V Česku se začal vyrábět hypersport Praga Bohema za neuvěřitelných 34 milionu korun. Z továrny vyjede pouze 89 kusů

Ikonická automobilka oficiálně odstartovala výrobu nejdražšího a zároveň nejsportovnějšího auta s českými kořeny. Váží méně než tunu a pod karbonovou kapotou ukrývá motor s výkonem 700 koní.
praga_bohema_praga_assembly_facility_01-medium-res-1-1100x618.jpgCelá galerie 12 Zdroj: Tiskový servis Praga

Konečně jsme se dočkali. Po dvou letech, co se Praga Bohema odhalila světu, odstartovala její malosériová produkce. Výroba hypersportu probíhá ručně, a to na území naší republiky. Automobilka oznámila, že z továrny vyjede celkem 89 vozů, které poputují k zákazníkům po celém světě. Jedná se tak o jedno z nejexkluzivnějších aut, jaké kdy bylo zlatými českými ručičkami sestaveno. A co vlastně Praga Bohema s cenovkou 34 milionů korun (bez daně) nabízí?

Recenze Lamborghini Huracán Tecnica

Praga má za sebou bohatou historii

Než si ale hypersport podrobně představíme, uděláme si okénko do minulosti, abychom zjistili, kde se veřejností často přehlížená česká automobilka vzala. Praga vstoupila do automobilového průmyslu v roce 1913 po úspěšné éře v motocyklovém segmentu, ve kterém začala působit o šest let dříve. Malá firma rychle získala uznání díky výrobě prvotřídních luxusních limuzín a sportovních aut v meziválečném období. Jenže během druhé světové války převzal společnost stát a produkce automobilů skončila.

To ale nebyl definitivní konec. Praga se znovu vynořila po roce 1989 a zaměřila se na vývoj sportovních a závodních vozů, které si získaly světové uznání díky svým inovacím. „Pragovka“ postavila nespočet úžasných okruhových speciálů a dodnes patří mezi špičkové výrobce. Ikonická česká značka si ale usmyslela, že chce víc a rozhodla se zkonstruovat závodní vůz homologovaný na běžné silnice. A tak vznikla Bohema.

Primární je nízká váha a aerodynamika

Na rozdíl od jiných hypersportů jakými jsou Bugatti Chiron, McLaren P1, Porsche 918 Spider nebo Ferrari LaFerrari, je Praga Bohema unikátní svou extrémně nízkou hmotností. Inženýři se za každou cenu chtěli dostat pod jednu tunu váhy, což se jim nakonec povedlo (váží 982 kilogramů). Podařilo se jim to díky neuvěřitelně lehkému karbonovému monokoku a karosérii či velmi lehké pohonné jednotce. Tu v případě českého unikátu zastupuje dvakrát přeplňovaný 3,8litrový šestiválec z Nissanu GT-R, který ze sebe dokáže vymáčknout 700 koní při 6800 ot./m a 725 Nm točivého momentu. Díky tomu Bohema s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a může pokračovat do rychlosti přes 300 kilometrů za hodinu.

Nicméně hodnoty akcelerace a „maximálky“ nejsou pro Pragu stěžejní. Mnohem důležitější jsou jízdní vlastnosti a časy na kolo. Automobilka se proto ráda chlubí tím, že její hypersport umí při rychlosti 250 km/h vyprodukovat až 900 kilogramů aerodynamického přítlaku. Díky tomu by měla Bohema na závodním okruhu zajíždět podobné časy jako speciály třídy GT3. Bez nadsázky tak jde o „závoďák“ s registračními značkami.

A ještě jedna zajímavost. Na vývoji a testování českého hypersportu se podílela smetánka světového motorsportu, v čele s bývalým pilotem formule 1 Romainem Grosjeanem, českým závodníkem Josefem Králem a se Stigem z pořadu Top Gear BBC Benem Collinsem.

Bohema míří ke svým prvním zákazníkům

První Praga Bohema bude předána majiteli v Evropě a to už v první polovině roku 2024. Podle informací prý půjde o velmi unikátní specifikaci, jejíž podoba zatím nebyla zveřejněna. To ale není vše. Do konce tohoto roku se Bohema dostane i do rukou zákazníkovi ze Spojených arabských emirátů a z USA. Všichni pak za český hypersport utratili dechberoucí částku, která se pohybuje okolo 34 milionů korun bez DPH.

Další novinky ze světa elektrických supersportů

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera

11.2.2024 7:00| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis Praga

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist