Nové Porsche 911 je oficiálně venku

Automobilka uvolnila čtrnáct fotek nového auta a doplnila je náloží informací: Výkony 350 a 400 koní, sedm stupňů, cena od 2,2 mil. Kč, v prodeji od 1. září.

Úniky informací o nových autech těsně před premiérou se dávno staly koloritem. Přejte automobilkám tu trochu prostoru navíc a prohlédněte si pět fotek nového Porsche 911 s interním označením 991, které už jste jednou viděli. Jednak jsou tentokrát kvalitnější než minule, a jednak jsou doplněné devíti dalšími obrázky, na nichž to autu o něco víc sluší. Na rozdíl od minula známe také první konkrétní informace – výkony auta začínají 350 koni, cena těsně nad dvěma miliony.

Jako první se představily obě základní verze modelu – CarreraCarrera S. V galerii najdete obě, slabší auto je červené, silnější stříbrné. Pod kapotou samozřejmě mají atmosférické šestiválcové boxery. Carrera dostala poměrně malý motor o objemu jen 3,4 litru, ale chlubí se díky němu spotřebou 8,2 litru na sto kilometrů. Tisková zpráva Porsche vtipně podotýká, že 911 Carrera bude „prvním sportovním vozem Porsche“ s emisemi pod dvě stě gramů na kilometr (má 194 g/km) – je vidět, co si automobilka myslí o cayennechpanamerách s diesely nebo hybridy, které jsou všechny rovněž pod dvěma stovkami.Nová Carrera S se bohužel pod dvěma stovkami těsně neudržela, ale za 8,7 litru na sto kilometrů se řidiči odvděčí čtyřmi stovkami koní. Je tak o čtrnáct procent úspornější než odcházející model, přestože má stále stejně velký motor (3,8 litru) a o patnáct koní víc. Obě verze auta zhubly ve srovnání s předchůdci přibližně o 45 kilogramů. Nejrychlejší Carrera S s dvouspojkovou převodovkou PDK, příplatkovým paketem Sport Chrono a s vypětím všech sil vystřelí z nuly ke stovce za 4,1 sekundy. Slabšímu modelu s PDK stačí na stejnou práci stále ještě neuvěřitelných 4,6 sekundy.

Možná už jste na obrázcích hledali slibovaný sedmistupňový manuál. Nenajdete ho, obě fotky interiéru zdobí volič příplatkového PDK. O sedmistupňové převodovce se nicméně mluví v tiskové zprávě a jde o hotovou věc, bude v základní výbavě. Je jednou z příčin relativně nízké spotřeby obou aut, spolu se zástupy moderních technických řešení. 911 dostane stop-start, alternátor se spojkou, která sepne přednostně při brzdění, i pokročilý systém řízení teploty motoru (rozumějte žaluzie na chladič). Obzvlášť zvědaví jsme na elektromechanický posilovač řízení. Porsche slibuje stejný cit jako dosud, ale my si raději počkáme na první svezení.Cit není nikdy jistý, ale dokonalou ovladatelnost Porsche slibovat může. 911 dostala v generaci 991 nové nápravy a podle motorizace také celou řadu elektronických systémů, které budou pro řidiče aktivně ohýbat fyziku. Nejnovějším přírůstkem k dlouhé řadě zkratek v nabídce devětsetjedenáctky je PDCC – Porsche Dynamic Chassis Control. Tento systém bude zatím k dostání výhradně na Carreru S a jeho úkolem je potlačovat náklony auta v zatáčkách, a tak udržet pneumatiky perfektně kolmo k silnici.

Jak už víte, auto se představí v polovině září na frankfurtském autosalonu. Vy už ho však můžete mít v té době objednané, Porsche bude přijímat závazné objednávky od prvního dne příštího měsíce. Dodávky by měly začít 3. prosince letošního roku. Němečtí zákazníci zaplatí 88 038 eur za Carreru a 102 436 eur za silnější Carreru S, obě v základních výbavách. Prostý přepočet na české koruny nemusí být přesný, nicméně po korekci na naše vyšší DPH a při kurzu 24,49 koruny za euro padá cena základního modelu do okolí 2 183 000 korun, Carrera S by pak měla stát kolem 2 540 000 Kč. Konečné ceny však ovlivní vývoj kurzu, stejně jako rozdíly v základních výbavách a politika importéra obecně.

autoweb.cz

23.8.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist