Čistící vlastnosti paliva Shell V-Power Nitro+ 95 potvrzeny testy v SGS

První zkoušky byly provedené v České republice zcela novou metodou renomovaným institutem podle mezinárodních standardů CEC.

Stále náročnější konstrukce pohonných jednotek s přeplňováním a sníženým třením vyžadují ke spolehlivé a dlouhodobé funkci čím dál kvalitnější palivo, které v prvé řadě nezanáší motor karbonem a jinými nečistotami. To zajišťují aditiva s čisticími (detergentními) schopnostmi. Je to podobné jako s praním oblečení: samotná voda odstraní jistou část špíny, ale správného čisticího účinku je dosaženo až po přidání pracího prostředku. Podobně ani běžná paliva nedokáží vyčistit spalovací prostor motoru a potřebují proto přidaná aditiva udržující jej v čistotě.Čisticí vlastnosti jako jednu z hlavních vlastností prémiových paliv potvrdil nejnovější test české pobočky společnosti SGS, která patří mezi celosvětovou špičku v oblasti inspekce, testování, verifikace a certifikace.

Ostatně jejich značku Pečeť kvality najdete na stojanech čerpacích stanic nejvýznamnějších dodavatelů pohonných hmot u nás. Laboratoře SGS představily v České republice zcela unikátní motorovou metodu testování dle standardů CEC (uznávaná mezinárodní organizace zabývající se vývojem zkušebních postupů pro ověřování vlastností automobilových paliv, maziv a převodových kapalin), kterou je schopna provádět v současnosti pouze necelá desítka laboratoří po celém světě. Metodika CEC předepisuje realizaci komplexních testů výhradně na vybraných konceptech agregátů Mercedes-Benz. Použitá metoda „Dirty-Up & Clean-Up“ (znečisti – vyčisti) spočívá v jednoduchém principu, kdy je motor provozován s jedním palivem (zpravidla běžným) a následně s druhým (aditivovaným). Jeden 60hodinový test se skládá z 800 cyklů odpovídajících typickému zatížení v městském provozu. Celá zkouška se pak v případě „Dirty-Up & Clean-Up“ metody opakuje s druhým palivem za použití původních ventilů motoru. Na nich se sleduje míra zanesení usazeninami (úsadami) – vizuálně i z hlediska určení přesné hmotnosti vzniklých usazenin. Sací ventily se za pomoci přesných analytických vah zváží nejprve před testem a poté i po zkoušce, aby mohl být stanoven rozdíl v množství usazenin.

První test „Dirty-Up & Clean-Up“ provedli laboratoře SGS v Kolíně s běžným benzínem BA95 vyrobeným v České republice a výkonným benzínem Shell V-Power Nitro+ 95. První část testu (Dirty-up) ukázala vznik 145 mg úsad na jeden ventil při použití běžného benzínu. Ve druhé části testu (Clean-up) při použití paliva Shell V-Power Nitro+ 95 bylo už na první pohled prokázáno mnohem menší množství úsad, což následně potvrdily i výsledky vlastního měření.

„Průměrným výsledkem bylo 95 miligramů úsad na ventil, což je hodnota o 34 % nižší než u běžného paliva. Dle standardní metodiky se ještě provádí odstranění úsad ze spalovací části ventilů a průměrné množství úsad na ventil klesá až na 30 mg,“ komentuje výsledky měření Ivo Krajíček z motorové zkušebny SGS v Kolíně. „Výsledky lze hodnotit velmi pozitivně. Byl prokázán výrazný detergentní účinek paliva Shell V-Power Nitro+ 95 a konečné množství úsad na sacích ventilech i přes předřazení znečišťovací fáze plně odpovídá nejnáročnějším požadavkům doporučeným automobilovými výrobci Worldwide Fuel Charter,“ dodal Ladislav Fuka, ředitel Divize paliv a maziv společnosti SGS Czech Republic. O čisticích vlastnostech výkonného paliva Shell V-Power Nitro+ 95 prodávaného na českých čerpacích stanicích tak nemůže být pochyb.

„Jsme opravdu hrdí na to, že české laboratoře potvrdily inovativní testovací metodou výjimečné čisticí vlastnosti našeho výkonného paliva Shell V-Power Nitro+ 95 prodávaného na domácím trhu. Potvrzují se tak jiné výsledky měření našich vlastních vývojových laboratoří i námi dlouhodobě deklarované vlastnosti našeho paliva s nejnovější palivovou technologií,“ komentuje výsledky testu Petr Pražský, ředitel provozu stanic Shell ve střední a východní Evropě.

Výkonná paliva Shell V-Power Nitro+ byla vyvinuta tak, aby zvyšovala výkon a působila v motoru okamžitě. Zlepšují reakci motoru, neboť zabraňují tvorbě nových a odstraňují stávající usazeniny, které snižují jeho výkon. Výborně se hodí pro moderní motory, jež používají technologii vysokotlakého přímého vstřiku, případně kombinovaný systém s přeplňováním. Použití však najde palivo i u majitelů starších vozů, jelikož díky silné čisticí schopnosti dokáže motor zbavit nánosů usazenin z méně kvalitních paliv a obnovit jeho funkčnost.

Vzniklé usazeniny mají dopady na základní procesy probíhající v motoru: negativně ovlivňují proudění nasávaného vzduchu, případně palivové směsi do spalovacího prostoru, v extrémních případech brání dosedání ventilu do sedla nebo pohybu jeho dříku. Usazeniny způsobují abrazivní opotřebení a mohou dokonce měnit kompresní poměr i s ním spojený oktanový nárok motoru, což ve finále může znamenat snížený výkon, vyšší spotřebu paliva a větší emise škodlivin.

zdroj: Tiskové zprávy Shell

10.6.2015 10:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist