sebe… Co naplat, že nejsou schopni dodržet pravidlo zipu, pustit sanitku uhnutím ke kraji a nebo se kouknout do zrcátka, hlavně že jedou správně pomalu- bezpečně… Takoví lidé většinou nejvíc volají po perzekuci ,,pirátů,, a vznikají další a další nesmyslná omezení, která produkují katatonicky pomalé a nemyslící ,,dobré,, řidiče jak z reklamy na levné povinné ručení…

    Slava

    ..snad ani jednou jsem na rakouske dalnici kde, byly mene nez 4 pruhy, nevidel ze by se navzajem predjizdely kamiony..Co se tyce Nemecka, tak tam jsem sice neridil, jen jsem se vezl jako spolucestujici, ale nevsiml jsem si ze by na dalnicich Nemci jezdili v levem pruhu pomalu. Jen sem tam nejaky duchodce v Polu, ale neni to tam tak casto jako u nas, kdy vidim velmi casto, jak se auto pripoji na prazdnou nedelni tripruhovou dalnici a hned automaticky najede do prostredniho a pokracuje dal svych 100km/h. Stejne tak jsem nevidel v Nemecku ani jednou, ze by si tam nekdo dovolil lepit se zezadu na pomalejsiho nebo ze by tam nekdo prejizdel z pruhu do pruhu bez blinkru, tak jako je to v CR bezne..

    Jakub R

    V dubnu jsem oslavil 24 měsíců v Německu, jezdím autem stále i dlouhé a různé trasy. Mnohokrát se mi stalo, že zavřel kamion na dlouhé minuty levý pruh a předjíždel rychleji o 2 km/h. A byli to cizí i němečtí kamioňáci.
    Pomalá jízda nebo hromadná jízda v levém pruhu je oblíbená u všech Němců, věřte mi.
    A blinkr? Na kruhácích i na dálnicích se používá v 40-50% případů.
    Bohužel, když tam nejezdíte pravidelně a dlouhodobě, tak to nevidíte nebo nechcete vidět.

    jakub.r1@seznam.cz

    Integrale

    S Němci souhlas, jezdí v levém pruhu 140 km/h a když je Čech v italském autě předjede zprava, volají mobilem policii „Hilfe, hilfe, der Seeräuber!“ Ale naštěstí v Německu veškerá diskuse o omezení rychlosti na dálnicích končí tím, že je to prvek základní německé svobody, což zase hodnotím jako hrdinství.
    S Italy ale nesouhlasím. Je vidět, že tam autor najezdil asi málo a zřejmě nestihl dostatečně pochopit. Zatímco v Německu (do něhož počítám stejně Rakousko jako Česko) je vše velmi přísně a přesně organizované a regulované v duchu „der Ordnung must sein“ a ve skutečnosti jeden kouká, jak by toho druhého naštval, vyškolil nebo mu nějak ublížil, v Itálii je to přesně opačně. Všichni si počínají tak, jak momentálně potřebují, ale respektují i potřeby ostatních. Zlého řidiče tam potkáte výjimečně (na rozdíl od Němcko-Rakousko-Česka, kde jsme zlí všichni, ale bojíme se). Je libo zastavit pro noviny? Zastavím u trafiky. Za mnou přijede auto, které na mne zatroubí? Nechám ho projet a vrátím se (všimněte si, že Italové, Francouzi a Španělé mají za čelním oknem telefonní číslo – to proto, že když auto překáží, můžete jim zavolat, ať vám uvolní cestu. Vždy to udělají, jsou na to zvyklí – mimochodem, už to dělám taky, jeto dobrá vychytávka). Stojím v zácpě ve směru x, zatímco ve směru y je volno a někdo tam chce jet? Couvnu, abych mu uvolnil cestu. Nestavím každému trotlovi, který stojí u silnice (protože jihoevropané si strašně rádi povídají a často u silnice), zastavím, až když vstoupí do silnice. Rychlostní limity ignoruji, jsou jen doporučené. atd. Tedy ten obrovský povrchní chaos je vnitřně řízen potřebou „já se potřebuju dostat tam, a ty zase tam, tak si vyjdeme nějak vstříc“. Pro většinu Čechů je prvotní kontakt s jihoevropskými řidiči stresující (protože musí zapnout mozek, který v ČR usednutím za volant vymění za slovník sprostých slov), ale po delší době paradoxně člověk zjišťuje, že ten jejich „liberální“ a živelný systém je paradoxně mnohem lepší. Jen prostě nutí člověka myslet, nesmíte vypnout mozek jako u nás v Německu. Proto taky v těchto zemích více než 50 % mrtvých na silnicích mají na svědomí cizinci (kteří se s tímto systémem nedokáží dostatečně rychle sžít). Bohužel poslední dobou, v reakci na to, ale hlavně na politicko-hospodářskou situaci v zemi začínají být mnozí – a to i velmi vzdělaní a jinak velmi tolerantní – Italové alergičtí na cizince (vliv přistěhovalecké politiky) a všechno cizí vůbec. Nejalergičtější jsou úřady, takže dnes už i v Itálii hrozí vysoké pokuty za překročení rychlosti (dříve nemožné, italská policie se 20 let, co tam pravidelně jezdím, vyžívala v pokutování za jízdu v levém pruhu – zejména Němců; 200 km/h na dálnici projet kolem policejního vozu nebýval nejmenší problém a každému to bývalo jedno) a pozor – nenechte se zmást tím, že všichni místní jedou 180 km/h a policie přesto bude pokutovat vás, i když jste jeli jen 150. To samé se týká namátkových technických prohlídek, které jsou velmi tvrdé (auto, které neprojde italskou STK v Česku absolvuje bez ztráty kytičky – ostatně proto je 10leté auto z Itálie nové proti 3letému českému), nesmyslné pokuty za přestupky, které si italská policie na místě vymyslí a ani se neobtěžuje Vám je jakkoli prokázat (policajt nebo úředník má vždycky pravdu, ať říká cokoli a český konzulát Vám rozhodně nepomůže), atd. Před ještě cca 5-10 lety tyto buzerace v Itálii nebyly (to buzerovali nejdřív Němci, pak je trumfli Rakušáci), ale dnes je už i v Itálii lepší se policajtovi vyhnout.
    Celkově bych liberální a živelný italský systém dopravy naopak dost ztotožňoval s názory Dr. Berana v právních úvahách (MATERIÁLNÍ versus FORMALISTICKÉ PRÁVO), kdy se většina Italů ještě stále řídí hlavně tím materiálním právem (i když státní aparát již také tam vyvíjí tlak na formalistické právo, nicméně pro ti Německo-Rakousko-Česku v míře poměrně malé).

    Integrale

    Máte naprostou pravdu, U nás přesně organizovaný ordnung, kdy hulváti páchají neskutečná svinstva, ovšem pomalu.
    Na jihu Evropy neskutečný chaos, ale všichni se řídí principem „já jedu tam a ty tam“.
    Aby vám někdo při zařazování se do pruhu úmyslně přidal rychlost nebo vás naopak chtěl vybrzdit, vyškolit nebo nějak úmyslně poškodit, to jsem v jižní Evropě nikdy neviděl. U nás v Německu je to jakási součást národního folklóru. Ovšem pomalu! Hlavně pomalu!

    Integrale

    Ano, máte pravdu, že prosti Švýcarům jsme všichni nevinni a máme právo po nich házet kamením. To jsou prasata srovnatelná snad jen s Poláky.
    Ale já mám také zkušenost s Němci, že jedou 140 v levém pruhu a neuhnou a neuhnou… oni jsou obecně zvyklí jezdit v kolonách, je to jejich hobby. Všimněte si, že po silnici jede náklaďák 70 (platí tam 100), za ním se táhne kolona 20 aut a jediný, který předjíždí nebo alespoň by předjíždět chtěl, je Turek, Polák nebo Čech….

    Integrale

    Ano, máte pravdu, že prosti Švýcarům jsme všichni nevinni a máme právo po nich házet kamením. To jsou prasata srovnatelná snad jen s Poláky.
    Ale já mám také zkušenost s Němci, že jedou 140 v levém pruhu a neuhnou a neuhnou… oni jsou obecně zvyklí jezdit v kolonách, je to jejich hobby. Všimněte si, že po silnici jede náklaďák 70 (platí tam 100), za ním se táhne kolona 20 aut a jediný, který předjíždí nebo alespoň by předjíždět chtěl, je Turek, Polák nebo Čech….

    Integrale

    Ano, máte pravdu, že prosti Švýcarům jsme všichni nevinni a máme právo po nich házet kamením. To jsou prasata srovnatelná snad jen s Poláky.
    Ale já mám také zkušenost s Němci, že jedou 140 v levém pruhu a neuhnou a neuhnou… oni jsou obecně zvyklí jezdit v kolonách, je to jejich hobby. Všimněte si, že po silnici jede náklaďák 70 (platí tam 100), za ním se táhne kolona 20 aut a jediný, který předjíždí nebo alespoň by předjíždět chtěl, je Turek, Polák nebo Čech….

    Kuban

    Blog pana Berana, je vždy k popukání. Zajel se podívat po světě na dovolenou, z toho velmi mála najetých km dělá závěry…. Jsem sice rád, že si všiml, že v evropě se jezdí ještě bezohledněji než u nás, za to ale platí všude jistá nepsaná pravidla. Třeba v itálii se úplně jinak chovají k motorkářům, v římě prostě jedou první skůtry pak až auta, dokonce i auta nechávájí před semafory skůtrům prostor a všichni to berou jako samozřejmost!!!!

    váš boj o plechy je irelevantní, neb stačí dojet v praze na jednu z mnoha křižovatek, teď si nepamatuji jméno, ale křižuje vinohradskou směr výpadovka na D1 poblíž vodafone atpd… Jakmile té čtyřproudovce utnete jeden pruh, tak všichni sou hotoví a neví co maj dělat, do toho tramvaje, člověk má zelenou a nejdnou zjistí že kličkuje mezi auty jedoucí všelijak ze všech směrů…. dyletanství je všude… řím je specifický díky jeho úzké komunikaci…. tím ale italy neobhajuji.

    to co mne fascinuje, že pan Beran pořád popisuje trasu rozvadov a úseky dálnice alá tímto směrem… Já směr kolín a d’usseldorf jezdím každou chvíli… Ten úsek není zdaleka tak technický jak tvrdíte a v ČR bych mohl těch úseků definovat spoustu!!!!

    Problematice rychlosti by jste ale měl věnovat více úsilí… Měl by jste totiž pochopit, že vyšší rychlosti na půdě ČR zajisté zvýší nehodovost, můžou za to naše klimatické podmínky, což o to, nasrat na nehodovost, to je statistika, zvýšit jí to klidně nemusí, jen když se stanou, budou horší následky (to by jste byl dyletant nejvyššího kalibru kdyby jste namítal), jenže o co mi jde… Jde o to, že každá vážná havárie zastaví „omezí dopravu“ a co víc si přát než neustále ucpaná doprava na velmi chabé dálniční síti v ČR… V německu není problém sjet na kvalitní silnici, případně se přemostit na jinou dálnici. Tam se dá improvizovat, ale na D1 se dá velký hovno!!! Jinak je mi rychlost volná at si jezdí každý jak chce, ale bagatelizovat to, že to sebou nenese vyšší rizika je směšné… zvláště pokud to tvrdí rádoby inteligentní logicky uvažující člověk.

    XXX

    To by mě fakt zajímalo kdo nesouhlasí s osobní zodpovědností za řízení a nebo za jasně nastavená pravidla??? To je mi skutečně záhadou. No možná je jedno co je napsáno pod XXX, nesouhlas je prostě ze zásady.

    XXX

    Ale ale, nesouhlasíte a kritizujete s autora, to budete brzo označen taky jako policajt. 😀

    Slava

    Nemci, jak jsem mel moznost vypozorovat, jezdi nejcasteji okolo 140 km/h, i tam, kde maji rychlost bez omezeni. To jen Cesi ridici v Nemecku maji pocit, ze na useku s neomezenou rychlosti je povinnost jezdit na doraz, co auto dovede.. Ale Nemci to asi berou jinak. Tam je ta neomezena rychlost na dalnicich brana asi opravdu jen jako symbol svobody.. Ne jako narizeni jezdit 200+ Ale jen vyjimecne jsem videl ze by nekdo jel na dalnici pod 100km/h. A v levem pruhu vubec ne.

    Kyle

    Přesně. Vysvětlení pro názory pana Berana je vlastně velmi jednoduché : jezdí málo po Německu. A to ještě nejezdil v USA nebo v Austrálii, kde prázdná freeway, s povrchem na kterém by se dalo inlajnovat, mizí v nekonečné dálce za obzorem a limit je 70 mph ( u aussies o něco vyšší).

    Jakub R

    Kubane, už jsem čekal, že zase napíšete něco chytrého! Vy máte na Berana alergii jako Poch na Matějku 🙂

    V Německu jezdím dva roky. Českým řidičům je vhodné ukazovat úsek, na kterém mají větší šanci jet. Nejsem blbej, abych srovnával D5 s úsekem Münster-Bremen, kde stojí dálnice za prd a je tam nesmyslná 120tka.

    Mimochodem, diletant není odvozen od slova dylina.

    Kuban

    Pan Beran může být rád že má svého odpůrce a zároveň věrného čtenáře 🙂

    a pro vysvětlení, použití slova diletant zde bylo myšleno opravdu s jeho pravým významem 🙂 ono v podstatě je to skoro jedno a to samé jak jsi uvedl ty 😀

    Mauro Forghieri

    Moje zkušenost, po 15 letech života ve Verone, (čili jen 70 km od oblasti kde byl pan Beran) paradoxně zcela odlišná. Italové, a zvlášť na severu jezdí slušné a ohleduplné. Maji 2 neřesti. Jízda po dálnici v levém pruhu tak jako v clanku, a časté nepuzivani blinkru. O jízdě na červenou nemůže byt rec, v Itálii je naprosto každý závislý na autě, takže si nelajzne ztrátu ridicaku. Bohužel tu proti CR žije několika nasobne vice cizinců, zejména pak Rumunů, Bulharů, Marokancu, Indů a jiných „vyspělých“ národu, kteří se na silnici chovají otřesně. Takže příště prosím koukat i do auta, nejen na RZ když vynasim soudy které pak dale publikuju…

    adnin

    Na to jste přišel kde? Jel jsem takhle v klidu 180 a předjížděla mne auta. S německou registrační značkou. Tak nechápu, kde jste k tomu přišel.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist