Opel Insignia Country Tourer: allroad s bleskem odhalen

Necelý měsíc po představení modernizované Insignie uvádí rüsselsheimská automobilka oplastovaný Country Tourer s pohonem všech kol.

O crossoveru postaveném na základech Opelu Insignia se mluvilo tak dlouho, až jej ještě před příchodem oficiální tovární verze předstihla kreace Sports Tourer Cross4 od tuningové společnosti Irmscher. Dnes už víme, že důvodem pozdržení vlastního modelu nebyla ani tak liknavost automobilky, jako spíše čekání na mezigenerační modernizaci Insignie. Ta je už pár týdnů venku a tak přizvednutému kombíku nic nebrání ve vstupu na trh.

Jak sami vidíte, Insignia Country Tourer aspiruje na titul nejméně překvapivého automobilu roku 2013. Návrháři Opelu skutečně neexperimentovali a použili osvědčené komponenty používané při přestavbách modelů Audi A6 Allroad Quattro anebo Volkswagen Passat Alltrack. Jsou jimi plastové lemy blatníků, nelakované nástavce prahů a opticky poněkud robustnější nárazníky s náznakem ochrany podvozku.

Opel Insignia velká fotogalerie

Opel Insignia fotogalerie

Přestože můžete u Country Toureru počítat také s pohonem všech kol, o vůz do náročnějších podmínek než na polní cesty se pochopitelně nejedná. Světlá výška auta byla úpravou zavěšení zvýšena pouze o 20 mm a ve spodní části šasi se objevily ochranné panely – Opel nicméně nespecifikuje, z jakého materiálu jsou vyrobeny.Rüsselsheim bude svůj „allroad“ nabízet s jedním ze tří přeplňovaných pohonných jednotek. Základem se stane dvoulitrový turbodiesel s výkonem 163 koní a točivým momentem 350 až 380 newtonmetrů, který poznáte podle jednoduché (samostatné) koncovky výfukového systému. Pro příznivce nafty je zde pak navíc stejný agregát s dvojicí turbodmychadel BiTurbo CDTI, výkonem 195 koní a 400 newtonmetry. Vrcholnou motorizací se stal přímovstřikový benzínový čtyřválec 2.0 SIDI250 koňmi a nejvyšším točivým momentem rovněž 400 Nm.

Slabší vznětový motor a benzín budou v prodeji buď se šestistupňovým manuálem, alternativně pak automatem o stejném počtu kvaltů, naopak dieselové biturbo jinak než se šestistupňovou automatickou převodovkou nepořídíte.

Všechny varianty Opelu Insignia Country Tourer budou standardně vybaveny pohonem všech kol s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou, která podle tiskového sdělení zvládne přenést v případě potřeby více síly na zadní nápravu, kde ji bude zpracovávat opět elektronicky kontrolovaný samosvorný diferenciál eLSD.

S detaily o dynamice, spotřebě a dalšími informacemi se Opel v tuto chvíli nepochlubil, světová premiéra nového crossoveru však proběhne na podzim ve Frankfurtu, takže případní zájemci na zbytek údajů dlouho čekat nebudou.

3.7.2013 1:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist