Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid

Italská továrna Lamborghini odhalila poslední evoluci svých čistě spalovacích supersportů. Všechny další už budou mít elektrifikaci.
652854-1100x618.jpgCelá galerie 4 Zdroj: Lamborghini

Desetiválcové Lamborghini Huracán se definitivně loučí. Italská automobilka Lamborghini představila poslední edici svého základního supersportu, který se vyrábí už celé desetiletí. Nejnovější pokračování se jmenuje Lamborghini Huracán SVJ a vychází ze silničního modelu STO zacíleného na okruhovou zábavu. Už teď však můžeme uvést, že pro někoho může být tato novinka zklamáním.

Inspirace legendou i moderním nástupcem

O blížícím se debutu nového Lamborghini Huracán STJ se spekulovalo už nedávno, když si italská továrna sídlící nedaleko Boloně zaregistrovala ochrannou známku na toto modelové označení. Huracán SVJ se pojmenováním inspiruje u historické Miury SVJ i staršího sourozence, dvanáctiválcového Aventadoru SVJ. Je závěrem dlouholeté evoluce aktuálního základního supersportu značky.

Lamborghini Huracán SVJ je současně posledním ryze spalovacím desetiválcovým modelem značky. Už teď se na veřejných silnicích okolo továrny prohání prototypy modernějšího nástupce s hybridním vidlicovým osmiválcem a technologiemi převzatými z nejnovějšího dvanáctiválcového modelu Revuelto. A dokonce už před rokem automobilka oznámila, že kompletně vyprodala veškerou zbývající produkci.

Malá velká inovace

A co tedy přináší novinka? Lamborghini Huracán SVJ vychází z Huracánu STO a nedisponuje žádnými novými koňmi navíc. Standardem vozu je už známý vysokootáčkový atmosférický 5,2litrový vidlicový desetiválec o 640 koní se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem zadních kol. Už výchozí STO totiž bylo jedním z mála moderních Lamborghini pohonem zadních kol namísto tradičnější čtyřkolky, protože si zakládá na řidičských zážitcích na okruhu.

Automobilka však uvádí, že zapracovala na podvozku i aerodynamice, aby nové SVJ bylo rychlejší než STO. Nové jsou nastavitelné magnetoreologické tlumiče vycházející z vývoje šasi pro ryze okruhový závodní Huracán Super Trofeo i v základní výbavě najdeme také lepivé pneumatiky Bridgestone Potenza Race. „Obyčejný“ Huracán STO má pouze civilizovanější obutí Bridgestone Potenza Sport, vhodnější na silnice.

Továrna navíc upravila i aerodynamiku. Huracán STJ má nová karbonová křidélka na předním nárazníku a přenastavený úhel velkého přítlačného křídla na zádi. I když se tyto novinky zdají pouze jako minimální, mají velký vliv. Automobilka uvádí, že na testovacím polygonu Nardò Technical Center Handling Track je Huracán STJ o více než desetinu sekundy rychlejší než STO.

Pouze pro deset šťastlivců

Bohužel si jej však užije jen deset šťastlivců. Továrna závěrečnou edici desetiválcového Huracánu výrazně omezila, a dost možná budou vůbec posledními vyrobenými kusy. Zájemci si mohli vybrat mezi dvěma konfiguracemi. Základem první je šedý lak Grigio Telesto, druhá se pak pyšní modrou barvou Blu Eliadi. Obě pak dekoruje kontrastní černá střecha a červené a bílé detaily. Všech deseti vyrobených kusů bude mít speciální karbonovou plaketu potvrzující jejich jedinečnost.

S Huracánem bohužel končí i životní cyklus neelektrifikovaného benzinového desetiválce koncernu Volkswagen, který se objevil také v supersportu Audi R8. Speciální edice Huracán SVJ pak je rozloučením s posledním ryze spalovacím supersportem Lamborghini všech dob.

20.4.2024 7:00| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Lamborghini

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist