Renault Megane Grandtour je víc Simply Clever než Octavia Combi. A stojí „rozum“

Normální rodinný kombík za rozumné peníze, to už se dneska moc nevidí.
img_4450-1100x618.jpgCelá galerie 26 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.4

Rozmohl se nám tu takový nešvar, chce se mi parodovat slavnou filmovou hlášku. Pokud hledáte nové rodinné auto podle tradičního receptu, pak se vám nabídka stále více zužuje.

MPV vymírají nebývalým tempem (za všechny jmenujme konec ikonického Espace), nahradila je SUV, která vládnou světu, a normální rodinné auto aby člověk pohledal.

Hlavně za rozumnou cenu. Renault ovšem stále disponuje autem, které potěší racionálně uvažující zákazníky. Ačkoliv to, co jsme dříve znali pod názvem Megane, se pomalu také mění na elektromobil.

Dva motory a dvě výbavy stačí, drahoušku

Renault Megane Grandtour tu naštěstí stále je ve své klasické podobě. Ceník je dosti omezený, ale stále si slušně vyberete. Klasiku v podobě naftového motoru zastupuje motor 1.5 Blue dCi 115, benzinové motory potom 1.3 TCe 140.

Právě ten jsem okusil s manuální převodovkou, aktuálně si však můžete k oběma motorizacím vybrat už jen dvouspojkovou převodovku EDC.

V podstatě se jedná o totožný motor, jaký jsem nedávno testoval v Dacii Duster, jen je tu trochu jinak naladěný a spojený s delší šestistupňovou převodovkou. A díky tomu se auto lépe ovládá.

Výkonové parametry motoru 140 koní a 240 Nm příliš neoslní, ostatně stačí na zrychlení na stovku za rovných 10 sekund a maximální rychlost 205 km/h. Takový průměr, který na běžné ježdění stačí, aniž byste měli pocit, že brzdíte provoz.

Spořit palivo ale motor umí. Ustálené tempo po okreskách znamená 4,7 l/100 km, v běžném režimu, kdy to vůbec neřešíte a prostě jenom jezdíte, nikam nespěcháte, ale ani se nesnažíte o úspornou jízdu, umí jezdit za sedm a půl litru.

Uvnitř je to klasika. Především se tu pohodlně usadíte v opravdu komfortních sedačkách, stěžovat si nebudou ani cestující vzadu a zavazadlový prostor toho pojme také dost.

Přestože s 521 litry objemu na etalon třídy, Octavii Combi, nestačí. Ale v rukávu má úplně jiné eso, před kterým bledne celé Simply Clever závistí.

Simply Cleverer

Skrývá jej sedadlo spolujezdce, které můžete „zlomit vejpůl“, tedy zcela sklopit opěradlo do rovné polohy. Tím získáte extra ložnou plochu na dlouhé předměty.

Teoreticky může sklopné opěradlo využít i zadní pasažér a natáhnout si na něj nohy ve stylu luxusních limuzín, ale výrobce to důrazně nedoporučuje.

Navzdory tomu budete v Meganu Grandtour rádi zdolávat dlouhé kilometry. Komfortní podvozek vyloženě vybízí k dlouhým cestám, doporučuji však zůstat spíš na dálnicích.

Zatáčky podvozku nastavenému do módu „rozvařená žabí stehýnka“ příliš nechutnají. Nepomáhá tomu ani umělá zpětná vazba v řízení, ve kterém pořádně nic necítíte.

Zpoza volantu Meganu Grandtour motoristickou nirvánu nezažijete, a troufám si tvrdit, že přesně takhle to bude většině řidičů vyhovovat. Pokud se chcete za volantem i pobavit, hledejte jinde, Megane jede čistě na vlně pohody a žádného spěchu.

Rozvážné zákazníky potom potěší i zajímavou cenovou nabídkou. Testovaná verze v nejvyšší výbavě Techno a dvouspojkovým automatem nyní i s výkupním bonusem vychází na krásných 607 tisíc korun. Normální a dostupná rodinná auta snad ještě nevymřela.

8.10.2023 7:51| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist