Tohle je pět nejpomalejších automobilů na trhu. Zrychlit z 0 na 100 km/h jim trvá celou věčnost

Našli jsme auta s nejhorší akcelerací na českém trhu. Nejčastěji jde o malá auta či dodávky. Králem pomalosti je ale levný rumunský elektromobil.
dacia-spring_extreme-2023-1600-14-1100x618.jpg Zdroj: Tiskový servis Dacia

Automobily se každým dnem snaží posouvat své limity. Pokouší se být co nejvýkonnější, nejsilnější, nejluxusnější a nejrychlejší. Je až neuvěřitelné, na jaké parametry se dnešní auta dokáží dostat. Dosáhnout maximální rychlosti přes 400 km/h není žádný problém a zrychlit pod 3 sekundy jakbysmet. Co když ale naši pozornost přesměrujeme na zcela opačné pole spektra, tedy na vozy s těmi nejhoršími hodnotami akcelerace a „maximálky“. Podívat se na zoubek outsiderům může být totiž mnohem zajímavější, než jen dokola sledovat favority.

5. Dacia Sandero SCe 65 – 0 na 100 km/h za 16,7 s

Začněme odzadu. Jedním z nejpomalejších modelů na trhu je malý rumunský hatchback Dacia Sandero, který s litrovým atmosférickým tříválcem SCe 65 o výkonu 65 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 16,7 sekundy. Ohromující není ani maximální rychlost, která v podání Dacie činí 158 kilometrů za hodinu. Nicméně Sandero svou horší dynamiku kompenzuje nízkou pořizovací cenou 296 tisíc korun.

4. Hyundai i10 1.0i – 0 na 100 km/h za 17,8 s

Ještě o vteřinu horší zrychlení má korejské mini auto Hyundai i10, které má pod kapotou tříválcový litrový motor bez turba (65 koní) spojený s 5stupňovou automatickou převodovkou. Tato kombinace zaručuje, že s Hyundaiem jen tak nikoho nepředjedete, a to ani na dálnici, jelikož s modelem i10 můžete jet maximálně 156 kilometrů za hodinu. Nejpomalejší auto značky je zároveň i to nejlevnější – dá se pořídit od 280 tisíc korun.

3. Volkswagen Caddy 2.0 TDI 55 kW – 0 na 100 km/h za 17,9 s

Řádný lenoch je i Volkswagen Caddy, který se prodává v užitkové i osobní verzi. Může ho pohánět hned několik motorizací, ale pro účely tohoto žebříčku je nejzajímavější základní naftový agregát 2.0 TDI, jenž ze sebe dokáže vymáčknout 75 koní. To není mnoho na vůz, který váží bezmála 1,6 tuny. Tato skutečnost se odrazila i na hodnotách zrychlení a maximální rychlosti, jelikož Caddy to na „stovku“ vytáhne za 17,9 sekundy a může jet pouze 157 km/h.

2. Renault Kangoo Van Blue dCi 75 – 0 na 100 km/h za 18,9 s

Ruku s Volkswagenem si může podat konkurenční Renault Kangoo, který má stejnou cílovou skupinu i srovnatelné rozměry. Nicméně malou francouzskou dodávku pohání menší turbodiesel Blue dCi 75 o objemu 1,5 litru. Kvůli tomu mu zrychlení z 0 na 100 km/h trvá o sekundu déle, celkem tedy 18,9 sekundy. „Maximálka“ Renaultu pak činí pouze 151 kilometrů za hodinu.

1. Dacia Spring Cargo – 0 na 100 km/h za 19,1 s

Naprostým králem pomalosti a držitelem titulu „šnek českého trhu“ je elektromobil Dacia Spring ve verzi Cargo – osobní verze už dostala posílený elektromotor. Pokud už jste někdy na mini elektrické auto na silnici narazili, určitě vás nepředjelo. A není se čemu divit, jelikož Spring má k dispozici pouze 45 koní, což i přes nízkou hmotnost hluboko pod 1 tunu znamená brutálně pomalou akceleraci – konkrétně z 0 na 100 km/h za 19,1 sekundy. Ještě propastnější je ale maximální rychlost, která u elektrické Dacie nepřesahuje 125 km/h. Na druhou stranu je to nejlevnější elektromobil na evropském trhu s cenovkou 538 400 Kč.

30.10.2023 7:06| autor: Robin Běhal | zdroj: Katalog Autosalon.TV

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist