beran-dopravni-znacky-nechci-zakazy-chci-informace.jpg

Beran: Dopravní značky – nechci zákazy, chci informace!

dopravní předpisy v čr

Minulý týden jsem strávil v Rakousku na horách a protože je potřeba tam nejprve dojet, absolvoval jsem cestu 460 km tam a zase zpátky i po tuzemských cestách.

Diskuze

75 komentářů

    Jaryn

    Představujete si to tak, že před každou zatáčkou bude dopravní značka s jejím nákresem? To není špatný nápad. Ještě by pak bylo dobré, kdyby min. každou hodinu projížděli silnici experti, nejlépe z řad závodníků rallye a doplňovali značky o informace o momentálních podmínkách, např. že v zatáčce jsou zbytky posypu. Pane doktore, nebylo by pro Vás lepší, kdyby jste příště na zimní dovolenou letěl letadlem? Pokud pojímáte cestu na dovolenou jako trať rychlostní zkoušky, bylo by to bezpečnější nejen pro Vás, ale hlavně pro nás ostatní.Nazdar

    Tom

    Jak už jste naznačil, já čtu informace z navigace jaký bude mít zatáčka zhruba profil. Ale zase vemte fakt,že kam není vidět, tam bych měl jet přiměřenou rychlostí. Vletět do levotočivé zatáčky na \“hraně\“ a pak zpozorovat opilého cyklistu, tak už to neutáhnu víc doleva abych se mu vyhnul. Mě spíš (zrovna na cestě Pisek-Praha) vadí omezeni rychlosti při křížení s vedlejší komunikací. Přes den ano,řádka aut čekající na stopce by neměla šanci dostat se přes frekventovanou silnici pokud by auta nezpomalila, ale v noci nevidím nikoho přijíždět z vedlejší, tak proč bych tam mel jet tupě 50km/h? Kvůli \“pomahat a chranit\“ ?

    Bubák

    To je zas \“geniální\“ myšlenka. Holt klávesnice snese všechno. Navrhované značky jsou zbytečné. Pokud je zatáčka opravdu nebezpečná je to řešeno výstrahou případně vodící tabulí na svodidlech. Pokud je zatáčka přehledná vidím přesně jak vypadá a mám představu lepší než bych dostal ze sebesofistikovanějšího značení. Pokud je zatáčka nepřehledná, nevím jesli je v či za ní cyklista, houbař traktor nebo důchodce v Šáde120, musím jet pomalu a obezřetně, i kdybych tu zatáčku měl stokrát projetou tam a zpátky. Opět pane doktore jen demonstrujete vaše nutkání jezdit rychle vždy a všude.

    Pavel F.

    Pan doktor se zase unesl k dalšímu blbému článku… 🙂
    Na začátku článku navnadí, že bude srovnávat rakouské silnice s českými, když už nám oznámil, že \“jel do Rakouska\“ a nakonec si stěžuje na české značení zatáček, když v Rakousku jsem si nevšiml, že by něco takového měli (co mu tady na českých silnicích chybí a na co si stěžuje). Nebo jste snad v Rakousku běžně viděli značky ukazující profil zatáčky s nějakým hodnocením, aby si inteligentní řidič mohl spočítat průjezd?
    Prostě kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde…

    Martin

    Na cestě jedu jen tak jak vidím. Za zatáčkou můžou být dva vykládající si strejci s vozíkem a v protisměru obrovská nákladní tatra (reálná zkušenost.
    Takže v noci jedu pomaleji. Na sněhu jedu pomaleji.
    Už spolehání na profil dle navigace je riziko.
    A ono se i na ty oči dá jet mnohem rychleji než je vhodné a i povolené 😉

    vzteklej pes

    Podle mě je u nás značek moc, takže už jim nikdo pozornost nevěnuje. Nejde jen o značky omezující rychlost, ale obecně jakákoli. Čím více bordelu ve značení, tím menší efekt. Dejte každých 50 metrů dvě značky a nikdo se v tom nevyzná. Dejte ale jednu značku na kilometr a každý si jí všimne bude se jí (zpravidla) řídit.

    z hlediska budoucnosti si dovedu představit většinu značech zakomponovaných do navigace případně do nějakého spolehlivého systému, který by mě v autě varoval před vším a dostatečně vše vyobrazil sám. Ale jako pane doktore nic moc. Bandě pitomců co vás nemají rádi jste akorád dal příležitost k tomu aby vás zase odsoudili za to, že nevěříte v nesmyslné zákony a vaše fanoušky jste tímhle článkem taky moc neuchvátil, takže se vás tu nemá teď kdo zastat:D

    Gale

    Zrovna na zatáčky by se ani nemuselo vymýšlet nic nového. Bohatě by stačilo uvést silnice (aspoň třeba ty první třídy) do stavu který vyžaduje technická norma, tedy především doplnit souvislé vodorovné značení a patníky s odrazkama. Jinak ale s myšlenkou článku – informace místo zákazů – nelze než souhlasit!!!

    pylot

    Pane Berane možná byste se měl vždycky dvakrát zamyslet, než něco napíšete. Vy si umíte představit, že někdo bude značkovat všechny nepřehledné zatáčky na našich silnicích? Vždyť je to kravina. Stejně tak značení musí být děláno podle těch nejpomalejších a nejnezkušenějších. Vám by mohlo stačit, že vidíte, že je tam nějaká zatáčka. Jako dobrý řidič byste přeci měl umět odhadnout vhodnou nájezdovou rychlost. Navíc existuje pravidlo, že kam nevidím, tam nespěchám. Stalo se mi mockrát, že hned za nepřehlednou zatáčkou stálo auto. Jednou dokonce ještě vedle něj stál klučina a povídal si s řidičem. A pokud použijete vlastní hlavu a pojedete tak jak si vy myslíte, že je to bezpečné, a změří vás u toho, tak si určitě dokážete tu bezpečnost odargumentovat pomocí materiálního aspektu přestupku. Nebo ne?

    Nikoloki

    Nojo, když před pár lety se tam v zatáčce na řepnou kampaní zasviněných lehce namrzajících kostkách vybourala Avie s ožralým řidičem, tak tam šoupnem omezení na 30, ačkoliv za sucha to v normálním osobáku s klidem projedete 90 …

    No to by musely být značky typu \“pozor horizot, pak pravá pět…\“ To asi moc nejde…
    Ale je fakt že těch zákazů by mohlo být míň, máme přeci i značku \“doporučená rychlost\“…

    xjoorge

    Nic noveho, v Rakousku i v Nemecku podle poctu cervenych sipek v bilem ctverci pomerne spolehlive poznate, jak moc se zatacka zavira…

    Tomáš Beran

    Moc \“pěkně\“ se to tu sešlo. 🙂 Tak se pojďme společně oprostit od rudého vidění typu \“Beran jel zase někde v noci vysoko přes limity a ještě má řeči, že ho dopravní značení omezovalo v tom, aby jel ještě rychleji\“ a pojďme se společně znovu podívat na hlavní argumenty, které nechci, aby zapadly.

    A) To, co jsem hlavně kritizoval, byl (dle mého názoru) zcela a úplně nefunkční přístup, kdy mi někdo paternalisticky říká, co mám dělat (v daném případě jak rychle jet).

    Chápu, že někteří mravokárci v tom vidí záruku, že na silnicích bude bezpečno, ale už dlouhodobě upozorňuji na to, že mezi \“dovoleno\“ a \“bezpečno\“ není žádná, opakuji znovu, ŽÁDNÁ, korelace. Tenhle způsob řešení je prostě jen taková ta věčná snaha něco regulovat neflexibilním pravidlem a pak si myslet, že to bude fungovat. Jak by mohlo? Jak by mohlo fungovat vytržení jednoho případu z tisíce a říct:\“Takhle je to dobré.\“, když je to dobré jen pro ten jeden případ, ale pro tisíc dalších ne. Tvářit se a lhát si do kapsy, že tohle může fungovat, když vidím, že je to očividně nefunkční, proto odmítám (na blog chystám sérii článků týkající se toho, proč právo nefunguje a fungovat nikdy nemůže – už se nemůžu dočkat, jak se u toho \“pobijem\“). 🙂

    Na co jsem se tedy snažil mou (pro mnohé jistě mimořádně) kacířskou myšlenkou upozornit, je, že to stávající značení je k ničemu a že by lépe posloužilo, když by se řidiči daly \“jen\“ informace a nechalo se na něm, jak si je přebere, protože představa někoho o tom, jak bych měl někde jet, je pro mě bez jakékoliv relevantní informace.

    Závěr k A) Jestli si někdo myslí, že se provoz na silnicích zlepší tím, že jedni budou vymýšlet zbytečná pravidla a druzí je budou slepě dodržovat, tak se dle mého názoru hluboce mýlí. Dopravní značení, které je vyjádřením tohoto přístupu, je tedy dle mého soudu zcela nesmyslné a nijak bezpečnosti nepřispívá.

    B) Jak to řešit?

    Moc pěknou ironii zde někdo předvedl o těch jezdích rallye, co by ty zatačky pořád projížděli, ale co se tím chtělo vlastně říct? Že by se tedy na dopravní značení mělo úplně rezignovat? Ale vždyť dnes v těch zatáčkách (někde) to dopravní značení je, tak v čem by byl rozdíl? Nebylo by lepší, když by tam tedy značky byly a ještě poskytovaly nějakou užitečnou informaci?

    OK, pokud někomu nápad na jiné označení nebezpečných a nepřehledných zatáček přijde nesmyslný, pak tedy ať alespoň zmizí ta stávající omezení rychlosti, protože to je stejné, jako kdyby tam nebyla (žádnou smysluplnou informaci stejně neposkytují).

    Závěr B) Mně osobně by se líbilo, když by se peníze vybrané ze silniční daně, dálničních známek a ostatních plateb účelově spjatých s dopravní infrastrukturou investovaly právě do kvalitního, smysluplného a relevantního dopravního značení.

    Snaha to odmítnout tím, že bych pak jel ještě rychleji a nestihl zastavit, když za tou zatáčkou bude někdo kempovat, ale úplně míjí pointu. Snad tím nechce někdo zdůvodnit, proč bych ty informace neměl mít nebo snad ano? Nebo chce někdo říct:\“Lepší dopravní značení na nic, alespoň to Beran nebude tak kalit.\“?

    Tomáš Beran

    Sem nikdě žádné srovnání s Rakouskem nesliboval. To, že to bylo cestou do Rakouska, byl jen takový úvod. Na to, abych mohl psát o českých silnicích, po nich nemůžu jet současně do ciziny?

    Doktor.

    Tomu nebyly sympatické přechody. Ovšem, kdyby se Vám podařilo nějak vtipně a zároveň poučně poupravit nějakou dopravní značku, myslím si, že by ubylo i dopravních nehod, neboť by je řidiči více sledovali. Dovolil jsem si takový návrh, jak poupravit dopravní značku třeba Zákaz vjezdu, která je velmi často nerespektována. Já bych do prostřed toho bílého kruhu umístil nějaký větší penis. Jsem přesvědčen, že by tato značka opět získala na vážnosti.

    honza

    Další únavná a podivně vykonstruovaná obhajoba přesvědčení o vlastním právu dělat si na silnici co chci. A naprostý nedostatek sebereflexe znemožňuje diskuzi, jakoukoliv. Děs, běs, jako obyčejně.

    Puntičkář

    Ty Doktore. Jen by mne zajímalo, jaké barvy by byl ten penis?

    Doktor.

    Tak, to je zapeklitá otázka. Já bych nerad byl osočován z rasismu, ale jiná barva než černá nepřipadá v úvahu. Dám příklad, značka: Zákaz vjezdu ručních vozíků,tam je vyobrazený černý, jak tlačí vozík. Je už to tak nějak vžité. Dovedeš si představit, kdybych tu postavu navrhnul třeba žlutou? Víš, co by se potom dělo?!

    Mirek Kuboš

    To je zase výplod! Opět nám pan JUDr. obsáhlým článkem (kdyby se radši věnoval své krásné přítelkyni a předpokládám již narozenému potomkovi)řekl něco, co šlo říct jednou větou, zasmáli bychom se nad stupiditou myšlenky a hotovo.
    Jen mi tady nesedí myšlenka, která si přímo odporuje s předešlým článkem o \“silničním pirátovi.\“
    Zatímco tam všechny zaškatulkoval jako ovce, které věří tomu, co se řekne v médiích bez možnosti dát lidem šanci mít také svůj názor, zde se ohání naopak tím, že každý člověk má právo sám si svým mozkem vyhodnotit své schopnosti a nepotřebuje omezující značky.
    Přitom právě ten krásný moderní prostředek, jakým je navigace řidiči úplně stačí k tomu, aby zatáčku projel bezpečně. Bez hloupých nicneříkajících článků, ze kterých přímo srší bezohlednost, povýšenectví a arogance.

    Tomáš Beran

    Pěkně jste to shrnul precizními argumenty, že ani nevím, jak jim kontrovat. 🙂 Zopakuji to naposledy – oprostěte se od toho, že Vám vadí, že si na silnici dělám, co chci, ostentativně ignoruju rychlostní limity a ještě si o tom drze dovolím psát a řekněte mi, jestli považujete za přínosné, aby Vám někdo říkal v mnou popisovaném případě, jakou rychlostí máte tu zatáčku projet a proč a v čem to má přínos k bezpečnosti silničního provozu.

    Tomáš Beran

    A v čem že je ten rozpor? Mi to přijde naopak plně konzistentní. Jak v tom současném, tak v tom minulém je hlavní jedna myšlenka \“nebuďte ovce, mějte vlastní názor, nenechte si nikým říkat, co máte dělat a používejte v prvé řadě svou vlastní hlavu\“. Nebo kde sem horoval pro \“nemožnost mít vlastní názor\“?

    Steve

    Já bych raději kdyby se ty peníze místo do nesmyslného a pro 99% řidičů zbytečného detailního značení každé zatáčky, investovali do kvality silnic. To, že do zatáčky vjedete sice rychlostí, kterou tu zatáčku bezpečně projedete ale za zatáčkou bude neočekávaná překážka před kterou už nestačíte zastavit rozhodně není mimo pointu. Je spousta zatáček, které znám a jdou projet rychlostí nad 100km/h ale vzhledem ke křoví nebo horizontu bych nikdy nemohl zareagovat na traktor (kterých tam jezdí celkem dost), který by se tam \“náhle objevil\“. Já podle zákona o provoz…. nejezdím, ten je k ničemu na tom se shodnem. Já dodržuji jen fyzikální zákony, ty neobejdu a mezi ně patří i to, že musím jet tak rychle abych stihl zastavit (nebo alespoň zpomalit tak aby z případné nehody vyšla moje tělesná schránka bez vážné újmy) na vzdálenost kterou vidím. Takže informace o tom jak na krev lze projet esíčko kde je rozhled na 30m je opravdu irelevantní a s bezpečností provozu nemá nic společného.

    Steve

    Rychlostní limity si klidně ignorujte ale podle článku mám pocit, že hodláte ignorovat i zákony fyzikální a to už mě na silnici vadí.

    Sedrik

    Diskuzi jsem nečetl, takže možná budu opakovat. Souhlasím s autorem v tom, že v místech, jaké popisuje on by mnohem více posloužila značka s tvarem zatáčky + značka DOPORUČUJÍCÍ nižší rychlost (např. těch 70)- nechápu, proč mi někdo přikazuje jet 70, když neví nic o tom, co se právě děje. Obecně by mi ale stačilo, kdyby naši zástupci nechali na všechny silnice namalovat čáry – výrazně by to pomohlo jízdě za zhoršených podmínek. Jet v noci za mlhy po okresce bez krajnic a s metr hlubokým příkopem na obou stranách je dobrodružství, které si už nechci zopakovat.

    gofry

    Čo to znamená \“jezdit rychle\“? Nemáš skôr na mysli \“jazdiť inou rýchlosťou ako od stola naordinoval úradník, ktorý danú cestu ani nevidel\“?

    Tomáš Beran

    To mi připomíná vtip o tom, proč mají právníci nejvíc nehod – protože si myslí, že ohnou i fyzikální zákony. 🙂

    Ale bez obav, fyzikální zákony neignoruji.

    ppppp

    Tak zrovna u těch křížení a výjezdů mají ta rychlostní omezení smysl, právě kvůli těm, kteří na hl. silnici vjíždějí. Bohužel, je tolik zbytečných značek, že se pak ignorují i ty \“správné\“. Ta popisovaná situace, kdy řidič na hlavní vidí na 100%, že na vedlejší nic není, nejde značkami vyřešit. To by musela nastoupit světelná signalizace.

    ppppp

    Bohužel, u nás přibude další značka, než by někdo \“zrušil\“ to křoví.

    ppppp

    Tak jsem se těšil na shrnutí ne-logiky umísťování značek u nás, pak i na srovnání s Rakouskem a přečetl jsem si opakovaně jen o jednom případu. Jako příklad to není špatné, ale čekal jsem více.
    Mám obavu, aby u nás s dalším značením nebylo ještě více přeinformováno a aby viditelnost značek byla odstupňována podle důležitosti. Vůbec u nás není problém nějakou značku přidat, ale ubrat, to ne. Při jízdě si nejdříve přečtu, že v Mountfildu mají všechno zadarmo, pak, že na dalších 4km budou díry (to cítím i bez značky), ale sotva postřehnu počátek obce důmyslně ukrytý ve švestkové aleji daleko před prvními domy.
    Mně tedy v poslední době vadí přílišné používání vodorovné značky – souvislá čára. Místo toho, aby řidič rozhodoval sám, kde může bezpečně předjet, nutí ho úředníci zahajovat předjíždění riskantně velmi pozdě a vejít se s ním do sotva možných krátkých úseků. Ve výsledku nezbývá, než čáru ignorovat a riskovat průser tam, kde je namalována důvodně.

    Tomek

    a jste si jistí že úředníci ?
    Holt v této zemi jsou odborníci všichni a ten kdo něco umí je za vola…

    Tomek

    a jste si jistí že úředníci ?
    Holt v této zemi jsou odborníci všichni a ten kdo něco umí je za vola…

    Tomek

    Chápu vaše argumenty, nechápu ale potřebu jezdit na hranici možností. Já také rád jezdím rychleji, ale vlítnou do zatáček na hraně tech, možností považuji za hazard – samozřejmě zvoňuji včas a tak, abych za mnou jedoucí auta neohrozil. Možná mě už 1000 řidičů proklínalo, vyhnul už jsem se ale několika nehodám.

    Michal

    Někde je to omezení úplně zbytečně, ale neřekl bych že všude, před opravdu ostrou zatáčkou by klasicky stačila značka ostrá zatáčka vpravo/vlevo, případně s dodatkovou tabulkou 2x,4x apod. Značky typu klasický trojúhelník s číslem, třeba 4, jsou nesmysl, spousta lidí ani rallye stupnice obtížnosti nezná, a tak by jim ani taková značka nepomohla odhadnout, jak zatáčku najet. Budu se opět opakovat. Jak říkám, klasická značka ostrá zatáčka vpravo/vlevo, s dodatkovou tabulkou o tom, kolikrát se ta zatáčka opakuje, nebo s dodatkovou tabulkou s doporučenou rychlostí by byla daleko přínosnější. Na silnicích I. třídy bych si to určitě představit dokázal.

    Mirek Kuboš

    Tady vůbec nejde o to, že si na silnici děláte, co chcete. Dělejte, pokud tím neohrožujete a neomezujete ostatní! Podstatou většiny Vašich příspěvků je snaha o vyhnutí se postihu, pane doktore. A podstatou mých reakcí na ně je naopak to, že díky těm, co si na silnici dělají co chtějí já nemohui klidně a bezpečně dojet do cíle, aniž bych musel mít co do činění s takovým, co mě svou bezohledností ohrozil, či omezil, víte? Jednoduchý příklad za vše: Přede mnou jede auto, jehož řidič najednou začne zmatkovat, bezdůvodně brzdí, kličkuje. Proč mám já trpět za to, že zrovna zvedl telefon své přítelkyni, aby ji potvrdil, že \“ten sunar přiveze?\“ Otřepaná věta o tom, že \“Svoboda jednoho končí tam, kde začíná druhému\“, nebo \“Co nemáš rád, nečiň jinému.\“ Vám vadí, že máte dělat něco, co je splnitelné, mně zase vadí to, že tím, jak to záměrně nerespektujete, omezujete mě. Kdyby však takoví, jako Vy, pane doktore, byli schopni alespoň nést následky. Když chodím sousedovi za manželkou, tak počítám s tím, že mi jednou rozbije hubu, když mě chytnou, že jsem jel jak prase, rovněž bych se měl k tomu postavit jak chlap. To je podstata rozdílu našeho myšlení.

    Michal

    Ona je ale otázka, jestli to jsou skutečně odborníci. Kdyby ano, tak se inspirujeme v Německu, kde je bodů 18 a policie by nebyla pouze \“výběrčím daní\“ za nepřiměřenou rychlost.

    lojz

    Skvělý nápad, budeme značit každou zatáčku. Navrhuji hliníkové značky a měděné šrouby. Co na tom, že by každý měl jezdit tak, aby byl schopen bezpečně zastavit, odteď budeme jezdit tak, aby se zatáčka dala projet co nejrychleji. Pan doktor spěchá!
    Všude dáme cedule. A co kdyby pan doktor chtěl na procházku do lesa? Naboucháme cedule. Todle je smrk, todle borovice, támdle mochomůrka. A co zvířátka? Taky vomlátíme cedulama.

    Tomáš Beran

    Sice nesouhlas, ale oceňuju tu humornou formu. 🙂

    Tomáš Beran

    Co je, prosím Vás, \“chlapského\“ na tom sypat si popel na hlavu za porušení něčeho, s čím nesouhlasím? Moje nerespektování rychlostních limitů Vás ani nijak neomezuje, ani nijak neohrožuje, tak čeho se bojíte?

    Že Vy těm zbytečným rychlostním omezením a jejich autorům věříte a máte v ně důvěru? Ale no tak…

    lojz

    Humor, to je asi to poslední, co nám zůstane nezdaněno. Ale také oceňuji Vaši snahu. Zrovna mi na mysl přišlo jméno jednoho člověka, ten měl taky snahu přicházet s různými návrhy. Např. se změnou doby školních přestávek. Váš návrh je však finančně zrůdnější.

    Tohle mají být ty konstruktivní návrhy? To je trošku jiná káva, než jen něco kritizovat, že? Ale nelámu hůl, nadále Vám fandím.

    Mirek Kuboš

    Nemá cenu přít se s panem doktorem, na každý argument lze najít protiargument, to je to nejmenší, i kdyby to měla být maximální hloupost. I hkloupý názor je názor.(Jen zas prosím nereagujte standardně po svém,\“jak jste přišel na to, že hloupost je to, co tvrdím já\“…
    Pane doktore, nezbývá, než se na vás obrátit s posledním dotazem: Zkoušel jste někdy změnit ty zákony, kterými pohrdáte, tím, že jste kandidoval do parlamentu? Nebo jste jen obyčejný řadový šťoural, jakých jsou tisíce, spoléhající na to, že když si začne říkat Dopravní expert, navíc s titulem, \“není boha, aby mi to nezačali řidiči žrát.\“

    Kyle

    že proti dopravním značkám je třeba bojovat.

    Dopravní značky
    na ulicích pověšené
    Ukazajou nám co můžem a co už zas ne
    Modrobílý šipky vyznačujou nám cestu
    My po ní jedeme radostně a bez protestu
    Dopravní značky nepřipouští dvojí výklad
    Začínáme si pomalu na ně zvykat
    Barevný tabule jsou naším denním chlebem
    A život bez nich přestavit si už ani nedovedem
    Zákazy vjezdu zákazy parkování
    Zákazy stání zákazy zastavení
    Jednosměrná ulice copak vy ji nevidíte
    Jak do ní vjedete už se nikdy nevrátíte

    Tomáš Beran

    Ne, do Parlametnu jsem nikdy nekandidoval a ani jsem tu ambici nikdy neměl. Proč? Protože za (i) nevěřím ve změnu systému jeho vlastním prostřednictvím, ale pouze celkovou změnou vlastního osobního přístupu, který k němu přistupuje tak, aby ho nepotřeboval a za (ii) nikdo by moje návrhy nepodpořil, protože většina v potřebnost systému věří.

    Dřív jsem uvažoval o smysluplnosti \“kosmetických\“ změn v systému, tzn. akceptovat systém, ale alespoň ho upravit, zpříjmenit nebo zlidšit. Pak jsem ale pochopil, že to nemá smysl, protože podstata problému a vnitřní disharmonie tohoto systému je jeho, abych tak řekl po básnicku, imanentní vlastností.

    Chystám na to téma pár pěkných svobodomyšlenkářských blogů, tj. o tom, proč právo nefunguje a fungovat nemůže a nikdy nebude a proč je důvěra v něj investována marně. :))) Chápu, že s mými názory nebude skoro nikdo souhlasit, protože to prostě bude úplně jiné paradigma, ale lidé se ptají, tak dostanou odpověď. Nebude se jim sice líbit, ale bude taková, jaká bude.

    Bubák

    Á z pana doktora nám roste filozof. 😀 Zákony nefungují, právo nefunguje, je vidno, že ani logika nefunguje. Co tedy funguje? Nic! Všechno je marnost, marnost nad marnost. Je naprosto zjevné, že pan doktor je právník 😉

    Tomáš Beran

    Se ví, ne nadarmo jsem (chvíli) studoval filosofii na FFUK. 🙂 Ale pozor, já vůbec nejsem pesimista, který by se domníval, že řešení neexistuje, jen je potřeba se trochu víc…\“rozhlédnout\“. Jak říkám, vzít úplně jiné paradigma a podívat se na to úplně jinak. 🙂

    Kuban

    1) Nikdo to nezaplatí
    2) Nic to neřeší, neb ten kdo právě myslí do slepé zatáčky stejně nepojede rychleji, než aby neměl rezervu na případné korekce, v motorsportu se jede na plno, to na pozemní komunikacích nemá co dělat!!!! Pan Beran zase nevnímá jízdu z pohledu blijících a vyděšených spolujezdců.
    3) Když chcete informace o zatáčce, sežeňte si vhodnou navigaci a upravte, či umistěte si je dle svých potřeb. To je mnohem šetrnější jak pro státní kasu tak i jako řešení proti případným vandalům či šprýmařům.
    4) Tam kde je dnes 70, stejně nikdo 70 nejede a jede tak aby jel plynule, vnímá to jen jako varování.

    5) Lidé neumí přemýšlet. Přemýšlení za volantem nevzniká hned, ale až po zkušenostech. Nováčci mají už tak problémy sledovat značky. I profíci maj problém čist dodatkové tabule, neb čí rychleji jedeš, tím méně času na čtení…..

    Trošku se Vám to Pane Beran zase vymyká kontrole… V jádru dobrá myšlenka ale zase jen ze svého úhlu pohledu… úhel pohledu řidiče, kterých je minimum (a z mého úhlu pohledu, díky bohu za to)

    Kuban

    To je samozřejmě v pořádku, ale pořád mi tu od Vás ten rozhled jaksi chybí… není to jen výsadou tohoto článku, nýbrž pravidlem všech vašich článků.

    Kuban

    Jj, typický příklad nedomýšlivce….. Nejde o křoví, ale o horizonty, příkopy, hliněné duny od pole atd…. Jste snad čech nebo ne? Neřeknu že by tohle řekl třeba němec nebo holanďan, ale už vás vidím jak rušíte nerovnost terénu spolu s tím vašim křákem kterého jste se tak chytl…. Vykácejte lesy, srovnejte vysočinu s úrovní Brna ať máte klid, že žádná značka nepřibude 😉

    Kuban

    jj přesně tak….

    Třeba jako když chytíte zloděje při činu. Způsobil Vám škodu na voze, co uděláte?? Nebuďte ovce zastřelte ho, on toho stejně nikdy nenechá a bude krást a škodit dál, světu bude lépe a vy spravedlnosti uděláte za dost…. Mám pokračovat s dalšíma přikladama pane Doktore?

    To jen tak na okraj k přiblížení jak vy vlastně uvažujete….

    Chcete jezdit dle své vlastní vůle? Zrušit předpisy značky a jiné omezení a zákazy?? Tak nejprve zrušte povinnost vlastnit řidičské průkazy a dělat zkoušky. Jsou mnohem zbytečnější než vaše potřeby vlastnit značky alá \“levá 3, bacha klouže, výjezd mírně na plyn\“ atpd….. Henten retardering ne???

    Kuban

    To si ale zase \“jen vy\“ myslíte….. Já když jedu rychle, když opravdu chci jet rychle, moc dobře vnímám jak to negativně na okolní řidiče působí.

    Ideální jízda je taková, při které před sebou ani zas sebou nikoho nemá ani nikdy nepotkám… V ideálním případě by tomu tak bylo, kdyby všichni jeli stejně…. Čím víc se objevují rozdíly, tím víc to ovlivňuje všechny kolem, protože logicky, když se za mnou lepí nějaký Beran (bez urážky, ale vaše jméno to dost vystihuje, snad to pochopíte pane Doktore), mne to nutí ho mnohem víc sledovat a hlídat, a čím větší je to ignorantní vůl, tím víc přestávam sledovat dění před sebou. Jak jednoduché je ho nějak pustit před sebe že jo, prostě to né všude jde, a až předjede mne, bude srát zase dalšího…. Prostě evergreen…

    tím chci říct, ano, vy mne, nebo pána na kterého reagujete nijak neohrožujete a neomezujete, protože je tak mizerná pravděpodobnost že vás na silnici potkám…. To je ale zase znovu dost arogantni a ignoranstký postoj.

    PS: Já rychle jezdit dovedu, na to si vážně dost věřím, a nemám v jádru nic proti tomu, to čemu ale nevěřím, že to zvládají ostatní řidiči a bohužel mne denně (protože ročně najezdím z 40tisíc km), denně mne přesvědčují, že jezdit neumí…. Ale takhle končí vždy diskuze na vaše články, protože přesně toto z nich vyzařuje….

    Jediná věc se kterou se dá souhlasit, je zbytečnost mnohých omezení, jenže ve světě je jen pár zemí, kde funguje anarchie a funguje jen proto, že těch řidičů je 100x méně než u nás.

    ppppp

    Nepatřim do té kategorie a už jsem podobně radil příznivcům kácení alejí. Myslím si ale, že čím méně značek, tím větší váhu mají.
    Tady jsem kritizoval jen situaci s křovím. Ono tam při plánovaní a stavbě cesty nebylo, ale časem se vyskytlo a nikdo se k němu nehlásí. Nikoho už nezajímá, že tam být nikdy nemělo. Než ho tedy v nepřehledné zatáčce nebo křižovatce alespoň ořezávat, dáme raději omezení rychlosti. V křižovatce pak rovnou STOPku, ať všichni zastaví a rozjíždějí se z 0. Ať žije ekologie!

    Integrale

    Chápu, co chtěl autor říci. A má do značné míry i pravdu. Nicméně měl bych tu pár technických připomínek:
    1. souhlasím s tím, že značka omezující rychlost bez jakékoli další informace, je sama o sobě nesmyslná a nedivím se, že ji málokdo respektuje, je-li rychlost jízdy omezena každých x-set metrů. Že jsou v této roli takové značky k ničemu není třeba složitě dokazovat, stačí se postavit za předmětnou značku a všímat si pouhým okem, kolik řidičů citelně změní své chování. Odhaduji tak 10-20 %…
    2. umím si představit, že u určitého typu v ČR s oblibou se vyskytujících zatáček \“za roh\“ umístěných zásadně na horizontu bude grafické znázornění, které zřetelně upozorní, že na horizontu se silnice \“láme\“. Neměl bych s tím problém. ALE… bude-li za volantem moje tchyně, bude pro ni informační hodnota takové značky nulová. Její geometrická představivost se rovná nule a pojmy jako analytická geometrie nebo deskriptiva jsou pro ni rovnocenné s ošklivými nemocemi, na něž se po staletí umírá. A dovolím si říci, že takových řidičů-neřidičů je dobrých 40 %. Můžeme sice plkat něco o tom, že taková osoba nepatří za volant, ale asi všichni cítíme, že to je jaksi úplně mimo a chceme-li měnit nějakým způsobem systém značení, musíme myslet i na kopyta. A pro kopyto je prostě strohý zákaz mnohem jasnější informací, než vedle ní sedící profesionální navigátor, který bude přesně číst \“noty\“ o charakteru tratě. Ona by ho totiž stejně ignorovala a mlela by si pořád svoji…
    3. Studiem grafického znázornění profilu silnice si myslím, že u většiny řidičů dojde ke snížení koncentrace a soustředění na jízdu. Uvedu příklad: nedávno se vlivem velkého nárazového větru a zásahu idiota uvolnila část svodidel na části Jižní spojky. Kus svodidel ve větru cestoval po silnici v místech, kde je omezení rychlosti a kde řidič automaticky očekává restrikci. Co se stalo? Dva řidiči do poletujícího kusu svodidel narazili a jeden pak narazil do brzdícího auta. Jsem na 1000 % přesvědčen, že nebýt omezení rychlosti, podobná nehoda by se nikdy nestala, protože řidiči by \“čuměli na cestu\“ a ne na rychloměr a nebourali by. A stejné to bude s těmi značkami. Značná část řidičů bude \“čumět, co to tam je nakreslenýho\“ a přejede v lepším případě psa, v horším pak Novákovou, která si vyšlápla přes cestu s kolem a bandaskou pro mlíko. Tyto nápady již tu byly… V AZNP leta nedošlo k úrazu na jednom úseku přesně do té doby, než nový bezpečnostní technik nechal na hrany schodů namalovat žlutočerné zvýraznění. Mudryková si tam zlomila nohu přesně 22 minut po tom, co barva zaschla a mohla tam jít, protože místo na schody, které tam byly odjakživa a které důvěrně znala, čučela na nové, pestrobarevné \“bezpečnostní\“ pruhy. Pak si tam zlomilo nebo vyvrtlo nohu asi salších 8 lidí, než barva trochu zašla a nebal tak pestrá… co tím chci říci? Studiem nových grafických značek by mohlo dojít k výraznému snížení koncentrace na jízdu a paradoxně ke zvýšení nehodovosti v jejím důsledku.
    tedy 4. Krátká a jasná instrukce, že je v místě nebezpečí (a tu značku Pozor nebezpečí v kombinaci se značkou Nebezpečná zatáčka nebo Dvojitá zatáčka přeci máme) je podle mého názoru daleko efektivnější, zvlášť, když se spojí třeba s reflexními šipkami na svodidlech, které jasně ukazují poloměr zatáčky. Tato řešení vídáme v zahraničí (zejm. v Alpách) a řekl bych, že jsou celkem rozumná, nejsou drahá a svoji roli plní.
    Takže si myslím, že je fajn, že pan Beran při jízdě přemýšlí a myslím si, že jeho nápad není úplně špatný. Ale zároveň jsem přesvědčen, že správným značením v rámci již existujících prostředků si vystačíme a není třeba zavádět příliš sofistikovaná řešení – mohla by způsobit víc škody než užitku. Jde jenom o to, že je potřeba odstranit zbytečné restriktivní značky a nahradit je informačními opatřeními jako v Alpách. V tom se asi shodneme. Rovněž argument, který tu padl a týkal se řádného stavu vozovky není vůbec mimo – většina aut stojí na pružinách 13 let vyskákaných a tlumených nějakými zázraky jako Monroe a podobně – prostě má místo podvozku bláto, a tak pochopitelně v případě, že je silnice hrbatá, děravá a k tomu ještě záplatovaná a na tom má auto zatáčet, jsou jízdní vlastnosti většiny aut v ČR procházejících STK \“na zabití\“ . Jenomže když osadíte auto dobrým podvozkem, tak se na těch našich tankodromech do roka a do dne rozvrže jako WRC a vrzání je přeci nejhorší vlastnost automobilu – stačí si přečíst jakýkoli \“test\“ auta v jakémkoli lifestylovém \“motoristickém\“ časopise – a jiné u nás už nevycházejí. Nehledě na to, že budete mít vyklepané i plomby ze zubů.
    Každopádně souhlas s tím, že sedmdesátka neřeší vůbec nic.

    Mirek Kuboš

    Slyšeli jsme slovo Páně…

    Martin

    Chápu, že toto někdo číst musí a tak je populismus na místě. Nicméně – omezení rychlosti smysl má. Jednoduše proto, že téměř za vše může rychlost.
    Nehody vznikají z velké části díky nepředvidatelným jevům – ať už se jedná o nerovnosti vozovky, meteorologické jevy, nevypočitatelné chování zvěře, chodců, ostatních řidičů.. A tak řidiči nezbyde než na tuto situaci nějak reagovat. A jsme u toho. Nižší rychlost – delší doba na reakci – mnoha střetům se v nižší rychlosti podaří zabránit. Nižší rychlost – menší následky. Dojde li už k nehodě, při nižší rychlosti budou následky nejspíš téměř vždy nižší než při vyšší. Plošné omezení rychlosti má povahu obecného předcházení následkům nehod. Ano, můžeme hledat desítky příčin, ale jejich rizika boudou existovat vždy. Můžeme se kasat, že každý ví nejlíp jaké má auto, kolik kde zvládne jet, ale to leda tak ve snu, to s realitou nemá pranic společného. Škoda těch, kdo si budou vládnout sami. Takže dbejme ne na to, aby někde dávali číslíčka před zatáčkami, ale na to, aby řidiči dodržovali předpisy. Jel jste p. Berane někdy v Německu? Nepřišlo vám divné, že tam téměř všichni dodržují rychlost? Nejsem znalec Německého práva, jen tipuji že je to už od malička zafixovanou představou hrozby represe, jelikož ta německá je podstatně účinější a přísnější než naše..

    Kuban

    Jsou totiž občas značky, které mají své opodstatnění. Věřím pevně, že každý z nás zažil situaci, třeba 90ku, a pak 70ka nebo 50ka… široko daleko nic, říkám si \“what the fck\“ kašlu na to jedu, třeba jen 80, takové váhavé ploužení. jeden horizont, mírná zatáčka, křižovatka, kterou by člověk viděl, ale blokuje vjezd zprava nějaká budka a za ní auto co vám vjede do cesty, protože Vás nevidí, jelikož si to pálíte 80+…. Tak brzdy, vyhejbací manévr, já oči až u čela, druhý řidič oči u  čela… a sme oba spokojení, že žijeme…. Toto je jen takový nejběžnější příklad, který se dá mnohdy řešit v poklidu, ale následné mé divoké brždění nemusí brát v poklidu ti za mnou a naopak….

    Teď mi řekněte kdo zaplatí dodatkové tabule ve smyslu, uber rychlost, nepřehledný připojovák. Uber rychlost ďoura jako prase… To si budou silničářy na vše dělat speciální zakázky, doprava se bude dále hltit nenahraditelnýma značkama omezené kapaicity a mnohdy spekulativní vhodností pro danný úsek? Buďme rádi za to co je… Ty značky tam z 95% jsou vždy z nějakého důvodu tak to respektujme…. Rozhodně je méně kontroversní, dodržovat omezení 70, než kontroversně hrotit dodatkové definice pro pár vyvolených co chtějí jezdit rychle jako prasata a přitom bezúhonně….

    to druhé já prostě nikdy respektovat nebudu….

    Kdo z Vás kdy osobně zažil situaci, kdy ho pokutovali policajti, za to, že chvíli po 70atce jel jesště 80 a nechal vůz plynule zpomalovat stejně tak jako před koncem 70ky už dávno začal šlapat na plyn…. Nikdy a nikde sem se s tím nesetkal, a když už někdo o tomto mluvil, že se mu to tak stalo, nikdy se nepochlubil s okolnostma a ješitně si dokrášlil těch X jiných prohřešků…… (omlouvám se těm 0,1%tním vyjímkám, co takto byli opravdu pokutováni až skoro neprávem)

    Kuban

    Ale zase nepřehánějte…. Já najezdím ročně dost desítek tisíc km abych věděl, že je mnoho zbytečně rozmístěných značek… Ale kolik procent jich je? 0.01-1% ???? Asi tak nějak…

    Lidé se velmi rádi chytají kdejaké ptákoviny…. Místo toho, aby překousli jednu směsnou zbytečnou značku, začnou z toho dělat halooo 🙂

    (viz vtipný příklad mého kamaráda… Jedeme jedeme, ze 70ky 50ka z 50ky 30 a cedule nerovnosti vozovky, nikde nic vidno smele si jede 60 s komentářem dívej na ty voly co tady dávají a ani to nedořekl a rána že by to málem i gumu roztrhlo….. Kdyby ji minul, je z toho halo o zbytecnosti znaceni)

    ale tak je to se vším 🙂 to sem jen odbocil 🙂

    Integrale

    \“Za všechno může rychlost\“. Fyzika základní školy 5! Doufám, že jste propadnul! Pokud ne, je něco, nebo spíš vše, úplně špatně!!!

    Rychlost je stejná fyzikální veličina jako například hmotnost, čas, práce, výkon, vzdálenost (délka, šířka , výška), teplota, elektrický náboj, elektrický proud, odpor, látkové množství…

    Každá z těchto veličin Vás může zabít, dokonce se vsadím, že u 99,99999 % úmrtí je přítomna gravitační síla a gravitační zrychlení. A to nejen na silnici, ale mám na mysli jakékoli úmrtí. Zakážeme tedy gravitaci? Nebo čas? Nebýt času, dá se vše volně upravovat nebo i vracet… to jste hlupák, že?

    Tvrdit, že za vše může rychlost může říci jen velmi, velmi nevzdělaný člověk!!!

    Příště trochu myslete, než budete psát podobné nesmyly!

    Makovnik

    Hlupa uvaha a nepochopenie clanku.

    Naco je dobre splietat nezmysly a hnat do extremu situaciu kecanim o rally jazdcoch?

    Aj do zakrut v meste vchadzas vsade 50kou, lebo je tam povolena? alebo pri tom pouzivas vlastny rozum?
    Ked do tej zatacky pojdes v zime na snehu, pojdes 70, lebo to dovoluje znacka??

    Povolena rychlost vo valnej vacsine pripadov nehovori o nicom.

    Makovnik

    Debilny priklad nie je priklad, no ale ked na viac nemas…

    Priklad by mal mat nieco obrazne spolocne s temou, ten tvoj nema nic.

    Makovnik

    Od teba mi teda rozhodne chyba jak rozhlad, tak logicke myslenie, nezaujatost a odosobnenie od vnutorneho chudobneho sveta; zhrnuc podla toho, co si tu v diskusii vyplodil.

    Makovnik

    Tak presne!
    Treba zakazat auta a vsetci budu jazdit iba na bicykli a len tak rychlo, ako budu vladat tocit!

    Naco su auta, ked sa nimi ludia len zabijaju kvoli rychlosti?!?

    Asi tolko k tvojej \“logike\“.

    Kuban

    Příště buď konkrétní. Protože do té doby jako bys mluvil o sobě… Jestli chceš reagovat tak věcně, jinak si ty tvoje malomocné výlevy odpusť.

    Kuban

    čéče Integrale, chápu tvé hnidopišství, ale na ty statistiky a obrázky z bouraček by ses kouknout někdy mohl…. Když né rychlost, tak asi nějaké vesmírné vlny co?

    Kuban

    a já sem zase přesvědčen, že nebýt tam to omezení, první řidič by provedl divoký manévr, který by skončil dost možná i se zraněním… Tak to odnesly jen směšné plechy …. Bohužel ta rychlost je etalonem všeho. Nejsem sice fanda jeho omezování, ale nejsem zase takový blb, abych nepochopil jeho význam i co se jízdních vlastností týče….

    PS: Ono striktní dodržování rychlostí je do jisté míry problém, a to pokukování na tachometr je věc běžná, ale zajišťuje to plynulost provozu zvláště ve městech (intervaly semaforů atpd) a jako bonbónek, on ten zlomek sekundy mrkání okem se ještě neprokázal jako viník nehod…

    Kuban

    Ten tvůj už vůbec nic… Vhodný ke smazání.

    Pokud si nepochopil onu váhu srovnání, pak je mi tě prostě líto, že nejsi tak bystrý… Každopádně dokud nepřijdeš s věcným komentářem, tak do té doby nic nepiš.

    JC

    Tak, a o tom článek vlastně je, nebo ne? Autor by uvítal více informací namísto zákazů. V tomto konkrétním případě křižovatky – co takhle nahradit značku se sníženou max. povolenou rychlostí značkou s doporučenou hodnotou + dodatkovou tabulku, např. \“nepřehledná křižovatka\“? Rozhodně si nemyslím, že půjde o tisíce křižovatek po republice, zaměřme se na těch \“několik\“, kde se omezení jeví jako nešťastné.

    JC

    Ne, před každou zatáčkou určitě ne. Asi by pro začátek stačilo, aby se informace objevily pouze u zatáček, které jsou dnes \“vyřešeny\“ alibistickým snížením rychlosti. Což by nakonec i mohlo stačit. Informacemi mám na mysli hodnotu DOPORUČENÉ rychlosti a (především) jistou informaci (nedostatečné klopená, špatný povrch atd. pro zatáčky, např. nebezpečná křižovatka, nepřehledný úsek apod. v jiných případech omezení rychlosti).

    JC

    Ne, před každou zatáčkou určitě ne. Asi by pro začátek stačilo, aby se informace objevily pouze u zatáček, které jsou dnes \“vyřešeny\“ alibistickým snížením rychlosti. Což by nakonec i mohlo stačit. Informacemi mám na mysli hodnotu DOPORUČENÉ rychlosti a (především) jistou informaci (nedostatečné klopená, špatný povrch atd. pro zatáčky, např. nebezpečná křižovatka, nepřehledný úsek apod. v jiných případech omezení rychlosti).

    JC

    Jak se tak pročítám diskuzí, s politováním musím konstatovat, že většina lidí s Vámi pane Berane souhlasit nebude. Není to tím, že byste byl \“mimo\“, problém bude na jejich straně. Oba asi tušíme proč 😉 Naznačím: nepochopení psaného textu, předsudky, závist, dlouhé období totality také udělalo své, ale to hlavní… blbost. Řidičák má kde kdo (a to je v pořádku), ale bohužel je to vidět, na silnicích především 😉
    Plně Vás podporuji a nenechte se otrávit!

    MzNtdoMpyHLwAevHg

    Thniikng like that shows an expert at work

    Rejpal

    Sice tady budu po roce v opozici, ale ta omezená rychlost u zatáčky, nalajnovaná nějakým úředníkem podle příslušné normy, je tou nejkvalitnější informací.

    Úředník totiž vzal ohled na návrhovou rzchlost té zatáčky, prozkoumal rozhledové poměry v daném místě a určil, že je třeba jet určitou rychlostí aby průměrné technicky způsobilé vozidlo dokázalo zastavit před překážkou na vzdálenost, na kterou má jeho řidič rozhled (a to za definovaných podmínek).

    Když pojedete rychleji, tak sice dokážete zatáčku projet, ale tu čtyřicet centimetrů vysokou krabici uprostřed cesty za zatáčkou srazíte, protože jí neuvidíte. (Tedy pokud nejst mág, jasnovidec nebo beran.)

    GAZ

    Teda… sice koment po pár letech, ale koukám jak puk :D… článek zajímavý, podstata věci se tam sice asi 3x opakuje vždy v jiném obalu, ale jo, zajímavá myšlenka. Já s tím mám jen problém ten, že spousta řidičů by tohle nedala. Jsou ti, kteří jezdí rychle, ale ne tak, aby ohrozili provoz, sebe, nebo náhlou překážku za zatáčkou. V kombinaci s moderním autem by tohle značení asi zpříjemnilo mnohým život. Pak je ale spousta těch s dobrým autem, kteří prostě řídit neumí, ač myslí že ano, stejně tak spousta těch se špatným autem, jejichž ego to nesnese, a budou to pálit co to dá, a v neposlední řadě spousta (prosím, opravdu nechci nikoho urazit) buranů, kteří by zkrátka a jednoduše nic z toho nechápali. Berte to s nadsázkou, typů řidičů a vůbec lidí je nespočet, asi všichni víme o čem je řeč… Existuje tisíce slušných řidičů, jsou v pohodě, jedou svižně, zároveň bezpečně, a i když jich je tisíce, stále je to na našich cestách menšina. Mě se myšlenka líbí, ne z důvodu „rallye“ jak tu mnozí píší, ani vylhaní se z pokut, ale přesně protože sám můžu posoudit cestu, i když pojedu v klidu, a nikdo mi nebude diktovat nesmyslné (většinou nesmyslně nízké) rychlosti atp. Značka s jednoduchým symbolem univerzálních např 5ti typů zatáček a k tomu číslo stupnice 1-5 by stačilo na většinu situací s dostačující přesností a byla by to asi největší revoluce v dějinách motorismu a pravidel provozu. Jenže je to absolutně nemožné, alespoň nyní.

    Rejpal

    Možná to bude pro někoho překvapení, ale stálé zákazové značky se téměř nikdy neumisťují kvůli ochraně nebo informaci toho, koho omezují. Jejich účelem je vždy ochrana nějakého zájmu, který by mohl být omezovaným ohrožen. V zatáčce je to někdo, nebo něco, co Vás nechce nečekaně potkat za zatáčkou; v obci jsou to rezidenti, kteří tam mají své zájmy a pod.
    Omezovaný většinou není v roli toho, kvůli komu byla značka umístěna, proto málokdy dokáže zhodnotit důvod.

    Věra

    Myšlenka článku se mi opravdu nelíbila, vypadá to ale, že pan Beran je zřejmě i dopravní expert, nebo si to alespoň myslí. Osobně, pokud vidím před zatáčkou, že je rychlost snížená, tak asi tuším, že má menší poloměr a je vhodnější zpomalit, a jak už mnozí zmínili, nevidíme za roh a netušíme, co tam na nás opravdu čeká. Pan Beran si asi myslí, že tam ty značky někdo plácá jen tak ze srandy, aby z vtipu někomu uškodil. Už tak čeští řidiči dovedou být dost nekultivovaní.
    Osobně bych raději uvítala, kdyby přibylo víc radarů, aby závodníkům občas přišel pohled s fotografií, protože úseky před křižovatkou nebo před přechody pro chodce, kde je logicky snížená rychlost opravdu dost často někteří řidiči absolutně nerespektují. Někomu se může zdát, že značek je na cestách příliš, mě přijde, že u cest je příliš různých billboardů a reklam, které stále snižují pozornost řidiče a přehlednost úseků. O kvalitě cest nemluvě. Myslím, že na tyto problémy by se mělo nejvíc zaměřit.
    Snad si pan Beran pořídí soukromé letadlo nebo vrtulník, aby ho už nikdo nezdržoval a nezpomaloval 🙂

    Hrůza

    Jenže v socialismu se nepřipouští vlastní myšlení a rozhodování. Nakonec i tato diskuse jen potvrzuje, že tak mnozí uvažují. Mě se líbílo v Holandsku jejich minimální značení. Žádná přemíra informací, žádné obrubníky (jen barevně rozlišené pruhy pro cyklisty a chodce), žádné nesmyslné retardéry.

    Karolíma

    Taky se mi zdá, že někdy je těch značek moc. Každopádně s přidáním informativních značek na učitých nepřehledných nebo neintuitivních místech by bylo dobré, kdyby se přidali. Myslím, že jich je víc než dost a ke škodě nejsou ani využívaná. Viz seznam: https://www.dopravniznaceni.com/informativni-provozni-dopravni-znacky-seznam . Například tam, kde bydlím já, za mě informativní značky chybí a nikdo se s tím nesnaží, ani po pár nehodách. :/

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist