Beran: Pokuty podle příjmu? To je jen líbivý populismus.
dopravní předpisy v čr
Myslel jsem si, že se hitparáda nápadů ministra dopravy vyčerpala u sázky týkající se zrušení osoby blízké...
Mitsubishi ASX oblékli ve francouzském butiku. A hodně prokouklo
McLaren překope vzhled supersportů. Ukázal první návrhy s inspirací legendami
Škodu 105 zná každý, ale co 1050? Víte, proč tento kuriózní model vznikl?
Mazda renovuje koncept RX-Evolv: Prototyp Mazdy RX-8, který pomohl zachránit wankel
Audi A7 se silným dieselem je svižné a úsporné gétéčko, ze kterého nechcete vystoupit
Opravy na D1 nekončí. Řidiče čekají letní omezení kvůli mostům
dopravní předpisy v čr
Myslel jsem si, že se hitparáda nápadů ministra dopravy vyčerpala u sázky týkající se zrušení osoby blízké...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
ano, vytesat do kamene. Drzost úřadů a polititků, jaké nám chtějí nastavit povinnosti z důvodu, aby to měli snadnější, je do nebe volající. Defenestrace v praze v parlamentu a následně každý ve své obci na obecním úřadě s rozšířenou působností.
Pokud má trest každého bolet stejně, proč nezavést u trestů odnětí svobody naopak nepřímou úměru ve vztahu k příjmům?
Čím kdo vydělává více, tím více ho stojí každý den, který stráví v base, nemluvě o tom, že je patrně mnohem méně zvyklý na poslouchání rozkazů, roztrhanou deku a sdílení ložnice s větším množstvím osob.
Čili řekněme lidé vydělávající od 60 tisíc by dostali polovinu sazby a lidé s příjmem od 100 tisíc (nebo kolik byla ta hranice pro přestupky) třetinu sazby 😉
Dokázal bych si představit úplně jiný model s pár příjemnými postranními efekty.
Policajt nebo správní úřad by při vyslovení ortelu stanovil výši pokuty v procentní sazbě a rozhodnutí předal příslušnému finančnímu úřadu, který by vypočítal pokutu. Algoritmus výpočtu by pak mohl být mnohem složitější a žádný jiný úřad by neznal citlivý údaj, kterým výše příjmu bez debat je.
Navíc by policie ani úřady neměly žádný legální kontakt s hotovostí, takže by pak byl jen krůček k \“protikorupčímu opatření\“, že policajt ve službě s víc než tisícovkou v kapse má vážný problém. Dál by se trochu zprůhlednily toky financí z obcí k estébáckým firmám typu CzechRadar a Camea, s finančním úřadem zapojeným do řetězce se už nemlží tak snadno.
Dalším příjemným postranním efektem by bylo odbourání praxe, kdy obce neuhrazené pokuty v řádu stokorun předávají spřáteleným exekutorům kteří z nich velmi dobře žijí… možná by se našlo ještě pár dalších výhod.
Až by se všechny hezky projevily, mohla by se sazba podle příjmu uznat za totální blbost a zrušit, to ostaní by však zůstalo 😉
Utopie, já vím…
1. autor má plnou pravdu, že bolet nemůže nikoho stejně vůbec nic
2. autor má plnou pravdu, že prokazovat \“chudobu\“ je v rozporu s právním prostředí (důkazní povinnost je na žalobci)
3. autor má zcela pravdu v tom, že drzost našich politiků, ovládaných línými, zkorumpovanými a zdegenerovanými úředníky je neuvěřitelná.
ALE.
Při udělení sankce musel vždy podle legislativy správní orgán přihlédnout k :
1. společenské nebezpečnosti spáchaného a prokázaného jednání
2. osobě pachatele
3. výchovnému přínosu sankce
Toto přestalo platit se Silničním zákonem. Osobně celý silniční zákon považuji za zmetek, neboť do jeho platnosti se jednalo o jakási PRAVIDLA provozu, která měla formu striktního doporučení. Osobně vnímám zákon jako stanovení nepřekročitelných hranic jednání. Silniční zákon tedy plní roli pravidel, ale zákonně si je vynucuje, což vede k degradaci práva. je to ale jen můj laický názor.. Každopádně Silniční zákon zavedl jednotné sankce, které do té doby neplatily. Jestliže opět chce někdo tyto sankce, které Silnicční zákon jasně a přesně definuje a nenchává správnímu orgánu možnost uvážení výše uvedených 3 bodů, automaticky tím přiznává, že Silniční zákon je zákonem ŠPATNÝM.
A co je špatné se má zrušit.
Tedy, pokud pan Bárta hodlá trestat nikoli fixně, ale progresivně, musí nejprve odstranit příčinu fixního postihu – Silniční zákon!
Osobně si také myslím, že účelem tohoto kroku je právě ono prověřování příjmů a majetku sankcionovaných. Velký bratr potřebuje, abychom sami na sebe a ještě dobrovoslně práskli svoje majetkové poměry.
A pokuty by se platily jednou ročně v rámci daňového přiznání 😀
… což po zrušení trestu odnětí svobody za řízení bez řidičského oprávnění opět někteří naši spoluobčané využívají …
Absurditu přístupu, že za stejný prohřešek by měl být trestán každý jinak, lze lehce (a dokonce logicky) obrátit: Kdo je např. v rychlosti +30 oproti tempolimitu nebezpečnější: Ferrari / Porsche / Mercedes / Volvo / Felicia / Matiz ? Auto s pneu např. 235/40 R18 V nebo 165/70 R 13? Jaké jsou jízdní vlastnosti, např. brzdná dráha uvedených aut (prakticky na to má vliv i ABS a další elektronika…)? Kdo by tedy měl platit větší pokutu za větší nebezpečnost a ohrožení ostatních? Po VĚCNÉ stránce jednoznačně ti, kdo ženou své vozy na samou hranici možností, ne ti, kdo mají vozy konstruované a vybavené po všech stránkách na 230+ a jedou na řekněme 70% namísto (v ČR) předepsaných 60%.
Většina taková auta nemá a nebude se mnou možná souhlasit, ale pak je to o tom, že tresty jsou nastavovány (a volá se po zpřísnění) za formální stránku porušení, nikoli za věcné, skutečné ohrožení společenského zájmu, a to je špatně.
Chci tím říci, že nestejné trestání téhož je sice pěkně populistické, ale nebezpečné a nesprávné – nikdy nevíte, jaká kritéria ti, kdo jsou zrovna u moci, zvolí, a tato mohou být vlastně jakákoliv, jak uvedeno shora – stejně dobře si odůvodníme utahování šroubů vůči komukoli, bez ohledu na reálnou, věcnou míru nebezpečnosti jeho prohřešku.