Test Opelu Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI, modernizovaného společníka pro každou rodinu

Nenápadný kombík s naftovým motorem prošel mírnou modernizací.
img_2501-1100x618.jpgCelá galerie 16 Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

Omlazený Opel Insignia se na našem trhu prodává již několik měsíců, a přestože to na první pohled vypadá, že prošel minimálními změnami, má stále co nabídnout. Modernizovaná vlajková loď Opelu nám při prvním testování přistála v redakci jako kombík s označením Sports Tourer a turbodieselem pod kapotou, takže se na něj pojďme podívat.

Modernizace exteriérového designu Insignie byla pouze decentní a největšími rozdíly jsou přepracovaná maska chladiče a vylepšené přední světlomety s novou grafikou denního svícení. Insignii zůstaly skvělé MatrixLED světlomety, které jsou nově vybaveny pokročilejší funkcí IntelliLux LED Pixel a svítí opravdu parádně. A to je vlastně všechno, protože k další odlišnosti vozů před a po faceliftu najdete jen složitě.

K výrazným změnám nedošlo ani v interiéru, který vypadá téměř stejně jako v předchozím modelu. Vnitřek vozu již sice vypadá trochu zastarale, ale celkové prostornosti, ergonomii a posezu za volantem nemůžeme nic vytknout.

V moderní době velkých obrazovek infotainmentů a dotykového ovládání všeho si však Insignia zaslouží pochvalu za uživatelskou přístupnost. Infotainment ve voze samozřejmě nechybí, ale stále na palubní desce zůstalo mnoho tlačítek a otočných ovladačů pro intuitivní ovládání všech důležitých funkcí.

Z hlediska funkčnosti není multimediálnímu systému modernizované Insignie co vytknout, protože je docela rychlý a intuitivní, ale zastaralé rozvržení a grafiku systému snadno strčí do kapsy i nejnovější modely Opelu. Ve výhledu řidiče se pak nachází virtuální přístrojový štít s centrálním rychloměrem a při pohledu na čelní okno nelze přehlédnout dneska již docela častý head-up displej.

O pohon námi testovaného bílého kombíku se staral naftový vrchol nabídky, kterým je čtyřválec 2.0 CDTI s nejvyšším výkonem 128 kW/174 koní a točivým momentem 380 Nm. Ten si oproti verzi před faceliftem polepšil o čtyři koně, ale naopak pohoršil ztrátou 20 Nm. Nejsilnější vznětový motor lze kombinovat se šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem, k němuž si ještě můžete připlatit za pohon všech kol.

Dvoulitrový turbodiesel je bohužel největší slabinou celého auta, protože udávaný výkon byste mu asi ani netipovali. Jízdním projevem odpovídá spíše tak 150 koním. V Opelu pro motor zvolili rozvážnější naladění, takže od něj nemůžete očekávat rychlé reakce na plyn a velmi silný zátah, a to ani při sešlápnutí plynového pedálu až na zem. Ostatně dynamické hodnoty jsou srovnatelné se 150koňovou Škodou Superb. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 222 km/h.

I když se motor kromě pocitově slabšího výkonu projevuje i horším odhlučněním a hrubějším chodem, příplatková osmistupňová automatická převodovka si s ním rozumí opravdu dobře. Její reakce jsou rychlé, řazení intuitivní i rychlé. Systém řízení převodovky rovněž umí upravovat chování skříně při řazení v závislosti na jízdním stylu řidiče a zátěži motoru.

Pochvalu si zaslouží i komfortní podvozek, se kterým se Insignia v zatáčkách trochu nakloní, ale nenechává se rozhodit nerovnostmi. V modernizované Insignii je podvozek naladěný zejména pro komfortní jízdu, což oceníte na dlouhých cestách.

Opel Insignia po faceliftu je stále příjemným autem a výborným univerzálem pro rodinu. V prostorném interiéru se pohodlně usadí čtyři cestující a obrovský zavazadelník pojme spoustu nákladu. Nepochybně největší slabinou vozu je pocitově nižší výkon motoru, ale pokud nepatříte k častým uživatelům levého dálničního pruhu, zřejmě vám to ani nebude vadit.

Insignia Vás pak při klidnější jízdě odmění nízkou spotřebou, která klesá i pod hranici 6 litrů na 100 kilometrů. Cena modernizovaného Opelu Insignia Sport Tourer začíná od 649 990 Kč, základní cena testované motorizace 2.0 CDTI s převodovkou AT8 ve výbavě Elegance pak začíná od 749 990 Kč.

14.5.2021 9:47| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist