BMW 750d xDrive (2016): třílitrová nafta a čtyři turba vyprodukují 400 koní a 760 Nm

(+ video) Quad-turbo už není pouze výsadou Bugatti Veyron či jeho nástupce Chironu, nově budou čtyři turbodmychadla asistovat řadovému šestiválci 3.0 od BMW.

Dosavadní špičkový diesel automobilky BMW s označením N57S o objemu 3,0 litru měl tři turbodmychadla, výkon 381 koní při 4000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 740 Nm při 2000 až 3000 ot./min. Dvoutunovou pětkovou řadu v provedení M550d xDrive dokáže tato pohonná jednotka vystřelit na stovku za 4,7 sekundy a i předchozí generaci sedmičky zvládla poslat na stejnou metu za 4,9 vteřiny a vykázat papírovou průměrnou spotřebu 6,4 l/100 km. I tohle však bylo pro mnichovskou motorkářskou elitu málo.

Důvodem jsou kromě jiného i posilující naftové V8 konkurenčních značek, v BMW se však rozhodli, že zůstanou u řadové šestky a místo dvou válců přidají další turbo. Ne však ke stávajícímu agregátu, ale celá sestava čtyř turbodmychadel je součásti zcela nové modulární pohonné jednotky B57S. Oficiální stránky automobilky o této novince prozatím mlčí, motor však již byl představen na sympóziu ve Vídni, takže známe jeho přesné parametry a nevidíme důvod, proč bychom se o ně neměli podělit.

Novinka má maximální výkon 400 koňských sil při 4400 otáčkách za minutu a je schopna vytvořit na klikové hřídeli točivý moment 760 newtonmetrů dostupných v rozsahu od 2000 do 3000 ot. Nové BMW 750d se standardně montovaným osmistupňovým automatem a pohonem všech kol xDrive bude schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhé 4,6 sekundy, dosáhnout nejvyšší elektronicky limitovanou rychlost 250 kilometrů v hodině a BMW navíc uvádí snížení průměrné spotřeby podle cyklu NEDC na 5,7 l/100 km.

Kdy bude BMW 750d (G11) a 750Ld (G12) v prodeji, automobilka prozatím neprozradila, z dostupných grafů ale kupříkladu víme, že 90 procent z maxima točivého momentu bude dostupných od 1600 do 4100 otáček za minutu a stejně tak 80 procent z přístupného výkonu bude mít řidič pod plynem od 3000 do 5000 otáček.

Ještě lepší dynamiku a logicky i spotřebu slibuje nové quad-turbo v připravované řadě 5 s interním označením G30, odvozené šestce a rozhodně můžou zákazníci počítat také s tím, že se nový motor objeví také pod kapotami modelů X5, X6 a budoucí X7.

2.5.2016 5:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist