d-fens-bezpecna-rychlost-dil-treti.jpg

D-FENS: Bezpečná rychlost, díl třetí

dopravní předpisy v čr

V minulých dílech seriálu jsme se zabývali problematikou rychlosti a rizika.

Diskuze

71 komentářů

    Řidič

    To bude zase v diskuzi masakr ve smyslu \“ale zákon nás přece chrání\“ a \“rychlost přece zabíjí\“ 😀

    Honza

    Taky se divím, že tu ještě žádná ovce nebečí:-)

    Řidič

    Asi jsem jim sebral vítr z plachet, protože jsem to hned na začátku napsal za ně 😉

    Honza

    To je fakt, ale divné. Za celý den ani ťuk. Že by zjístili, že to opravdu není tak žhavé? Nebo médiím došly peníze na zkreslování zkutečností?

    YXC

    Nebyl bych tak pln optimismu. Další vývoj patří utahování šroubu, už z podstaty a také pro to, že lid si to žádá. 😉

    Honza

    Je to fakt začarovaný kruh. Lid si to žádá, ale jen protože do něj furt někdo hustí, že silnice a dálnice jsou nebezpečné a jak moc se stalo nehod, kolik tam jezdí \“námořních lupičů\“, jak všichni překračují rychlost, ale už SCHVÁLNĚ neřekne, kolik cestujících dorazilo domů bez problému, kolik z nich nikoho neohrozilo ani neomezilo a z těch co přeci jenom tu rychlost překročili, tak kolik z nich tím někomu uškodili (Což vzhledem k nenaplnění materiálního znaku přestupku není ani přestupkem). Takže to vypadá, že jsou to tam jatka a že úplně nejlepší by bylo lidi pokutovat už jenom při pomyšlení na řízení což je opět nesmyslná záminka pro utahování šroubů. A jak z toho teď ven?

    Dalibor Žák, autoweb

    No, a pak jedete v Audi A8 L 4.2 TDI po prázdné suché dálnici a rychlost 130 vám přijde ponižující, směšná a idiotská. Vždyť to auto ve dvoustovce lépe brzdí i zatáčí než orezlá Felicie v rychlosti chůze.
    Kdyby aspoň automobilky nedělaly tak dobrá, kultivovaná a pohodlná auta… 🙂

    Řidič

    Nemyslím si, že by zde v diskuzích byl někdo za ten ovčí pohled placen. Oni tomu opravdu věří! To jsou lidé, kteří se na situace na silnici dívají optikou černé kroniky. Ne každý si umí na bulvár vytvořit imunitu a pokud do nich ze všech stran denně hustí silniční piráty a tragické nehody, nedivím se až zas tak moc, že pak na silnici vidí piráta a ohrožení i tam, kde ve skutečnosti vůbec není. Žijeme bohužel v době mediokracie a díky tomu, že nebulvární médium aby člověk pohledal (díky např. za Autoweb!), pro hodně lidí bohužel platí, že co řeknou v krimi zpravách v televizi nebo napíšou do novin v černé kronice je pravda pravdoucí a vůbec si neuvědomují, že bulvár v touze po senzacích každý sebemenší problém nafoukne do obludných rozměrů a ti konzumenti zpráv neřeší to, že je to v rámci celé společnosti vždy jen ojedinělý exces, že miliony lidí se domů dostalo v pořádku a v klidu …

    beranek

    Skvěle napsáno. Výstižně, přesně, věcně.

    Nejvíc mne vždy překvapí slepota úředníků ke skutečnosti, že nesmyslně nastavená pravidla vedou k neúctě i u těch pravidel, která smysl opravdu mají, resp. obecně k nějakému konsensu ve vztahu k pravidlům. Je to nepochopitelně neprozíravé, až se nabízí slovo \“hloupé\“.

    jm

    Obavam se, ze je to z Vasi strany nepochopeni prace \“urednika\“… On musi vykazovat cinost, tudiz musi neustale neco vydavat, omezeni jina narizeni, musi menit pravidla, to, ze je to vsechno nesmysl je pro neho nepodstatne

    Honza

    Já jsem těma penězma myslel, že bulvár nemá peníze na psaní a natáčení katastrofálních zpráv. Což jsem samozřejmě myslel z nadsázkou:-)

    Kubajsu

    Ještě musí naříkat a vytvářet spoustu důkazů o tom, že nic nestíhá a že je třeba přijmout minimálně 2 další…

    xXx

    Ale fuj, dejte si do toho Audi nejaky civilisovany motor na civilisovane palivo…

    Fox

    Po tomhle se mi budou zase těžko nasazovat růžové brýle abych pochopil ty dobytky kteří jedou po rovné nebo mírně klikaté cestě 40 a když přijde nedejbože zatáčka kterou lze bezpečně vybrat v subaru libero závratnou rychlostí 50 tak zpomalí na 30. Ve městě taky 30, ni chlup víc.

    Těchhle idiotů jsem potkal po cestě z Ostravy do Zlína 15, podle spolujezdce 6 žen a 9 kloboučníků. Nejhorší byl Nový jičín-Vsetín. Nevadilo jim blikání, troubení, 4 dokonce nedovolili předjetí, dva hned vyjeli doprostřed a další dva zrychlily aby hned potom mohli jet svých 40. Tihle lidé by měli tuhle sérii číst povinně před spaním.

    Jiří Fuchs
    Jiří Fuchs

    Je to trochu prázdná teorie a divím se velmi. Sám mám na krku 3 body za 130 na státnici z Veselí do Budějovic,kde jsem využil levý krátky pruh pro zbaveni se TIRů a tudíž musel na krátkém úseku zrychlit. Poté jsem si po 40 letech koupil antiradar, abych ten rok přežil..Za 40 let jsem neměl nejmenší nehodu. Ale to jen aby bylo jasno. Limity jsou na celém světě, v USA a Skandinavii ješté přísnější. Limity nejsou výmysl Ceska! Je tu Kocourkov děsný, souhlas, leč limity jsou všude.. Ano, pamatuji jejich zavedení. V r.79 jsem coby mladík zaměnil Trabanta za Ladu 1500, což bylo tehdy \“fáro\“ a dost to zaskočilo, tehdy to bylo hlavně pro úspory paliv v těžké naftové krizi. Ale dnes.je to všude, nic s tím nenaděláte. Až vam skočí náhle do jízdy jen srnka, budete se hned na ryze subjektivní pocit bezpečí dívat trochu jinak.

    Jiří Fuchs

    Je to trochu prázdná teorie a divím se velmi. Sám mám na krku 3 body za 130 na státnici z Veselí do Budějovic,kde jsem využil levý krátky pruh pro zbaveni se TIRů a tudíž musel na krátkém úseku zrychlit. Poté jsem si po 40 letech koupil antiradar, abych ten rok přežil..Za 40 let jsem neměl nejmenší nehodu. Ale to jen aby bylo jasno. Limity jsou na celém světě, v USA a Skandinavii ješté přísnější. Limity nejsou výmysl Ceska! Je tu Kocourkov děsný, souhlas, leč limity jsou všude.. Ano, pamatuji jejich zavedení. V r.79 jsem coby mladík zaměnil Trabanta za Ladu 1500, což bylo tehdy \“fáro\“ a dost to zaskočilo, tehdy to bylo hlavně pro úspory paliv v těžké naftové krizi. Ale dnes.je to všude, nic s tím nenaděláte. Až vam skočí náhle do jízdy jen srnka, budete se hned na ryze subjektivní pocit bezpečí dívat trochu jinak.

    Jiří Fuchs

    Je to trochu prázdná teorie a divím se velmi. Sám mám na krku 3 body za 130 na státnici z Veselí do Budějovic,kde jsem využil levý krátky pruh pro zbaveni se TIRů a tudíž musel na krátkém úseku zrychlit. Poté jsem si po 40 letech koupil antiradar, abych ten rok přežil..Za 40 let jsem neměl nejmenší nehodu. Ale to jen aby bylo jasno. Limity jsou na celém světě, v USA a Skandinavii ješté přísnější. Limity nejsou výmysl Ceska! Je tu Kocourkov děsný, souhlas, leč limity jsou všude.. Ano, pamatuji jejich zavedení. V r.79 jsem coby mladík zaměnil Trabanta za Ladu 1500, což bylo tehdy \“fáro\“ a dost to zaskočilo, tehdy to bylo hlavně pro úspory paliv v těžké naftové krizi. Ale dnes.je to všude, nic s tím nenaděláte. Až vam skočí náhle do jízdy jen srnka, budete se hned na ryze subjektivní pocit bezpečí dívat trochu jinak.

    Řidič

    Srnka mi za mých bezmála čtvrt století ježdění (taky bez nehod a k tomu kupodivu i bez bodů a bez antiradaru) do cesty vběhla už mnohokrát, naposledy do bylo na silničce mezi obcemi v druhé polovině dlouhé rovinky, ale protože jsem tam nejel rychlostí povolenou, ale rychlostí bezpečnou, ustál jsem to já i srnka bez ztráty kytičky … a o tom byl myslím i ten článek. Ano, dnes jsou limity (téměř) všude, nejspíš s tím nic nenaděláme, ale proč to alespoň nezkusit? Proč hned lámat hůl nad rozumem? 😉

    Řidič

    Jo, jo … samozvaní vychovávači jsou největší \“radost\“ našich silnich 🙁 Za komoušů se takovíto lidé vyřádili jako PS-VB a dnes jim to asi chybí 🙁 Nejhorší na tom ovšem je, že oni \“vychovávají\“ i v situacích, kdy sami jednají proti předpisům. Typickým příkladem je, vámi zmiňované bránění v předjíždění, nebo nepouštění jiných aut do zipu či dokonce úmyslné blokování levého pruhu daleko před zúžením, aby nikdo nemohl \“předbíhat\“. Také jsem nedávno zažil odhadem padesátníka ve Fábii za mnou, který na mě zuřivě troubil a gestikuloval jen proto, že jsem zcela v souladu se zákonem dával jiným autům přednost zprava …

    Srnky a body
    Srnky a body
    Srnky a body

    Ale ano,rozumím, ja měl srnku za 500.000km kupodivu jen dvakrat a nejel jsem v daném okamžiku rychle, ba ani škoda díky tomu nebyla velká. Jen mě napadlo,co kdybych nejel jen 80 ale 120? Vím, co myslíte. Jen se mi zdá divné, proč bychom zrovna v Česku měli zrušit limity a vrátit se před rok 1979, kdy mimo obec limity nebyly a taky to šlo jako dnes. Jistě, dnes se mi třeba chtělo jet pružně, kdekdo tzv.\“překážel\“…Jindy volím volné tempo, čili není to denně stejné. Body jsem dostal až
    letos a psal o nich proto, abych nebyl hned napadán, že jse

    m onen \“brzdič\“ provozu, což opravdu nejsem. Pokud ovšem body nemáte, pak nevím, co Vam vadí. Jistě,že plynulá, inteligentní jízda těžko dodrží ortodoxně všechny limity, stěží dupe na brzdu .a každé ponechané třicítce apod. Pokud nás neobtěžuje represe, často nesmyslnà a podstatu neřešící, tak o co jde? Bohužel často dojed kolonu za traktorem, kterou vytvoří řidič silného vozu naprostou neschopností předjet a hned je kolona. Tak to mě štve víc než limity, na které z 80% kašleme, jà mírně,jiní více. Od února, kdy jsem vlétl do pasti radaru, jsem na radar nenarazil a jezdím denně. Ironie koupeného antiradaru, limity nelimity, podstata je spíše nebýt hloupě chycen do pasti. Zel,limity už dnes nikdo na světě nezruší..Spíš budd hůř dík šíleným ekogům…..

    Jiří Fuchs

    x

    Jiří Fuchs

    x

    Jiřî Fuchs
    Jiří Fuchs
    Jiří Fuchsq

    Nejen dané Audi, ale všechna prodàvaná auta popodobného stylu s nesmyslnými nadbytky výkonu jsou kontraproduktivní a v podstatě. nesmyslná. Kdejaké slečince bohatého tatíčka s čerstvým řidičákem se při jejím IQ jeví 130 jako legrácka… Ale zpět k věci. Já nevidím, že by právě řidiči těchto vozů až tak dodržovali limity, tak o co jde? Já nemám Audi čtyřlitr, ale v limitech moc nejezdím, byť je překračuji jen lehce, o 15 – 25. Ani ne kvůli rychlosti samé, průměr na trase je o plynulosti, ale kvůli zpřevodování!! Vyrobci prodlužují převody a 90 je pro 5.stupeň spíš rychlost na úsporu, ale optimum motoru / mám novy C3 s turbodieselem HDI 1,6 / je o něco výše, kolem 115. Je v tom rozpor, 90 je málo, ale bude.hůř! Ekologové ve 2 zemích SRN už prosadili 80 ze 100 povolených. Podívejte se na jejich šílené akce na Šumavě a je jasno, že bude.hůř!!!

    Jiří Fuchs
    lkjh

    Na D1 do Brna, dále na R46 do Olomouce nebo na R7 na Chomutov jezdím maximálně 110, protože se bojím jet rychleji. Když prší, tak 90. Z Mělníka do České Lípy je pro mne nemožné jet 90, přesto tam nikde rychlost omezena není. Naopak na Jižní spojce by se někde dalo jet mnohem rychleji než 80, ale tam mají kliftoni radary. Musím D-F za tuto trilogii vyseknout poklonu, neboť vědecky formuloval to, co jsem již dlouho tušil.

    Nadbytek výkonu rozhodně není nesmyslný, podle mne je to naopak jeden z nejzásadnějších prvků aktivní bezpečnosti. Kromě toho i v běžném provozu bez jakékoli krizovky má řidič auta s velkou výkonovou rezervou víc prostoru pro vnímání provozu, neb nemusí (tolik) řešit omezení techniky.
    Samosebou hovořím o autech a řidičích, nikoli o polorozpadlých votuzenidlech a idiotech na hranici svéprávnosti.

    Řidič

    No jo, ale to je hloupost 😀 Měli by jako PS-MP určit některé k tomuto vhodné důchodce, ti by to dělali moc rádi 😉

    Fakt dobrá trilogie. Asi to nejlepší, co kdy bylo na toto téma u nás napsáno.

    audis

    s článkem naprostý souhlas, já to vím, autor to ví, kdo myslí hlavou to ví. ale jak mám přesvědčit kamaráda?
    JÁ: \“když jedeš na sněhu do práce mimo město, taky nejedeš těch 90 ale jedeš podle sebe.
    ON: \“ano jasan\“.
    JÁ: \“Tak proč když je sucho taky bys nejel podle sebe?\“
    ON: \“protože v zákoně je 90\“.

    Co s ním mám sakra dělat?

    Při čtení článku jsem si okamžitě vzpomněl na nedávnou úpravu rychlosti na R46 z Vyškova do Olomouce.Jeden den se smělo jet 130 a druhý den se z libovůle úžedníka cesta osadila značkami 100 a 130 už není bezpečná rychlost?! Mimochodem za sucha a bez provozu se dá i tahle \“horská dráha\“ proletět 200km/h ve většině úsecích.

    Jiří Fuchs
    Jiří Fuchs
    Jiří
    Jiřì Fuchs

    Devadesatka

    Jiří
    Jiří Fuchs

    Vážený,žijete v častém omylu, že musíte jet v daném limitu.Ale onen limit je nejvyšší povolenà rychlost, ne nejnižší.Takže máte logicky volbu jet na devadesátce sedmdesát,pokud to uznáte za vhodné. Tak jako na D nemusíte jet 130,ale třeba na.D1 110 vzhledem ke stavu vozovky. Já se na D1 často snažím jet nad limitem jen proto, abych mohl jet v levém pruhu, který je výrazně lepší než ten pravý. Máte vždy volbu, na rozbité okresce asi nepojedu 90, byť mohu.

    Když to tak čtu, tak by to opravdu, minimálně pro některé nervově labilní řidiče, chtělo psychotesty.

    Nevím, co si představujete pod pojmem \“nedovolili předjetí\“, ale co vám vadí na tom, že zrychlili? Měli se snad s autem vypařit?

    Pokud mám 2m za zadkem nalepeného nějakou \“ne-ovci\“, co se \“řídí spíš rozumem než předpisy\“, mám tendenci jet spíše pomaleji. Logicky, v menší rychlosti budu mít totiž víc času řešit případnou nenadálou situaci tak, aby na ni zvládl zareagovat i amatér, který mi visí za zadkem.
    A hlavně se snažím se takového co nejrychleji zbavit, i když to může znamenat vyhodit blinkr a zastavit na (za) krajnici.

    Vědecky?

    To by to nesměla zkoušet \“proletět\“ ta paní v BMW, která musela u Prostějova názorně demonstrovat, že použitá svodidla nefungují jak mají. Bohužel vzala s sebou tu rodinku ve Felicii.

    Pro dementy tříkolka a jenom na dvorku.

    Tomek

    jak má podle vás být označen úsek častých dopravních nehod ? Tj. záludné místo následující po dlouhém úseku, který se dá projet bezpečně rychle ? Myslím že většina milovníků rychlosti moc nereaguje na značky \“nebezpečný úsek\“.

    Tomáš

    Vždyť o tom je celý článek. Rozumný člověk to nebude za Mělnikem kalit 90, i když to je legální rychlost. Stejně tak si rozumný člověk večer rozsvítí světla (v Rakousku už nemusí svítit přes den), na sněhu se nebude motat na sjetých letních gumách. K ničemu takovému nepotřebujeme zákony, potřebujeme mít odpovědnost za svoje konání.

    fuchs jiri
    Skřetík

    Ta paní ovšem jela výrazně rychleji než 130, takže jakou má logiku kvůli tomu snížit rychlost na 100?

    To je jak silnice za barákem. Byla tu 80ka, pak se tu zabil při cca 160ti opilý kluk a dala se 70ka. Pak se zabil druhý, stejná rychlost, také alkohol a byla 60ka. Pak se zabil ještě jeden a už máme 50ku. Protože je to ale 4proudovka kde je pohyb chodců vyloučen, řidiči tu jezdí \“o něco rychleji\“, a policisté tu 50ku notoricky měří protože je to \“nebezpečný úsek\“ (a hlavně je to vejvar, že). No a když se zabijí ještě 3 tak budem jezdit zřejmě 20kou…

    stařík

    Jezdím bez vážnější nehody 57 let, z toho skoro 20 jako učitel v autoškole. Teď vás naštvu: Podle mne by se prostě neměla vyrábět osobní auta s vyšší konstrukční rychlostí než 150 km/hod. A bylo by po problémech.
    Každý člověk je jiný, liší se okamžité schopnosti,zdravotní poměry, počasí, únava,povrchy silnice, zkušenosti. Při vyšších rychlostech není v lidských schopnostech správně zareagovat a následkem je havárie.
    Tak proto. Škoda jen, že takovýto návrh (na max. kontr. rychlost 150 km/hod.), přednesený v EU Angličanem Daviesem neprošel. Němečtí výrobci silných vozů by zaplakali…

    anakonda8

    Souhlasím. Před r. 1979 můj otec jezdil v embéčku a zjistil, že ekonomická rychlost je 80 km/h. Po pěkné silnici jezdil 80, po horších přiměřeně, tedy pomaleji. Samozřejmě, pokud dojel někoho, kdo jel 70, tak zrychlil na 100 a předjel a pak zase zpomalil na 80. Po zavedení limitů musel chca nechca jezdit 90, protože 80 byla blbá rychlost, pokud vás chtěl někdo předjet a dodržet přitom 90, pomaleji nechtěl. Takže zavedení limitu jej donutilo k rychlejší jízdě. Bylo to bezpečné? Asi ne. A asi to ani nešetřilo palivo, které jsme v podobě ropy kupovali od rusácka za – věřte nevěřte – doláče.

    Alah

    S článkem v podstatě souhlasím,jen bych se chtěl zeptat autora, zda opravdu věří že 99,9% českých řidičů má tolik soudnosti aby jezdilo podle momentální situace, stavu vozovky a pod? Stačí jet po D1 během deště nebo na sněhu. V žádném případě nehájím rychlostní limity, ale má autor statistiku, kolik lidí zahynulo, nebo bylo zraněno jiným řidičem, který jel tak jak to cítil, limit nelimit? Protože jako nevinnému, který kvůli špatnému odhadu skončil na vozíčku, je mi prd platné, že viník bude následně odsouzen na 2 roky podmíněně.
    Stejnou logika by šla přece uplatnit na alkohol, znám několik lidí, kteří by po napití klidně jeli, kdyby neměli strach ze ztráty řidičáku…a to se sotva drželi na nohách….
    Autor v podstatě říká, že ti nezodpovědní se potrestají sami (exoti, kteří se zabijí o strom)…ale funguje to tak opravdu?
    Ještě jeden příklad, bydlím u 4 proudé výpadovky z města (rychlost 50km/h) v noci je v podstatě prázdná, takže toho využívají řidiči a motorkáři k testům zrychlení a max rychlosti…když je sucho dá se po ní jet bezpečně 200km/h, ale spát se ani při zavřených oknech nedá….
    atd..
    atd….

    Alah

    S článkem v podstatě souhlasím,jen bych se chtěl zeptat autora, zda opravdu věří že 99,9% českých řidičů má tolik soudnosti aby jezdilo podle momentální situace, stavu vozovky a pod? Stačí jet po D1 během deště nebo na sněhu. V žádném případě nehájím rychlostní limity, ale má autor statistiku, kolik lidí zahynulo, nebo bylo zraněno jiným řidičem, který jel tak jak to cítil, limit nelimit? Protože jako nevinnému, který kvůli špatnému odhadu skončil na vozíčku, je mi prd platné, že viník bude následně odsouzen na 2 roky podmíněně.
    Stejnou logika by šla přece uplatnit na alkohol, znám několik lidí, kteří by po napití klidně jeli, kdyby neměli strach ze ztráty řidičáku…a to se sotva drželi na nohách….
    Autor v podstatě říká, že ti nezodpovědní se potrestají sami (exoti, kteří se zabijí o strom)…ale funguje to tak opravdu?
    Ještě jeden příklad, bydlím u 4 proudé výpadovky z města (rychlost 50km/h) v noci je v podstatě prázdná, takže toho využívají řidiči a motorkáři k testům zrychlení a max rychlosti…když je sucho dá se po ní jet bezpečně 200km/h, ale spát se ani při zavřených oknech nedá….
    atd..
    atd….

    kk

    dobry clanok.

    k tej srnke – ked sa hrabem cez hory, lesy – som si vedomy rizika divej zvery.

    Na dialnici mi to nepomoze, lebo sundat srnu v 130kmh – pridem minimalne o auto.. prinajlepsom.. a ziaden limit na neochrani!

    Tomek

    ovce ? Koho myslíte ? Toho, kdo chce jezdit slušně a  bezpečně, nebo toho, kdo zde prosazuje silnice bez zákonů ? Jestli je někdo na silnici nebezpečný, pak je to ten, kdo neuznává nic než sebe a chybí mu soudnost … to je většina těch, kdo zde vykřikují že veškerá omezení jsou zbytečná ….
    Bezpečí souvisí vždy s ohleduplností daleko víc než se zákony a té je na českých silnicích extrémní nedostatek …. stačí jezdit po rakousku a pak se vrátit do čr …. rozdíl je velmi znatelný.

    Tomek

    nejsem autor, ale vyjádřím se – soudnost ani ohleduplnost nelze na českých silnicích očekávat … můžete být sebevíc přizpůsobivý a slušný a stejně vás někde smete nějaký frajer nebo bl.bec …

    Tomek

    opravdu si myslíte, že jsme všichni tak blbí a nemáme vlastní úsudek co se děje ? Pro mě je pirát každý kdo ohrožuje okolí nepřiměřeným stylem jízdy – ať už na poslední chvíli vjede před rychle jedoucí auto, nebo naopak si vynucuje rychlou jízdu např. při předjíždění kamionů, nebo má potřebu v zástavbě kde se pohybují lidé jet 70, předjíždí na kde není vidět nebo na přechodu, vynucuje, troubí, dělá myšky a pak rychle brzdí …. po celé evropě za týden nepotkým tolik pirátů jako v čr za 3 hodiny jízdy – toliko z poslední dovolené a několika let života mimo čr.

    Milouš

    Dočkali jsme se třetího dílu. Překvapivě se autor vyhnul různým statistikám, které mu v posledních dvou dílech vůbec nešli a hodnota článku zůstala na nule. Tentokrát mě překvapilo srovnávání situace v Kansasu, který je z hlediska hustoty dopravy a i třeba počtem obyvatel na km2 (Kansas má 11x menší hustotu obyvatel než ČR), velkosti plochy státu opravdu někde jinde.

    Polemiku o samoregulaci řidičů naprosto chápu, ve skutečnosti, jsem ale přesvědčen, že prostě žádná neexistuje. Je zde až příliš mnoho řidičů, kteří limity a samoregulaci neznají. Určitě znáte rozumné lidi, kteří neznají míru u pití alkoholu, a pak se nedokáží ani postavit na nohy. To samé platí i v řízení vozidel. Pravidla a jejich vymáhání by v ČR moha být klidně i přísnější.

    Upřímně jsem rád za nastavená pravidla silničního provozu v ČR, a mrzí mě, že nejsou přísněji vymáhána – pseudozávodníků a obětí máme na silnicích stále příliš.

    CD

    Je hezké, že s tímto, jakožto s prvním ze sérit tří článků můžu povětšinu souhlasit.

    Až na některá ideologická dogmata.

    Občas se stává, že bývají řidiči jedoucí běžnou a bezpečnou rychlostí \“napomínáni\“, že nejedou téměř dvojnásobnou nejvyšší povolenou rychlostí a zdržují tak provoz. Často se tak děje i v místech, která jsou u nás oznčena značkou doporučené rychlosti – která většinou nebývá osazována neúčelně.

    Ovšem omezení rychlosti má význam především tam, kde je důležitější zájem jiného účastníka provozu než \“mobilního\“ projíždějícího řidiče, nebo tam, kde je to nutné z hlediska plynulosti dopravy.

    Na chodníku prostě auto nemá jedit rychleji, než rychlostí chůze, stejně jako běžec na dálnici by neměl běhat pomaleji než projíždějící auta.

    CD

    Problém s tím rozumem je v tom, že na té silnici je nás moc.

    Tím rozumem by Vás například pan Beran vehnal mezi dva náklaďáky do mezery, kterou nejsou schopny ubrzdit jen proto, aby Vás mohl o 10% vyšší rychlostí předjet.

    Stejně tak by se za pomoci rozumu mohlo stát, že děti nedorazí do školy a pracující do práce, protože jim zmizí cesta (těsně před tím, než byla upravena přednost na přechodu pro chodce podle evropským měřítek, jsem měl tu možnost být svědkem situace, kdy se po 20 mintách zvětšila skupina čekajících školáků před přechodem na velikost téměř dvou celých tříd).

    CD

    V ČR bohužel existuje mnoho řidičů, kteří berou nerespektování ostatních (a také pravidel) za vyjádření své svobody. Tito by se necítili svobodní, kdyby nikoho neomezovali či neohrožovali.

    Jak jinak si chcete vysvětlit ty zástupy vozidel stojících na přechodech či v křižovatkách tak, aby přes ně nebylo vidět?

    Jiří
    Jirka

    Souhlasím. Situace v Česku se dost zhoršuje, nevím, kdo se.vlastně vybodoval, ale znát to prostě není.Mohu projet západní Evropu a opravdu se nesetkám se situacemi, jako tady. Tedy podobně jsou na tom Poláci a Ukrajinci, však i u nás Poláci jezdí jako prasata a mají dost nehod. Podle chování se dost pozná kvalita národů. To, co obdivujeme v Rakousku či Švýcarsku, i v Německu, je přirozený respekt k zákonům a pravidlům. Neobliba Čechů tkví v tom, že si svobodu vykládaní úplně scestně, nerespektují běžné zvyklosti vyspělého světa a tak si mohou podat ruce s Poláky a Ukrajinci. Moc lituji, že ona klasifikace národů v Mein Kampfu je docela v realitě.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist