Test Volkswagenu Crafter 2.0 TDI, všeuměla, ve kterém odvezete lidi, náklad i přespíte

Mít tak auto, ve kterém pohodlně odvezete pasažéry, náklad nebo v něm můžete bydlet. Jedno takové existuje.
img_1345-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Hugo Kottás

Volkswagen Crafter je dokonalý univerzál mezi užitkáči. Existuje jako skříňová dodávka, která odveze hromadu nákladu, jako osobní minibus s kapacitou až devět pasažérů nebo dokonce jako obyťák Grand California, se kterým může celá rodina objevovat svět. Ale co takhle mít všechny funkce v jednom balení?

I to je možné. Vždyť říkám, že je Crafter všeuměl. Stačí jenom sáhnout po Crafteru Kombi s lůžkovou vestavbou od české společnosti Sicar a máte auto 3 v 1. „Obytná“ vestavba je tu řešena sklopnými rošty postele, která zaujímá zadní část prostoru. Stále tak odvezete šestici pasažérů.

Spartánskému řešení bohužel chybí jakékoliv další spotřebiče, např. lednička, vařič nebo dřez s nádrží na pitnou vodu, takže na toaletu či sprchu rovnou zapomeňte. Nomádům, kteří si vystačí s pohodlným spaním a hygienu stejně řeší v kempu (nebo v přírodě) ale bohatě postačí.

Záleží na prioritách. Já třeba na Grand Californii coby plně vybavený hotel na kolech nedám dopustit, naopak znám lidi, kteří měli karavanový přívěs s veškerou výbavou a sotva ji využili. Třeba proto, že sprcha v kempu je s neomezeným množstvím teplé vody pohodlnější než šetření každého litru v karavanu.

Jinak se tu pohodlně vyspí dvojice či dospělý rodič se dvěma dětmi. A navíc zbude místo uvnitř vozidla na spoustu bagáže nebo kempinkového příslušenství. Když si navíc objednáte stoleček a dvě židličky z Grand Californie, dovolená bude pohodlnější. Výhodou Crafteru je také možnost pohodlně se uvnitř postavit.

S jednoduchým řešením vestavby se ovšem pojí nedostatek – nepočítá se tu s jakýmkoliv dělením úložného prostoru. Nejsou tu žádné přepážky, schránky nebo alespoň oka na uchycení předmětů gumicukem. Jednoduše osobní věci není moc kam dát, přestože prostoru je tu spousta.

Drobná nevýhoda je dána také tím, že je tohle stále civilní Crafter, nikoliv obytňák. Vzadu tedy nejsou otevíratelná okna, takže si v noci nemůžete vyvětrat, chybí také nějaká forma záclonek, takže pokud máte rádi absolutní tmu, dobře se nevyspíte.

Jinak je to normální osobní Crafter. Uvnitř je to velice hezké auto, celý interiér je potažený tapecírunkem, takže nikde nekoukají plechy a ani sváry. Je to provedené velice hezky a útulně. Palubní deska je také pohledná, ačkoliv svůj původ v dodávce nezapře – vše je z tvrdých plastů, které jsou ovšem na oko líbivé.

Motor 2.0 TDI o výkonu 177 koní stačí úplně bohatě, bez problémů udrží dálniční tempo, ačkoliv místy jej hmotnost 2,8 tuny zadýchá. Osmistupňový automat je příjemným společníkem, který dělá z jízdy naprostou pohodu, a spotřeba nafty je na takhle obrovské auto dobrá. Tempomatových 90 km/h znamená 9 litrů, dálniční limit potom 11 litrů a celkový průměr vycházel na 9,9 l/100 km.

Jízdní vlastnosti jsou příkladné a na to, jak je auto veliké, vůbec netrpí na boční vítr. Předjíždění náklaďáků je stabilní, vítr auto nerozhází a jede krásně rovně. Příjemným benefitem je nezvykle bohatá výbava jízdními asistenty. Potěší radarový tempomat nebo právě asistent pro eliminaci bočního větru.

Volkswagen Crafter s vestavbou Sicar dává hlavně finanční smysl. Pokud nepotřebujete plnohodnotný obytňák, ani vás nezaujaly šikovné vyjímatelné vestavby od značek Egoe či Visu a bohatě vám vyhovuje pouze přítomnost postele a jinak si vystačíte s grilem, kempinkovým vařičem, přenosnou ledničkou či chemickou toaletou, dává perfektní smysl.

23.7.2021 9:27| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist