Opel Insignia 2014 – místo důchodu větší facelift

Téměř pět let stará Insignia nástupce prozatím nedostane. Místo něj se o vaši pozornost uchází její modernizovaná verze.

Opel Insignia, který se stal nástupcem nepříliš úspěšné poslední Vectry a podivně vypadajícího hatchbacku Signum, je na trhu již od roku 2008, a pokud můžeme soudit, pár let ještě vydrží. Rüsselsheim totiž právě dnes vypustil jeho modernizovanou verzi, která se představí na podzimním frankfurtském autosalonu.

Jak je pro relativně větší mezigenerační přestavby tohoto typu naprosto typické, také faceliftovaná Insignia dostane nárazníky s přepracovaným designem, pozměněnou masku chladiče a jinak tvarovaná světla na obou koncích. Jak dopadl výsledek snažení designérů, zjistíte z fotografií i sami, pojďme se proto podívat na to, co vidět není.

Opel Insignia velká fotogalerie

Opel Insignia fotogalerie

Automobilka ve své tiskové zprávě tvrdí, že se kromě designérů činili také konstruktéři. Opel nechal kompletně přeladit zavěšení použitím nových tlumičů, pružin, jiných stabilizátorů a vyměněny byly rovněž silentbloky náprav. Blíže nespecifikované modifikace má za sebou také řízení s novým softwarem řídicím účinek posilovače, přičemž celková snaha vedla podle ujištění výrobce k potlačení vibrací a hluku, zvýšení komfortu a zpřesnění ovladatelnosti. Jestli tomu tak bude i v praxi, zjistíme až po prvním svezení.K nemalým změnám došlo také pod přední kapotou. Insignia bude i nadále pokrývat výkonové rozpětí od 110 do 325 koní, portfolio pohonných jednotek se však obměnilo. Opel ve svém sdělení vyzdvihuje především úspornější čtyřválcový diesel 2.0 CDTI naladěný na 120, respektive 140 koní s maximálním točivým momentem 320 a 370 newtonmetrů.

Papírová spotřeba slabšího z dvoulitrů vychází podle výrobce v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou na 3,7 litru nafty (sedanu a liftbacku) a kombík Sports Tourer má jezdit za 3,9 l/100 km. Na vrcholu mezi vznětovými jednotkami nadále zůstává 2.0 BiTurbo CDTI s výkonem 195 koní a nejvyšším točivým momentem 400 Nm.

V seznamu zážehových motorů nově přibyly přeplňované čtyřválce SIDI Turbo s přímým vstřikováním paliva. Menší šestnáctistovka má 170 koní a 260 newtonmetrů, které umí funkce overboost krátkodobě zvýšit na 280 Nm. Větší dvoulitr disponuje 250 koňmi a 400 newtonmetry, které zde (ale také u předchozího agregátu) zpracovává buď šestistupňový manuál, alternativně pak automat o stejném počtu převodů. S pohonem všech kol bude naopak k mání pouze větší a silnější jednotka.Jako další ekonomickou variantu – patrně především pro flotilové zákazníky – Opel nabídne přeplňovanou verzi 1.4 LPG s výkonem 140 koní, 200 newtonmetry a (jak už označení napovídá) schopnou kromě benzínu jezdit také na plyn.

Kompletní sada obrázků v galerii vám prozradí, že Opel významně zapracoval také na interiéru. Patrně nejvýznamnější je masivní zjednodušení dosud ne příliš přehledné středové konzoly, která teď obsahuje mnohem méně tlačítek, jež ve vyšších výbavách zastoupí osmipalcový dotykový displej a dokonce touchpad podobný tomu v luxusních modelech Audi.

České ceny vám v tuto chvíli ukázat ještě nemůžeme, prozatím nejsou k dispozici, v Německu by však měla inovovaná Insignia startovat na částce 24 325 Eur, dodávky vozu nezačnou dříve než v říjnu.

12.6.2013 12:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist