Řidiči aut jásají, kamióňáci nadávají. Na téměř celé dálnici D1 bude platit zákaz předjíždění kamionů. „Je to frustrující“, stěžuje si Amazonka

Kamiony jedoucí na trase mezi Prahou a Brnem nebudou smět využívat levý předjížděcí pruh a jejich práce se tak výrazně zkomplikuje. Víme, jaký názor na to má moderátorka a youtuberka Amazonka Truck alias Radka Balousová.
amazonka-1100x618.jpg Zdroj: Radka Balousová

Ředitelství silnic a dálnic požaduje od Ministerstva dopravy povolení k instalaci dalších dopravních značek, které zakazují nákladním vozidlům používat levý jízdní pruh na frekventované dálnici D1. Tento krok rozšíří stávající omezení na téměř celou trasu mezi Prahou a Brnem, s plánovanou instalací značek už v dubnu. Zákaz předjíždění pro nákladní auta se tak rozšíří na dalších téměř 100 kilometrů, navazující na již existující úseky.

Celkem vznikne skoro 190 kilometrů dálnice, kde nákladní vozidla nebudou moci využívat levý pruh, což má zlepšit plynulost a bezpečnost provozu. Výjimkou budou úseky s takzvaným stoupacím pruhem, kde budou moct kamióňáci pro předjíždění využívat prostřední část vozovky. Těch ale na dálnici D1 moc není.

Recenze Tahače Scania S 500

Řidiči kamionů jsou frustrovaní

ŘSD chce omezení rozšířit kvůli bezpečnějšímu a plynulejšímu provozu. Dává to smysl, jelikož pomalu jedoucí nákladní vozidla mohou způsobit dopravní komplikace. Jenže zatímco řidiči osobních aut se mohou od dubna těšit na příjemnější a rychlejší průjezd mezi Prahou a Brnem, pro šoféry kamionů bude cesta po D1 peklo. Abychom zjistili, jaké konkrétní potíže to tahačům způsobí, vyzpovídali jsme moderátorku pořadu Autosalon, Amazonku Truck alias Radku Balousovou.

„Se zákazem předjíždění na téměř celé dálnici D1 zásadně nesouhlasím. Lidé si neuvědomují, že řidiči kamionu musí dodržovat hned několik pevně daných pravidel a paragrafů, které nás nutí při cestě spěchat. Kamioňáci nepředjíždí ze zábavy, ale kvůli tomu, že jsou povinni dodržovat nařízení Evropské unie, které nám například přesně určuje, kdy musíme zastavit na přestávku. Proto, abychom stihli dojet na předem určené odpočívadlo, je zapotřebí dodržovat vysoký rychlostní průměr. Pokud tedy delší dobu pojedeme za pomaleji jedoucím tahačem, ztrácíme tím  drahocenné minuty a hodiny, ze kterých následně plynou vysoké pokuty.

Pokud se tedy zákon o předjíždění zavede, bude to pro řidiče kamionu frustrující. Jen si představte situaci, že se s prázdným přívěsem budeme muset mezi Prahou a Brnem celou dobu táhnout za plně naloženým kamionem, který v některých úsecích pojede i o 20 km/h pomaleji. Jedinou naší spásou tak zůstanou stoupací pruhy, kterých ale na dálnici D1 zrovna moc není,“ vysvětlila Autowebu Radka, která se jako profesionální řidička živí čtrnáct let.

A pokud vás zajímají podrobnosti k tomu, proč kamioňáci předjíždí, tak si pusťte přiložený rozhovor s Amazonkou, kde tuto problematiku rozebírá do detailu.

4.3.2024 7:02| autor: Robin Běhal | zdroj: Radka Balousová, Tiskový servis ŘSD

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist