Alpina B7 xDrive (2016): pohon všech kol a 600 koní pro netovární BMW M7

(+ video) Na stovku vystřelí o šest desetin sekundy rychleji než BMW M5 a jezdí až 310 kilometrů v hodině - vskutku důstojná náhrada nikdy nevyráběné M7.

Napsat o nové Alpině B7 xDrive, že jde o tuning nové řady 7, by bylo hlubokým nepochopením vzájemného vztahu mnichovské automobilky a společnosti se statutem samostatného výrobce aut z německého Buchloe. Obě firmy stály u vzniku oddělení motorsportu BMW, dodnes nadstandardně kooperují a cokoli Alpina dělá, dělá se souhlasem bavorské centrály.

Také proto neberte úvodní narážky na M7 jako přehnané, jelikož B7 v jistém smyslu toto prázdné místo ve skládačce BMW skutečně vyplňuje. Nevěříte? Pod kapotou nové Alpiny najdete dvakrát přeplňovanou pohonnou jednotku z modelu M5/M6, vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru má však parametry mnichovských špičkových verzí Competition.

Limuzína nabízí maximální výkon 600 koňských sil při 5750 až 6260 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment vrcholí hodnotou 800 newtonmetrů, které má řidič pod plynem v rozmezí od 3000 do 5000 ot./min.

Místo sedmistupňové dvouspojkové převodovky DCT Alpina spoléhá na skvělý osmistupňový automat ZF a navíc disponuje pohonem všech kol xDrive, což v kombinaci s novou odlehčenou konstrukcí integrující karbonové komponenty do ocelové karoserie znamená, že B7 levou zadní ukáže záda standardní M5 a svými parametry překonává i BMW M6 Competition Package.

Zatímco „eM-pětka“ potřebuje na stovku 4,3 sekundy a oficiálně jede 250, Alpina B7 zvládne stejnou disciplínu za stěží uvěřitelných 3,7 vteřiny a umí se rozjet až na 310 kilometrů v hodině. Aby zbytek auta nezaostával, dostala přepracovaná sedmička dvacetipalcová (za příplatek až 21“) kovaná kola s pneumatikami o rozměru 255/40 R20 vpředu a 295/35 R20 vzadu. Úpravou prošel také brzdový systém, který nyní disponuje kotouči o průměru 394 mm vpředu společně s čtyřpístkovými třmeny a 368mm kotouči vzadu.

V zájmu co nejvyšší kvality si v Alpině pohráli rovněž s čalouněním kabiny a všech viditelných panelů, nechybí maximální možná výbava anebo třeba plaketa vedle voliče převodovky připomínající unikátní původ automobilu. Alpina ho představí na březnovém autosalonu v Ženevě, cenu si však prozatím nechává pro sebe.


9.2.2016 3:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist