Vybrzďovač jde do vězení, ten, kdo reálně naboural, odejde bez trestu?

Řidič, který přinutil zastavit auto za sebou a vyvolal reakci následně brzdících aut, jde do vězení. O tom, kdo ale své auto poslal zezadu do kolony stojících aut, se mlči?!
nehoda-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Hned na začátku omluva za výraz vybrzďovač, samozřejmě nejde o žádný odborný termín, je to asi tak v pořádku jako výraz dálniční pirát, proti kterému se sám ohrazuji, nicméně dlouhý popis by se mi do titulku nevešel a zmiňovanému pirátství jsem se chtěl záměrně vyhnout.

Už v době, kdy se stala nešťastná událost, která právě teď dospěla do finále rozsudkem, jsem vyjádřil své pochybnosti o tom, jestli probíhá vše tak, jak by probíhat mělo. Pro připomenutí – řidič auta vybrzdil druhé auto, to bylo na dálnici nuceno zastavit. Řetězovou reakcí pak brzdila další auta, kdy tři za prvním „postiženým“ bezpečně zabrzdila, ale řidič čtvrtého auta nezastavil, do stojící kolony naboural a při následné skrumáži byli zraněni lidé a zemřelo malé dítě.

Pachatel právě teď „dostal“ u soudu jedenáctiletý trest odnětí svobody a dalších devět let zákaz řízení vozidla. Ani v nejmenším bych si nedovolil zpochybňovat podle dostupných důkazů jeho vinu, nedokázal bych si představit tu tíhu, kterou nesou rodiče, kteří přišli o své dítě… Každopádně musím se znovu zeptat, jak je a bude s tím řidičem, který reálně neubrzdil své auto a do stojících aut narazil. Po právní stránce nemohu ze své pozice fundovaně komentovat, zamotal bych se do paragrafů, ale kolega JUDr. Beran může, zde je jeho původní článek k tématu.

Vybrzděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Pokud si někde dohledáte video se záběry z nehody, je zřetelně vidět, že ten řidič, který reálně boural, nedodržel bezpečnou vzdálenost. A tečka. Právě on podle mého názoru nese odpovědnost za to, co se ve výsledku stalo. Nezpochybňuji vinu „vybrzďovače“, ten by měl odejít s trestem, ať už by se za jeho zády bouralo, umíralo, anebo se ke štěstí všech nic nestalo a všichni z místa odjeli ve zdraví. Ale ten, kdo poslal své auto do toho před sebou, potrestán nebude? Proč?! Stačí, když byl potrestán ten „vybrzďovač“, a tím jsou ostatní bez viny?

Můžeme spekulovat, že pomyslný Černý Petr by na někoho v koloně aut prostě vyšel, že by prostě někdo nakonec nedobrzdil a naboural do vozu před sebou, ale to už je riziko či součást jízdy po dálnici autem. A od toho tady máme zákon, který jasně mluví o dodržování bezpečné vzdálenosti. Nejsem škodolibý člověk, který by chtěl jiného dostat do potíží a ukájel se na neštěstí druhých. Ani náhodou, to nejhorší, co se stalo, stalo se a nedje odestát a nesmírnou ztrátu rodičům nikdo nenahradí. A napadá mne, co čeká odsouzeného ve vězení, pokud platí ono pomyslné „nevybíravé“ chování vězňů ke spoluvězňům odpovědným za život dítěte.

Souvisí chování řidiče se značkou auta? Je dnes už typické mluvit o „pirátovi v černém BMW,“ nicméně je asi jedno, je-li to BMW, Ferrari, Maserati nebo Porsche, nejde auto, ale o člověka. To je ale téma na jinou úvahu… Pokud ale voláme v rámci bezpečnosti po dodržování zákonů, mělo by zaznít v rámci komplexnosti jak A v případě rozsudku s tím, kdo „akci“ vyvolal, tak také B ohledně řidiče, který také nesplnil zákonné podmínky pro bezpečnou jízdu na dálnici, nedobrzdil, naboural a podle zákonů (fyziky) přeměnil kynetickou energii svého auta ve smrtící sílu.

21.3.2018 10:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist