Čistící vlastnosti paliva Shell V-Power Nitro+ 95 potvrzeny testy v SGS

První zkoušky byly provedené v České republice zcela novou metodou renomovaným institutem podle mezinárodních standardů CEC.

Stále náročnější konstrukce pohonných jednotek s přeplňováním a sníženým třením vyžadují ke spolehlivé a dlouhodobé funkci čím dál kvalitnější palivo, které v prvé řadě nezanáší motor karbonem a jinými nečistotami. To zajišťují aditiva s čisticími (detergentními) schopnostmi. Je to podobné jako s praním oblečení: samotná voda odstraní jistou část špíny, ale správného čisticího účinku je dosaženo až po přidání pracího prostředku. Podobně ani běžná paliva nedokáží vyčistit spalovací prostor motoru a potřebují proto přidaná aditiva udržující jej v čistotě.Čisticí vlastnosti jako jednu z hlavních vlastností prémiových paliv potvrdil nejnovější test české pobočky společnosti SGS, která patří mezi celosvětovou špičku v oblasti inspekce, testování, verifikace a certifikace.

Ostatně jejich značku Pečeť kvality najdete na stojanech čerpacích stanic nejvýznamnějších dodavatelů pohonných hmot u nás. Laboratoře SGS představily v České republice zcela unikátní motorovou metodu testování dle standardů CEC (uznávaná mezinárodní organizace zabývající se vývojem zkušebních postupů pro ověřování vlastností automobilových paliv, maziv a převodových kapalin), kterou je schopna provádět v současnosti pouze necelá desítka laboratoří po celém světě. Metodika CEC předepisuje realizaci komplexních testů výhradně na vybraných konceptech agregátů Mercedes-Benz. Použitá metoda „Dirty-Up & Clean-Up“ (znečisti – vyčisti) spočívá v jednoduchém principu, kdy je motor provozován s jedním palivem (zpravidla běžným) a následně s druhým (aditivovaným). Jeden 60hodinový test se skládá z 800 cyklů odpovídajících typickému zatížení v městském provozu. Celá zkouška se pak v případě „Dirty-Up & Clean-Up“ metody opakuje s druhým palivem za použití původních ventilů motoru. Na nich se sleduje míra zanesení usazeninami (úsadami) – vizuálně i z hlediska určení přesné hmotnosti vzniklých usazenin. Sací ventily se za pomoci přesných analytických vah zváží nejprve před testem a poté i po zkoušce, aby mohl být stanoven rozdíl v množství usazenin.

První test „Dirty-Up & Clean-Up“ provedli laboratoře SGS v Kolíně s běžným benzínem BA95 vyrobeným v České republice a výkonným benzínem Shell V-Power Nitro+ 95. První část testu (Dirty-up) ukázala vznik 145 mg úsad na jeden ventil při použití běžného benzínu. Ve druhé části testu (Clean-up) při použití paliva Shell V-Power Nitro+ 95 bylo už na první pohled prokázáno mnohem menší množství úsad, což následně potvrdily i výsledky vlastního měření.

„Průměrným výsledkem bylo 95 miligramů úsad na ventil, což je hodnota o 34 % nižší než u běžného paliva. Dle standardní metodiky se ještě provádí odstranění úsad ze spalovací části ventilů a průměrné množství úsad na ventil klesá až na 30 mg,“ komentuje výsledky měření Ivo Krajíček z motorové zkušebny SGS v Kolíně. „Výsledky lze hodnotit velmi pozitivně. Byl prokázán výrazný detergentní účinek paliva Shell V-Power Nitro+ 95 a konečné množství úsad na sacích ventilech i přes předřazení znečišťovací fáze plně odpovídá nejnáročnějším požadavkům doporučeným automobilovými výrobci Worldwide Fuel Charter,“ dodal Ladislav Fuka, ředitel Divize paliv a maziv společnosti SGS Czech Republic. O čisticích vlastnostech výkonného paliva Shell V-Power Nitro+ 95 prodávaného na českých čerpacích stanicích tak nemůže být pochyb.

„Jsme opravdu hrdí na to, že české laboratoře potvrdily inovativní testovací metodou výjimečné čisticí vlastnosti našeho výkonného paliva Shell V-Power Nitro+ 95 prodávaného na domácím trhu. Potvrzují se tak jiné výsledky měření našich vlastních vývojových laboratoří i námi dlouhodobě deklarované vlastnosti našeho paliva s nejnovější palivovou technologií,“ komentuje výsledky testu Petr Pražský, ředitel provozu stanic Shell ve střední a východní Evropě.

Výkonná paliva Shell V-Power Nitro+ byla vyvinuta tak, aby zvyšovala výkon a působila v motoru okamžitě. Zlepšují reakci motoru, neboť zabraňují tvorbě nových a odstraňují stávající usazeniny, které snižují jeho výkon. Výborně se hodí pro moderní motory, jež používají technologii vysokotlakého přímého vstřiku, případně kombinovaný systém s přeplňováním. Použití však najde palivo i u majitelů starších vozů, jelikož díky silné čisticí schopnosti dokáže motor zbavit nánosů usazenin z méně kvalitních paliv a obnovit jeho funkčnost.

Vzniklé usazeniny mají dopady na základní procesy probíhající v motoru: negativně ovlivňují proudění nasávaného vzduchu, případně palivové směsi do spalovacího prostoru, v extrémních případech brání dosedání ventilu do sedla nebo pohybu jeho dříku. Usazeniny způsobují abrazivní opotřebení a mohou dokonce měnit kompresní poměr i s ním spojený oktanový nárok motoru, což ve finále může znamenat snížený výkon, vyšší spotřebu paliva a větší emise škodlivin.

zdroj: Tiskové zprávy Shell

10.6.2015 10:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist