beran-mlhova-svetla-prosim-jen-vyjimecne.jpg

Beran: ​Mlhová světla prosím jen výjimečně!

dopravní předpisy v čr

Dneska jsem jel odpoledne po rychlostní silnici R10. Bylo půl čtvrté odpoledne, lehounce sněžilo, viditelnost byla normální a provoz byl tak na střední úrovni.

Diskuze

49 komentářů

    Sova

    Myslim, ze toto ustanoveni skyta znacny buzeracni potencial.

    Nachazi se v okruhu 1km od vozidla ve vzduchu alespon jedna snehova vlocka?
    Pokud ano, je zjevne, ze snezi, proto je ridic povinen uzit zadni svetlo do mlhy.
    Nesvitite? Tak to bude za 1000,- pane ridici.

    Myslim, ze by to krasne zapadlo do koncepce dohledu nad BESIP v te nasi krasne zemi 😀

    Naprosto souhlasím. Podobné chování už také sleduji delší dobu. Nutno poznamenat, že \“mlhovkáři\“ jsou převážně řidiči jezdící dosti pomalu i když to situace nevyžaduje a dovoluje rychlejší jízdu. Asi to dělají pro případ, že se přiřítí nějaký pirát.

    bob

    S článkem na 100% souhlasím a v podobných případech bych je dotyčnému nejradši vypnul kladívkem, ale je to přesně tak jak píšeš – v dobré víře vypínám mlhovku pokud někdo jede těsně za mnou, ale je jen otázkou času, než za svoji ohleduplnost dostanu flastr…
    Pane Berane, budu to moci uhrát na materiální aspekt? :))

    A v článku chybí zmínka o předních mlhovkách, s těmi se poslední dobou roztrhl pytel. Proč? No protože Frantovi na nový Oktávce přeci taky svítí \“mlhovky\“, a když s nimi svítí on, já budu taky. Co na tom, že Franta nesvítí mlhovkama ale světly pro denní svícení, že… 🙁
    Takže třeba za tmy potkáváme směsici těch, kteří svítí
    parkovačkama a mlhovkama (obdoba denního svícení – jaká je asi ona deklarovaná úspora elektřiny v tomto případě? 🙂 ),
    tlumenýma a mlhovkama, to aby lépe viděli (taky jsem si to zkusil abych věděl jaký to má přínos – žádný),
    do toho ti s denním svícením (co na tom že zezadu nejsou vidět),
    občas někdo bez světel a ti s popraskanýma žárovkama (údržba vozidla – co to je?).

    Tohle by se dalo pokutovat možná i snadněji než na dálnici chytat ty co jedou 140 km/h a přesto to nikdo neřeší. Proč? Neměl by někdo dát podnět bulvární TV aby udělali nějakou \“senzační a šokující\“ reportáž? Co, pane Berane? :))

    Nep

    Když je v pondělí ráno mlha, člověk pak potkává rozsvícená auta minimálně do úterního večera. Přední mlhovky jsou neškodné a ze své podstaty oslňovat ani nemohou (ne víc, než běžná potkávací světla) ale zadní, to je zlo.

    Doktor.

    Tak to se mi úplně vykouřilo z hlavy, že musím používat zadní mlhovku i tehdy, pokud padá jen pár vloček – je to sněžení. To je na pokutu, vyhláška je vyhláška. Jezdím denně a vím jak jsou mlhová světla nepříjemná, když se používají neoprávněně. Proto jsem mlhová světla používal jen,když povětrnostní podmínky byly opravdu zhoršeny. No tě pic! Tak, od této chvíle používám zadní mlhové světla a to i pokud budou padat jen tři vločky. Za takovéto chování se Vám všem omlouvám, ale státní kasa je prázdná a já pokud nemusím, nechci být mecenášem státu. Tak pardon. Prěji pevné zdraví.

    M

    No, je to sice nepříjemný, když někdo neví, kdy mlhovky vypnout, ale nebezpeční jsou ti, kdo neví, že na autě mlhovky mají a nezapínají je ani tehdy, když je to na místě… Tihle šílenci taky zpravidla jezdí extrémně pomalu, takže pak je radost za nima brzdit…
    Škoda, že článek nezohlednil ještě jednu situaci, kdy je hlavně na dálnici vrstvička vody, příp. mží a za auty se děla aerosol, takže nejsou pořádně vidět. Můžu pak rozsvítit zadní mlhovky, když za mnou nikdo nejede? Mlhovka totiž aerosol spolehlivě prosvítí a blížící se auto o mě ví. Ale asi je to přestupek, i když mi to přijde jako rozumný bezpečnostní opatření.

    Na některé mlhovkáře zabírá probliknutí a dojde jim to, ale zbytek škoda mluvit. Třeba by stačilo aby zákon zněl \“Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy, pokud za sebou nevidí jiné vozidlo.\“ ikdyž si nejsem jistý že by to bylo k něčemu.

    XXX

    Naprostá pravda, přední jsou snad ještě horší, zvlášť když je tma a mokrá silnice a nádherně se to odráží. Nakonec je to podobné jako když si vypatlanec na motorce svítí dálkovejma za všech okolností.

    Po delsi dobe s panem Beranem plne souhlasim, popsal nespravne pouzivani zejmena zadnich mlhovek do puntiku vystizne 🙂 Ale nejsou to jen mlhovky, posledni dobou si vsimam ze cim dal vic ridicu nepouziva blinkry, zejmena prave na dalnici, ale i pri vyjizdeni z kruhacu.. To by bylo skoro na samostatne tema.:D Dalsi \\\“osvetlovaci\\\“ problem vidim v lacinych LED diodovych svitilnach- bud oslnuji a nebo naopak sviti tak malo, ze neni auto mezi ostatnimi videt..Nemluvim o nejruznejsim umisteni tech LED pasku, zejmena blizko ke stredu auta atd.

    luke

    Ještě bych pana Berana rád poprosil, jestli by neanalyzoval oslňování předními světly…
    Případně by se mohl zeptat policie, zda to kontroluje.

    Je velmi zajímavé, že zatím co mě za cestu domů obvykle nikdo neohrozí nezapnutými pásy, nebo rychlou jízdou, oslníme mě hned několik lidí dálkovými, případně neseřízenými světly…

    Tuvy

    Výjimečně nemůžu s doktorem Beranem souhlasit. Daleko častěji potkávám v současných mlhách a vánicích řidiče, co si to v bílém či šedém autě sunou v levém pruhu dálnice 30 – 50 km/h (hlavně bezpečně že) a svítí pouze předními LED pásky (tj. zezadu jsou zcela zhaslí). Radši ať mě deset aut trochu zbytečně jasně ozáří, než aby se mi jedno nesvítící skrylo v mlze.

    Wifi

    Mlhovky za bílého dne nebo spadne pár kapek a už se svítí. Na druhou stranu existuje banda trotlů, která je schopná svítit denníma v husté mlze a pomalu za tmy, či mlhovkama za běžné noci nebo za dne.
    Pokutovat tohle na silnicích, tak policajti vyberou víc jak za rychlost.

    Wifi

    laciné diodové svítilny jsou zpravidla poziční světla, jako denní tedy nezhomologovaná. Svítí málo. Oslňovat ledky jsem ještě neviděl

    Zdeněk Hustoles

    Pokud se nemýlím, v Německu platí (-lo) při použití mlhovek omezení rychlosti na max.50km/h. Ono to má jistou logiku – je natolik hustá mlha, sněžení, déšť,… že musíš chceš mlhovky? Pak ale musíš jet pomalu (a to platí i pro rychlostní komunikace)

    PepaSFI

    mám pocit že tam měli i něco o tom že mlhovky se musí použít když viditelnost klesne tuším na 50m. Což by zas mělo logiku, když je blbě vidět, má se odpovídajícím způsobem svítit. A když je tak blbě vidět že se musí extra svítit, tak by se mělo taky přiměřeně jet.

    Tomáš Beran

    Na materiální aspekt se to samozřejmě nabízí, jestli na to ale budou soudy slyšet, moc tomu nevěřím.

    Rejpal

    Je pravda, že nejen u nás, často dochází k nadužívání mlhových světel (především předních, které mohou oslňovat protijedoucí řidiče). Boužel to nemusí být právě zmíněný případ, kdy použití zadních mlhových světel nařizuje zákon.

    Podle průzkumů (které jsem někde četl a nedokážu dohledat zdroj) řidiči přední mlhová světla nadužívají především z frajeřiny, druhým nejčastějším uváděným důvodem bývá přisvětlování nejbližšího okolí silnice při jízdě lesem či neosvětlenou částí sídlišť. U zadních světel do mlhy pak na celé čáře vede uživání v případech kdy je vozidlo ohrožováno příliš malým rozestupem (lepič) k upozornění (či odrazení) řidiče vzadu jedoucího vozidla.

    U té kolony vozidel, která se pohybuje rychlostí menší než 30 km/h to může být vážně hloupé, nadruhou strnu: Vážně se Vám někdy stává, že Vás někdo oslňuje zadníma mlhovkama, když jedete víc než 100 km/h?

    _

    souhlas, až na tu pokutu za 140. Běžně jezdím na dálnici dle tachometru o 15 km/h víc a nikdy jsem neplatil (tolerance tachometru i měření PČR 15 km v klidu skryje)

    Přední mlhovky a neškodné? A co jejich odraz od mokré vozovky? Není vidět nic. Lidské oko nezvládne takový kontrast aby vidělo dobře zároveň rozzářené mlhovky a zároveň chodce na krajnici. Nebo stealth cyklistu. A to je pak na kriminál…

    Slava

    Zas to prosim nezvelicujte a nebulvarizujte – kolik uz jste na dalnici v mlze potkal v levem pruhu aut pouze s rozsvicenymy LED pasy vpredu a jedoucich 30-50 km/h?? 🙂 Ja uz videl a potkal na svych cestach kde co, ale tohle zas ne.. Dost ridicu je hloupych, ale zas az takhle ne.. Nebo to je jen v nadsazce? 🙂 Doufam ze je.. 😉

    Nikoloki

    Na spínači mlhovek mám jako první pozici rozsvícení PŘEDNÍCH mlhovek a teprve jako druhou pozici rozsvícení ZADNÍCH mlhovek. Takže rozsvítit jenom zadní mlhovky vůbec nemůžu …

    PepaSFI

    mám pocit že ten průzkum bude z kategorie \“sovětští vědci zjistili\“, přeloženo do lidské řeči: \“musím napsat něco o dopravě, něco mravokárnýho a tak si něco vymyslím\“. Potkal jsem už hodně pitomců a lidí se svéráznýma nápadama co si občas svět vykládají po svém ale ještě mi nikdo neřek že svítí mlhovkama protože to je děsná frajeřina. Často to zapomínají, vyjedou ráno v pět, tma a mlha, takže to rozsvítí. Za hodinu už je světlo a úplně jiné počasí a ta kontrolka jaksi upadne do stereotypu, řidič ji přestane vnímat a svítí dál. To přisvěcování používám taky jako náhražku světel zárožáků ale jen krátkodobě. V lese kvůli srncům, při vyjíždění z neosvětleného parkoviště a podobně. Při couvání se taky někdy hodí přisvítit si zadní mlhovkou. Ale chce to trochu rozvahy a včas to vypnout.

    Kuban

    Vona to taky policie vůbec neřeší víš ty génie 😉

    Kuban

    doufám jen, že sis vědom toho, že když vidíš auto za sebou, díky větší intenzitě předních světel, neznamená, že on musí vidět tebe…

    pokud je mlha, obvykle řidič jedoucí před autem s s mlhovkama není oslněn neboť se světlo rozptýlí… Taky dáno tím, že v mlze si i debil drží větší odstupy…

    nicméně jinak naprostý souhlas, dnes a denně si přeji aby lidé s mlhovkama začli přemýšlet… Jako není problém je čas od času zapomenout vypnout, ale bohužel, chtě nechtě to svědčí o schopnostech řidiče všeobecně, aspoň víte co od takového můžete očekávat 🙂

    Kuban

    to, že nepoužívání blinkrů je věc proti předpisům, ještě stejně tak jako mlhovky, neznamená, že je to z racionálního hlediska vždy třeba….. 500m přede mnou nic 500m za mnou nic, řekni jediný důvod, proč blinkr použít 😉

    Kuban

    v klidu, jezdím hodně po vysočině, kdo to tam zná, ví že mlhy jsou zde na denním pořádku s nadsázkou…. 10x do roka potkávám debily ve stříbrných autech jako bonus úplně neosvětleni….. 🙂

    Doktor.

    Příteli Kubane, zdravím. Trochu Tě podráždím, tak třeba, že vyhláška nařizuje při změně jízdních pruhů, odbočování, předjíždění, objíždění dávat znamení o zmněně jízdy, víc ze sebe nyní nedostanu. Ano souhlasím s Tebou, z racionálního hlediska i já se na to dívám stejně, ale víš jak to je. Zrovna za tím bukem bude stát příslušník atd, atd a jeto. V těchto případech si to každý zváží sám, jak se rozhodne. Přeji Ti pevné zdraví.

    Kuban

    proč by mě to mělo podráždit 🙂 vdyť říkám že je to proti předpisům 🙂

    je to jen o individuálním přístupu. I kdyby mne nějaký zbloudilý policista shlédl, pochybuji že by si toho vůbec všiml, natož tak aby měl chuť to na dálnici řešit blokovou pokutou 🙂

    Oni se spíše více zaměřují na pásy a dálniční známky.

    mimo dálnici už jsem s blinkry mnohem opatrnější a dávám je ikdyž jsem sám uprostřed pustiny… Hlavně kvůli motorkářům, sám to vím, co mi Béčkaři občas dokážou vymamlasit.

    Kuban

    no joooo… Simply clever VW….

    ale maj to tak i mnozí frantíci…

    vivala italia 😀

    Kuban

    ano stává a to častěji, čím víc km ročně najede a pokud možno mimo města… 😉

    PepaSFI

    nejde o to jestli mě může nebo nemůže vidět policajt. Jde o to že při řízení auta se po chvíli praxe stává spousta činností podvědomým reflexem, zautomatizuje se. Řidič přestává řešit kdy řadit, jak správně odbrzdit při rozjezdu do kopce, jak najíždět zatáčky. A zčásti se do toho začlení i ty podružné věci jako dávání blinkru. Odbočuju, měním směr-automaticky brnkám o páčku a vůbec neřeším jestli mě někdo vidí. Pak se mi nemůže stát že ten blinkr nedám když mě vidí někdo koho nevidím já. A vůbec tím nemyslím policajta ale spíš někoho kdo kvůli mému neblinkru špatně vyřeší přednost. Což může skončit moc nepříjemnou ránou a i kdyby ne tak je to moc nepříjemný když na křižovatce jede auto úplně jinam než ostatní čekají.

    Slava

    Rekni mi jediny duvod proc na dalnici prejizdet z jednoho pruhu do druheho kdyz 500 m pred tebou nic a 500 m za tebou nic… 😀 😀 😉 Ja psal o tom ze VIDIM jak mnozi ridici casto nepouzivaji blinkry na dalnicich a kruhacich. O nepouzivani blinkru na uplne prazdne dalnici jsem nepsal 😉

    Atlas

    Já si třeba zas nedokážu představit, že by mne 5W žárovička vzdálená 50 metrů dokázala oslnit víc než odraz v zrcátku 50W reflektoru vzdáleného 5 metrů. ;-D

    Honzak

    Němci to vyřešili jasně – chceš používat mlhovky, pak můžeš jet max 50 km/h. Když jedeš po dálnici stovkou a mlhovkuješ, překročil jsi povolenou rychlost o 100 % a to si připrav cca 800 Eur pro Simira a jeho partu.
    Tohle by se dalo snadno zavést i u nás – a to by si to úzkostliví důchodci s mlhovkama rozmysleli, a možná i  paničky, co neví, proč jim svítí ta nová kontrolka.

    Kuban

    Tak já se bavil výhradně o nedávání blinkrů na řídce osazené dálnici. 😉

    ve městě je situace jiná. Navíc upřesním, někdo má věci zažité a někdo i se zažitýma věcma stále přemýšlí. Protože i v městském provozu ti najdu situací nespočet, kde nedání blinkru (myslím i v hustém provozu) nikoho neohrozí ani neomezí 😉 …. bohužel je to tak a vychází to z logiky věci.

    třeba odbočování vpravo.. nevinná věc, které si ani nemáš šanci všimnout. Blinkry jsou v tomto případě dosti zásadní pouze a jen pro chodce. Ale to by jsme se mohli bavit do nekonečna 🙂

    Kuban

    Tak světe div se, to proč mlhovka oslňuje není dáno výkonem žárovky, nýbrž konstrukcí lampy. Nebýt konstrukce celé lampy, tak si té 5W žárovky na autě opravdu ani nevšimneš. O to ještě umocněné, pokud silnice tvoří lesklou plochu.

    mimochodem 50m rozestup je na dálnici nic. V mlze mimo město to už stačí, ale tady se nikdo nebaví o tom, že by se mlhovka neměla používat když je třeba 😉

    Wifi

    to nic nemění na tom, že v úseku, kde není mlha, nemají zapnutý mlhovky co dělat. chápal bych, pokud by řidič musel vystoupit a zhasnout svíčku ve světle 🙂 Ale od dob vypínačů nezájem.

    Atlas

    Když jsem ještě neměl parkovací senzory, používal jsem zadní mlhová světla při couvání do parkovacího místa v garáži (pomáhalo mi to určit vzdálenost ode zdí a správně zaparkovat na příliš úzkém místě). Když bylo auto 4 metry ode zdi, nebyl odraz červeného světla vidět ani na zdi, ani na podlaze ve vzdálenosti, kterou bylo možné shlédnout ve vnitřním zpětném zrcátku (či zadním oknem). Proto se mi nechce věřit, že by zadní mlhové světlo mohlo za suchého počasí oslňovat na 50 metrů.

    I za hodně silného deště vnímám \“červenou mlhu\“ až při vzdálenosti nějakých 20-25 metrů, takže o oslnění ze své zkušenosti mohu mluvit vážně až v případě jízdy v koloně nebo ve městě.

    Na druhou stranu slepá zrcátka a palubní desku lépe osvětlenou než silnici (v noci) mám v případě, že ten za mnou má puštěná dálková nebo mlhovky už u mnohem větší vzdálenosti.

    Rejpal

    Tak i na úplně prázdné dálnici (500 m před i za nikdo), a právě pouze v tomto případě, dává dost dobrou záminku k přejetí z pruhu do pruhu například větší louže či nerovnost ve vozovce. V případě objíždění překážky může být to dání blinkru docela dobrou informací i pro toho, co jede víc než 500 m za mnou.

    O nepoužití blinkru na kruhovém objezdu není třeba vůbec polemizovat v době, kdy přišlo do módy nepoužívat blinkry vůbec při jízdě v obytné zóně, kde je primárním uživatelem cesty chodec.

    Nep

    Pokud vám vadí mlhová světla protijedoucích vozidel, pak by vám musela mnohem víc vadit jejich potkávací světla, ta se od mokré vozovky odráží také. Lidské oko to za tmy samozřejmě nezvládne, ani mlhovky, ani potkávácí. Do světel protijedoucích vozidel se nekouká, na rozdíl od koncových světěl vozidel před vámi.

    as

    Ten, kdo používá zadní mlhy tam, kde jsou zbytečné neboť jsou kontraproduktivní= mlha je řídká a mlhy oslňují, ten je buď začátečník, nic proti nim, každý jednou začíná, ale mohl by si označit auto Zetkem, a nebo je to bezmozek, který je ochoten na příkaz skoč skočit do macochy, když by tohle bylo nařízeno. Bezmozek bez vlastního PŘIMÉŘENÉHO úsudku.
    Na tyto je třeba dávat pozor, protože neumí jezdit ač mají najetoi miliony. Způsobují kolizní situace.
    Ze své zkušenosti 100.000km ročně mohu tvrdit, že zadní mlhy použiji při tomto nájezdu třikrát za rok, tedy jednou za 33.000km. To je mi rozdíl oproti tém, co najedou 10.000 ročněaa oslňují půl zimy všechny v okolí.

    as

    Ten, kdo používá zadní mlhy tam, kde jsou zbytečné neboť jsou kontraproduktivní= mlha je řídká a mlhy oslňují, ten je buď začátečník, nic proti nim, každý jednou začíná, ale mohl by si označit auto Zetkem, a nebo je to bezmozek, který je ochoten na příkaz skoč skočit do macochy, když by tohle bylo nařízeno. Bezmozek bez vlastního PŘIMÉŘENÉHO úsudku.
    Na tyto je třeba dávat pozor, protože neumí jezdit ač mají najetoi miliony. Způsobují kolizní situace.
    Ze své zkušenosti 100.000km ročně mohu tvrdit, že zadní mlhy použiji při tomto nájezdu třikrát za rok, tedy jednou za 33.000km. To je mi rozdíl oproti tém, co najedou 10.000 ročněaa oslňují půl zimy všechny v okolí.

    ppppp

    Na prázdné dálnici téměř nenajdeš důvod k použití blinkrů, jedeš furt v pravém. Pokud důvod ke změně pruhu máš, měl bys to dát najevo předjížděnému a všem i daleko za tebou. Jestli někdo jede 200 je 500m sakra krátkých!
    Jinde ani nemluvě. Ty třeba míjíš chodce, který je pod lampou dobře vidět, dalšímu řidiči už se může schovat do tmy. Není na škodu, když vidí i daleko před sebou, že se tam něco objíždí.

    Stalker

    Ahoj,
    to sviceni mlhovkama za deste je taky pekna ptakovina, chapu nejakou brutalni prutrz mracen, jako kdyz vam nekdo leje kubl na kapotu, ale to je stejne situace, kdy svetla nepomuzou. Predstavte si situaci, kdyz jedete na motorce, zacne normalne a vymastenci rozsvitej mlhovky. Na helme sterace nejsou, voda rozptyluje svetlo a je vymalovano. Motorkar tam, kde by normalne videl, je uplne slepej, kvuli blbymu mrholeni napriklad. A to nemlulvim o stejnem pocasi za tmy. Ale v aute to neni tak hrozny.
    Argument o sezeni doma je tak maximalne dobrej pro ty, kteri cumej na nou s otevrenou hubou a lahvacem v ruce.

    jonáš

    od něčích zadních mlhovek na rychlostce, tak by vás měli předevšim zkasírovat za nedodržení bezpečnýho odstupu 😉

    Kuban

    říká ti něco intenzita světla? neznám přesně tuhle tehnickou stránku věci, vím jen to, že díky lomům které jsou v plastu, i okem patrné se světlo zintenzivňuje a láme se do prostoru…… Zajisté znáš lupu a jako malé dítě sis s ní hrál a víš, že i obyčejné sluneční světlo, na které se dá kouknout, ti přes lupu může vypálit zrak 🙂 stejně tak že i přes lupu světlo svítí jen do určité vzdálenosti atd atd atd…

    to co svítí a oslňuje není nikdy žárovka sama, ale optika (lampa a její konstrukce)

    Arnost

    Lamentování má jednu vadu. U francuských aut jde3981 zapnou zadní mlhovka je spolu s přední.

    Josef Musil

    Vzhledem k tomu, že jezdím cca 40 let, že mám najeto cca 1,5 milionu kilometrů bez nehody tak doufám, že mám dost zkušeností, abych napsal svůj názor. ostatně stejný názor má i  můj otec – bývalý řidič z povolání – najeto cca 2,5 milionu km bez nehody. Takže ad 1. zákon je prima, jen co člověk to názor co je a co není hustý déšť . ad. 2. raději 1000 řidičů se zapnutými mlhovkami , než jeden bez světel. ad.3 jezdím denně a denně vidím daleko víc lidí, když prší, je soumrak, v tunelu — řidičů se zapnutým denním svícením místo „jedniček“ než těch co jedou zbytečně s mlhovkami. 4. je prima , když policie kontroluje dodržování použití mlhovek, ale nechává ji naprosto chladnou fakt, že 76 % řidičů nepoužívá „blinkry“. 5. stejně tak je prima, když policie a strážníci měří rychlost a rozdávají pokuty za překročení o 3 km ale ještě jsem neviděl aby pokutovali někoho za bezdůvodně pomalou jízdu. Nejde to ? nedá se dokázat ? A jak tedy chcete dokazovat hustotu deště , sněhu ?
    Závěr. Inteligentní řidič jede především tak, aby nikoho neohrozil, omezoval výjmečně a nebrzdil silniční provoz.

    Ing. M. Kasl

    Takže vy jako doktor práv říkáte, že v předpisech, podle kterých jsem policisty buzerován, pokutován a bodován, je to jenom jen tak obecně pro srandu králíkům. Mám dotaz: platí to pro všechny dopravní předpisy (ta padesátka v obci je tam jaksi jen tak obecně a nezohledňuje, že ulice má chodníky pět metrů daleko)? Takže můžu porušovat, co chci, protože předpisy neodrážejí místní situaci? Tak to je dobrý úlet, fakt.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist