Velký nástup elektrifikace. Nevyhnou se jí ani exkluzivní značky (komentář)

Možná už jste si toho také všimli. Postupně snad všechny automobilky začínají nabízet, když ne rovnou absolutní elektromobily, tak alespoň různé verze hybridů. Elektřina začíná být standardem už i u některých opravdu velkých hráčů.
porsche-taycan-1100x618.jpg Zdroj: Porsche

Žijeme v době velkým změn. Některé automobilky se postupně vzdávají svých klasických motorů a už dnes hlásí, že nástupci budou jen elektrifikovaní. Mezi takové patří třeba Mercedes-Benz, který se už před několika měsíci oficiálně rozloučil s V12, kterou by měl dle dostupných informací nahradit čtyřlitrovou V8, které bude sekundovat minimálně jeden elektromotor. Oproti tomu ale třeba BMW oznámilo, že si ještě pár let V12 nechá, bude ji v řadě 7 dál nabízet svým zákazníkům a elektrifikaci nechá pro jiné motory a jiné modely.

K V12 se obdobně postavilo i Ferrari, které sice přiznává, že pracuje na tom, aby do budoucna byly jeho modely částečně elektrické, ale atmosférickou V12, která zbožňuje vysoké otáčky, si prý nechá stůj co stůj. Oproti tomu Lamborghini prozradilo, že nástupce modelu Aventador bude plně hybridní. To ale neznamená, že nepůjde o peklo stroj, protože zprávy z automobilky tvrdí, že novinka bude pracovat jak s V12, tak rovnou s trojicí elektromobilů. Každé přední kolo bude mít jeden a třetí bude umístěn u zadní nápravy. Konečný výkon? V tuto chvíli se mluví o 1 000 koních!

Do řady elektrických a hybridních aut se ale hodlá postavit i Porsche. Určitě už jste slyšeli o jeho plně elektrickém modelu Taycan a také víte, že model Macan se taktéž dočká hybridního pohonu. Ale je to jen pár dnů, kdy se Porsche vyjádřilo v tom smyslu, že už pracuje na vývoji nových generací modelů 718 Boxster a 718 Cayman, kterých se tak elektrifikace dotkne také. Zatím ale není jasné, jestli budou tyto modely čistě elektrické nebo půjde o hybridy. A ano, elektrifikace se s největší pravděpodobností dotkne i hvězdy této stuttgartské automobilky, ikonického modelu 911.

Není to ale proto, že by snad Porsche prostě jen chtělo držet krok s dobou a být třeskutě moderní. Ani náhodou. Automobilka, respektive asi všechny výše zmíněné automobilky se jen snaží najít cestu k udržení sportovnosti svých modelů a zároveň k plnění stále přísnějších emisních nařízení a limitů. Všech těchto elektrických změn bychom se měli postupně dočkat po roce 2021, konkrétně ve chvíli, kdy začne platit norma Euro 7. A tu bez elektrifikace prostě není možné splnit.

Nehaňme proto samotné značky, které se jen snaží přizpůsobit, ale spíše úřady, které bohužel právě v elektrifikaci vidí jediný možný způsob, jak dosáhnout čistějšího ovzduší. Přijde nám ale, že nevidí fakt, že snížené emise mají elektromobily jen místně a tam, kde se baterie a elektrický proud pro ně vyrábí, je situace stále stejně hrozivá. To ale dle úřadů asi není podstatné.

26.4.2019 9:00| autor: Tomáš Malík
Více o tématu: BMWLamborghinimotoryPorsche

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist