Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTi BiTurbo 4×4

Modernizovaná Insignia dorazila do redakce v pohorkách, respektive drsnější verzi Country Tourer. Jak s ní hýbe vrcholný, dvakrát přeplňovaný naftový motor?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 5

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Robustní vzhled; Komfort na velkých kolech; Asistenční systémy

STAROSTI
Hlučný motor; Nijak oslnivé výkony a spotřeba;

Modernizovaný Opel Insignia se už na našich stránkách mihnul v několika provedeních, nejprve jako Sports Tourer s vrcholným, dvakrát přeplňovaným dieselem, a později také v “terénním” provedení Country Tourer se slabším naftovým agregátem.


A náš dnešní představitel spojuje to nejlepší z obou do jednoho celku. Na straně jedné je tady stylová karoserie obohacená o nelakované plasty. Nechme teď být fakt, že automobilka tím navzdory vyšší ceně modelu ve výsledku ušetří za lakování, Insignii tenhle drsňácký styl v kombinaci s bílým lakem dost sedne.

Verze Country Tourer navíc přidává ochranný plech pod motorem a vyšší stavbu podvozku. Insignia by tak měla dokázat projet lehčím terénem bez ztráty kytičky, zároveň by měla (ve srovnání s SUV) profitovat z nižší stavby karoserie.

Na straně druhé je tady motor, nejsilnější vznětový agregát z nabídky, dvakrát přeplňovaný dvoulitr o výkonu 195 koní400 Nm, který svými parametry slibuje zajímavé zážitky. Bohužel jen v teoretické rovině. V té praktické se motor musí vypořádat s poněkud obézním tělem Insignie, která v provozním režimu váží přes osmnáctset kilogramů.

Dynamika tedy není taková, jakou bych si od vrcholné motorizace představoval, a nadto si motor říká o víc, než slibuje. Tabulkové hodnoty hovoří v kombinovaném režimu něco o 6,6 litrech na sto, já se pohyboval lehce pod deseti litry.

Rozhodně jsem přitom auto nijak neždímal, na to ostatně ani není stavěné. Pokud vás to zajímá, v zatáčkách poměrně brzy nastupuje nedotáčivost, mně osobně to ale ani trochu nevadilo. Jistá oběť za nesportovnost se projevila ve velmi příjemně nastaveném podvozku.

Ten je společně s vyšší světlou výškou tím hlavním důvodem, proč dát přednost Country Toureru před klasickou verzí. Nebudu vám nalhávat, že odteď se nemusíte vyhýbat propadlým kanálům, ale pokud se vám to z nějakého důvodu přihodí, dokáže je Insignia absorbovat s naprostým nezaujetím.

Uvolněnému projevu hraje do karet také šestistupňový automat, který nezaujme svou rychlostí, řadí ale poměrně chytře a bez cukání. Jestli se tedy dá jízda s Insignií charakterizovat jedním slovem, pak je to pohoda. A takových aut je na trhu oproti těm rádoby sportovním pořád hodně málo.

Cestu k absolutní nirváně kazí jen rozpačitý palubní systém, který nově sestává z touchpadu a dotykové obrazovky. Ovládání není příliš intuitivní a k rozpoznávání písmen by Insignia potřebovala ještě několik sezení u grafologa. Malá písmena neumí vůbec a u těch velkých se dokáže strefit jen málokdy. Celkově mi ovládání přišlo hodně kostrbaté, ale věřím, že se to celé Opelu podaří doladit podobně, jako se od první překombinované verze vypracoval systém iDrive u BMW.

Verdikt
Zatímco vlajková loď automobilky s faceliftem dospěla, nijak zvlášť kultivovaný naftový motor zůstal, a výrazně sráží její kvality. Neumí příliš zaujmout dynamikou ani spotřebou, navíc mu v této kategorii chybí to správné vychování. Osobně bych tedy dal přednost benzínovému motoru, na zbytku bych toho ale moc neměnil. A to je pro inženýry Opelu rozhodně dobrá zpráva.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevznětový čtyřválec
Palivomotorová nafta
Plněnísekvenční přeplňování dvojicí nestejně velkých turbodmychadel
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1956
Kompresní poměr16,5:1
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)143 kW / 195 k v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)400 Nm v 1750 - 2500 ot./min.
0-100 km/h (s)9,9
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Spotřeba paliva (l/100 km)8,9 / 5,3 / 6,6
Objem nádrže (l)70
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4920
Šířka (mm)1856
Výška (mm)1526
Rozvor náprav (mm)2737
Provozní hmotnost (kg)1843
Celková hmotnost (kg)2435
Zavazadlový prostor (l)540 / 1530
Ceny
Základní cena modelu761 900 Kč (Country Tourer 1.6 Turbo)
Základní cena test. verze904 900 Kč (Country Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 4x4)
11.6.2014 1:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist