Opel Astra nové generace startuje v Česku novou éru

Cena skvěle vybaveného modelu začíná už na 539 990 Kč.
kopie-souboru-dscf4594-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Opel

Nový Opel Astra je skutečným mistrovským kusem designerů německé automobilky. K nejvýraznějším rysům patří jeho čelní maska Opel Vizor nebo plně digitální kokpit Pure Panel. Kromě toho Astra vyniká vyspělými technologiemi, jako jsou např. hi-tech adaptivní světlomety Intelli-Lux LED® Pixel Light. Zásadní novinkou je i fakt, že s novou Astrou Opel začíná další kapitolu více než třicetiletého působení řady Astra na automobilovém trhu: Nová Astra bude poprvé k dispozici i s elektrickými pohony!

Hned od uvedení na trh budou moci zájemci volit Plug-In hybridní pohon ve dvou výkonových verzích. A pouhý rok poté bude nová Astra-e k dispozici i s čistě elektrickým pohonem. Samozřejmě zákazníci mohou volit i verze poháněné výkonnými a přitom úspornými zážehovými a vznětovými motory, které je možné kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo moderním osmistupňovým automatem.

Výkonová škála pohonných jednotek nové Astry sahá od 81 kW/110 k až po 165 kW/225 k, což je příslibem vynikajících jízdních vlastností. Opel prostě i s další generací svého bestselleru kompaktní třídy kombinuje zábavu z jízdy se špičkovou efektivitou a ohleduplností k životnímu prostředí.

A to vše za rozumné ceny: Základní (dlouhodobá akční) cena úvodní verze Astra Edition poháněné zážehovým tříválcem 1.2 Turbo o výkonu 81 k/110 k činí 539 990 CZK. Přitom už tento základní model vyniká opravdu komplexní standardní výbavou, ve kterém nechybí nic z bezpečnostních a komfortních prvků, za které se u konkurence musí často připlácet. Kombinovaná spotřeba základní verze Astra 1.2 Turbo 81 kW 6MT dle normy WLTP činí jen 5,5 – 5,4 l/100 km a emise CO2 činí 126 – 123 g/km.

Čtěte také:

Test Opelu Insignia GSi 2.0 Turbo: Rozlučka na úžasném Passo Pordoi

Test Opelu Crossland 1.5 CDTi pohledem ženy: Konzervativní praktik se zajímavou tváří

Test Opelu Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI, modernizovaného společníka pro každou rodinu

Pro zájemce o jízdu na elektřinu je připravena Plug-In hybridní Astra 1.6 Turbo PHEV AT8. Její pohonná jednotka, kombinující spalovací motor a elektromotor, dává systémový výkon 133 kW/180 k a mohutný točivý moment 360 Nm, kombinovaná spotřeba paliva dle normy WLTP činí jen 1,1 l/100 km, emise CO2 26 – 24 g/km. V čisto elektrickém režimu dokáže nová Astra Plug-In Hybrid ujet až 60 km (dle WLTP), a to zcela bez emisí.

Vrcholnou verzí řady Astra bude zanedlouho špičkový hybrid se systémovým výkonem 165 kW/225 k s kombinovanou spotřebou dle WLTP 1,4 – 1,1 l/100 km a s emisemi CO2 31 – 24 g/km (předběžné údaje).

Opel Vizor se světlomety Intelli-Lux LED® Pixel Light

Nový model Opel Astra je ztělesněním novodobého designu značky. Astra působí dynamicky jak nikdy předtím, její karoserie je zbavena všech nadbytečných prvků a hrdě světu ukazuje novou „tvář“ značky Opel – čelní masku Opel Vizor.

Jako už přechozí verze z roku 2015, také nová Astra přináší do své kompaktní třídy prvky, které se až dosud vyskytovaly jen ve vozech vyšších tříd. Astra dokáže proměnit noc na den díky nejmodernějším světlometům Intelli-Lux LED® Pixel, které pocházejí z vlajkové lodi značky Opel – modelu Insignia. Tyto LED světlomety mají celkem 168 LED elementů a představují naprostou špičku v segmentu vozů nižší střední třídy.

Také interiér Astry nové generace představuje skok do budoucnosti. S plně digitálním přístrojovým štítem Pure Panel se analogové přístroje stávají historií. Nové HMI rozhraní člověk – stroj přináší díky moderní grafice a intuitivnímu ovládání zcela nový zážitek.

Všichni cestující mohou novou Astru intuitivně ovládat prostřednictvím mimořádně velkého dotykového displeje. Návrháři automobily Opel při tom dbali na to, aby řidič sice měl na očích všechny důležité údaje, ale aby zároveň nebyl obtěžován a rozptylován nadbytečnými informacemi a funkcemi. Zásadní prvky a systémy (například ovládání klimatizace) je však v nové Astře stále možné ovládat pomocí mechanických spínačů a tlačítek.

Typickým znakem všech modelů značky Opel je také vynikající komfort sedadel. Přední sedadla nové Astry mají ergonomický certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken eV/Kampaň za zdravá záda) a jsou příkladně pohodlná i při mimořádně dlouhých jízdách.

Řidiče podporují také nejmodernější asistenční systémy, například head-up displej nebo poloautomatický asistenční systém Intelli-Drive 2.0, který integruje všechny kamery a snímače s konektivitou e-horizon a 360-stupňovou kamerou Intelli-Vision.

Dynamické a vyvážené jízdné vlastnosti, „autobahnproof“, stabilita…

Nový Opel Astra je široký 1 860 mm a do délky má 4 374 mm, je tedy jen o 4,0 mm delší než předchozí model. Rozvor však narostl o výrazných 13 mm až na 2675 mm, což se pozitivně projevuje v prostornosti interiéru. I přes atraktivní design se zřetelně sportovním nádechem je nová Astra stále mimořádně praktickým vozem: Její zavazadlový prostor s nastavitelnou podlahou nabízí (po sklopení opěradel zadních sedadel) místo pro náklad o objemu až 1 250 litrů.

Nový Astra vyjíždí na mimořádně flexibilní multienergetické platformě EMP2 třetí generace, na jejímž výboji a především naladění se od počátku podíleli specialisté automobilky Opel. Díky tomu jsou jízdní vlastnosti nové Astry skvěle vyvážené, jízda je komfortní a zároveň stabilní. Astra (jako každý Opel) je tzv. „autobahnproof“, což znamená, že konstruktéři garantují, že bez kompromisů zvládá jízdy vysokými rychlostmi na německých dálnicích bez rychlostního limitu.

Přední kola nové Astry jsou zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu je náprava s vlečenými rameny a torzní příčkou. Podvozek Astry vyniká stabilitou v zatáčkách a i při prudkém brzdění má řidič jízdu vždy plně pod kontrolou. Torzní tuhost karoserie nové Astry je o celých 14 procent vyšší než v případě předchozího modelu.

Z každého detailu nové Astry je naprosto zjevné, že tento vůz byl navržen a vyvinut s příslovečnou německou precizností – a vyrábět se bude také v Německu, a to přímo v hlavním závodě značky Opel v Rüsselsheimu. Opel Astra – Made in Germany!

30.6.2022 11:37| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist