Opel Astra OPC Extreme se předvádí ve svém přirozeném prostředí a zní skvěle
autoweb.cz > Opel > Opel Astra > Nový Opel Astra (2016) oficiálně představen, lehčí až o 200 kg, za to ale i s tříválcem
Nový Opel Astra (2016) oficiálně představen, lehčí až o 200 kg, za to ale i s tříválcem
Dnes dopoledne se na internetu objevily první fotky zcela nové Astry, na stránce automobilky však bylo tou dobou ticho jako po pěšině. Jestli právě tento neoficiální únik byl příčinou, že se soukolí GM dalo do pohybu, vám říci nedokážeme, každopádně Opel se zveřejněním všech důležitých informací k novému modelu dlouho neváhal.
Díky tomu vám můžeme už nyní říci, že nová Astra má kompaktnější rozměry a je výrazně lehčí než dosluhující model. Novinka je dlouhá 4,37 metru a to znamená, že je téměř o pět centimetrů kratší ve srovnání s předchůdce. S výškou 1,46 metru ztrácí na výběhový model 2,6 centimetru, přesto však automobilka slibuje větší vnitřní prostor.
Nová konstrukce se skvělým způsobem podepsala rovněž pod redukci hmotnosti. Astra je lehčí až o 200 kg a i v případě nejmenší úspory váhy je pořád o 120 kg lehčí než současná typová řada. Může za to kompletně nová architektura s kostrou karoserie, která místo původních 357 kilogramů váží pouze 280. Pouze na samotném podvozku se ušetřilo dalších 50 kg díky rozsáhlému využití vysoko pevnostních ocelí, kompaktnějším pomocným rámům zavěšení i omezení váhy samotného zavěšení kol.
Konkrétní detaily o typu závěsů Opel neuvádí, takže netušíme, jestli vzadu zůstala vlečená ramena s torzní příčkou a Wattův přímovod, každopádně nepředpokládáme, že by vpředu mohlo být cokoli jiného než MacPherson. Němci říkají, že zmiňovaná dieta zajistí více komfortu, lepší reakce podvozku a více agility a ve výsledku že bude nová Astra mnohem zábavnější.
Pokud jde o pohonné jednotky, v první fázi se pod kapotou objeví motory s objemem od 1,0 do 1,6 litru a výkony od 95 do 200 koňských sil, přičemž nejslabším dieselovým agregátem se stane čtyřválec 1.6 CDTI (95 k), zatímco nejméně zážehových koní nabídne litrový tříválec Ecotec s maximálním výkonem 105 koňských sil. Dále očekávejte nový celohliníkový turbo-benzín 1,4 l s výkonem 145 koní a točivým momentem 250 newtonmetrů dostupných od 1800 do 4000 otáček.
Jak už jsme psali dopoledne, nová Astra si skutečně bude rozumět s nejrozšířenějšími typy mobilních telefonů, konkrétně díky rozraní Android Auto a Apple CarPlay a multimediální systém zvládne aplikace jako Google Maps, WhatsApp, Skype, Google Play Music či Spotify. Ovládacím rozhraním pak bude osmipalcový dotykový displej.