Opel Astra 1.4 Turbo

Na počátku si musíme položit nevyhnutelnou otázku. Je nový Opel Astra tak dobrý, aby se mohl rovnat s Volkswagenem Golf?

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

 Nový Opel Astra lze považovat za jedno z nejdůležitějších aut v historii Opelu vůbec. S velmi promyšleným designem, interiérem převzatým z Insignie, moderní výbavou se spoustou hraček a paletou nových pohonných jednotek má potenciál sesadit Volkswagen Golf z trůnu kompaktních hatchbacků.

Jak vypadá?

Popravdě řečeno jako menší Insignia. Zezadu ale trochu připomíná Mazdu 3, z tříčtvrtinového zadního pohledu zase Renault Mégane. Když přišla minulá generace Opelu Astra, její vzhled byl něčím výjimečným a takto vysoký faktor úžasu již nový model neopakuje. No, možná ale bude vyhrazen dokončované třídveřové variantě, která má, aspoň podle skic a špionážních fotek, zaútočit na Volkswagen Scirocco.

Jaká je uvnitř?

Skoro stejná jako Opel Insignia, zejména rozvržením palubní desky. Ale to neznamená, že by na tom bylo něco špatného. A hlavně to celé vypadá mnohem lépe než nudná a smutná rovná deska předchozího modelu. Díky měkčeným plastům, červenému podsvícení a decentním chromovaným detailům vypadá interiér docela prémiově a o několik světelných let lépe než tomu bylo v případě předchůdce.

Ačkoli je ale interiér na pohled zajímavější než ten v Golfu, kvalitou už se mu zas tak dobře rovnat nemůže. Ale to zjistíte, až se budete šťourat prstem tam, kam se normálně nepodíváte. Na první pohled a dojem jsou si tak oba rivalové celkem vyrovnaní.

Jak se s novou Astrou jezdí?


Pod kapotou jsme měli nový benzínový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,4 l, který posílá na přední kola solidních 140 koní výkonu. První dojem z motoru je velmi dobrý. Nemá výrazný turboefekt a svou sílu dodává lineárně. Astře tak uděluje velmi slušnou dynamiku.

Co nás ale velmi překvapilo je způsob, jakým nový Opel Astra jezdí. Díky novému nastavení odpružení se na dálnici v komfortu vyrovná Golfu, ale ve vyšších rychlostech máte pocit, že auto začíná trochu plavat. Astře určitě pomůže i nastavitelný podvozek „FlexRide“, který známe z Insignie. V normálním režimu se podvozek neustále přizpůsobuje stylu jízdy, v režimu „Tour“ je velmi uvolněný a houpavý a režim „Sport“ pak všechno přitvrdí.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Stejně jako v Insignii se budíky zbarví dočervena, přiostří se reakce na plyn a řízení ztuhne. Bohužel, ve volantu není vůbec nic cítit a to je velká škoda, protože potenciál pobavit řidiče by jistý podvozek Astry měl. Jízda s Astrou tak není tolik zábavná, jak by mohla být.

Verdikt

Nejdřív se musíme svézt s Astrou pořádně na našich silnicích, proto tento výsledek chápejte spíš jako takovou malou nápovědu, co nás čeká.

Z nového Opelu Astra je rozhodně cítit, že udělal velký pokrok kupředu. Má moderní povedené motory a působí kvalitním dojmem, takže se klidně může s Volkswagenem Golf měřit. Je jen otázkou, co s Astrou udělá znáček Opelu, ale pokud nasadí české zastoupení zajímavou cenu, je na úspěch zaděláno.

autoweb.cz ve spolupráci s magazínem iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyOpel Astra 1.4 Turbo
0-100 km/h (s)9,7 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1398
Kompresní poměr9,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)73,4 x 82,6
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 kW/140 k v 4900 ot./min.
Točivý moment (Nm)200 Nm od 1850 do 4900 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)205 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)7,8 / 4,8 / 5,9 l/100 km
Objem nádrže (l)56 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4419
Šířka (mm)1814
Výška (mm)1510
Rozvor náprav (mm)2685
Ceny
Základní cena modelu480 000 Kč (odhad)
12.10.2009 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist