Lexus LBX je novou vstupenkou ke značce. Vyzkoušeli jsme luxusního prcka do města

Luxusní prcek do města na vás prostě zapůsobí. Až na tu cenu.
lexus-lbx-cool-copper-sonic-bi-tone-dynamic-018_16-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Lexus

Prémiová japonská značka představuje svůj doposud nejkompaktnější model. Vůbec poprvé se Lexus cíleně zaměřil na vývoj vozu a zohlednil specifické preference, vkus a trendy evropského trhu.

Během vývoje modelu LBX se tak zaměřili nejen současný vkus, ale také tři klíčové profily zákazníků: stávající zákazníci, kteří chtějí druhý, menší vůz; zákazníci, kteří obdivují značku Lexus se vším, co představuje, ale doposud žádný model značky nevyhovoval jejich potřebám; a zákazníci, kteří o značce Lexus dosud neuvažovali, ale nový crossover by mohl vzbudit jejich zájem.

Další klíčovou výhodou nového Lexusu LBX jsou možnosti personalizace, kdy si můžete vůz přizpůsobit vlastnímu stylu prostřednictvím nových interiérových motivů označovaných jako „atmosféry“. O krok dále jde pak program zakázkových úprav „Bespoke Build“, který přináší ještě větší možnosti personalizace v podobě, kterou vídáme zpravidla jen u těch nejdražších modelů.

Jako první se na trhu objeví vrcholné provedení Original Edition s nejbohatší výbavou, jehož výroba pro první evropské zákazníky bude omezena počtem 2 000 kusů. Vozidlo se odlišuje dvoubarevným lakováním karoserie v exkluzivním hnědém odstínu Sonic Copper, matně černými 18″ koly z lehkých slitin, stylovými dekory a emblémy Original Edition na karoserii, resp. čalouněním kůží a materiálem Ultrasuede s černým prošíváním.

První svého druhu

Netradiční označení modelu sestávající ze tří písmen má svůj význam – podobným způsobem byl v minulosti odlišen pouze model LFA. Podobně jako dnes již ikonický supersport ukázal na odlišnou tvář značky ve smyslu přístupu a jízdních schopností, i LBX má ambice změnit zavedené pořádky a redefinovat potenciál malého vozu.

Coby nový a cenově nejdostupnější zástupce v rámci evropské modelové nabídky značky Lexus je atraktivní zejména pro mladší zákazníky nebo lidi, kteří touží po menším voze a potřebují druhé vozidlo do rodiny.

Stylistické ztvárnění LBX uvádí novou identitu značky Lexus. Přídi dominuje motiv „odhodlaného pohledu“, který je novou interpretací dosavadní vřetenovité masky chladiče.

Vůz stojí na revidované podvozkové platformě GA-B, jíž byl prodloužen rozvor, rozšířen rozchod kol a zvýšena tuhost karoserie. Nová je také baterie typu NiMH v rámci hybridního pohonu, která i přes menší rozměry a hmotnost poskytuje lepší odezvu celého systému.

Podívejte se na videotest dalšího Lexusu

Nový full-hybridní pohon litru zprostředkovává agilitu v nízkých rychlostech v souladu s nároky cestování po městě. Benzinový tříválec o objemu 1,5 litru s autonomním dobíjením poskytuje nejvyšší výkon 136 koní a točivý moment 185 Nm.

Pohonné ústrojí táhne příjemně intenzivně a přitom je zvuk motoru potlačen na minimum, aby nerušil posádku. Do města svými výkony stačí naprosto dostatečně. Na přání je možné objednat také pohon všech kol E-Four, což v této třídě malých crossoverů není vůbec obvyklé.

Luxusní kabina

V kabině je prioritou zapojení řidiče do děje s kokpitem založeným na koncepci Lexus Tazuna, což v japonštině znamená ovládání koně jezdcem prostřednictvím otěží. Uspořádání ovládacích prvků a zdrojů informací tak eliminuje všechny zbytečné pohyby rukou a očí řidiče, aby mohl zaměřit veškerou pozornost na dění v provozu.

Přestože se jedná o nejmenší model v portfoliu japonské značky, v kabině panuje vzdušná a otevřená atmosféra. Celkově nové LBX zapůsobí především tím, jak luxusním atmosférou na vás dýchne v tak malém balení. Nechybí tu „ňuňavý“ semiš na obložení dveří a palubní desky nebo prémiové ozvučení audiosystémem Mark Levinson, které na poměry třídy hraje parádně.

K zahození není ani praktičnost, která je na takto malý vůz působivá. Objem zavazadlového prostoru činí velmi slušných 402 litrů v případě pohonu předních kol, se čtyřkolkou se potom zdrcne na stále přijatelných 317 litrů.

Celé auto se i velmi mile řídí. Příjemně padne do ruky, a to i díky velmi kompaktním rozměrům. Po klikatých silnicích se potom hezky vodí a podvozek je příjemně tuhý. Komfort a především ticho na palubě tu hraje prim, ale inženýři nezapoměli vozu vetknout i trochu té sportovnosti.

Každá sranda něco stojí

Nový Lexus LBX je příjemnou vstupenkou do světa prémiové japonské značky a přesně trefuje hřebíček na hlavičku těm, kteří hledají druhé až třetí auto do rodiny na takové to městské poskakování, ale nechtějí slevit ze svých standardů.

A podle toho také stojí. Ceny startují od 700 tisíc korun, což je objektivním pohledem na takhle malý městský crossover dost odvážná cenovka. Ale pořád je to plnohodnotný Lexus se vším, co k tomu patří.

5.4.2024 7:11| autor: Hugo Kottás | zdroj: autorský text, Lexus

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist