Lamborghini Huracán LP 610-4 oficiálně!

(+ video) Automobilka definitivně odtajnila nejen název nástupce Gallarda, ale také všechny detaily a technické parametry.

A je to venku. Lamborghini přestalo dělat drahoty a my víme téměř vše o nástupci nejúspěšnějšího – prodalo se 14 022 exemplářů – modelu Gallardo. Tak nejprve jméno. Spekulovalo se o Cabreře, nakonec je to ale Huracán.

Tedy Lamborghini Huracán LP 610-4, abychom hned v rámci slušného vychování představili nový model tak, jak se jmenuje celým jménem. Jak velí tradice, i tento název vychází z prostředí býčích zápasů, Huracán byl bojový býk ze španělského plemene Conte de la Patilla, známý svou obrovskou odvahou a útočností, legenda zápasů v roce 1879.

Automobilka hovoří o inovativní technologii, takže se můžeme hned podívat, co nové auto ve svých útrobách ukrývá. K technice se ale dostaneme přes karoserii, takže něco málo o vzhledu. Klínovitý design vychází z aerodynamických potřeb, linie spojují předek se zádí v jeden kompaktní celek, okna vytvářejí šestiúhelník s odkazem na motiv klenotu a samozřejmostí je LED technologie u osvětlení vozu. Kabině dominuje 12,3 palcový plně barevný TFT panel, který nabízí kompletní přehled informací o autě. Od otáčkoměru přes infotaiment až po navigaci. Čalounění je vyvedeno z prémiové kůže Nappa a Alcantary a samozřejmě že do budoucna tady bude široký prostor pro individualizaci.

Fotogalerie Lamborghini Huracán

Ohledně šasi automobilka dbala na co nejnižší hmotnost, za „sucha“ váží Huracán 1422 kilogramů, a to díky kombinaci hliníkových dílů a karbonových struktur. O pohon se stará nový vidlicový desetiválec s objemem 5.2 litru s výkonem 610 koní v 8250 otáčkách, točivý moment je 560 Nm v 6.500 rpm. Ano, i do malého Lamba proniklo přímé vstřikování, výrobce mu říká Iniezione Diretta Stratificata (IDS), a ve skutečnosti chytře kombinuje přímé a nepřímé vstřikování benzínu.

Maximální rychlost? Ta je přes 325 km/h a zrychlení z nuly na stokilometrovou hranici zvládne nový stroj za 3,2 sekundy, dvoustovku protne za 9,9 sekundy. Spotřeba není právě u auta tohoto typu možná ten nejsledovanější parametr, ale pro úplnost – Huracán disponuje systémem Stop & Start a i díky němu je kombinovaná spotřeba 12,5 litru na sto kilometrů. Emise CO2 jsou 290 g/km a motor odpovídá normám Euro 6.

Přenos síly zprostředkovává nová sedmistupňová převodovka se dvěma spojkami (takže manuálu asi definitivně odzvonilo) a jako tradičně je zde pohon všech kol. Řidič má k dispozici několik jízdních režimů pro optimální nastavení v rámci prostředí, tedy Strada, Sport a Corsa, řízení s proměnným účinkem a adaptivní tlumiče, také se třemi stupni nastavení. O bezpečné zkrocení zlého býka se starají karbon-keramické brzdy.

Jediné, co neznáme, je cena, mluvit o nějaké konkrétní částce by hraničilo s pustou spekulací… Víme ovšem, že auta zamíří k majitelům na jaře roku 2014.

20.12.2013 10:26| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist