autoweb.cz > Renault > Renault Mégane > Renault Mégane Coupé 2.0 TCe Privilege
Renault Mégane Coupé 2.0 TCe Privilege
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 8
Praktičnost 8
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Upřímně řečeno, bez dvoulitrového turbomotoru by tenhle nový Mégane Coupé nebyl moc zajímavým autem. Jenže to by bylo stejné jako tvrdit, že špagety carbonara by bez opečené pancetty byly příšerně fádní. Asi byly, ale ta slanina do nich prostě patří. Ať se k třídveřovému Renaultu Mégane stavíte ze kterékoli strany, nakonec stejně skončíte u toho, že je skvělé dostat tolik motoru za tak málo peněz.
Kolik přesně? Dva litry a jedno turbo k tomu. Čtyřválec má původ v jednotce, kterou vyvinula divize Renaultsport pro Mégane Sport. Přestože tato inkarnace postrádá nejen syrový charakter a oslnivé parametry ostré verze, ale bohužel také chuť do života v poslední třetině otáčkoměru, všechno vynahradí tím, jak nenuceně proměňuje točivý moment v akceleraci kdekoli mezi dvěma a pěti tisíci otáček. Odstupňování převodovky je tak dlouhé, že na čtyřku se můžete šourat městem i přijít o řidičák na dálnici. Což je dobře, protože kvalita samotného řazení je přinejlepším snesitelná.
Když uvážíte, že nejde o pravý sportovní model, ale civilní provedení pro běžnou klientelu Renaultu, sotva můžete této motorizaci zazlívat nedostatek charakteru. Tím spíš, že Škodovka neváhá montovat nudnější motor do něčeho, co se jmenuje RS.
Ve srovnání s pětidveřovým hatchbackem sedí Mégane Coupé o 12 mm blíž k silnici, na tužším odpružení a tlumení. A dá se s ním jezdit způsobem, jaký u žádného dosavadního ne-RS Méganu nebyl možný. Rád zatáčí, nelibuje si v nedotáčivosti, netahá za ruce, když na výjezdu ze zatáčky prudce přidáte plyn.
Pokud jde o dílenské zpracování kabiny, objektivní schopnosti na silnici i subjektivní požitek z jízdy, nehraje tohle auto stejný level jako Volkswagen Scirocco, ale na rozdíl od mnoha jiných francouzských aut svým jízdním projevem nenaštve ani náruživého řidiče.
Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Takže tu máme Renault Mégane, který dobře vypadá, obstojně jezdí a má hodně zajímavý motor. Háček bude tedy v ceně, není-liž pravda? Není. Cena je ve skutečnosti na novém Méganu to úplně nejlepší. Za 494 900 Kč dostanete model Privilége s hromadou airbagů, tempomatem, modrým chrupem a bezklíčovou kartou, která umí nejen auto odemknout, když vezmete za kliku, ale také ho zamknout, jakmile se vzdálíte. Není tedy nutné mačkat tlačítko nebo obsesivně hladit kliku jako u podobných systémů jiných značek. Když si na kartu zvyknete, což nebude trvat dlouho, přijde vám jakýkoli jiný systém zbytečně zdlouhavý a otravný.
Pokud vám pořád ještě nedochází, jak výhodná je to nabídka, zkusím to takhle: popsaný Renault Mégane Coupé je ještě o nějaké drobné levnější než o třídu menší, motoricky slabší a dynamicky výrazně méně schopná Alfa Romeo MiTo, kterou jsme tady měli nedávno.
Verdikt
Nestává se často, abychom tady doporučovali běžné modely Renaultu, ale kdybych se zrovna teď chystal koupit „obyčejné“ auto za půl milionu, byl by nový Mégane Coupé na seznamu favoritů hodně vysoko. No, to možná ne, ale už to, že někdo tak rozmlsaný jako já je ochoten o něm vážně uvažovat, se dá vyložit jako obrovský posun vpřed.
Jirka Červenka, iMOTOR
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Renault Mégane Coupé 2.0 TCe |
---|---|
0-100 km/h (s) | 7,8 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | bezolovnatý benzín, o.č. 95 |
Rozvod | DOHC, 16 ventilů |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1998 |
Vrtání x zdvih (mm) | 82,7 x 93,0 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 132/180 v 5500 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 300 v 2250 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 136 koní na tunu |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 230 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 10,2/6,1/7,6 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 60 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4299 |
Šířka (mm) | 1804 |
Výška (mm) | 1423 |
Rozvor náprav (mm) | 2640 |
Provozní hmotnost (kg) | 1320 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 695 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1300 |
Zavazadlový prostor (l) | 344/991 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 479 900 Kč |
Cena testovaného vozu | 543 400 Kč |