BMW M6 Competition Package (2015) vrací svět do normálu, dorovnává 600 koní Alpiny

Nestihli jste nákup speciální edice M5 s názvem “30 Jahre M5” a chybí vám těch 600 koní? Zoufat v tuto chvíli nemusíte, BMW pouští do prodeje stejně potentní M6.

Bylo docela zvláštní sledovat nedávné počínání dvorního úpravce a blízkého spolupracovníka automobilky BMW – značku Alpina, která poněkud odvážně nadělila svým nejnovějším modelům B5 a B6 výkon rovných 600 koní, čímž si dovolila překonat nejsilnější modely svého partnera a vyrovnat historicky nejsilnější M5 v provedení 30 Jahre M5.

Nepředpokládáme, že by Alpina s ohledem na své nadstandardní vztahy s mnichovskou automobilkou tyto kroky s jejím vedením nekonzultovala, obvyklé však toto rozhodnutí nebylo, navíc ukončení produkce limitované série „30 Jahre“ dále převážilo váhy na stranu společnosti z německého Buchloe.

Momentálně se tento netradiční stav vrací alespoň zčásti do normálu, BMW totiž představilo M6 s paketem Competition, který si zákazníci můžou objednat pro kupé, kabriolet i variantu Gran Coupe. Ten kromě jiného obsahuje především přepracovanou pohonnou jednotku, která místo původních 560 koní a 680 Nm nabízí rovných 600 koňských sil a maximální točivý moment 700 newtonmetrů dostupných v extrémně širokém rozsahu od 1500 do 6000 otáček za minutu.

Nejdynamičtějšímu kupé stačí tato pohonná jednotka k dosažení stovky za 3,9 sekundy, zatímco kabrio a provedení GC potřebuje při stejné disciplíně o desetinku vteřiny navíc. Nejvyšší rychlost je pro všechny tři vozy identickým způsobem elektronicky omezená na obligátních 250 km/h, zakoupením balíčku M Driver ji však odblokuje na 305 kilometrů v hodině.

Impozantní je rovněž čas potřebný k akceleraci z místa na 200 km/h, kterou M6 Coupé zvládne za 11,8 sekundy, tedy o 0,6 s rychleji ve srovnání s předchozím paketem Competition zvyšujícím výkon na 575 koní. Pro modely M6 bude nový „Competition Package“ k mání od července a součástí výbavy bude rovněž přepracovaný podvozek s tužšími pružinami, tlumiči i stabilizátory, překalibrovaný M diferenciál, specificky upravené řízení a jednotlivé vozy poznáte také podle 20palcových dvoubarevných kol s interním označením 601M.

19.5.2015 6:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist