Komentář: Češi jsou ve výběru aut konzervativní. Sahají po neutrálních barvách a nejvíce u nich dominuje karoserie SUV

Loňský rok byl pro řadu automobilek úspěšný. Česká Škodovka nebyla výjmkou. Bohužel i u ní se zákazníci moc neodvázali a nakupovali v segmentu SUV/SAV aut nejvíce.
octavia_combi_018-1920x1280-1-1100x618.jpg Zdroj: Škoda Auto

Pokud chcete poznat českého automobilového zákazníka, musíte se zaměřit na statistiky domácí automobilky. Protože, buďme k sobě upřímní, Škodovek jezdí po našich silnicích pořád nejvíce. Prostě jsme nacionalisté. Jen je smutné, že tak konzervativní. Však se podívejte sami.

V České republice se loni zaregistrovalo 221 422 nových osobních automobilů, což představuje meziroční nárůst o více než 15 %. Domácí automobilka k tomuto výsledku přispěla 77 490 registracemi. To k celkovým číslům. A teď sledujte.

Jasně, nejprodávanější byla Octavia (za ni Fabia), stará dobrá klasika, která je nyní u Škodovky ještě vylepšená, protože se nabízí i ve specifikaci Fresh a za cenu od 649 900 Kč . Časově omezená nabídka potrvá maximálně do 31. března a zahrnuje všechny dostupné pohonné jednotky v obou karosářských verzích. Ostatně, pak se budete moci těšit již na modernizovanou Octavii, která bude mít zanedlouho celosvětovou premiéru. A pak? No a pak byly nejprodávanější  Scala, Kamiq, Karoq, Kodiaq – prostě auta, kam narvete celou rodinu a jsou robustní. Zatímco chudák Superb zůstal až na deváté pozici.

Pozadu nezůstalo ani elektro

To, že Češi preferují i česká elektroauta dokazuje Enyaq, který se stal nejprodávanějším elektromobilem roku 2023. Z 6640 prodaných elektroaut jich 1442 neslo značku Škoda.

Český zákazník se pozná snadno

Na začátku jsme naráželi na stereotypní volbu Čechů ohledně volby barevnosti karoserie – proč asi?  V roce 2023 si kupující nových vozů Škoda nejvíce oblíbili šedou, nebo stříbrnou barvu. A stále ta preference nesahá žádných divokých barev.

Co se týká motorizace, nejoblíbenějším se stal zážehový agregát 1,5 TSI 110 kW.  Takže se dá říct, že český majitel auta má chuť investovat do silnější motorizace, asi aby tu cestu do práce a chalupu měl rychlejší a pohodlnější. O tom ostatně svědčí i to, co si Češi kupují  jako doplňkovou výbavu. Auto chtějí mít hezké, takže jsou to kola a pneumatiky, ale na cestu do Chorvatska se hodí boxy a střešní nosiče a pak taky tažná zařízení.

6.2.2024 1:00| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist