BMW 7 G11 (2016): ocelovo-karbonová kostra, ovládání gesty i dálkově řízené parkování

BMW skrývá svou novou 7 do kamuflážní fólie poněkud zbytečně, její tvary už byly odhaleny, detailní pohled na její konstrukci však naznačuje, že tady jde o víc než design.

Když z mnichovské automobilky začaly unikat první neoficiální informace o příští řadě 7 – interně označené G11 – a kromě jiného se mluvilo o tom, že novinka sníží radikální karbonovou dietou svou hmotnost někde na hranici pětky, byli jsme rovněž na pochybách. Jak se ale zdá, BMW formálně nevyřčenému slibu dostojí.

Soudíme tak podle nejnovější tiskové zprávy zveřejněné automobilkou, kterou doplňuje spousta zajímavých fotografií. Snímky zachytávající vývojové prototypy tolik zajímavé zase nejsou, finální design budoucí řady 7 byl neplánovaně odhalen koncem loňského roku, obrázky průřezů karoserie postavené na nové platformě „35up“ však odhalují dosud neviděné.

BMW zjevně zúročilo své zkušenosti z vývoje a výroby elektrických a hybridních modelů i3/i8 vyrobených převážně z uhlíkového kompozitu a aplikovalo své nově nabyté zkušenosti také do stavby G11. Neptejte se nás, do jaké míry budou náročné případné opravy po nehodě, taky by nás to zajímalo, každopádně karbonové profily budou integrovány do rámu střechy, zčásti zesílí všechny sloupky, prahy, ale mix černých vláken, pryskyřice a plastu v podobě CFRP najde své uplatnění také při vyztužení středového tunelu a spoustě dalších dílů.

Další úsporu hmotnosti přináší hliník, ze kterého budou vyrobeny dveře, střecha, místa uchycení nápravy, výztuhy mezi podlahou a podběhy i téměř celá přední část rámu, přičemž celková úspora váhy má být až 130 kg.

K dalším novinkám patří akustická izolace motoru implantovaná přímo na pohonné jednotce, ve standardní výbavě se kromě adaptivních tlumičů objeví také vzduchové odpružení, za samozřejmost považujte rozložení váhy mezi nápravami v poměru 50:50 a k zajímavostem za příplatek bude patřit kupříkladu dálkově ovládané automatické parkování, kdy vůz po přistavení k volnému místu zvládne manévr bez účasti řidiče za volantem.

BMW řady 7 kromě jiného bude mít také nový dotykový displej kombinovaný se systémem rozpoznávání gest, které by mělo usnadnit pohyb v menu pouhým mávnutím ruky, ačkoli dosud užívaný otočný ovladač iDrive nadále zůstane ve hře.

23.4.2015 2:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist