Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi

Tenhle rodinný koráb musíte brát skutečně vážně i proti jedničce na trhu.
img_8207-1100x618.jpgCelá galerie 24 Zdroj: Hugo Kottás

Opel Astra neměl nikdy jednoduchý život. Ačkoliv je to celkem populární model a nedalo by se říct, že je k zahození, zejména u nás je zastíněn dvěma vozy. Hatchback vždycky musel žít v ústraní skvělého Golfu a kombík zase neměl šanci bojovat s ultra populární Octavií Combi.

Je to ale tak trochu škoda. Opel Astra Sports Tourer totiž dělá spoustu věcí dobře a možná některé i o něco lépe, než její úhlavní konkurent a jednička na trhu.

Co všechno?

Ostrá na pohled

Jednak fakt dobře vypadá. Po dlouhé době je tu konečně Astra, na kterou je radost pohledět. Od krásné Astry Coupé z pera Bertoneho to šlo dost z kopce, naštěstí ale jsou pryč časy poněkud mdlých a nezajímavých aut z dob područí General Motors.

Opel je nyní ve francouzských rukách a je to na něm znát. Astra je totiž konečně docela šik a podle mého skromného názoru se na ni dobře kouká. Ocumlané a poněkud těžkopádné tvary vystřídaly ostré linie.

Navíc s paketem GS v červeném odstínu s názvem Kardio, dvoubarevným lakováním a černými 17“ koly to Astře vážně sekne. Hodně se mi líbí drobný detail, jakým je třetí brzdové světlo umístěné ve spojleru. Má takový sportovní vibe.

Uvnitř konvenční

Interiér se po vzoru koncernu PSA taktéž pofrancouzštil, nicméně oproti takovému Peugeotu 308, s nímž Astra sdílí platformu, je design kabiny mnohem umírněnější.

Najdete tu klasickou architekturu kabiny s normálně velkým volantem, takže pokud vám to v 308čce nevyhovuje, tady máte řešení. Mimochodem volant svým akorát tenkým věncem skvěle padne do ruky.

Že je Astra konvenční ještě neznamená, aby zůstávala pozadu. Palubní desce dominuje široký panel, v němž je umístněný jak displej digitálních přístrojů, tak obrazovka multimédií. Hezky podle současných trendů.

Na můj vkus je to ale trochu okatě levné a pod lesklým černým lemováním je vidět, že jsou displeje vůči okrajům až směšně malé. Prostě to tu nevypadá jako v BMW, ačkoliv se o to někdo hodně snažili. Designově mě to ovšem nijak neuráží a celkově je interiér Astry svěží a moderní.

Důležitou skutečností je, že tu zůstalo také hodně fyzických tlačítek. Celou klimatizaci tak můžete pohodlně ovládat pomocí čudlíků, což je správně. A naprosto geniální je nastavování head-up displeje pomocí jedné z poloh na křížovém ovladači zrcátek. Že tohle někoho nenapadlo dřív!

Astra také překvapí mnoštvím úložných prostor a schránek, čímž hravě strčí do kapsy interiér Octavie. Zákoutí jsou opravdu hluboká a nejednou se vám stane, že budete svůj majetek chvíli hledat.

Zavazadlový prostor o objemu solidních 597 litrů je možná o něco menší, než nabízí mladoboleslavský konkurent, ale neměl jsem pocit, že by velikostí nestačil. Se sklopenými zadními opěradly jsem tu pohodlně převezl i europaletu.

Pohádková spotřeba

Astra také boduje pod kapotou, kde si můžete vybrat z osvědčené francouzské techniky. Výběr je sice úzký, ale neurazí. Benzinové motory zastupuje tříválec 1.2 TURBO (po francouzsku 1.2 PureTech) naladěný buď na 110, nebo 130 koní.

Volbou na polykání kilometrů je potom jediný naftový motor 1.5 CDTI, jenž nabízí parametry 130 koní a 300 Nm. Právě s ním jsem strávil jeden týden.

Podívejte se na videotest plug-in hybridní Astry

Tady zase Octavia strčí svým turbodieselem 2.0 TDI do kapsy Astru, ale výkon mi nijak zásadně chyběl. S tímhle autem člověk stejně jezdí naprosto vyklidněně, za což mu je odměnou fantastická spotřeba paliva.

Týdenní průměr jsem zakončoval s 5,4 l/100 km a při eko rallye mimo město jsem jezdil i za tři a půl litru! Nádrž s 52 litry nafty by mi podle údaje o dojezdu vystačila na víc jak 900 km.

Navíc mi také lépe sedí osmistupňový hydroměnič Astry oproti sedmistupňovému DSG, vůči němuž chovám vyloženě nelásku. Takže další body ve prospěch německo-francouzského kombíku.

Astra se také neřídí vůbec špatně, i když poněkud tužší podvozek jí příliš nesluší. Na nerovnostech je mírně nervózní a nedokáže je odfiltrovat tak, aby na mě zavěšení nepůsobilo trochu chatrným dojmem. Na hladkém asfaltu se ovšem Astra řídí pěkně.

Zbývá už jenom pohled do ceníku. Astru Sports Tourer s naftovým motorem získáte buď za 720 tisíc ve výbavě Edition, nebo ve fešné linii GS za 780 tisíc. A to je pořád méně, než můžeme očekávat, že bude stát faceliftovaná Octavia Combi.

Tohle auto prostě musíte brát sakra vážně.

18.4.2024 6:55| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist