Opel Astra TCR (2015): okruhová verze oficiálně, stejně jako Golf půjde do soubojů s 330 koňmi

Evropská pobočka General Motors konečně představila avizovanou závodní variantu nové Astry s přeplňovaným dvoulitrem, sportovní ambice se postaraly o zhubnutí na 1200 kg.

Mezinárodní šampionát TCR (Touring Car Racing) má nového člena. K Volkswagenům Golf, Audi TT, Seatům Leon, Hondám Civic a Fordům Focus se již brzy připojí nová Astra postavená podle stejných pravidel. Ty účastníkům povolují – kromě jiného – dvoulitrové čtyřválce s turbodmychadlem či sekvenční převodovky.

Okruhový Opel vyrazí do bojů s maximálním výkonem 330 koňských sil a maximálním točivým momentem 420 newtonmetrů, které skrze šestistupňovou skříň (doplněnou pádlovým řazením pod volantem) putují na kola přední nápravy.

Pohonná jednotka přitom s karoserií mnoho práce asi mít nebude. Astra TCR váží pouze 1200 kilogramů, a pokud jde o zpomalení, stejně na tom budou i patřičně posílené brzdy. Vpředu byly namontovány kotouče o průměru 378 milimetrů, do kterých se zakusují až šestipístkové třmeny, zatímco zadní kola zpomalují kotouče s průměrem 265 mm a dvoupístkové brzdiče.

Řidič usazený ve sportovní skořepině Recaro bude mít možnost s kabiny regulovat brzdný účinek mezi přední a zadní nápravou, nicméně protiblokovací systém ABS či stabilizační program ESP zde nepřichází do úvahy – regule je zakazují. Součástí výbavy je kromě bezpečnostního rámu, vícebodových pásů či hasicí techniky také 100litrová nádrž. Cena? Pokud máte v plánu zúčastnit se seriálu TCR, kromě licence budete potřebovat nejméně 95 tisíc eur, plus daň.

15.10.2015 4:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist