Opel Insignia 2.0 Turbo

Je s přeplňovaným benzínovým dvoulitrem Insignia konečně autem, po kterém musíte zatoužit?

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Na úvod
Asi si vzpomínáte na naše předchozí seznámení s autem roku 2009. Opelem Insignia. Už byly dokonce dvě. Prvním z nich byla varianta s turbodieselem a výkonem 160 koní, na kterém nám kromě poněkud ne zcela ideálně zpracovaného interiéru vadil i průběh výkonu motoru v nízkých otáčkách. Pak jsme tu měli přeplňovanou benzínovou šestnáctistovku a 180 koní. V o 100 kg těžším kombi se malý přeplňovaný motor zrovna dvakrát nepředvedl. Nízký výkon v nízkých otáčkách a vysoká spotřeba, když jste ho vytáčeli. Takže jaký motor by byl pro Insigniii optimální? Kromě nejsilnějšího turbodieselu jsme jednou zmínili i motorizaci s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem. Který nabízí zábavně vypadajících 220 koní a 350 Nm. Tahle čísla by měla znamenat v kombinaci s moderním autem střední třídy trefu do černého. Nebo ne?

Opel Insignia velká fotogalerie

Opel Insignia fotogalerie

Technika
Insignia i ve čtyřdveřovém provedení dokazuje, že i z profilu může auto vypadat vyváženě, pěkně. Což se o některých rivalech v segmentu říci nedá. Což je sice vlastnost pěkná, ale většinu času nestrávíte pokukováním po vašem autě. Ale jeho řízením. A přeplňovaný benzínový dvoulitr alespoň na papíře vypadá slibně. Tedy do momentu, kdy ročně nemusíte na silnicích strávit 50 tisíc kilometrů. Pak totiž můžete od rána do večera poslouchat všechny výtky k turbodieselům, ale stejně si ho pořídíte. Pokud ale najezdíte výrazně méně a jednoduše nemusíte vaše auto používat k denním cestám vedoucím na skrz naší republikou, pak byste přeci jen měli zpozornět. Jestliže totiž patříte k té u nás málo početné skupince lidí, kteří dokážou ocenit fakt, že jejich motor nevyluzuje nepříjemné zvuky typické pro moderní turbodiesely nebo že nebudete vibrace motoru cítit jak ve volantu, tak v pedálech, pak by vás benzínová Insignia mohla zajímat. Tedy možná. 220 koní dvoulitr nabízí v 5300 otáčkách a točivý moment s maximem 350 Nm mezi 2 a 4 tisícemi otáčkami. A to v kombinaci se šestistupňovou převodovkou, která přenáší výkon na přední kola. A v reálu je právě tohle skutečně Insignia, kterou bychom si z dosavadních vyzkoušených motorizací vybrali. A to i přesto, že na devatenáctipalcových ráfcích i v kombinaci s příplatkovým nastavitelným podvozkem, jízda s ní na špatných silnicích nepůsobí dobře.

Na silnici
Jak jsme si už jednou řekli, můžete si u podvozku nastavit jeho tuhost. Nicméně v reálu žádné zázračné výsledky nečekejte. Rozdíl nijak moc nepocítíte, ať jezdíte v komfortním režimu nebo normálním. Na řidiče uvnitř čeká přeposilované řízení, ne zrovna dvakrát dokonale zpracovaný interiér, který ale s černým lesklým obložením působí alespoň na oko stokrát lépe, než s imitací dřeva. A v kombinaci s krásnými devatenáctipalcovými ráfky Insignia přenáší do interiéru rázy od děr našich nedokonalých cest a díky širokým ráfkům dokáže na nerovnostech v zatáčkách odskakovat. Jistě na tom má znatelný fakt právě kombinace velikosti ráfků a pneumatik runflat s pevnějšími a nepoddajnými bočnicemi. Bohužel všechny insignie, které jsme tu měli, jezdily právě na nich. To přeposilované řízení, které si můžete alespoň mírně zpevnit stisknutím tlačítka Sport, není úplně nečitelné a i v kombinaci se silnější předokolkou vás v zatáčkách vlastně skoro vůbec netahá za ruce. Pokud se oprostíte od všech těch zvuků, které Insignia bude při rychlejším ježdění vyluzovat, bude svižná, rozumně kontrolovatelná a vy se s ní nakonec sžijete a dokážete s ní být i celkem přesní v zatáčkách. Pokud si budete chtít trochu užívat.Prostor a výbava

Pokud tedy přeci jen z nějakého důvodu nebudete chtít uvažovat o jiném autě, zkuste ji alespoň na menších ráfcích. Vývojáři Insignie evidentně strávili mnoho času jen na německých superkvalitních silnicích, kde bude jistě Insignia dobrým autem. Bude tichá, pevnější, ale stále rozumně komfortní. A k tomu v ní budete vypadat skvěle. Protože i v našem tmavém laku Insignia vypadá, jak už jsme několikrát řekli, opravdu dobře. Jenže pokud bychom si měli vybírat auto, se kterým chceme žít dalších pět let, všechny ty argumenty, které jsou proti ní, by jen vzhled nezažehlil. Naštěstí ten přeplňovaný dvoulitr přidává Insignii alespoň trochu charisma. I když zase tak moc výkonu v nízkých otáčkách zase nemá. A zřejmě i díky kombinaci necitlivého plynu a spojky se s ní prostě ve městě jezdí poněkud obtížněji. Od 2500 ale až k omezovači u hranice 6500 nabízí dost síly a Insignia je s tímhle motorem opravdu rychlá. Na dálnici, při dodržování našich limitů, s ní přitom pojedete za necelých 9 litrů, což je dobrá zpráva. A přitom když budete chtít, budete nepříjemně dlouho okupovat zpětné zrcátko výrazně silnějších aut.

Verdikt
Oproti přeplňované benzínové šestnáctistovce si budete muset za dvoulitr připlatit zhruba 55.000 Kč. Což byste určitě měli udělat v momentě, kdy jezdíte jen trochu více, než o víkendech na nákup. Tedy u prodejce necháte 754.900 Korun, což je o 40 tisíc více, než zaplatíte za turbodiesel s výkonem 160 koní. Možná si chvíli budete muset zvykat na průběh výkonu. Nicméně stále můžete žít s faktem, že jste si koupili rychlé auto. Takže pokud chcete ušetřit dalších 40 tisíc, které vás budou dělit od koupě živějšího a celkově vyváženějšího a na řidiče více orientovaného Mondea s přeplňovaným dvaapůllitrem pod kapotou, pak je sice Insignia rozumnou koupí, ale provází ji řada kompromisů. Nečekejte jednoduše to nejlepší, co byste mohli mít.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)7,6 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1998
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)162 kW / 220 k při 5300 ot./min.
Točivý moment (Nm)350 Nm při 2000 - 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)131 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)242 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)12,7 / 6,5 / 8,8 l/100 km
Objem nádrže (l)70
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4830
Šířka (mm)1856
Výška (mm)1498
Rozvor náprav (mm)2737
Provozní hmotnost (kg)1670
Celková hmotnost (kg)2020
Zavazadlový prostor (l)500 l
Ceny
Základní cena modeluod 804 900 Kč
21.12.2009 7:48

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist