BMW M760iL xDrive (2016): místo M7 je tady 6.6 V12 od M performance, má 600 koní

Mnichovská automobilka nechala vyhřívat na výsluní B7 xDrive svého dvorního úpravce Alpina ani ne týden. Její vlajková loď s V12 dá stovku za 3,9 sekundy a pojede 305 km/h.

Nad přední nápravou sedmičky se vůbec poprvé zabydlel čtyřválcový motor v provedení 730i a brzy bude následovat hybridní varianta 730e, naštěstí BMW ví, jak ústupek stále přísnějším emisním limitům kompenzovat – firma krátce před ženevským autosalonem odhalila vlajkovou loď s dvanáctiválcem.

Příliš překvapivé toto rozhodnutí není, dokonce se již nějakou dobu šeptalo, že by se nemělo jednat o standardní model, nýbrž o vůz upravený některou ze sportovních divizí. Pokud jste doufali v M7, jistě jste již pochopili, že pozitivní zprávy nemáme, každopádně ani M760iL od M Performace žádnou garáž asi nezostudí.

Vůz dostal vidlicový dvanáctiválcový motor o objemu 6592 cm3, který je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, pracuje s přímým vstřikováním a o vačkové hřídele se stará variabilní časování Doube-Vanos. Maximální výkon V12 je 600 koňských sil při 5500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 800 newtonmetrů nastupuje již od 1500 otáček.

Parametry tedy ještě nejsou zcela definitivní, ty předběžné nicméně naznačují, že sedmička s dvanáctiválcem bude poněkud pomalejší než lehčí osmiválcová Alpina B7 se stejným výkonem, akorát jiným průběhem výkonové i momentové křivky.

Zatímco stroj z Buchloe zvládne stovku za neskutečné 3,7 sekundy a pojede 310 kilometrů v hodině, vrcholná verze z Mnichova akceleruje z 0 na 100 (taktéž s osmistupňovým automatem) za 3,9 vteřiny a její standardní omezovač ji zastaví v rozletu na obligátní hranici 250 km/h. Objednávkou paketu M Driver’s se digitální stavidla zvednou a umožní sedmičce s V12 dosáhnout 305 km/h.

Nepatrně horší čísla jsou na vrub nejspíše vyšší provozní hmotnosti – Alpina B7 váží 2110 kg, naproti tomu má M760i i s euro-balastem 2255 kg. To samé platí rovněž pro udávanou průměrnou spotřebu. Vyladěná osmiválcová limuzína papírově spálí na každých 100 kilometrů 10,4 litru, tabulkový průměr dvanáctiválcové sedmičky činí v normovaném testu NEDC 12,6 litru.

Protože jde o mnichovské maximum, asi nepřekvapí, že auto standardně jezdí na vzduchovém podvozku v kombinaci s adaptivními tlumiči a aktivními stabilizátory. Bez příplatku jsou rovněž hliníkové dvacítky s pneumatikami o rozměru 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu, které ukrývají brzdy s čtyř a jednopístkovými třmeny.

Bezpečnostní i luxusní výbava je pochopitelně rozsáhlá – nechybí zde aktivní řízení, elektricky ovládaná sedadla čalouněná kůží nappa ve spojení s alcantarou, ovládání multimediálního rozhraní gesty a součástí je též laděný výfukový systém dodávající motoru lahodnější zvukový projev. Každopádně to neznamená, že z vás BMW nebude chtít vytáhnout další peníze.

Za příplatek si můžete pořídit přední laserová světla, noční vidění s detekcí chodců, head-up displej s barevnou grafikou, ventilaci sedaček anebo kamery kompletně monitorující prostor kolem vozu. Neptejte se nás však prozatím, kolik bude tahle sranda stát. BMW cenovky šetří nejspíše pro Ženevu.


12.2.2016 1:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist