10 neprávem opomíjených aut, která jsou skvělá

V centru pozornosti jsou nejčastěji základní levné a úsporné modely, nebo rovnou vrcholné motorizace. Ale některá zajímavá auta lidé neprávem přehlížejí.

Některá auta se v nabídce automobilek objevila jen na chvíli a pak zmizela, protože o ně nebyl zájem. Jenže ono je to těžké, když lidé kupují jen to nejlevnější a nejobyčejnější, hlavně aby to mělo nízkou spotřebu. Určitá auta přesto nabízela nauvěřitelně výhodný poměr ceny a dynamiky, nebo prostě jen byla zajímavá. Často je to ale volba srdce než kalkulačky, jenže právě proto takové auto budete mít velmi rádi.

Renault Mégane 2.0 TCe

Tenhle Renault dnes už nekoupíte, ale když jsme s ním jezdili, byla to podivné směsice francouzské nedokonalosti a skoro až neslušné dynamiky. A navíc to všechno bylo za hezké peníze. Jistě, Mégane RS fungoval mnohem lépe, ale obyčejné kupé s dvoulitrovým turbomotorem rozhodně mělo své kouzlo. Nyní tohle auto, většinou málo jeté, koupíte za směšné peníze.

Škoda Octavia 1.8 TSI

Po domácí stálici se všichni můžou utlouct, ale jen když je „v tédéíčku“. Nebo potkáte základní oholený model. Ale Octavii s motorem 1.8 TSI, které by se klidně dalo říkat „trochu pomalejší RS“, skoro neuvidíte. Přitom je tenhle motor z těch benzínových prakticky nejspolehlivější a především dynamicky nejnadanější, aniž by měl výrazně větší spotřebu. Jezdí vážně dobře a pořád je to Octavia se vším všudy – tedy dobrým zpracováním a tááááááákhle velkým kufrem.Mazda 3 2.0i

Menší Mazdu potkáte spíše se šestnáctistovkou nebo dieselem, ale dvoulitrový benzín… To aby člověk vyhlásil celostátní pátrání a zapojil do něj i Interpol. Přitom to je auto, které disponuje neuvěřitelným množstvím řidičského charakteru a nadšení a ani nemá moc velkou spotřebu paliva. Je to výborné auto a navíc za rozumné peníze, ale možná právě proto ho nikdo nechce.

BMW 530i

Tohle je vlastně poslední atmosférický šestiválec v nabídce normálních modelů BMW. Pořád ho v ceníku najdete a je levnější než oblíbený diesel v 530d. Jistě, šestiválcové diesely jsou perfektní, ale copak jde někomu o spotřebu, když si kupuje auto za jeden a půl milionu? Divili byste se, kolik charakteru má pětkové BMW s atmosférickou řadovou šestkou a pohonem zadních kol.

Porsche 911 Carrera

Svět zapomněl i na základní Porsche 911 ve verzi kupé, s manuálem a pohonem zadních kol. Podívejte se do bazaru nebo mezi skladová auta a všechno jsou čtyřkolky s automatem a kabriolety přeplácané výbavou. Přitom právě základní 911 je to pravé nefalšované Porsche – trochu jednoduché a především velmi řidičské.​Ford Mondeo 2.0 EcoBoost

Když jsem tohle testovací Mondeo k kombíku a s manuální převodovkou vracel, nechápal jsem, proč si všichni kupují diesely. Dvoulitrový přeplňovaný motor neměl drastickou spotřebu, byl neuvěřitelně kultivovaný a táhnul jako lokomotiva. A ještě se to celé velmi příjemně řídilo. Výhodná cenovka už tomu jen nasazuje korunu, takže si ho koukejte koupit!

Mercedes-Benz E500

Já vím, že diesel v E 250 CDI stačí a že šestiválcový nafťák s autem také hýbe velmi slušně. Jenže k Mercedesu prostě patří něco velkého a dvakrát přeplňovaný osmiválecE500 o výkonu 408 koní je vynikající motor, který se nechová, jako by měl dvě turba. Projevem připomíná spíše obrovkou atmosféru, ale překvapuje tím, že jezdí za nějakých 11 až 13 litrů.

Volkswagen Polo 1.4 BlueGT

I přes rádoby ekologický název se pod povrchem ukrývá neuvěřitelně schopné a talentované auto, které v mnoha oblastech překonává Polo GTI, aniž by bylo v reálném světě pomalejší. A navíc ho můžete mít i s manuální převodovkou, což se vám v Polu GTI nepoštěstí. Tohle auto má výkon 140 koní, což na malého prcka stačí. A k tomu ještě přidává revoluční technologii vypínání dvou válců, takže ve výsledků můžete mít spotřebu jako diesel. Je sice dražší, ale celek funguje velmi dobře.Škoda Rapid 1.2 TSI

Nový model nahrazující Octavii Tour to od Čechů docela schytal. Ano, je to auto postavené s orientací na cenu, ale když ho srovnáte proti nejbližší konkurenci, jako je Peugeot 301Citroen C-Elysée nebo třeba Dacia Logan, je Rapid po stránce zpracování, kultivovanosti a kvality jízdy mnohem dál. Až mám dojem, že je zbytečně dobrý, což se odráží na trochu vyšší ceně. Škodovka ho měla udělat mnohem horší, nasadit cenu 199 999 korun a lidi by jí utrhali ruce…

Range Rover 5.0 S/C

Jistě, osmiválcový diesel 4.4 SDV8 je vynikající a vlastně dokonalé auto. Jenže vy chcete pětilitrový benzínový osmiválec s kompresorem a výkonem 510 koní, jenom to ještě nevíte. Z principu. Čert vem spotřebu paliva (ani diesel V8 nejezdí „do kopce sto šedesát za pět“), protože u aristokratického auta za skoro čtyři miliony se spotřeba neřeší. Nafta je v tomto případě jako silikonová prsa – někomu se to možná bude líbit, ale přirozené to není. A z tohoto důvodu je benzínový osmiválec s kompresorem jedinou myslitelnou motorizací pro Range Rover.

4.4.2013 10:50| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist