d1-352x198.jpg

Na D1 platí zákaz jízdy v pravém pruhu. Kdo tam vjede, zemře!

blog

Původně jsem chtěl začít zamyšlení nějakým rádoby vtipným úvodem, něčím ve stylu parafráze na obecně známou hlášku typu „tak se nám tady rozmáhá takový nešvar,“ nicméně situace je podle mne tak vážná, že si pokus o vtip odpustím. Níže máme...

Diskuze

73 komentářů

    Mul

    A mohl by pan autor vysvetlit, proc v tom prvnim videu, jede porad v levem nejrychlejsim pruhu? Zacal bych s poucovanim asi hned u sebe.

    majdula

    Bravo.Určitě nejsem pirát silnic a jezdím 30let bez nehody.Denně jezdím po trase Mirošovice-Praha a zpět.Bohužel mám zkušenost,že pravý pruh bývá nejrychlejší,samozřejmě při zachování povolené rychlosti.

    Sef

    Pravý pruh je často v takovém stavu, že nezbývá nic jiného, než jet v levém a uhýbat rychlejším řidičům…. Pokud by stav dálnic odpovídal skutečně dálnici pak dávám autorovi za pravdu. V současném stavu nikoliv…

    Frank

    Ano, souhlasím s autorem, bezdůvodná jízda ve středním pruhu je nešvar. Ale… s tou selfie tyčí, tedy nechci nikoho obviňovat ze lži, nebo z držení mobilu za jízdy. Budu si to muset někdy se spolujezdcem vyzkoušet. Doufám, že se při tom nevybouráme. Jen mi nejde do hlavy, proč musel spolujezdec ten mobil cpát tak moc před řidiče. Že by měl před sebou špinavé sklo?

    Jiří Tesař

    Taky nerad jezdím v pravém pruhu,zejména proto,že podstatná část km v tomto pruhu je vlastně vibrační zkouška vozidla!!!
    Vč.odolnosti směrové stability likvidované kolejemi po nákladních autech!!!
    Samozřejmě si přitom hlídám ,,zadek,, a když mě nějaký chvátal dojede tak mu hned uhnu!
    A protože téměř vždy v levém pruhu jedu 130km/hod ,tak těch chvátalů moc není.A ti co jedou bez modré a sirény,tím stejně porušují předpis!Přesto jim uhnu,protože by mohli vézt někoho do nemocnice po domácím úrazu!

    Daidal

    Pan chytrej kritizuje to co dělá sám, první video, bylo by zajímavé vidět kolik jel. U obou videí provoz slabý, plynulý, bez problémů. Nechápu co řešil.

    P.

    Na způsob ježdění ostatních obvykle nadávají lidé, kteří sami jezdí jako dobytek. Tento článek je toho důkazem, autor je navíc natolik debilní, že svoji naprosto zbytečnou jízdu v pravém pruhu zveřejní.

    Arbiter

    Az mi pravy pruh nebude devastovat tlumice tak, abych je nemenil pri bezne polovicni zivotnosti, pak velmi rad budu jezdit plne ve vsech pruzich jako v Nemecku.

    Jan

    JJ selfí tyč s palcem v záběru opět jeden pospíchající pirát

    Adam

    To samé v Praze. Denně koušu do volantu, když řidič – pitomec zablokuje levý jízdní pruh, na obchvatu, nebo v tunelu, tam kde je 70km/h, tak tam ta píča jede pro jistotu ne 50km/h, ale 40km/h – co kdyby náhodou žejo…….a za těmahle dementama se vláčim den co den už několik let. Když je vytroubíš, nahoděj tázavej pohled, jakože
    „kam spěcháš? do hrobu?“ ne ty mamlasi! domů za rodinou a tim, že jedu v tunelu tachometrových 80km/h fakt nikoho neomezuju, natož ohrožuju.

    Kdo denodenně omezuje ostatní, to jsou sváteční řidiči, kteří nikam nespěchají a přesto zaserou levej pruh a hrajou si na mravnostní policii nebo nevim.

    Kvůli těmhle lobotomům jsem za ty roky strávil v tunelech a na obchvatech dvojnásobek času. Nepíše se rok 1930, píše se rok 2018
    a pokud svojí jízdou neomezuji ostatní a vyloženě neporušuji předpisy, tak je každému prdlajs po tom, proč v tom tunelu jedu 80km/h a ne 40km/h jako slepej, hluchej děděk, kterej ani nevidí na volant….nebo je to prostě pomstichtivej šmejd, kterej rád blokuje dopravu

    Adam

    vždyť v tom levym klidně jezděte, ale nejezděte tam jak lemry! co to jako je za argument, že je pravej jízdní pruh rozbitej a vy si nechcete ničit tlumiče a proto jezdíte v levym? inu jezděte, ale jezděte tam alespoň 150km/h, abyste neustále neblokovali dopravu.

    To, že se naserete do levého a pak úzkostlivě sledujete ručičku tachometru, abyste náhodou nejeli víc než 130km (takže v reálu tak 120km/h) tím všechny za sebou leda naserete, je to bezohledné.

    Navíc 80% řidičů dobře ví, že se dálniční policii radar spouští až nad 160km/h – jinak by neřešili nic jiného než že by museli neustále zastavovat 70% řidičů, protože 150km/h v dnešní době jede i popelnice jako Peugeot 206.

    Ale je to marný….stejně ten levej zase zablokujete s argumentem, že je pravej pruh rozbitej a že není kam spěchat – respektive, když nespěchám já, tak proč by měl spěchat ten druhej žejo 🙂

    Dokud nebude police bezdůvodně pomalou jízdu tvrdě trestat,
    tak se tohohle nešvaru nezbavíme.

    Nápravník

    Pánové, tak se vrátíme na začátek…
    Za 1.) je skvělé, když poučuje někdo, kdo sám nezná pravidla.
    a.) valí to v levém pruhu( jezdí se v pravo, další pruhy se používají k objíždění a předjíždění),
    b.) dle odhadu a porovnání rychlosti s náklaďákem v pravém pruhu a odhadového výpočtu dle sloupů vysokého napětí cca rychlostí 150 km.h-1.
    c.) prst v záběru a tvrzení „selfie tyče“, která je vlevo od řidiče, je dalším porušením pravidel.
    Když to oodhadnu, tak jen na videu je důkazní materiál na odebrání řidičského oprávnění na 2 roky a pokutu 5 000-25 000 ,- Kč
    2.) Jízda v prostředním a levém pruhu není nešvar, ale je to přímo porušení pravidel silničního provozu.
    3.) pan Adam by se měl vrátit také do autoškoly. Notná část okruhu je v obci, v obci platí souběžná jízda. Máte pouze uvolnit pruhy vlevo pro rychleji jedoucí vozidla, ale nicméně tak jako tak vy ho můžete v klidu podjet, protože při souběžné jízdě to není předjíždění.

    Nápravník

    Než jsem napsal první stihl jste vyplodit pane Adame další „krásnou“ věc.
    Doporučuji abyste se zavřel někam do kumbálu a tam zůstal, hlavně nelezl za volant. Chlape vy jste svým přístupem vyloženě nebezpečný a nevyrovnaný člověk, co by neměl za volantem vůbec co dělat. Máte v ruce tunovou zbraň a vy jednáte jako by šlo o lístek peří a že zákony jsou k ničemu, tak se proberte. Vymýšlí je hlupáci, ale konkrétně pravidla silničního provozu jsou tu mnoho mnoho let v mnoha ohledech tak dokonalá, že kdyby se do puntíku dodržovala, tak by nehody nebyly, na vše totiž existuje nějaký paragraf metodika nebo vysvětlení, ale vy se svými 150 km.h-1 na dálnici a 80km.h-1 na 40 v tunelu… a pan autor s telefonem za volantem a poučování na nepravém místě a nepravou terminologií. Vy jste snad nebezpečnější, než ti lidé co to fakticky nedodržují pravidla.
    V jediném v čem souhlasím jsou výmluvy na stav vozovky. Mám se stavu vozovky přizpůsobit, pokud je rozbitá jedu 80 km.h-1 nebo i méně, jízda v levém bez důvodu je nesmyslný lichý argument.

    Řidič

    Doporučuji panu autorovi smazat tento článek v jeho vlastním zájmu. Jet bezdůvodně celou dobu v levém pruhu jak bůh silnic…. a kritizovat ostatní…. vráťte řidičský průkaz a změňte povolání, Jen pro vaši informaci: jezdí se v pravo a po předjetí se na pravo opět vracíte.

    Soptíček

    Asi vše podstatné už tady bylo řečeno (alespoň tou rozumnou části diskutujících). Holt někteří jsou nepoučitelní a v případě dopadení policií obviňují jí a ne sebe.
    Některým by opravdu prospěly psychologické testy zejména na agresivitu chování.
    Těm nepoučitelným odebrat nejen řidičák ale i auto 😀

    profesurek

    Vono to zas v tom pravým pruhu není až tak rozbitý, hlavně v těch místech, kde už je dálnice po opravě a je to jenom výmluva pablbů, sorry. Jo, před Prahou to houpá, ale když v tom pravým pruhu nepojedu maximálkou (tím myslím povolenou rychlost 130km/hod) tak se to dá i před Prahou. Je mnoho silnic I. tř., který jsou ještě v horším stavu než pravé pruhy před Prahou. A co s tím? Nikdo jinej, než cajti s tim nic neudělá. Známýho prudili, že podjížděl, hádal se s nima, že by měli asi spíš pérovat toho, kdo zacláněl vprostřed, koho podjížděl, než jeho a potom jim klidně pokutu zaplatí, protože ten v prostředním by ho nutil jet do levýho přes dva pruha a pak zpátky, což je, si myslim, víc nebezpečný, než toho troubu vrostřed podjet. Nevim už jak to dopadlo a je mi to jedno, prostě v rámci zachování klidný jízdy a nervů radši zpomalim v tom pravým pruhu, než po dálnici kličkovat kvůli nějakým debilovi. Mám pocit, že v Rakousku na dálnicích mají pro jízdu ve více pruzích takový pěkný vodorovný značení, že by to musel pochopit i kokot na české dálnici.
    Cestě zdar, čus!

    Petr

    Ano. Je to problém. Ale je třeba se podle pravidel napřed sám chovat. Této společnosti chybí dnes ohleduplnost tak nějak všeobecně a stav na silnicích jen ukazuje jak moc. Těch nešvarů je daleko víc. Poslední dobou je móda nedávat znamení o změně směru jízdy, nenajíždění si ke středu vozovky při odbočování vlevo, nedání přednosti při vjíždění na hlavní silnici, rozjíždění na semaforech, kdy většina není schopná se rozjet plynule jako kolona a mohl bych pokračovat.
    Jenže to jsou přestupky, které nejdou změřit nebo evidentně dokázat, jako třeba prošlá lékárnička, překročení rychlosti, nebo alkohol. Tyto přestupky totiž jednoduše vynášejí PČR, resp státu a obcím peníze hodně jednoduše.

    Jirka_1

    Obecně je nesmyslem trvat na tříproudové dálnici na tom, aby se jezdilo v pravém pruhu. Přííklad: jedu v pravém pruhu a dojedu kamion. Takže chci předjíždět, ale v prostředním pruhu jede štrůdl aut, vyšší rychlostí, tedy nás předjíždí. Jak se tedy bezpečně zařadit do prostředního pruhu – poradí mi Filip? A pak dál – po předjetí se opět hezky zařadím doprava, ale za pár chvil se situace opakuje. A to mluvím jenom jednom osobním vozidle (já), kde máme ty další, které také poctivě jezdí pravým pruhem… Nezdá se to někomu nebezpečné? Pořád brzdit a pak znovu akcelerovat? Není lepší nechat pravý pruh kamionům a podobně rychle jedoucím vozidlům a jet prostředním a levým (podle rychlosti)? Takto jsem to viděl svého času v Německu a neměli s tím problém. Kromě toho pravý pruh je samá díra a hrb, takže potulovat se v něm není příjemné a navíc si ničím auto… V USA mají zajímavé pravidlo – je možné jet kterýmkoli pruhem, protože se tak silnice opotřebovává rovnoměrněji a hlavně pomaleji (na druhé straně tam není rozdílná rychlost pro kamiony a osobní vozidla, takže v tom není problém). U nás je za chvilku pravý pruh pro osobní vozidla nepoužitelný…

    Nebo jen Filipa nenapadl jiný námět, tak se zase začala starat o to, co nikomu nevadí a co se v tom úseku dálnice děje dnes a denně. Měl jet pravým a na auta v prostředním se vykašlat. Spíš by se měl zamyslet nad tím, jak podle zákona řešit odbočení z D1 na D0 na exitu 11… 🙂

    Jaromír

    A proč pláčeš chlapče?Nic strašného se ti nestalo!Letíš si v levým jak král…Prostředdní pruh je pro ty ješte nerozhodnutý-jestli rychle-pomalu a pravý přece pro kamiony důchodce a někam odbočující?!Co je na tom za záhadu??A levý pro závodníky aspěchající.Je to logické??

    dayu

    idiot MUL protoze se predbiha z prava

    Petr

    Dle diskuze jsem udělal jenom dobře, když jsem si videa raději nepustil. Ono když někdo o sobě tvrdí,že je „ohleduplný dynamický řidič“ vypovídá samo o sobě. Ta věta není nesmyslná, ale realita je, že to je přesně ten řidič kterého mám při mírném porušení pravidel (cca do 10km/h) nalepeného na kufru třtinou auta už v protisměru a to i když jsme v zatáčkách a před námi je beztak kolona. Nebo právě ten stále jedoucí 150 v levém pruhu – což mi zas tak nevadí, bo jezdím 130 co to jde v klidu a vpravo. Neznám D1, ale dálnice na severu mají pravý pruh celkem v cajku.

    Davis

    Jak už tu mnozí poukázali, D1 je takovou kuriozitou, že pravý pruh je spíše tankodromem. Co najetý kilometr, to stovka z ceny auta dolů. Ale slušný řidič pokud vidí ve zpětném, že se blíží rychlejší vozidlo by měl aspoň dát příležitost předjet, na tu chvilku se obětovat a do toho pravého pruhu uhnout.

    Nick

    (1) A za jakého důvodu vy jedete stále v tom levém pruhu? Několikrát tam byla možnost zařadit se více vpravo. (2) A proč je nutná ta pohádka o selfie tyči, když jste si tam občas natočil vlastní prst?
    Měl byste si zamést před vlastním prahem, chytrolíne…

    Vincek

    Jen dotaz… A jak to s povinností jet vpravo na tříproudovce u pravého pruhu, který je označený pro pomalu jedoucí vozidla ?

    HefyCZ

    D47 a polští pendleři – ti naprosto ignorují pravý pruh. Nejoblíbenější je střední. I předjetí zprava nebo přes dva pruhy doleva a před nimi přes dva pruhy nazpět je nechává naprosto chladnými. Nakonec je nechává chladnými vše, protože úsekové měření nerozezná jejich MPZ a nakonec, i kdyby přišli o polský řidičák, mají ještě chorvatský, rumunský a rakouský.

    Adam

    2 Nápravník

    díky za postřeh a snahu pomoci, ale špatně jste pochopil tu 40km/h, ta v tunelu není nikde – je tam 70km a pražáci tam jezdí tachometrových 80km/h (rozumějte, zůstávají v normě) a provoz je přesto svižnější a věřte i bezpečnější, než v případě, kdy se v takovém úseku vláčíte za někým, kdo tam nejede ani tachometrových 70km/h,
    ani 50…..z nějakého mě neznámého důvodu tam prostě jede 40km/h.

    Chápu Nápravníku, že jste nad věcí, dokonce si dokážu i živě představit, že máte to štěstí a dojíždíte za prací po silnicích, které nejsou přecpané a provoz je plynulý, ale garantuji Vám, že až budete
    jezdit centrem Prahy v ranních a odpoledních špičkách den co den několik let, tak se budete na řidiče o kterých píšu koukat úplně stejně jako já.

    Tohle nemá nic společného s arogancí a agresivitou. Věřte, že jsem v reálném provozu možná ohleduplnější řidič než vy, který mě tu umravňujete a upozorňujete na to, že pokud budou řidiči důsledně dodržovat zákony, ubyde nehod.

    Ne pane, neubyde….doba je uspěchanější, valná většina řidičů má vozidla, která mají spoustu výkonu (ale zároveň si představte i kvalitní podvozek, odpružení a brzdy) takže Vám na tý 90tce na okrsce stejně pojedou kilodeset a vy se třeba postavte na hlavu – naopak, řidiči, kteří předpisy dodržují tak důsledně, že jedou pro jistotu ještě pomaleji než je stanovená hranice, tak právě kvůli těmhle bez pardonu debilům umírá nejvíc lidí.

    Teď už Nápravníku dobu nezměníte, jestli Vám to nevyhovuje, jezděte s koňskym spřeženim po uzavřenym zámeckym areálu, ale nemoralizujte tu druhé jen proto, že jezdí o pár kilometrů rychleji,
    než vy.

    Jak mi vysvětlíte, že je na spoustě úseků Německých dálnic neomezená rychlost a přesto se tam procentuelně neděje víc nehod, než na běžných komunikacích s rychlostními omezeními?

    Zkuste za volantem napravit i sebe a začněte se na to koukat jako řidič a ne jako blbec teoretik

    Milan

    Nejvíce porušuje zákon o silničním provozu autor článku. O nebezpečné jízdě nemluvě. Vraťte se zpět do autoškoly. Ať se na to koukne policie a pěkně ho pokutuje, sám se přiznal, sám by mohl platit.

    Pavel

    Naprosto souhlasím, že na naší dálnici na blba nenarazíte. V pravím jednou všichni 80, prostřední max 110 a pravý je neomezená rychlost. Vždy ty magory v prostředním vyblikám, pokud to nepomůže, počkám předjedu z leva, vytroubím a hodím myšku do levého. Každému 5. to dojde, že jede jak osel. Ale souhlas, dal bych nějaké hlídací kamery a za toto bral body.

    Jan

    Souhlasím s autorem, Čeští řídíči jsou idioti a neumí jezdit. Bezohlednost na našich silnicích je neskutečná. Nikdo seleduje provoz za ním a tudíž dochází k těmto situacím. Jedni z největších idiotú na silnici jsou Brňáci, Srovnatelné s Polskýma hovadama. Žiju v cizině už nekolik let a pohybuju se po Evropě ale v Čechách je provoz na silnicích nejnebezpečnější. Na druhou stranu dávám za pravdu těm co píší jako důvod špatná kvalita dálnice v pravém pruhu. Proč je tomu tak je samozřejmě na jinou diskuzi o rozkrádání. Ty hloupý pisálci co jen kritizují autora jsou zřejmě ty samý bezohledný dobytci co se nevěnují provozu a neumí uhnout když za ním jede někdo rychleji. Ale to je zase pravděpodobně spojené se nějakou formou závisti nebo. Pokud někdo jede rychleji něžli povolená rychlost ale né nebezpečně potom se díky takovým bezohledným idiotům neřidičům, kteří nemají tušení přoč výrobci na automobily montují ty věsi které na slunci vrhají ty zvláštní prasatka, samozřejmě stávají nebezpečnými. Na druho stranu pokud tito chudáci tomuto rychleji jedoucímu vozu, při dostatečném věnování se provozu, uhnou s dotatečný předstihempak tito rychleji jedoucí řidiči nejsou nijak nebezpeční a nemusí je vůbec trápit jestli mají na pokutu a dostatek bodů. Ale to by člověk možná chtěl po České ubohosti až příliš.

    Petr

    jen mi není jasné, proč auto z kterého se to točí, se po předjetí nezařadí do prava? Levý pruh slouží k předjetí vozidla a poté se má vrátit zpátky bez ohledu na to, že vidí cca 200m další auto před sebou!!

    Jan

    A za další, více o bezohlednosti Český ignorantúrádoby řidičú vypovídá fakt řazení se do pruhú a používání směrových světel. Pro spoutu idiotů na silnici je to zřejmě nemožné tak složitou činnost jako nechávat rozestupy mezi vozy pro případ že po silnici nejdeou jen oni ale třeba že by se chtěl připojit i někdo jiný nebo reflektovat na možnost že při výjezdu z kruhového objezdu nebo změny směry by i ostatní řidiči, nemajíce telepatické schopnosti, rádi byli seznámeni co se tomu bezohlednému individuu vlastně odehrává v tom zamindrákovaném globusu. Vy pisálci kteří jen krytizujete pokuste se čas od času opustit ty vaše bohem zapomenuté vesnice a zajeďte se někdy podívat do civilizace třeba do Německa, Dánska, Norska atd. Ve skandinávi by jste vy omezený závistivý hlupáci asi dlouho jezdit nemohli protože by vás ta vaše bezohlednost na silnicích stála věškeré vydělané peníze na pokutách za bezohlednost tudíž by pro vás bylo velmi obtížné finančně zabezpečovat chod vašeho vozu což by bylo pro ostatni řidiče vlastně vysvobození. Proto apeluji na složky zabezpečující bezpečnost provozu aby se v Čechách pokuty draticky zvíšily za nebezpečné chování idiotů na silnici. Pro ilustraci například Norsko, stráta řidičského oprávnění na doživotí atd.

    Housenkazelenooká

    Pravý pruh na D1 se nedá nazvat silnicí. Vyjeté koleje, auto se třese. Tak třeba proto. A mimochodem v USA si na dálnici můžete jet v jakém pruhu chcete, nic jako rychlejší pruh tam není a kupodivu je doprava na dálnici daleko plynulejší a taky je tam méně nehod.

    Jan

    Ještě jedna poznámka pro případné hnidopichy jsem v příspěvcích záměrně uděl pár chyb, aby se tito řidiči ignorati mohli patlat v těchto chybách na místo toho, aby se zaměřili na samotný obsah. 🙂

    Jan

    Adam. Krásně napsané Adame a máte mojí plnou podporu a souhlas. Je vidět že se na silnici pohybujete asi častěji nežli důchodcovský hňup Nápravník. Dávám vám za pravdu že ignoranti jako Nápravník a jeho soukmenovci, nemají představu o dnešním realném provozu a technologicky vyspělejších prostředcích požívajících se k přepravě nejen osob namísto žebřiňáku s konstrukční rychlostí 8,5km/h, nepřijímají fakt že koňské spřežení je v dnešním provozu velmi nebezpečné! Adame možná ale nejsme v obraze, pravděpodobně v Chujově Lhotě je koňské dvojspřeží stále nejrychlejší dopravní prostředek 🙂

    Lukáš Rozumek

    Prostá jízda celou dobu v pravém pruhu není podjíždění, nazývá se to „průběžnou jízdou“ a je to absolutně v pořádku.

    kavol

    Samej vocas tady, co řídí asi jen tříkolku na dopravním hřišti, řidičák by nedostal, páč si plete levou s pravou a tři se dvěma … O víkendu jsem D1 do Prahy absolvoval, a nějaký větší hrby či koleje v místech, kde jsou tři pruhy, aktuálně rozhodně nejsou. Ano, kvalita některých kusů dálnic je taková, že i já tam občas jedu v levém i když nepředjíždím, ale to se rozhodně netýká v článku popisovaných úseků, takže tady někteří při svých výmluvách zcela otevřeně lžou. Navíc kolikrát se mi stane, že někoho jedoucího vprostřed podjedu pravým, protože mívám kvůli spotřebě zaseknutý tempomat na 110 a nechci přejíždět přes dva pruhy abych já vyblokoval někoho rychlejšího v levém či musel zrychlovat na jeho rychlost, a ten podjetý se pak za mnou zařadí také vpravo, takže mu ta údajná špatná kvalita pravého pruhu zjevně nevadí, jen se jaksi „zapomněl“ … Ale jasně, pirát jsem já za to podjetí, pokrytci!

    Inoz

    Naprostá ztráta času u tohohle díla, a poučování od někoho, kdo sám jezdí „dynamicky“ tj. jako prase, ale samozřejmě, jak jinak bezpečně jako nikdo druhý.

    Michal

    Mám na autě dobrý tlumiče ale ani tak pravý pruh nedali ten je zřejmě sjízdný jen pro Dakkarské speciály . Tady fakt úvahy o tom proč jezdí lidí vlevo nejsou na místě. Ostatně ve vyhlášce je to definovaný myslím tak že se má jet co nejblíže pravému okraji pokud to stav vozovky umožňuje a to D1 fakt ne

    qwertz

    Sorry jako, ale on sem dá video na kterým jede cca 150 pořád v levým, v ruce drží mobil (historce se selfie tyčí nevěří snad nikdo) a ještě nadává ostatním, že jezdí bezohledně. Tak to musí být opravdu řádný kokot 😀

    Jarda

    2) Adam21.5.2018 (20:26)
    Pane vy jste pěkný demagog – napsat, že se na silnici umírá kvůli lidem, kteří na okresce nejezdí vašich 110km/h. Každý si může jezdit jak chce, na kolik se cítí, je to jenom o ohleduplnosti, která vám chybí. Taky jezdím na slušný okresce okolo 110 km/h, ale respektuji, že jsou na provozu začátečnící, matky s dětmi, lidi co prostě nikam nespěchaj a počítám s nimi, že se takový člověk na silnici vyskytuje, Vina je vždy na straně těch co spěchají a musí za každou cenu předjždět a občas se nevejdou nebo to nestihnou před zatáčkou se vrátit.

    AngryWolf

    Nikde zahulená Tatra takže se mi to netýká 😀 každopádně nevím proč se divíte, dle amíků je ČR jeden ze států s nejhoršími řidiči vůbec a když se podívam jen na záznam z mý auto kamery tak musím uznat že maj pravdu

    Honza

    Vážení na videu jsem zahlédl pouze jedno policejní auto, kde jsou Ti, kteří nás chrání a pomáhají nám. Všimněte si co se stane zahlédnete li blikající maják, okamžitě upravíte jízdu. Nemyslíte páni pomáhači a chrániči, že by stačilo kdybyste ty „naše policejní auta“ zaparkovali u silnic a zapli majáky – v tu chvíli by se hodně změnilo. Píšu naše, protože jsou pořízené z naších daní a jsou bůh ví kde. Dále jedna řečnická otázka: proč stíháme a pokutujeme české řidiče, kolegové ze sousedních zemí si přes nás projíždějí jak se jim zlíbí ani dálniční známku si neobtěžují pořídit a Policie tomu ani nepřihlíží – zalezlá rovněž bůh ví kde tiše toleruje, že řidič sousední země jede podle předipsů sousední země u nás, ano mají na dálnici např. 140 km/h a jede skoro 160 kou, ale schopnosti má tan na 90 ku výsledkem je polský kamion napříč D1. Nebo Maďar, který Vám v měřeném úseku najíždí na kufr a troubí při nastaveném tempomatu na 84 km/h.
    Řidiči a co ten zip před omezeníma není nejvyšší čas se ho naučit a hlavně dodržovat, možná bychom nesmyslně nebrzdili sotva se trochu rozjedem. Pojď me se každý zamyslet na svými nešvary a alespoň poloviny se zbavit – telefonování za jízdy – proč někdo dnes bere telefon do ruky – vždyť už snad všichni manažeři mají auta s vestavěným HF – neumíte si sladit telefon s autem = zajeďte do servisu oni Vám pomůžou.

    Rejpal

    Videl jsem pouze prvni video, a mam z nej pocit, ze autor chce pouze provokovat. Celou dobu prvniho videa jede v levem pruhu, aniz by se v mistech, kde je jeho vzdalenost od nejblizsiho auta v prostrednim pruhu vyssi nez 2 sekundy, zaradil. Vetsina vozidel v prostrednim pruhu ma vzdalenost od nejblizsiho vozidla v pravem pruhu mensi, nez vozidlo autora od nejblizsiho vozidla v pruhu prostrednim.

    Pokud by mel soudni znalec resit prestupky proti bezpecnosti a plynulosti dopravy, potom by (s primhourenyma ocima) mohl oznacit pouze jedno bezduvodne uziti leveho pruhu (autora videa) a dve nedodrzeni bezpecne vzdalenosti (s velice dobre otevrenyma ocima) u vozidel v prostrednim pruhu.

    PF

    Jsem rozhodně pro jezdit jak se má, nicméně stav pravého pruhu je díky kamionům mnohdy ve velmi špatném stavu a tak není divu, že se jezdí v tom prostředním. Tím pádem dochazí k tomu, že někdo ucpe i levý pruh a není vyhnutí než je oba s menším rizikem podjet. Vidím to jako cekem logické řešení těch kdo se nechtějí rozčilovat a troubit blikat či na pomalejší najíždět zezadu a tím vytvářet ještě nebezpečnější situace. Konečně rozčilovat se je trestat sebe za chyby druhých. Najezdím cca 30 tis ročně a většinou po D1

    Vik

    Mul, já tito vysvětlím: protože jede dostatečně rychle na to aby nemusel v kuse přejíždět z pruhu do pruhu a navíc si myslím, že za ním nikdo nejel jinak by samozřejmě uhnul.

    Mat

    Autor prvního videa jede rychlostí 157 km/h.

    (Podle žlutých kilometrovníků rozmístěných na dálnici po 0,5 km, ve videu míjených průměrně co 11,45 sekundy).

    booch

    Jen pár připomínek ke komentářům:
    Jezdí se vpravo. I v obci. Pokud jedu vlevo jsem povinen uvolnit jízdní pruh rychlejším. Tolik zákon. Je třeba koukat do zrcátek. I když jedu max. dovolenou rychlostí. Nejsem policajt abych hlídal ostatní. A i když jsem učitel, ti v ostatních autech nejsou ve výcviku.
    90% řidičů neví kolik se v daném místě jezdí. Neznají kolik se jede na silnici nebo dálnici v obci, a obecně je tak přeznačkováno, že si ani neuvědomují jaká značka je tam a kde omezení končí.
    Souběžná jízda vyžaduje aspoň trochu provozu.
    Před Prahou pravý pruh rozbitý není.
    A pro policii je jednodušší řešit překročení rychlosti než bezdůvodně pomalou jízdu (protože ten řidič určitě nějaký důvod vymyslí).
    Že autor videa jede v levém pruhu a po předjetí každého hraboše se nezařadí je bezpečnější než kličkovat. Ale je potřeba vědět jak to vypadá za mnou. Protože pravidlo „co je za mnou to mě nezajímá“ jsem zatím v žádném zákoně nenašel.

    N6600

    Ked vidim to video „D1 part 1“, tak si dovolim pripomenut autorovi, aby si zopakoval pravidla. Existuje totiz bezdovodna jazda v lavom pruhu, ktora sa pokutuje financne a to 1 500 CZK a k tomu 2 body.

    Výskyt

    Videa jsem neviděl, ale s autorem souhlasím. To, že levý pruh bývá tankodrom, je pravda, ale též výmluva. Osobně se v něm snažím jezdit, někde to opravdu skoro nejde, ale sjíždím do něho alespoň ve chvílích, kdy mne dojíždí nějaké auto. I toto stačí k tomu, aby nedocházelo k ohrožování jiných řidičů a omezení plynulosti provozu. Nicméně v našich podmínkách neřešitelný problém. Stejně jako zipování, ježdění na kruháčích, rozjezdy na semaforech. Nejsem pirát, jezdím v psychologické toleranci do 10 km nad povolenou rychlost. Ale víc než na rychlou jízdu jsem alergický právě na neschopnost Čechů řídit auto jinde než na rovině. Přeci, když padne zelená, platí pro první i poslední auto na křižovatce, mohou jet úplně všichni, ne jen první. Když vjíždím na kruhový objezd a z jiného směru na něj najíždí někdo jiný, můžeme jet přeci oba. Pouštění někoho v zipu, neznamená zpomalování provozu, ale zrychlení. Taky někdy udělám chybu, zapomenu, bojím se vjet na kruháč. Nicméně bych bral řidičáky víc za toto, než za rychlou jízdu, neboť ta daleko míň způsobuje na silnicích nervozitu a agresivitu.

    Jája Jajaja

    Pane Rakovane, až příště zase budete mít pocit, že někdo dělá něco špatně, a budete chtít zjistit, kdo to je, abyste o tom mohl napsat, mrkněte na vteřinku do zrcátka … s největší pravděpodobností to budete, jako obvykle, zase Vy sám.

    PavelM

    Ridici nejezdi v pravem pruhu proto, ze chteji udrzet svoje auto pohromade, a nechteji po kazde jizde Praha – Brno – Praha menit tlumice a vylagrovane cepy.

    Alfred

    autor článku asi neujel nikdy dost kilometrů v pravém pruhu, kde auto včetně posádky vibruje takovým způsobem, že po pár kilometrech prostě už nikdy pravý pruh bezdůvodně nenavštívíte 😀

    Jdu kolem

    Někdo nesmyslně povolí předjíždění zprava ve městě a nechá ho zároveň zakázané na dálnici (což je v pořádku) a pak se diví, že někteří lidé, pro které je to pod jejich rozlišovací schopnost, používají dálnici stejně jako komunikace v obcích?

    Jaroslava

    Souhlasím se Sefem, pravý jízdní pruh je většinou s vyjetými kolejemi, takže mé „hopsací“ autíčko Getz nemůže pravým jet. Ani kdybych chtěla, zkoušela jsem to třeba na jižní spojce a je to o život….Ale na druhou stranu, pokud je někde silnice OK, nic nebrání tomu, abych se do pravého pruhu zařadila 🙂

    Adam

    2 Jaroslava

    paní s dovolením nesouhlasím. Málokdy je silnice tak rozbitá, aby jste byla nucená jet na dálnicích v levém pruhu a pokud máte přesto tu potřebu, tak Vás snažně prosím, jezděte v tom levém pruhu alespoň těch 140km/h a když Vás někdo dojede, tak ho s dovolením pusťte, věřte, že uděláte mnoha řidičům radost a přispějete plynulosti provozu.
    Jezdit v popelnici, která nejede, zasvinit levej jízdní pruh a blokovat ostatní řidiče je stejně bezohledné, jako 25 letej namistrovanej blbeček v audině, kterej Vás míjí ve 220km/h.
    To, že na to nemáte auto není relevantní argument, to je paní s odpuštěním Váš problém.

    Ospalec

    1) selfie tyč? ale no tak 🙂 proč se pak mobil stáčí vlevo/vpravo podle toho, jak řidič kroutí volantem? 🙂
    2) pro alibisty, kteří tvrdí cosi o rozbitém pravém pruhu – tohle platilo před X lety, kdy nebyla dálnice před Prahou opravena. Když jedu do Prahy, tak pravý pruh používám a nevšiml jsem si, že by byl rozbitý a měl vyježděné koleje od kamionu. A pokud mi nevěříte, tak se klidně koukněte na druhé video, kde jde vidět, že autor v pravém pruhu jede a auto nedrncá – a ne není to tím, že nerovnosti vychytal mobil se stabilizací obrazu 🙂

    Adam

    a vůbec ty řeči o tom, že si kurvíte tlumiče…….sakra v čem to jezdíte? maji ty Vaše auta vůbec technickou? Po D1 jezdim často a jestli jedu v osobnim Volvu V70 T5 AWD překopanym na 300 HP, firemním Superbu nebo Transporteru, nebo ve starý Fábii, která se válí u domu na nákupy a odvážení bordelu…..ve všech zmíněných autech není problém jezdit po D1 v pravém pruhu, když jedu ve Fábii tak to krapet skáče, ale nikdy nebudu takovej hajzlík sobeckej, abych se v tý sračkový Fábii 1.2 nasral do levýho pruhu a jel v něm 130km/h a nikoho nepustil…..takovejch ř idičů je bohužel strašně moc, taky tu jak o život přispívají a melou něco o bezpečnosti. Možná jste nikdy nebourali, ale už jste zákonitě nasrali tisíce řidičů

    Spolujezdec

    Zdravím všechny. Docela jsem se pobavil a článek není úplně mimo realitu. Je pravda, že v dnešní době si na silnici dělají lidi, co je napadne. Nepoužívání „blinkrů“ už mě ani nepřekvapuje, blokování pruhů je už snad standard. Autor by se ale vážně měl zamyslet nad svým stylem jízdy a „selfie tyčí“, která se podezřele natáčí s profilem vozovky vlevo a vpravo…

    kavol

    => Jarda22.5.2018 (7:35)

    Patrně se bavíte o jiné skupině řidičů. Jestliže ti, co na okresce jedou 70, nikam nespěchají, proč potom jedou 70 i v obci?

    A ještě nejlépe mě v té obci předjíždějí, protože si dovoluju jet do tachometrových 60, tj. 54-55 reálně, poté, co se mi povedlo konečně po dvaceti kilometrech tažení se za nimi těch 70 dočkat se přerušované čáry bez protisměru a v rychlosti 130 km/h je předjet – méně nestačí, protože jakmile začnu předjíždět, tak nemají problém z těch svých 70 významně zrychlit a do nejbližší zatáčky se mi lepí na prdel …

    Musím říci, že výše popsaným chováním jsem se dostal již do mnohem více situací o hubu, nežli ze strany aut jezdících o >20% nad limitem dané silnice nebo porušujících plnou čáru (nejlépe když přerušovaná začíná až 200 m od začátku rovného úseku, aby se silničáři nemuseli obtěžovat kreslením jednostranně přerušované). A ne, kecy o tom, že si za to můžu sám tím, že si vůbec dovoluju chtít v přehledném úseku předjíždět, si fakt nechte od cesty, a místo toho si radši přečtěte odst. (4) §17 zákona č. 361/2000 Sb.

    forďák

    souhlasím s názorem až bude pravý pruh ve stavu, ze se v něm dá jet
    tak tam pojedu. ale zatím se bojím, ze mě upadnou kola. Je vůbec výsměch brát za tu hrůzu poplatek. A rychlost oprav? to je zkouška toho co ještě vydržíme

    H.

    asi se to ridici v Nemecku. Tady tak jezdi bezne..

    Jirka

    Raději jezdím podle předpisů. Na vícepruhové cestě v pravém jízdním pruhu (samozřejmě, pokud je ve stavu, že se v něm dá jet a nehrozí vibrační rozebrání vozidla). Pokud předjíždím, pak použiji prostřední, nebo levý jízdní pruh. Pokud je pravý jízdní pruh volný, tak v něm jedu pořád – nemám koho předjíždět. A ty, kteří trvale jezdí bezdůvodně v prostředním, nebo levém jízdním pruhu – ty ať chytá policie, za to je placená.

    JardaV

    Rakovane, jste ten samej blbeček, jako ty, co jezdí ve středovém pruhu!! Viděl jsem jen první video. Napadlo vás, že podle kilometrovníků, které jsou od sebe 0,5 km a časů z videa lze jednoduše vypočítat, že jste rozhodně nedodržel předepsanou rychlost a jel jste něco přibližně 164 km/h, tedy tachometrových cca 170 km/h? Měl byste zavřít hubu a sypat si popel na hlavu!!!

    vlamir

    Chtěl jsem napsat to samé, co je v předešlém komentáři, jen trochu jinak. Autor se měl pokaždé zařadit ALESPOŇ do toho prostředního pruhu… Poučuje ten, který potřebuje poučení sám, „chytrák“. Ale otázka, proč je volný pravý pruh zůstává a toto chování mi vadí též…

    jelcin

    Jste ale tupci 😀 samej chytrak tady 😀 Bez te delat neco poradnyho Vy paka 😀

    Farniente

    V civilizovaných státech si zřídili takovou organizaci, která udržuje bezpečnost silničního provozu, případně i pokutuje porušování předpisů. Tuším, že se to jmenuje policie.

    Rejpal

    vlamir23.5.2018 (8:51)
    Nevím, jestli jsme sledovali stejné video, ale na tom prvním videu v tom pravém pruhu nebyly mezery delší než nějakých 150 – 200 metrů.
    A pokud je bezpečné vjet ve 130 km/h do čtyřsekundové mezery mezi vozidla jedoucí 80 km/h (rozdíl v rychlosti 50 km/h), tak musí být bezpečné vjet ve 160 km/h (neříkám, že je to v dané situaci bezpečná rychlost) do čtyřsekundové mezery mezi vozidla jedoucí 130 km/h (rozdíl v rychlosti jen 30 km/h).

    Jedná se o selektivní vnímání: „Proč bych měl měnit pruh, když nikoho neomezuji (jedu přeci nadlimitně) a stejně za chvíli budu muset předjet toho v prostředním pruhu.“ vs. „Proč bych měl měnit pruh, když nikoho neomezuji (je tam přeci ještě jeden volný pruh vlevo, kterým může jet ten, kdo jede nadlimitně s mobilem v ruce.) a stejně budu muset za chvíli předjet ten kamion vpravo.“

    Jindřich

    Děkuji panu Rakovanovi, že takto veřejně a lidsky napsal to, co je největším problémem českých dálnic. Normálně diskuze nečtu, ale čekal jsem, že se zde objeví spousta chytráků, která bude vysvětlovat, proč vpravo nejezdit. Také jsem čekal, kdo začne kritizovat autora a chytračit ve stylu „zaměť si před svým prahem“. Oboje se bohužel stalo a to vícekrát, než jsem čekal.
    Pro všechny, kdo přečetl článek a diskuzi:
    JEZDÍ SE VPRAVO!!! A tím prostě debta končí.
    Ale jak vidno, český národ je opravdu banda blbů.

    Petr B

    To je zase úplně pitomý komentář. Proč? Protože absolutně pomíjí příčinu a popisuje jen následek a ještě hloupě. D1 jako páteřní dálnice měla už dávno být minimálně 3-pruhá v každém směru. Za bezmála 30 let od komunismu se to mohlo zvládnout. Nezvládlo a místo to se už roky moříme s její opravou a rozšíření o pár decimetrů. To je ubohá vizitka polistopadových vlád (a také bídného tlaku lidí na politiky). Jsme tranzitní země s vysokou hustotou dopravy a nechávat vše na D1 je zhovadilost – dávno měly být připravována další páteřní trasa minimálně přes jižní Moravu a Čechy. Protože nic z toho neproběhlo, tak výsledkem je to, že D1 je nesmírně přetěžovaná zejména kamiony a pravý jízdní pruh je ve významné délce trasy v dezolátním stavu s vyjetými kolejemi, příčnými nerovnostmí mlátícími do náprav a podobně. Výsledkem je to, že pravému pruhu se nevyhýbají jen sobci, hulváti (jak si myslí autor blogu), ale prakticky všichni, zejména Ti, co na D1 devastují vlastní vůz a moc dobře ví, kolik dá práce uškudlit na nový, případně na generálku nápravy a výměnu tlumičů. Pokud pravidla porušuje pár procent jedinců, tak můžeme spekulovat o jejich hulvátství a aroganci (jak činí auto blogu), pokud je porušují téměř všichni, tak je naprosto zřejmé, že k tomu mají zásadní důvod.

    Petr B

    A ještě dodatek. Slyšel jsem pěkný příměr ohledně porušování pravidel. Když se vám vy..re jeden zaměstnanec na pracovišti, tak je to zřejmě sprosté hovado. Pokud jich to udělá dvacet – tak to asi znamená, že jsme jim tam zapomněli postavit záchod. A o tom to je. Hledejme skutečné příčiny porušování pravidel (porušování evidentně není cizí ani panu Rakušanovi) a nenálepkujme šmahem všechny tak jak se o to pokouší autor blogu.

    Diskuze

    Ale prd.

    Jezdit se ma ve vsech pruzich. Levy pravy to je jedno. V mnoha zemich se to neresi a dokonce v nejlevejsim pruhu je max 110kmh a v prostrednim max povolena. Kdyz je pravy pruh neustale zasekan pripojujicimi se vozidly, je uplne spravne, bezpecne a logicke jet uprostred.

    Jen Cesi potrebuji porad nekoho buzerovat a vyskolovat a pritom se sami posrali v kine.

    Petr

    Když už chcete kritizovat, tak začněte u sebe. Například vysvětlením proč jedete rychlostí cca 150km/h

    v

    Autor článku jede odhadem 150 km/hod, celou dobu v levém pruhu, k tomu si to natáčí na mobil (+ pohádka o selfie tyči držené spolujezdcem) a poučuje ostatní, to je zase článek …. Hlavně, aby nevzal někoho nevinného s sebou.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist