Nový Opel Astra (2015): první statické dojmy a termín uvedení na trh

Jeden z hlavních konkurentů Volkswagenu Golf bude již brzy v prodeji, tak jsme se na něj zajeli podívat. Čím nás nová Astra dokázala oslovit?

Světovou výstavní premiéru bude mít nová Astra už 15. září na nejvýznamnějším podzimním autosalonu IAA 2015 ve Frankfurtu a my se s ní projedeme jen o dva dny později v rámci mezinárodní prezentace. Metr do osobního setkání nicméně stříhat nemusíme, na nejnovější produkt automobilky Opel jsme si mohli sáhnout v mírném předstihu.

Může za to místní zastoupení rüsselsheimské značky, které má Astru s interním označením „K“ již v ČR, ačkoli oficiální prodej startuje až v den zahájení zmiňované výstavy a první auta nebudou u zákazníků dříve než v prvním listopadovém týdnu.

Nová Astra v šedivém odstínu na první pohled jako příští stylová hvězda silnic nevypadá, co však zaujme už při prvním setkání, jsou asi dvě věci. Přestože se jedná o zcela nový vůz, má na sobě tolik povědomých prvků, že v něm většina lidí bez větších obtíží uvidí tradiční Opel. Čím překvapí o trochu více, je štíhlejší karoserie.

Přiznávám bez mučení, že bych to bez přímého srovnání asi nepoznal, nová Astra je však po všech stránkách menší než předchůdce a to zcela běžná věc není. „Káčko“ je o téměř pět centimetrů kratší než „Jéčko“, o 26 mm nižší, a zkrácen byl dokonce i rozvor o 23 milimetrů. Přesto Opel tvrdí, že se jeho lidem podařilo prodloužit prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech o 35 mm.

Čas na hlubší zkoumání jsem neměl a navíc, co bychom vám pak napsali do testu, přesto je však zřejmé, že v autě je více místa než v minulé generaci a místo složité změti tlačítek na středové konzole nyní těmto partiím dominuje velký dotykový displej s několika ovladači a samostatně odděleným panelem klimatizace.

Co je ještě lepší, je to, že se konstruktérům podařilo významným způsobem snížit hmotnost. Jedním dechem nutno dodat, že poslední Astra nikdy nebyla rachitickou modelkou nižší střední třídy, přesto však redukce váhy potěší. V případě samotné karoserie činí úspora váhy 77 kg, zatímco podvozek s lehčími materiály a maximálně 18palcovými koly zhubnul o 50 kg.

Všechna čísla k dispozici prozatím nemáme, Opel nicméně slibuje pokles hmotnosti v rozmezí od 120 do 200 kg podle použité pohonné jednotky, převodovky a výbavy. Když už jsme u motorů, za zmínku stojí informace o tom, že se základní motorizací nové Astry stal benzínový litrový tříválec tříválec Ecotec DI Turbo s výkonem 105 koní a maximálním točivým momentem 170 newtonmetrů. Přesná data dynamiky nám momentálně schází, automobilka však v kombinaci s automatem Easytronic 3.0 uvádí průměrnou spotřebu pouze 4,2 litru na 100 kilometrů (hodnotu s pětistupňovým manuálem výrobce prozatím neuvádí).

V seznamu motorů následuje 1.4 Turbo s výkonem 125 nebo 150 koní a maximálním točivým momentem 230, respektive 245 newtonmetrů, které bude možné mít se šestistupňovým manuálem, případně šestistupňovým automatem. Udávaná papírová spotřeba činí 4,9 litru. Prozatím posledním zážehovým agregátem je přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 200 koňských sil.

Naftový motor bude při uvedení na trh v podstatě pouze jeden, Opel jej však bude prodávat ve třech výkonových variantách. Zákazníci si budou moci vybrat model 1.6 CDTI s 95, 110 a 136 koňmi, přičemž točivý moment motorů se pohybuje od 280 do 320 newtonmetrů a spotřeba nejúspornějšího z nich má být pouze 3,4 litru na 100 kilometrů.

K dalším zajímavým detailům nové Astry patří možnost integrace mobilního telefonu do systémů vozu pomocí připojení Apple CarPlay a Android Auto, nechybí světla LED Matrix kompletně vyskládané ze světelných diod a Opel si docela dává záležet na tom, aby jeho klientela zachytila informaci o použití ergonomických sedadel nové generace.

Pochopitelně těch prvků komfortní či bezpečností výbavy bude mnohem více, zajímavější však budou v kontextu s cenami. Ty dosud známé nejsou a oficiálně budou k dispozici až během Frankfurtu, ze zákulisí však víme, že základ by měl být levnější než srovnatelný VW Golf.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
4.9.2015 1:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist