autoweb.cz > Opel > Opel Insignia > Opel Insignia OPC
Opel Insignia OPC
Nejrychlejší Insignia není v iMOTORu poprvé – ale teprve nyní jsme dostali možnost prověřit ji na českých silnicích. Přestože stojí víc, než jsme původně odhadovali, vypadá Insignia OPC na výhodnou koupi: za svůj milion sto tisíc dostanete šestiválec s turbem, pohon všech kol, elektronický zadní diferenciál a dokonce i přední zavěšení s oddělenými těhlicemi, jako má Ford Focus RS.
Také uvnitř se vás auto snaží přesvědčit, že je sportovec tělem i duší. Jsou tu „ušaté“ sedačky Recaro, digitální ukazatel plnicího tlaku a tlačítka pro aktivaci hned dvou sportovních režimů, Sport a OPC. Když stisknete to druhé z nich, budíky zčervenají a Insignia vyrazí nedočkavě kupředu, jak řídicí jednotka přepne na agresivnější mapování plynu. Pro rychlé ježdění po silnicích je ovšem vhodnější mírnější režim Sport s jemnější odezvou plynu a poddajnějším tlumením.
Opel Insignia velká fotogalerie
Jediný problém je, že Insignia jako by nevěděla, čím chce být. Na ryze sportovní auto je moc hodná, v roli služebního vozu by potřebovala možnost automatické převodovky a menší spotřebu. Patnáct litrů při běžné jízdě je na dnešní poměry příliš.
A jak vlastně OPC jezdí? Za běžných okolností jako dobře nastavená předokolka, ale na sněhu… Pusťte si naše video a uvidíte vše.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Opel Insignia OPC |
---|---|
0-100 km/h (s) | 5,8 s |
Motor | |
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | turbodmychadlo |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2792 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 239 kW / 325 k při 5250 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 435 Nm při 5250 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 179 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 250 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 16,6 / 8,4 / 11,4 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 70 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4830 |
Šířka (mm) | 1856 |
Výška (mm) | 1498 |
Rozvor náprav (mm) | 2737 |
Provozní hmotnost (kg) | 1825 |
Celková hmotnost (kg) | 2330 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2000 |
Zavazadlový prostor (l) | 530 - 1465 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 1 088 200 Kč |