autoweb.cz > Ford > Ford Transit > Ford představil v Hannoveru Transit s motorem Ford EcoBlue, novým automatem, čtyřkolkou a systémem SYNC 3
Ford představil v Hannoveru Transit s motorem Ford EcoBlue, novým automatem, čtyřkolkou a systémem SYNC 3
Nejprve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou, tedy s naftovým motorem 2.2 TDCi – nové jednotky jsou až o 13 procent úspornější. A jejich emise CO2 začínají na hodnotě 157 g/km. Nový vznětový agregát Ford 2.0 EcoBlue využívá zcela novou architekturu, která tvoří základ další generace úsporných a ekologicky šetrných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford. Díky nejaktuálnějším technickým řešením přináší nový motor výrazné zlepšení hospodárnosti, výkonu i provozní kultivovanosti. Přitom si zachovává mimořádnou spolehlivost a nízké provozní náklady, jež se od pohonné jednotky ve Fordu Transit očekávají.
Zájemcům o modely Transit a Transit Custom je motor 2.0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77, 96 a 125 kW. Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 procent v 1 250 min-1) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou. Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit se systémem Auto-Start-Stop (výbava na přání) mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentní motorizací dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 procent.
Transit Custom se systémem Auto-Start-Stop (výbava na přání) dosahuje kombinované spotřeby 6,1 l/100 km a emisí CO2 od 157 g/km. V tomto případě se jedná o snížení dokonce o 13 procent. Výstavní premiéru oslavila v Hannoveru také nová šestistupňová automatická převodovka pro Transit a Transit Custom. Ford zde představil rovněž Transit se zdokonaleným pohonem všech kol (AWD) a vyspělým komunikačním a zábavním systémem SYNC 3.
Modely Transit a Transit Custom s pohonem předních kol lze nově objednávat se šestistupňovou automatickou převodovkou SelectShift. První vozy s novou převodovou skříní dodá Ford zákazníkům začátkem roku 2017. Převodovka byla zkonstruována speciálně po použití v Transitu. Vychází z prověřené a robustní skříně, která se osvědčila v severoamerických modelech Fordu s pohonem předních kol, pro Transit však dostala mimo jiné nový hydrodynamický měnič točivého momentu a vnější plášť. Je dimenzovaná na točivé momenty přes 415 Nm.
Díky sladění řídicího softwaru převodovky s momentovou křivkou motorů Ford EcoBlue se výsledný hnací řetězec vyznačuje pohotovými reakcemi a nízkou spotřebou. Převodovka dokáže rozpoznat, když vůz právě stoupá do prudkého kopce nebo veze těžký náklad, a přizpůsobit tomu strategii řazení. Elektronické řízení je zárukou plynulých a rychlých změn rychlostních stupňů – přeřazení typicky trvá méně než 0,5 sekundy.
Pět rad, jak reklamovat pneumatiky koupené po internetu
Rady a tipy | vydáno 19. 9. 2015
Funkce SelectShift umožňuje manuální volbu rychlostních stupňů prostřednictvím tlačítka na páce voliče. Vybrané verze Ford Transit s motory Ford EcoBlue mohou být vybaveny systémem pohonu všech kol (AWD) čtvrté generace. Přední diferenciál a mezinápravová spojka jsou zde spojeny do jednoho kompaktního tělesa.
Díky tomu je celá konstrukce o 10 kg lehčí a prostorově úspornější. Ford zároveň znovu vylepšil kalibraci elektronického stabilizačního programu a systému AWD. Výsledkem je ještě silnější trakce a lepší stabilita v širokém rozsahu provozních podmínek. Systém AWD pro Ford Transit s motorem EcoBlue samočinně rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní kola pomocí elektronicky ovládané mezinápravové spojky. Rozdělení točivého momentu se může pohybovat od 0:100 až po 50:50. K dispozici jsou dva režimy.
AWD Auto je nejvhodnější pro většinu situací, zatímco AWD Lock zajišťuje optimální trakci v nejnáročnějších podmínkách, jako je jízda hlubokým pískem či sněhem. Transit AWD se dodává s motory Ford EcoBlue 96 a 125 kW. Kombinovaná spotřeba paliva u těchto verzí začíná na 8,6 l/100 km (224 g CO2/km), což je o 11 procent méně než u dosavadního modelu.
30 bouraček, u kterých neuvěříte, že se skutečně staly
Články o autech | vydáno 10. 8. 2016
zdroj: Ford CZ