Opel Astra OPC Extreme se předvádí ve svém přirozeném prostředí a zní skvěle

Až dosud jsme měli možnost vidět ji pouze staticky na fotografiích, nově se však předprodukční Opel Astra OPC Extreme představuje také ve dvou továrních videích.

Novým šampionem Severní smyčky Nürburgringu mezi produkčními vozy s pohonem předních kol se stal nedávno Seat Leon Cupra, kterému se podařilo sesadit z trůnu Renault Mégane RS Trophy. Jak dlouho vydrží titul v rukou koncernu Volkswagen, si v tuto chvíli netroufáme odhadnout, máme ale za to, že dvojice nadějných adeptů vystrčí růžky mnohem dříve, než by se lidem ve Wolfsburgu líbilo.

Prvním z nich je Honda Civic Type-R představená minulý týden na ženevském autosalonu v podobě konceptu. Nový japonský hot hatch musel rovněž sklonit hlavu před nesmyslnými pokutami za oxid uhličitý a vůbec poprvé se bude jeho VTEC spoléhat na přeplňování, díky tomu však bude moci z dvoulitru nabídnout minimálně 280 až 300 koní. Japonci už dříve naznačovali, že jim nejde o nic menšího než titul krále Ringu, potíž je akorát v tom, že měli původně zdolat čas 8:07,97 min., zatímco teď musí překonat nezanedbatelně lepší hodnotu 7:58,44 min.

Netvrdíme, že to nedokážou, je tady ale ještě jeden uchazeč o prvenství, jehož základy mají k jízdě na okruhu a rekordům přeci jen tak nějak o kousek blíž. Zatímco Honda musí postavit kompromisní auto použitelné v každodenním provozu, pro Opel tato omezení neplatila. Jeho zbrusu nová Astra Extreme je vrcholnou verzí výběhového modelu OPC a její konstruktéři měli před sebou pouze jediný cíl – dále vylepšit beztak výkonný vůz pouze s ohledem na řidiče, rychlost a ovladatelnost. Komfort cestujících, potažmo zbytek posádky hrál druhé housle, což dokazuje třeba fakt, že nechal Opel vyhodit zadní lavici a místo ní byla namontována bezpečnostní klec.

Co prozatím neznáme, jsou přesné výkonu Opelu a tudíž ani jeho dynamické parametry. Automobilka nadále drží bobříka mlčení, respektive slibuje „přes 300 koní“ a hmotnost sníženou o 100 kg díky rozsáhlému použití karbonu (kapota, střecha, spoilery či rozpěra), nicméně i ze zbytku auta je zřejmé, že o nic jiného než přípravu na vyšší rychlosti tady nešlo. Astra Extreme dostala celokarbonová devatenáctipalcová kola, hliníkové blatníky nebo třeba masivní 370milimetrové přední brzdové kotouče se šestipístkovými třmeny Brembo. Ty samotné váhu asi nezredukovaly, spíše naopak, společně s celkovou redukční dietou se však o snížení těžiště nepochybně postaraly.

Řidič se bude moci kromě pneumatik o rozměru 245/35 R19 opřít v zatáčkách také o skořepiny Recaro a šestibodové bezpečnostní pásy. Co zůstává velkou neznámou je cena a jestli se všechny zmiňované prvky dostanou také do produkčního auta, které Opel podle svých vlastních slov představí v roce 2015. Standardní Astra OPC za 644 tisíc nabízí výjimečný poměr výkonů a ceny, Extreme se však pod milion korun dostane jen stěží. Spíše to odhadujeme na 1,1 až 1,3 milionu. Opelu to však vyčítat nechceme. Za potenciálně nerychlejší produkční předokolku na světě, navíc vyrobenou v omezené sérii, to bude pro sběratele a příznivce skutečná lahůdka.

Aby je Opel trochu navnadil, vypustil krátce po oficiální výstavní premiéře v Ženevě dva videosnímky, na kterých se Astra OPC Extreme představuje při jízdě na okruhu. Pokud čekáte pořádný zápřah a jízdu na hraně, patrně budete zklamání, nic takového vůz nepředvádí. Je ale zapotřebí mít na paměti, že jde s největší pravděpodobností o jediný vyrobený kus a rozbít jej při točení propagačního videa by byl více než průšvih. Navzdory tomu nechali autoři několikrát „zazpívat“ také motor a výfukový systém a už teď můžeme říci, že to nezní vůbec špatně.

14.3.2014 5:35| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist