beran-autoskola-naroda-a-jizda-po-dalnici.jpg

Beran: Autoškola národa a jízda po dálnici

dopravní předpisy v čr

Co nám "bleskový průzkum" mezi řidiči potvrdil o tom, jak se jezdí po dálnici?

Diskuze

44 komentářů

    radaumacher

    Velice Vám děkuji, pane Berane. Konečně se někdo, a to přímo ten z nejpovolanejších, odhodlal vysvětlit z pohledu práva spojeného s praxí situaci, která je nebezpečná, nepraktická a v neposlední řadě také značně rozčilující v každodenním dálničním provozu.

    Petr C.

    Plná čára tam (na německých dálnicích) bývá asi také proto, aby řidiči po najetí na dálnici se hned necpali do levého pruhu, ale museli zůstat v tom pravém.
    Před časem se mi stalo na celkem volné D1 u Humpolce, že na dálnici chtěl najet kamion a za ním osobní auto, přejel jsem do levého pruhu a oba pomalu najížděli, načež se ten chytrák v osobním autě rozhodl kamion předjet a ve svých cca 40km/h najel přede mne do levého pruhu. Naštěstí jsem to ubrzdil, ale dost nadával.

    ppppp

    Podle mne je ta délka připojovacího pruhu dost zásadní věc. Někde to je u nás doslova na zabití. Mně se v D líbí dlouhé souběžné pruhy u mimoúrovňových křížení silnic. Ještě to najíždění na dálnici komplikuje další náš nešvar – krátké rozestupy. Bezpečná vzdálenost za vozidlem by měla umožnit i zařazení vozidla z jiného pruhu.

    pragmatik

    Jen bych doplnil, co jsem tam nikde nenašel a co je dost podle mě dost důležité. Řidič z připojovacího pruhu nesmí ohrozit řidiče v průběžném pruhu, ale nemá (na rozdíl od přejíždění mezi pruhy) výslovně zakázáno ho omezit. A ono i obecné „mít přednost“ znamená, že bych neměl být donucen prudce měnit směr nebo rychlost jízdy. Takže u připojovacího pruhu i na běžné křižovatce musím počítat s tím, že mě řidič, který mi má dát přednost, může omezit a ani tím nic neporuší.
    To přejíždění do levého pruhu bych určitě paušálně nezakazoval, ale je pravda, že to považuju za jeden z úkonů, do kterých by se měli pouštět pouze zkušení řidiči, kteří jsou schopni mít dokonalý přehled o dění za sebou. Sám to taky občas dělám (i když nevím, jestli úplně splňuju tu podmínku z minulé věty), ale opravdu jen za splnění následujících podmínek:
    1) Zezadu se nesmí nikdo blížit. Zatímco třeba při předjíždění jsem schopen z rychlosti vozidla před sebou, svého a za sebou odhadnout, jestli stihnu předjet, při připojování to vozidlo zrychluje a odhaduje se to opravdu těžko.
    2) Je to jedna z mála situací, kdy dávám blinkr až na poslední chvíli, abych náhodou nedal tomu připojujícímu se vozidlu signál, že ho tam pustím, aniž bych si byl jistý, že to opravdu udělám.

    pragmatik

    Jen bych doplnil, co jsem tam nikde nenašel a co je dost podle mě dost důležité. Řidič z připojovacího pruhu nesmí ohrozit řidiče v průběžném pruhu, ale nemá (na rozdíl od přejíždění mezi pruhy) výslovně zakázáno ho omezit. A ono i obecné „mít přednost“ znamená, že bych neměl být donucen prudce měnit směr nebo rychlost jízdy. Takže u připojovacího pruhu i na běžné křižovatce musím počítat s tím, že mě řidič, který mi má dát přednost, může omezit a ani tím nic neporuší.
    To přejíždění do levého pruhu bych určitě paušálně nezakazoval, ale je pravda, že to považuju za jeden z úkonů, do kterých by se měli pouštět pouze zkušení řidiči, kteří jsou schopni mít dokonalý přehled o dění za sebou. Sám to taky občas dělám (i když nevím, jestli úplně splňuju tu podmínku z minulé věty), ale opravdu jen za splnění následujících podmínek:
    1) Zezadu se nesmí nikdo blížit. Zatímco třeba při předjíždění jsem schopen z rychlosti vozidla před sebou, svého a za sebou odhadnout, jestli stihnu předjet, při připojování to vozidlo zrychluje a odhaduje se to opravdu těžko.
    2) Je to jedna z mála situací, kdy dávám blinkr až na poslední chvíli, abych náhodou nedal tomu připojujícímu se vozidlu signál, že ho tam pustím, aniž bych si byl jistý, že to opravdu udělám.

    Steve

    Já bych rovnou pokračoval dalším nepříjemným fenoménem, který souvisí s tím co je psáno v článku. Spousta řidičů nechápe, že připojovací pruh má využít maximálně, tedy v připojovacím pruhu dosáhnou co nejvyšší rychlosti a pak se terpve na jeho konci zařadit na dálnici. Nezřídkka jsem svědkem toho, že auto vjede na dálnici hned jak je to jen trochu možné klidně rychlostí 60km/h a méně. Obvykle se nějakým velmi líným autem. Pak vznikají docela prekerní situace. Asi nejméně nebezpečná je, když se tak stane na prázdné dálnici a vůz má dostatečné zrychlení. Pak když jedu za ním tak akcelerujeme stejně a já se za něj zařadím na konci připojovacího pruhu. Ovšem vznikají situace kdy tohle předemnou udělá málo výkoný vůz (a že já se svým mondeem v 1,8 benzinu nemám žádné závratné zrychlení) a já pak buď nemůžu akcelerovat naplno, nebo se nepředpisově v pomalé rychlosti zařadit za něj, a nebo ho připojovacím pruhem podjet a zařadit před něj. A nejhorší situace nastane, když takovej lempl jede před vámi, má dát přednsot ale první auto v pravém přejede do levého, on se teda domnívá že i v rychlosti 50km/h může nacpat na dálnici a šoupne to před další auta v řadě, které do levého nepřejela. Takže pak brzdí levý pruh, protože někdo má nutkání pouštět, brzdí pravý pruh, protože už nemají kam uhnout a před nimi idiot co se není schopný rozjet. A já se modlím ať to dobře dopadne a nikdo nesejme i mě….
    a pak o pár km dál vidíte buzerovat pssatisty za mírné překročení rychlosti…

    Petr C.

    Plná čára tam (na německých dálnicích) bývá asi také proto, aby řidiči po najetí na dálnici se hned necpali do levého pruhu, ale museli zůstat v tom pravém.
    Před časem se mi stalo na celkem volné D1 u Humpolce, že na dálnici chtěl najet kamion a za ním osobní auto, přejel jsem do levého pruhu a oba pomalu najížděli, načež se ten chytrák v osobním autě rozhodl kamion předjet a ve svých cca 40km/h najel přede mne do levého pruhu. Naštěstí jsem to ubrzdil, ale dost nadával.

    velká huba

    Ano, tento nešvar bohužel potkávám zhruba stejně často, jako chování popsané v článku. 🙁

    Steve

    Tak ono to spoluv ětšinou souvisí, vjíždějící vidí, že mu někdo uvoňuje pruh tak to tam hned šoupne bez přemýšlení. Kdyby mu ten pruh nikdo neuvolnil tak by to tam nejspíš nešvihnul…

    To jsem si ještě vzpoměl, ale to byl už fakt extrém. Byl jsem třetí auto v řadě, první to z připojováku loupnul hned jak začla přerušovaná čára, ten za ním taky (v tu chvíli se jelo necelých 60) a protože ten druhej zrychloval trochu rychleji než ten první tak se hned začal cpát do levýho a toho prvního předjíždět… dmnc

    Arnošt

    Hezky se to čte, ale v praxi nastávají téměř pravidelně jiné situace. Když se chci připojit mohu použít dvě řešení: 1. mám-li dostatečně silné auto mohu akcelerovat až do srovnání rychlosti v pravém pruhu a pak se zařadit. 2. je-li moje Fábka slabá a připojovací pruh krátký, pak musím čekat až bude DOSTATEČNĚ dlouhá mezera. Jenže v praxi to vypadá tak, že auto v připojovacím pruhu jede cca 50 a na konci připojovacího pruhu se násilím cpe do pravého pruhu. Dokonce existují řidiči, kteří jsou přesvědčení, že pro připojení platí pravidlo zipu. Osobně se snažím dostat do levého pruhu i za cenu překročení rychlosti. Proto by bylo záslužnější popsat správné chování řidiče v přopojovacím pruhu.

    Banán

    Asi dost záleží na tom, jestli v tu chvíli jel někdo po dálnici. Když je široko daleko prázdno, tak proč se táhnout za někým, kdo je na stovce za 30 s. Jinak je to ale opravdu velká zhovadilost.

    spooon

    tímhle článkem pan Beran uhodil hřebíček na hlavičku. Proč se sakra tohle neučí v autoškole?

    Já se samozřejmě taky snažím co nejrychleji zrychlit na 130 abych se mohl bezpečně zařadit. Jenže zažil sem i situaci, kdy mi pasažéři v autě (co mají řidičák, shodou okolností chvíli po získání)) říkali, ať nedělám prasárny! Ano, musel sem vytáčet motor téměř k redline, abych svoji 1.8(shodou okolností taky v Mondeu) dostal na připojovacím pruhu na adekvátní rychlost, ale záměr byl myslím jasný. Ne pro čerstvé absolventy autoškoly. A my se pak divíme, že nám to před auto v pravým loupnou ve 40km/h.

    Steve

    Ano jelo sice dál, takže asi neodhadl rychlost ale výrazně ho omezil (v tom levým pruhu), byl u něho vzhledem k jeho malé rychlosti velmi brzy

    Steve

    Počkej jaký prasárny? Že jsi chtěl dodržet pravidla? nebo jim vadil vytočený motor? co je v tý autoškole vlastně učej 😀

    Integrale

    Ano, bohužel mediální vymývárna (bez)mozků \“JEN POMALU JE SPRÁVNĚ A ČÍM POMALEJI, TÍM SPRÁVNĚJI A BEZPEČNĚJI\“ má pak logicky důsledky v tom, že mnoho pomaleji myslících jedinců dospěje k závěru, že čím pomaleji pojedou, tím bude jejich jízda bezpečnější a uplatňují toto nesmyslné dogma kdykoli a kdekoli, včetně jízdy na rychlostní komunikaci. A opět – kdyby správní orgány vnímaly, že rychlostní komunikace se rychlostní nejmenuje proto, aby prostřednictvím poplatků za jejich použití bohatli zkrachovalí pseudopodnikatelé, ale od slova \“rychle\“ – tedy rychlá jízda či přeprava osob a nákladu je smyslem jejich existence – možná by takových řidičů-pirátů bylo mnohem méně.
    Na straně druhé, když jedu v levém pruhu a vidím, že se vpravo napojuje dáma či pán v klobouku rychlostí 40 km/h, jsem-li normální člověk, očekávám, že se něco semele a mé jednání tomu musí odpovídat – zákon nezákon. Velmi často je pak nejlepší situaci vyřešit okamžitým zrychlením I zde pak platí, že přestupkem není jednání, které má sice jeho formální znaky, ale nedojde k ohrožení zájmu společnosti zákonem chráněného a zejména přestupkem není jednání, které nese formální znaky přestupku, ale jeho smyslem je odvrácení hrozícího nebezpečí (resp. důsledky protiprávního jednání podle názoru řidiče budou menší, než kdyby zákon porušen nebyl). A pomalý a bezohledný pirát v pravém pruhu JE akutním nebezpečím…

    Integrale

    Tak ono nejsprávnější by bylo zrušit rychlostní limity na rychlostních komunikacích, abychom se mohli chovat racionálně a ne místo toho stále hlídat rychloměr jako nejdůležitější přístroj pro šťastné zítřky v EU…

    Já X.

    Nooo. Já bych ty pravidla za dohodnutá rozhodně neoznačoval :-D.

    Integrale

    Ano, bohužel mediální vymývárna (bez)mozků \“JEN POMALU JE SPRÁVNĚ A ČÍM POMALEJI, TÍM SPRÁVNĚJI A BEZPEČNĚJI\“ má pak logicky důsledky v tom, že mnoho pomaleji myslících jedinců dospěje k závěru, že čím pomaleji pojedou, tím bude jejich jízda bezpečnější a uplatňují toto nesmyslné dogma kdykoli a kdekoli, včetně jízdy na rychlostní komunikaci. A opět – kdyby správní orgány vnímaly, že rychlostní komunikace se rychlostní nejmenuje proto, aby prostřednictvím poplatků za jejich použití bohatli zkrachovalí pseudopodnikatelé, ale od slova \“rychle\“ – tedy rychlá jízda či přeprava osob a nákladu je smyslem jejich existence – možná by takových řidičů-pirátů bylo mnohem méně.
    Na straně druhé, když jedu v levém pruhu a vidím, že se vpravo napojuje dáma či pán v klobouku rychlostí 40 km/h, jsem-li normální člověk, očekávám, že se něco semele a mé jednání tomu musí odpovídat – zákon nezákon. Velmi často je pak nejlepší situaci vyřešit okamžitým zrychlením I zde pak platí, že přestupkem není jednání, které má sice jeho formální znaky, ale nedojde k ohrožení zájmu společnosti zákonem chráněného a zejména přestupkem není jednání, které nese formální znaky přestupku, ale jeho smyslem je odvrácení hrozícího nebezpečí (resp. důsledky protiprávního jednání podle názoru řidiče budou menší, než kdyby zákon porušen nebyl). A pomalý a bezohledný pirát v pravém pruhu JE akutním nebezpečím…

    Tomáš Beran

    Pokud mohu hovořit za sebe v tom připojovacím pruhu, tak se mi zatím nejvíc osvědčilo koupit si dostatečně výkonné auto (tj. 250 hp+). Přijde mi jako ideální řešení pro řadu situací na silnicích, zejména všude tam, kde potřebuji pohodlně a intenzívně zrychlit a ne se modlit, abych to stihnul. 🙂

    honza

    abych se přiznal, jezdím po dálnicích relativně dost, ale ještě jsem se nesetkal s tím, že by při najíždění vznikaly nějaký zvlášť krizový situace. Vidím najíždějící auta, vidím za sebe, pohoda. Jen když je v pravým pruhu souvislá řada kamionů s odstupem 3 cm, to je pak blbý 🙂

    Rejpal

    V září jsem měl jeden týden, kdy jsem se do podobných situací dostal několikrát. Vždy se objevil někdo s beranovitým stylem jízdy, kdo se z připojovacího pruhu vecpal mezi automobily jedoucí v pravém pruhu (jednou jsem jen tak tak dobrzdil na vzdálenost asi 10 cm) a mnohdy potom pokračoval okamžitě do levého (kde museli všichni jedoucí 130 km/h zpomalit na 70 km/h i méně) aby nemusel čekat na ty loudaly jedoucí nejvyšší povolenou rychlostí v levém pruhu a mohl se svým autem stavěným na 210 km/h jet beranovitých 170 km/h.

    Rejpal

    No jo, ale když ony ty kamiony leckde nesmí do prostředního či levého pruhu, přestože ty dva pruhy jsou prázdné.

    Rejpal

    Proč tento článek neuvádí odkaz na článek, na který reaguje?

    gofry

    V Nemecku tú plnú čiaru rozhodne nemajú pri každom pripájacom pruhu. Podľa čoho je dávajú sa mi zatiaľ nepodarilo vypozorovať.

    Každopádne takéto púšťanie áut z pripájacích pruhov sa na cestách stalo bežnou praxou. Preto vodič idúci v ľavom pruhu musí počítať s tým, že keď ide okolo pripájacieho pruhu, tak mu niekto môže vliezť do cesty a tomu musí prispôsobiť svoju jazdu. Ostatne s tým musí počítať vždy. To, že mu zákon dáva prednosť neznamená, že ju aj dostane a nemôže sa teda na to spoliehať.

    Toto je asi na podobných zákonoch najhoršie – dávajú ľuďom falošný pocit, že na niečo majú nárok a potom ignorujú realitu. Rozumný vodič sa na zákony nespolieha, ale ignoruje ich a prispôsobuje sa situácii.

    Jan

    Minulý týden jsem vyrazil do Německa, zajezdit si tam po dálnicích. Řidiči se tam chovají celkově ohledupněji než v Čechách, kde vyjedete na silnici,nebo dálnici a máte pocit že jste se dostali mezi šílence,kteří jezdí naprosto bezohledně a nikoho nerespektují, až se tu lidi naučí slušně se chovat, tak nám tu bude lépe i za tím volantem.

    Richard

    Při zmínce o délce připojovacího pruhu mě napadla věc, kterou tu nikdo nezmínil. V autoškole mě učili, že někdy je třeba dokonce v připojovacím pruhu zastavit a počkat, až se dálnice uvolní. To mi přijde jako absolutní nesmysl, naopak nevidím problém v případě nouze – líného auta nebo krátkého připojováku dále pokračovat v jízdě v odstavném pruhu a následně se připojit, kdy to bude bezpečné.

    Richard

    Při zmínce o délce připojovacího pruhu mě napadla věc, kterou tu nikdo nezmínil. V autoškole mě učili, že někdy je třeba dokonce v připojovacím pruhu zastavit a počkat, až se dálnice uvolní. To mi přijde jako absolutní nesmysl, naopak nevidím problém v případě nouze – líného auta nebo krátkého připojováku dále pokračovat v jízdě v odstavném pruhu a následně se připojit, kdy to bude bezpečné.

    Rejpal

    Mám pocit, že zákon nikomu v levém pruhu přednost nedává. Naopak, zákon určuje levý pruh jako pruh určený pro předjíždění s tím, že v kolizních situacích (sloučení pruhů, navracení se do pravého pruhu, sjíždění do prostředního pruhu…) má přednost pravý pruh.

    Zákon hovoří pouze o povinnosti neomezit a neohrozit vozidla při přejíždění do pruhu (jakéhokoli, tedy i pravého) a dále pamatuje na pravidla předjíždění.

    Jak právník specializující se na silniční zákon vykládá §17 5b silničního zákona s ohledem na jízdu ve více pruzích na dálnici či silnici pro motorová vozidla?

    Rejpal

    Mám pocit, že zákon nikomu v levém pruhu přednost nedává. Naopak, zákon určuje levý pruh jako pruh určený pro předjíždění s tím, že v kolizních situacích (sloučení pruhů, navracení se do pravého pruhu, sjíždění do prostředního pruhu…) má přednost pravý pruh.

    Zákon hovoří pouze o povinnosti neomezit a neohrozit vozidla při přejíždění do pruhu (jakéhokoli, tedy i pravého) a dále pamatuje na pravidla předjíždění.

    Jak právník specializující se na silniční zákon vykládá §17 5b silničního zákona s ohledem na jízdu ve více pruzích na dálnici či silnici pro motorová vozidla?

    Tomáš Beran

    A co máte konkrétně na mysli k ust. §17 odst. 5, písm. b) zákona č. 361/2000 Sb.?

    Honza

    Pokud jede auto v připojovacím pruhu a chce vjet do průběžného, tak v případě umožnění mu to za cenu ohrožení (resp. omezení) jiného řidiče v levém pruhu je pěkné svinstvo. Ale pokud je levý pruh prázdný, tak v tom nevidím žádný problém. K ohražení bezpečnosi nedojde, ba dokonce si někdy lze ušetřit zbytečnou nehodu z důvodu neporornosti připojujícího řidiče, ale hlavně se zvýší plynulost. V žádném případě nechápu omezení rychlosti v těchto místech, jelikož pokud je rychlost vyšší, tak auta rychleji projedou a lze se rychleji zařadit, v opačném případě jsou oba řidiči zbytečně zdržováni.
    A co se týče toho auta s +250hp, tak to je určitě nejlepší řešení, ale obávám se že pro drtivou většinu lidí ekonomicky nemožné.

    Vozidlo A, které předjíždí několik kilometrů vozidel před sebou rychlostí 160 – 210 km/h, jede v levém pruhu. Řidič při započetí předjíždění ještě dávno neviděl vozidlo B, o kterém bude řeč dále. Jedno z vozidel (B) před ním v pravém pruhu právě dojíždí kamion (nebo se blíží k připojovacímu pruhu) a tak signalizuje oranžovým přerušovaným světlem do leva ve chvíli, kdy se vozidlo A blíží k vozidlu C za vozidlem B. Mezi vozidlem B a vozidlem (C) za ním je dostatek místa pro zpomalení z 200 km/h na 80 km/h. Řidič vozidla B má přehled o dění za sebou a protože vidí přibližující se vozidlo A, nepokračuje v přejíždění do levého pruhu.

    Jak se zachová řidič vozidla A?

    velká huba

    Bohužel nejsou vyjímkou ani situace, kdy jsme s takovým \“expertem\“ na dálnici sami (např. v noci).

    Doktor.

    Minulý týden jsem nepustil z připojovacího pruhu passata. Na svou obhajobu říkám, že jsem to neudělal schválně!Ba naopak.Strachy jsem trnul kdy se jeho přední kola začnou natáčet do leva. Co se potom stalo, to byla ukázka velmi nevyrovnaného řidiče. Těsně mne líznul ze zadu a ve svém zběsilém slalomu pokračoval někde k světlým zítřkům. Co dodat,pokud mne uvidíte v připojovacím pruhu buďte klidní a pokračujte rovně.Já Vám všem dávám přednost v jízdě a v žádném případě se na Vás nebudu zlobit, že jste mne nepustili. Vždy s úsměvem a pevné zdraví Vám přeji.

    tdci

    Myslím, že celkem chybně si někteří myslí, že po dálnici se prostě musí jezdit 130. Lidi, kteří jedou se slabším autem(vetšinou 1.0-.1.4 benzín nebo starý chrochtáky) jezdí vetšinou kolem stovky, aby neměli ukrutnou spotřebu a zbytečně netýrali auto. Osobně jezdím těch 130 +- 10, protože jezdím dost a papíry se mi hodí, a celkem mně překvapuje, jak jsou někteří řidiči agresivní, když jim ve 140 vjedu (když jsou asi pul km za mnou) do levýho pruhu, abych předjel kamion a jelikož jedou asi 200 tak jsou ukřivdění, že jim tam vjedu. Ale sorry, kvuli takovejm kreténům nebudu brzdit na 85 abych se zarovnal za kamion než se mihnou kolem mně. Na druhou stranu je co nejdřív pustím před sebe, protože vím, že zdržovat určitě nebudou – a to bych doporučil každýmu…

    tdci

    Myslím, že celkem chybně si někteří myslí, že po dálnici se prostě musí jezdit 130. Lidi, kteří jedou se slabším autem(vetšinou 1.0-.1.4 benzín nebo starý chrochtáky) jezdí vetšinou kolem stovky, aby neměli ukrutnou spotřebu a zbytečně netýrali auto. Osobně jezdím těch 130 +- 10, protože jezdím dost a papíry se mi hodí, a celkem mně překvapuje, jak jsou někteří řidiči agresivní, když jim ve 140 vjedu (když jsou asi pul km za mnou) do levýho pruhu, abych předjel kamion a jelikož jedou asi 200 tak jsou ukřivdění, že jim tam vjedu. Ale sorry, kvuli takovejm kreténům nebudu brzdit na 85 abych se zarovnal za kamion než se mihnou kolem mně. Na druhou stranu je co nejdřív pustím před sebe, protože vím, že zdržovat určitě nebudou – a to bych doporučil každýmu…

    Kuban

    máš pravdu že 130 není příkaz, není to modrá značka jak si mnohdy Pan Autor myslí… A prostě i řidiči jedoucí 110 mají právo na to na dálnici jezdit ba dokonce předjíždět. Ale to není tématem článku a zvlášť se o tom nedá bavit s právníky, hledajíc vychcaně vše proti logice jen aby to u soudu prošlo…

    to že rychle jedoucí vozy pomalejší omezují je logický fakt, ale zde logika nehraje roli. Lidé od jakživ hlavu nepoužívají a nikdy se nenajdou lidé co si budou dokonale rozumět.

    Kuban

    Kup si něco co neváží 4tuny….. Pak přestaneš vymýšlet pitomosti, kterých se řada bezmozků dokáže chytit…. Dej mi do ruky tu tvojí 250hp+ vyměním pár koleček a budeš čumět, že zrychlení není dáno výkonem….. Respektive s ním nesouvisí přímoúměrně. Takové chvásty mne nadzvedávají ze židle, zvlášť když mi mé skromné 110HP auto rozjede z 50-130 za 9 sekund. To je dle tebe málo??? Nauč se kupovat auta…. věřím že ten kamión máš hlavně na jízdu po městě….. Na to bych zase mile rád napsal blog já.

    Kuban

    rád bych ještě podotknul:

    Že dálnice jsou od toho, aby propojily bod A s bodem B a umožnily tak cestovat velkému množství vozidel v daném směru. K tomuto základnímu účelu, proč se taky ostatně dálnice začly stavět, vznikly jistá pravidla a předpisy. Tyhle předpisy se ale zvrhly v materiál pro arogantní namyšlence, totálně narušujíc tak základní principy využívání oněch dálnic. Dokáže mne vyzvednou ze židle, když čtu jak vzdělaní právnící (asi Plzeň) překrucují ony předpisy ke svému blahu, aneb jezdit nedotknutelně jako prase naprosto neplynule omezujíc většinu. A když už se někdo hodlá chvástat německem a podobně, zkuste tam žít intenzivněji třeba rok.

    Řeknu Vám jedno kouzlo:
    – Já si na české silnice nestěžuju, nestěžuju si ani na řidiče.
    – Jsem totiž tolerantní a díky tumu se vyhýbám konfliktům
    – Možná by jste vy všichni spěchálci a ukřivdění levobočci omezování 130km jedoucími auty, mohli udělat to samé…..

    Srovnávat se, odkazovat se na německo, to je výraz totální IGNORACE a NETOLERANTNOSTI vůdči ostatním, aneb já jsem pán silnic a dálnic…..

    to je prostě hnus

    Ano, to je správnej předpoklad. Ptal jsem se na to na školení řidičů. Důrazně nám říkali, ať nezastavujeme nikdy v připojovacím pruhu, pač pak už se tam nedostaneme. Pokračuje se dál v odstavném pruhu a co nejdříve se zařadíme.

    vendy

    porušil jsem pravidlo při jízdě v odstavném pruhu na dálnici.jízdní pruhy byly totálně zacpané.můžete mi prosím napsat,jak závažný to je přestupek z hlediska porušení pravidel silničního provozu.jel jsem rychlostí 40km/hod. s výstražnými světli. (udělal jsem to prvně v životě z důvodu,že bych nestihl letadlo.1 řidič mi zatarasil cestu a fyzicky mi napadl,přežil jsem to,letadlo stihnul v potrhaném obleku,také zkušenost).díky za informace.vendy

    Arnošt

    Spooon má pravdu. Autoškola snad ani neučí k čemu je pravý pedál. Existují fanatici, kteří, podle autoškoly!, řadí pětku v 70 km/h a pak tvrdí něco krátkých připojovácích.

    Arnošt

    Zřejmě jste jezdil na severu. Bavoráci jsou neskutečný prasata. Blinkr = zbytečnost. Brzdit = jen na poslední chvíli a na maximum. Atd.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist