Alpina B7 xDrive (2016): pohon všech kol a 600 koní pro netovární BMW M7

(+ video) Na stovku vystřelí o šest desetin sekundy rychleji než BMW M5 a jezdí až 310 kilometrů v hodině - vskutku důstojná náhrada nikdy nevyráběné M7.

Napsat o nové Alpině B7 xDrive, že jde o tuning nové řady 7, by bylo hlubokým nepochopením vzájemného vztahu mnichovské automobilky a společnosti se statutem samostatného výrobce aut z německého Buchloe. Obě firmy stály u vzniku oddělení motorsportu BMW, dodnes nadstandardně kooperují a cokoli Alpina dělá, dělá se souhlasem bavorské centrály.

Také proto neberte úvodní narážky na M7 jako přehnané, jelikož B7 v jistém smyslu toto prázdné místo ve skládačce BMW skutečně vyplňuje. Nevěříte? Pod kapotou nové Alpiny najdete dvakrát přeplňovanou pohonnou jednotku z modelu M5/M6, vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru má však parametry mnichovských špičkových verzí Competition.

Limuzína nabízí maximální výkon 600 koňských sil při 5750 až 6260 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 800 newtonmetrů, které má řidič pod plynem v rozmezí od 3000 do 5000 ot./min.

Místo sedmistupňové dvouspojkové převodovky DCT Alpina spoléhá na skvělý osmistupňový automat ZF a navíc disponuje pohonem všech kol xDrive, což v kombinaci s novou odlehčenou konstrukcí integrující karbonové komponenty do ocelové karoserie znamená, že B7 levou zadní ukáže záda standardní M5 a svými parametry překonává i BMW M6 Competition Package.

Zatímco „eM-pětka“ potřebuje na stovku 4,3 sekundy a oficiálně jede 250, Alpina B7 zvládne stejnou disciplínu za stěží uvěřitelných 3,7 vteřiny a umí se rozjet až na 310 kilometrů v hodině. Aby zbytek auta nezaostával, dostala přepracovaná sedmička dvacetipalcová (za příplatek až 21“) kovaná kola s pneumatikami o rozměru 255/40 R20 vpředu a 295/35 R20 vzadu. Úpravou prošel také brzdový systém, který nyní disponuje kotouči o průměru 394 mm vpředu společně s čtyřpístkovými třmeny a 368mm kotouči vzadu.

V zájmu co nejvyšší kvality si v Alpině pohráli rovněž s čalouněním kabiny a všech viditelných panelů, nechybí maximální možná výbava anebo třeba plaketa vedle voliče převodovky připomínající unikátní původ automobilu. Alpina ho představí na březnovém autosalonu v Ženevě, cenu si však prozatím nechává pro sebe.


9.2.2016 3:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist