db2017au01046_large-352x198.jpg

Jak jezdit s dieselem: Předejděte chybám, kterými si zničíte motor

Autoporadna

Lámete si hlavu nad tím, proč váš dieselový motor nevydržel a proč jste museli tak brzy absolvovat příliš složitý a drahý servis? Možná je to vaše chyba.

Diskuze

339 komentářů

    vzteklej pes

    ono je to hlavně o přístupu. Když mají dva lidé v mém okolí prakticky totožný Passat 1.9 TDI ze stejného roku a jednomu se vysypal po 60 000 km, ale druhému slouží s nějakými 250 000 km bez poruch, je to asi hlavně o způsobu používání a pečlivosti majitele.

    Rád bych měl pár poznámek k článku Dalibora Žáka.
    Milý Dalibore už jsem si vašich výhrad k chip tuningu všiml v minulých článcích, ano bavíme se a to zdůrazňuji o opravdovém chip tuningu a ne o nějakých garážovkách např. já mám osobní velice dobrou zkušenost s firmou CIMBU a naopak můj motor 1.2 http měl menší spotřebu nemusel jsem tolik šlapat na plyn tím pádem nebyl motor tolik namáhán a byl jsem jedním z mála u svého autorizovaného servisu, který s tímto motorem pod dobu 7 let neměl sebemenší problém s průměrnou spotřebou 5,8 l. Naprosto souhlasím se vším, co jste zmínil o údržbě dnešní motory jsou velice náchylné na zacházení a údržbu, větší kompresní poměry, přímé vstřikování, ERG ventily redukující výfukové plyny zpět do motoru udělají s olejem divy. Kladou větší nároky na materiály i náplně, já měním olej po 7,5 tisících a vím co dělám nechal jsem si udělat rozbor svého oleje po 10 000 tisících a nestačil jsme se divit (benzín je proti dieselu vůči oleji ještě agresivnější diesel kontaminuje olej sazemi, které sice mažou, ale zároveň působí jako solidní brusivo uvnitř motoru kdežto benzín ho zbavuje aditiv) olej neobsahoval žádná aditiva to samé platí o vzduchovém filtru měním ho po 15 tisících a ne za předepsaných 30 000 zkuste se na něj podívat jak vypadá po těch 15 000 pokud to přetáhnete tak motor nemá tolik vzduch více žere a s přibývajícím zanesením se samozřejmě začne dostávat do motoru prach který tvoří výborné brusné médium, co potom říci na doporučení Škody auto měnit olej i filtry po 30 000. To je loby jak udělat z auta spotřební věc ona karoserie vypadá dobře dnes i po 10 letech, tak nějaký důvod ke koupi nového vozu musí být. Co říci závěrem snad jenom to že do města si diesel koupí jenom negramot , ( v Německu zákazníci dokonce podali žalobu na prodejce, kteří tvrdily že je diesel vhodným vozem do města) stačí se podívat do učebnice fyziky a ne věřit co vám nakukají prodejci, a ti co jezdí převážně městský provoz zkrátit výměnu oleje o 30% .
    Hodně šťastných km přeje JH

    Martin

    Ach jáj a koľko pán Dalibor urobil Km na chipovanom aute? Lebo ja 340 tis.km a ziaden problém.
    Su to pekné rady ale najskor si treba uvedomiť rozdiel medzi teóriou a praxou. Chip treba odskúšať – niekde u renomovanej firmy potom písať a treba si skúsiť aj dochladzovanie motora na benzínke. Pekná teória ale rád pojdem za autorom článku a budem sledovať ako na benzínke ide najskor odstaviť auto mimo čerpačky aby ho dochladil a potom ide natankovať. Ach jaj a za toto platia?

    A3

    Díky za super článek, bylo by možné udělat ještě jeden, ale ohledně benzínových motorů? Díky 🙂

    Ondra

    30 sekund není tak moc, není nutné auto nikam odstavovat, než si sundáte pás a najdete peněženku, 30 sekund je pryč. Já jezdím relativně moderním dieselovým autem a důsledně již mnoho let dodržuji pravidla z tohoto článku. S předchozím Citroenem Xsara 2.0 HDi (90 k) jsme najeli 230 000 km na původní turbo (pak jsme ho prodali, snad slouží novému majiteli dodnes), jediná závada motoru byla na palivovém čerpadle při 200 000 km. Náš nynější Renault Grand Scénic 1.9 DCi má najeto 185 000 km a jedinou závadou dosud bylo nějaké nefunkční čidlo v systému přísunu paliva.

    olso

    Ja suhlasim s clankom, ale myslim ze by bolo vhodne spojit to aj s info o zaobchadzani s dvojhmotou. Ziadne podradovanie ku krizovatke, ziadne velke podradovanie na okreske, vsetko pada.

    Marty

    Přídám se k \“olej i filtry po 30 000\“. To je fakt pitomost Škodovky. Vzduchový filtr po 20000 a 2 letech byl černý jak bota a měl tam ještě být. R\’aději jsem vyměnil vše!!!!

    spooon

    s článkem se dá téměř souhlasit, s čím ale nesouhlasím, jsou adativa do olejů. Naprostá zbytečnost a ztráta peněz. Dočetl sem se to už v tolika odborných publikací a článků. Výrobci olejů sami dávají do svých olejů adativa a vy když tam nějaký přidáte, tak v nejlepším se nic nestane, protože už tam prostě jsou a v tom horším případě si nesednou s olejem a je na průšvih zaděláno. Kdyby měl někdo zájem, můžu mu pár odborných članků poslat na mail.

    Trobit

    Rád bych se zeptal na to podřazování před křižovatkou/zatáčkou – měl jsem benzínová auta a vždy podřazoval, poté jsem přešel na starší diesel po dvou letech odešel dvouhmotový setrvačník, myslíte, že jsem mu podřazováním dopomohl ke konci? Příště už diesel jedině s automatem. Myslíte, že je lepší např. vyřadit dojíždět bez rychlosti (občas jezdím s dodávkou a nerad bych oddělal i jí:)

    Hrosan

    Moc prosím o stejný článek doporučení pro turbobenzínové motory. Děkuji.

    steaven

    Tak s tvrdenim ze dieslovy motor sa nehodi na zavodenie by som v dnesnej dobe teda nesuhlasil. Praveze napriklad renault dokanca spravil svoj Megane Sport v dieslovej verzii a takisto nove BMW. Skusme sa drzat toho ako sa k auto spravat a nie na co je urcene pretoze co vyrobca a model tak to rozdielne urcenie.

    Hrosan

    Taky bych rád něco k podřazování (brzdění motorem) – docela razantně jsem podřazoval (brzdil tím motorem) na začátcích obcí a mám obavu, zda jsem si tím (a startováním se zmáčknutým pedálem spojky) předčasně nezničil spojku (Škoda Felicia, najeto 200 tis. km).

    Gale

    A to jsi tam fakt dostal chip (jak praví Osičkův slovník anglicko-český: čudlík) nebo jen přehranou mapu do ŘJ? Jasně že existují lidé a firmy které to dělají dobře, ale pak buď musí mít informace až do úrovně verze komponentů v konkrétním motoru (což má jedině výrobce) nebo si je sami zjistí..a to pak fakt není záležitost pár tisícovek.
    Samozřejmě existuje spousta střelců kteří to nějak zkusí a ono to nějak funguje…

    dan

    \“Hodně majitelů dieselů ale udělalo už tu zásadní chybu, že si prostě koupili diesel.\“ Myslim, že stačilo napsat jen tohle. 😀

    Diesel sportovnost

    Jo diesel je na závodění jak dělaný WRC, všechny formule to je samý diesel, co vím tak závodí jenom v Le Mans a to je vytrvalostní závod, ono pocit řidiče a k čemu je motor konstrukčně navrhnutý jsou dvě rozdílné věci a právě firmy jak Renault RS Octavia RS Seat atd. v dieselu to je pouze obchodní marketing, protože vědí, že si to koupí dieselový závodník.

    fero

    S tym chip tunningom sa to ma asi tak, ze v minulosti sa motory nelisili len SW riadiacej jednotky, ale aj vstrekovacmi, turbom…… . Dnes ked si clovek otvori katalog nahradnych dielov tak zisti, ze napr. rozdiel medzi koncernovym 1,6TDI 55 a 75kW je z hladiska klucovych dielov nulovy. Jedna sa len o marketingove rozhodnutie a slabsi motor je len sw priskrteny. Vzhladom na tlak trhu na znizovanie ceny, predpokladam, ze drviva vacsina motorov danej typovej rady sa lisi len sw nastavenim. Pokial clovek teda chce usetrit, tak minimalne kupa slabsej verzie a jej nasledne povysnie na silnejsiu je urcite schodnejsia cesta ako priplacat vyrobcovi.

    Ja

    Já usem nechal chipovat u xtuning. Uprav spociva v prekalibrovani plynového pedálu a PP. Takže auto se zda i při sebemensim zmacknuti plynu živě a skoro nic nezere. Realita ukáže, e PP začal najednou ukazovat o litr min a po zmacknuti plneho plynu už se od pulky nic vic nedeje. Dobře..i vykon tam bude, auto jede rychleji na maxmalku…takže neprofesionální chiptuning uz nikdy vice.

    Sorry Pisu z androida.

    fero

    S tym chip tunningom sa to ma asi tak, ze v minulosti sa motory nelisili len SW riadiacej jednotky, ale aj vstrekovacmi, turbom…… . Dnes ked si clovek otvori katalog nahradnych dielov tak zisti, ze napr. rozdiel medzi koncernovym 1,6TDI 55 a 75kW je z hladiska klucovych dielov nulovy. Jedna sa len o marketingove rozhodnutie a slabsi motor je len sw priskrteny. Vzhladom na tlak trhu na znizovanie ceny, predpokladam, ze drviva vacsina motorov danej typovej rady sa lisi len sw nastavenim. Pokial clovek teda chce usetrit, tak minimalne kupa slabsej verzie a jej nasledne povysnie na silnejsiu je urcite schodnejsia cesta ako priplacat vyrobcovi.

    Mysel

    Takze zakon zachovani hmoty uz neplati a levne jste poridil perpetum mobile. Blahopreji! :o)
    A na uklidneni rozjitrene mysli doporucuji nejaky homeopaticky \“lek\“. Kdyz placebo, tak nejen do auta.

    up

    kecy,kecy,když bude řidič prase tak zničí jakej koli motor,tomu snad vydrží jen amerika hemi.Většinou diesely vydrží víc km než benzíny,jen odchází ty věci kolem,turba,dvouhmoty apod.jinak diesel vydrží víc.

    Honza Zapletal

    Předčasně nezničil spojku po 200 000 km? To je vtip? Spojka je záměrně nejslabší a na výmenu nejlevnější článek převodového ústrojí, buďte rád že vám tak dlouho vydržela.

    Vítek

    Ohledně spotřeby u čipovaného motoru můžu jen souhlasit. Při hledání dieslového auta asi před 6-ti lety na mně \“zbyla\“ stařičká Octavia 1,9 TDi 66 kW s nájezdem 212000 KM. První jízda nebyla žádná sláva. Chyběl krouťák, výkon nic moc, jen spotřeba 5,4 byla super. Při 214000 KM jsem se odvážil motor nechat čipnout a dopadlo to nad moje očekávání. Ze srdíčka tédéíčka vypadlo rázem 136 koní, 380 NM a při normální jízdě spotřeba 4,2 !! Každý den dojíždím do práce 31 KM, část obce, část dálnice a při \“dědouškovské\“ jízdě, kdy nejedu víc, jak 100 KM/h mi palubní počítač umí ukázat i 3,1 l/100 KM! A to má babča naběháno 330000 KM!!! Pokud počítám s odchylkou prolhané německé elektroniky cca 0,5 litru, spotřeba jeden a půl tunové lokomotivy s téměř dvou litrovým motorem do 4 l/100 KM je v dnešní době velmi potěšující. Rezerva se mi po natankování plné nádrže rozsvítila asi po 1480 km a ještě vím, že cca 80 KM najedu. A pak že čipování ničí motor!

    spooon

    já osobně bych brzdil brzdama, od toho se jmenujou brzdy 😀 ale teď vážně, určitě je levnější vyměnit kotouče/destičky, než spojku. Když už bych brzdil motorem před křižovatkou (taky to občas dělám) tak bych se snažil podřazovat s meziplynem*, jde to velice snadno a spojka nedostává takový šupy. Chápu že brzdný účinek není takový, ale STOJÍ to za to!
    Na druhou stranu nevzdával bych se brždění motorem úplně. Protože třeba z táhlých kopců při zařazeném stupni odlehčíme velice brzdám a zároveň jestliže máme auto se vstřikováním a ne karburátorem jedeme zadarmo (pro rejpaly – nad určitý otáčky motoru, většinou 1800-2000)
    *pro další sortu rejpalů, ano, není to TEN meziplyn co se dává v Aviích s převodovkou bez synchronů, ale kdo chce, rozumí. Prostě srovnat otáčky.

    spooon

    a to vítej jak? tohle bych opravdu netvrdil od počítače. je tam tolik proměnných…třeba diesely mají větší tlak, ale zas benzíny jsou více namáhaný teplem…a dalších milion důvodů.

    Olda

    Je to bohužel technická blbost, která zůstává folklorem z dob Škodovek a podobných zgarbů. Od brždění jsou v autě brzdy, neustálým zbytečným podřazováním (pokud nejste naprosto přesně otáčky srovnávající \“řadič\“ na úrovni starého taxikáře) dostávají synchrony, spojka a potažmo celý hnací řetězec neustálé šupy. Destičky jsou spotřební zboží za pár korun a vydrží věky, obroušená spojka nikoli, nemluvě o převodovce, vytahaném řemenu a vůlích v celém motoru. Kamion podřazuje, protože neváží 15 set kg, ke 40 tunám a brzdy by mu jinak vytekly. Brzdit motorem má smysl jen v případě táhlého kopce a to jen tehdy, když chci opravdu brzit, jinak jet s manuálem na neutrál a mít radost, že to jede samo – energetická efektivita je větší (viz metodika ježdění soutěží na spotřebu).

    radaumacher

    Ono je to na jednu stranu vtipné, na druhou stranu je fakt, že Evropa (nebo spíše Evropané) čelí něčemu, co lze označit za \“dieselovou bublinu\“ – až fanatické se obracení k dieselům především za účelem úspor. A právě ona ekonomická motivace k těmto činům je až tragikomická, protože si diesely kupují i lidé, kterým vzdor sebenižší spotřebě nikdy nevrátí. Vždyť minimálně jednou do roka vyjde v několika časopisech onen jednoduchý vzorec na sice orientační, přesto velmi výmluvný a obrazný výpočet ročního kilometrového nájezdu k tomu, aby se nákup mohl byť jen teoreticky vyplatit. A to do něj nejsou započteny mnohé objektivní (dražší servis) ani subjektivní (značně vyšší nároky na přístup řidiče) hodnoty.

    radaumacher

    Ono je to na jednu stranu vtipné, na druhou stranu je fakt, že Evropa (nebo spíše Evropané) čelí něčemu, co lze označit za \“dieselovou bublinu\“ – až fanatické se obracení k dieselům především za účelem úspor. A právě ona ekonomická motivace k těmto činům je až tragikomická, protože si diesely kupují i lidé, kterým vzdor sebenižší spotřebě nikdy nevrátí. Vždyť minimálně jednou do roka vyjde v několika časopisech onen jednoduchý vzorec na sice orientační, přesto velmi výmluvný a obrazný výpočet ročního kilometrového nájezdu k tomu, aby se nákup mohl byť jen teoreticky vyplatit. A to do něj nejsou započteny mnohé objektivní (dražší servis) ani subjektivní (značně vyšší nároky na přístup řidiče) hodnoty.

    Geo

    Kazdy Chip tuning ponesie urcity nasledok na motore. Zvyseny vykon a jeho prejav po case ukaze, co sa opotrebovava viac. Do motoru clovek nevidi, az kym ho nerozobierie. Viac vykonu znamena viac prace a viac namahy pre ten samy motor. Fyziku proste neoblbneme. Pri vyssich vykonoch dostavaju viac zabrat turba, kus vyssie tlaky v hlave motora, a to sa prejavuej aj na loziskach ojnice atd..

    Ale prdlajs. Podřazování (pokud je řidič aspoň trochu příčetný) namáhá synchrony, spojku, rozvoďák atd. naprosto stejně jako jakékoli jiné přeřazení rychlosti, jediná více zatížená část je z principu věci právě ten dvouhmoťák. I tak je rozhodování jestli motorem/brzdama podle ceny opotřebovávaných dílů čistá zrůdnost, mělo by to záležet hlavně na provozních podmínkách.
    Mimochodem, vzduch při 10bar ještě neteče ani z kamionů 😉

    Po 214tisícíh to najednou žere o víc jak litr méně? Jestli oni vám spíš nehackli ten PPC…

    josef k.

    Tento článek je typický novinářský kompilát z různých rádoby odborných článků na rádobyodborných serverech. Co asi může vyplodit odborník na automobilové motory, mající vystudovanou novinářskou velefakultu. Stejným způsobem nám klidně a se stejnou odborností vyplodí článek o kvalitě hnoje.
    Vyfabulované tzv.pravdy, které se osvědčily na mnoho serverech je možno bez rizika ostudy v branži opět v přežvýkané podobě vytlačit na kterémkoli dalším serveru.
    Tyto tzv. pravdy by se daly jedna po druhé vyvrátit, ale má to smysl…. nemá, objeví se za týden, za měsíc znova a budou čtenářům vyplachovat mozek.

    Moik

    Tos asi špatně pochopil… Xtuning samozřejmě nabízí zvýšení výkonu a snížení spotřeby, popis výše se má asi týkat reality!

    Jakože auto žere míň jen podle palubního počítače a že je svižné především proto, že na 20% dráhy plynu přidá 70% \“plynu\“.

    spooon

    to ano, podřzování namáhá spojku úplně stejně, jenže kdyby nepodřazoval a jen brzdil na neutrál, tak ji nenamáhá vůbec. Tedy to je o 100% lepší.

    vzteklej pes

    Pěkně sis vyprázdnil střeva. Tak sem hoď odkaz na nějakou svojí práci na tohle téma. Určitě si jí všichni rádi přečtou.

    Vita

    Stejně tak jak se povídají strašidelné historky o 2.0 TDI PD. V rodině nám rukama prošlo 5 aut s tímto motorem, některé měli i přes 200 tis km, a nikdy s žádným nebyl problém

    integrale

    Tak to se pekelně pletete. Kvalitní aditivum dokáže nemožné. U mého dieselu začínaly klepat vstřiky a po poctivém půlročním aditivování nafty zase utichly. Od té doby poctivě přidávám aditivum do nafty, olejové používám už dávno – to zase vedlo k utišení motoru a snížení spotřeby. Jen nesmíte kupovat šmejd za pár korun, věřím, že něco takového by dokázalo i zničit motor. A jestli narážíte na články rádoby odborníků z Havířova (často v diskusích kde vystupují jako běžní uživatelé slibují slevy při objednávce jejich jménem), tak ty můžete použít leda tak na podpal. Házejí špínu na všechny okolo jen aby prodali svůj výrobek – mimochodem právě ten jejich už zničil několik motorů.

    JH

    Jenom amatér věří slepě svému palubnímu počítači ten při zařazené rychlosti při sundané noze z plynu při jízdě z kopce ukazuje spotřebu 0 a to asi i malé dítě ví že z fyzikálního hlediska je to blbost.
    Normální lidé počítají spotřebu co natankuješ versus co najedeš, je pravda že odchylka není moc velká na mé Octavii jeto 0,1 l na 100 Km

    Safra to jsou procenta jak u nárůstu cyklistů v Praze 🙂 Ať podřazuju ze čtyřky na trojku nebo vyřazuju na neutrál, na spojku šlapu tak i tak jednou. Na tu rychlost na kterou podřadím pak většinou pak i akceleruju, zatímco z neutrálu řadím něco dalšího, obvykle se spojkou. Což zas na procenta vychází přesně naopak 😉

    spooon

    souhlasím s Vámi, že věřit PP není nejlepší nápad, ale s druhou částí ostře nesouhlasím. Řekněte mi, proč by nemohla být spotřeba nulová při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí a noze z plynu? Proč by v této situaci řídící jednotka vstřikovala do válců palivo, jaký by to mělo význam? (za předpokladu ohřátého motoru, při studeném se toto děje, protože se řídící jednotka snaží ohřát výfukovými plyny katalyzátor, aby fungoval). Je to ještě zvyk z karburátorových motorů, tam spotřeba nulová nebyla nikdy, protože přes volnoběžnou trysku tam minimum paliva stále proudí.

    spooon

    jen pro upřesnění, mluvil sem čistě o aditivech do motorových olejů, ne do nafty. Sám sem vždy jezdil jen s benzínovými motory a tak sem se o aditiva do nafty nezajímal. Předně, poznatky nečerpám z diskuzí ale snažím se z odborných článků, jak moc jsou tyto články zmanipulované nevím, ale snažím se vyhledávat alespoň z mého pohledu kvalitní zdroje. Třeba tady ( http://www.autopress.cz/?page=mazivarske-myty – konkrétně desátý mýtus o přísadách ) kde se i přímo píše, že aditiva mohou krátkodobě pomoct, rok, dva, jenže pak se projeví jejich korozivní účinky na motor. A Podobné zkušenosti (krátkodobé zlepšení a poté absolutní kolaps sem zaznamenal i na forech). Nevím, jakého odborníka z Havířova myslíte, ale pod články na které sem dal link, je podepsán Ing. Jaroslav Černý z VŠCHT, tak snad to má alespoň nějakou vypovídající hodnotu. Ještě na závěr dodám, že jsem pouze laik, kterého tato problematika zajímavá, a víceméně všechny zkušenosti jsou načtené, takže se mohu mýlit.

    spooon

    když by jste počítal jen šlapání na spojku, tak by skoro vaše teze platila. Skoro proto, že když budete podřazovat o dva stupně, tak to vyjde na stejno, jako když vyřadíte na neutrál a pak zařadíte rychlost (např.: 4->3->2 a akcelerace, a nebo 4->N->2 a akcelerace) a když by se jednalo o trojitý kickdown, vede \“moje\“ metoda s neutrálem 😉 Ale mě šlo o jiné opotřebování spojky, přesněji o opotřebování třecí lamely. Protože když podřazujete, tak spojka musí roztočit motor, a když ten rozdíl dělá třeba 2500rpm, tak to při trojitým kickdownu před každou křižovatkou bude znát. Samozřejmě jestli dáváte \“meziplyny\“, tak se vás bude týkat pouze vyšlapávací degradace spojky. Ale podle formulování dotazu prvního přispěvovatele v tomto vlákně, bych se přikláněl k tomu, že meziplyny nedává 🙂

    Trobit

    Musím se přiznat, že máte pravdu:) – meziplyny jsem nedával a učím se je teprve poslední dobou, ale v některých autech jdou špatně – nevhodné uspořádání pedálů. Ale asi se je stejně dokonale nenaučím, protože nejvíc jezdím už s automatem a když s manuálem, tak prostě přestanu podřazovat, tak jak jsem to dělával dřív (hlavně jsem tím zvyšoval brzdný účinek).

    spooon

    on ten meziplyn nemusí být kdovíjak přesný, každý zmenšení rozdílu otáček bude spojka/dvouhmoťák výtat s otevřenou náručí 😉
    A nebo prostě brzdit brzdama, a přestat podřazovat, to je asi nejlepší rada. Brzdy stojí oproti spojce pár korun a hlavně je jednodušší jejich výměna.

    Andréé

    Tak tak… Při sundání nohy z plynu a současně zařazené rychlosti řídící jednotka uzavře přívod paliva…
    Šetření stylem z kopce vyřadit mělo smysl u karburátorových motorů, doba šháde 120L už ale odzvonila 🙂

    vavris

    Jojo, typicky české, poplivat, pohnojit, ale k samotné věci nic neříct…

    Palec dolů

    Doktor.

    Chlapi,nekteří jste jak malí klici.Tady se řeší rady jak prodlouřit život našim TDI motorům a zvrhlo seto tu ve válku mezi lidmi, kteří tankují naftu a benzín. Zapomeňme na tyto nesváry. Nadávejme raději na to, že za ty pohonné hmoty musíme tolik platit. To nás musí sjednotit. Žijeme všichni na jedné planetě tak přeci nepůjdem proti sobě.Nejsme ve válečném stavu. Mávněme nad takovýma maličkostma rukou a usmívejme se na sebe vždyť je to fuk na co jezdíme, ne? Pevné zdraví Vám všem přeji.

    Tom

    K autu jako ke spotřebnímu zboží začali přistupovat především automobilky a to bez výjimky. Pověst značky jde do háje, ale tak to asi teď chodí… Hlavně toho prodat pod praporem úžasné reklamy co nejvíc a vyrobit to co nejlevněji. Nikoho nezajímá co s autem bude po skončení tovární záruky a někdy je i tomu těžko dostát. Narážím na průs..ry VW group s motory 2,0 TDI, 1,2 1,4 TSI jenž v některých specifikacích obsahují konstrukční chyby. Např. i BMW 5kové řady už předchozí generace záměrně nemá vypouštěcí šroub oleje automatické převodovky. Prý je tam takový který vydrží celou životnost vozu. Takže kolik to je? 5 let? 200 tis km? Takový olej existuje? To je trochu zázrak ne?! Servisní plány aut obsahují (možná záměrně) slepá místa, která ve výsledku urychlí poločas jejich rozpadu.
    Další věc je přístup řidičů, kteří vlastně vůbec neví jak správně zacházet s \“moderním\“ dieselovým motorem, protože právě to bývá v kombinaci se špatným servisováním a choulostivostí některých motorových komponent smrtící.

    JH

    No podle mého selského rozumu musí každý motor bez přívodu paliv chcípnout nemluvě o dalších systémech , které jsou na motoru závislé posílám odkaz na článek , kde měřily spotřebu paliva při tomto režimu průtokoměrem.

    http://www.auto.cz/chcete-jezdit-usporneji-vyrazujte-64058

    JH

    No podle mého selského rozumu musí každý motor bez přívodu paliv chcípnout nemluvě o dalších systémech , které jsou na motoru závislé posílám odkaz na článek , kde měřily spotřebu paliva při tomto režimu průtokoměrem.

    http://www.auto.cz/chcete-jezdit-usporneji-vyrazujte-64058

    spooon

    nemusí chcípnout, když mu energii na chod místo paliva dodává kinetická energie auta. Na článek z odkazu řeknu jen to, že není v rozporu, dokonce to tam píšou, že je energetické plýtvání brzdit s neutrálem a je výhodnější nejdřív brzdit motorem. Samozřejmě že energeticky nejvýhodnější je jet na neutrál až tam, kam auto samo dojede, ale většinou nemůžeme enchat auto zrychlovat jak se mu líbí a v tu chvíli je výhodnější brzdit motorem, než brzdama s neutrálem.

    JH

    A co dělá servo a klimatizace v tomto režimu tu pohání také kinetická energie?

    JH

    Jenom ctrl c začátek článku každý ať si to přeloží po svém že spooon
    Rozšířená lidová moudrost doporučuje ponechávat při jízdě v klesání zařazený rychlostní stupeň, protože prý vstřikovací zařízení moderních motorů uzavře přívod paliva a okamžitá spotřeba klesne na nulu. „Ovšem ono ‚zdarma‘ vyřčené s okem na nulové hodnotě palubního počítače je velkým omylem,\“ upozorňuje technický poradce Světa motorů Martin Vaculík.

    spooon

    zajímal by mě důvod, proč moderní motory v tomto režimu (ohřátý motor, jízda z kopce a zařazená rychlost a nějaké minimální otáčky) nevypínají přívod paliva. Protože u Mondea 1.8 benzín se toto děje, vysledováno přes real-time diagnostiku. Motor totiž NEMÁ důvod dodávat motoru palivo, protože se roztáčí kinematickou energií auta a ano, i kompresor klimy, světla či cokoliv jiného. Protože jak se pohání tyto přístroje? Že by řemeny od motoru? a když se kinematickou energií roztočí motor, tak že by se náhodou roztočili i tyto řemeny na motor napojené, které pak budou pohánět jednotlivé přístroje? hmm hmm

    Lojza TDi

    To nejsou historky, ale fakta. Ty ti potvrdi kazdy servis. Nesmis se ptat po desatym pivu.

    Lojza TDi

    Clovece vzdyt vy ani nevite co tam mate za motor. Co je to http? Pohadky si nechte k pivu. 1.2 je nejvetsi sunt v dejinach automobilismu a Cimbu je amater co vymejva lidem mozkysvejma blabolama a pak z nich vari prachy. Evidentne jste jednou z vymytych hlav 😀

    anonym

    WTCC, a asi by se našli i další, třeba ve WRC si myslím, že by měli úspěch, jejich motory jsou také stavěný na co největší kroutící moment, kvůli omezení výkonu.

    Marek, www.felicia.netstranky.cz

    Ahoj,
    spotřebu měř z plné do plné, nijak jinak se spotřebu nedozvíš.
    Ahoj
    Marek

    Kuban

    teď mi autoři jasně dokázali že neumí jezdit s naftou…..

    V rámci dízlové sportovnosti- tedy s nohou na podlaze!!!!!!

    S dízlem se jezdí právě jen ve středních otáčkách s největším dynamickým nárustem tažné síly a kdo nechce mačkat z motoru nejvíc, mže jet klidně jen na 50% plynu a zrychlí skoro stejně tak rychle jako s nohou na podlaze….. jenže o tom ví autoři prd!!!!!

    každý kdo s dízlem jezdí a má je rád ví, že s dízlem se na plyn nešlape ten se jen lehtá i při prudké akceleraci….. Nééé jak s benzííínem……..

    je mi už z těch vašich keců zle…

    Kuban

    po dočtení zbytku sem v šoku ještě víc, ony jsou ty kecy v každém odstavci….. všude je řada polopravd…. nemám sílu tomu ani oponovat… si děláte jako srandu???? Jako tyhle vaše rady jdou od desíti k pěti!!!

    Kuban

    dízl je do města svou koncepcí právě mnohem vhodnější…. rozhodně není vhodnější na krátké studené pojezdy zvláště v zimním období…. Jinak svým chováním a průběhem je nafta do města super…. Ale to chce konkrétní porovnání konkrétních strojů a agregátů.

    Kuban

    však taky chcípne LOL… ty seš mi génius 😀

    o jakých systémech se to bavíš?
    – generátor náhodných čísel?
    – generátor silového pole?
    – plazmový vyfikundátor?
    – napájení nanobotů pro rekuperaci výfukových plynů ???

    hele nic ve zlém, vytáhni za jízdy klíček ze zapalování, nebo teda ne, stačí jen když ho votočíš do jedničky, aby sis nezablokoval volant 😀 A nebo raději to nezkoušej, pokud si to nepochopil doposud, nepochopíš to ani potom 😛

    Kuban

    ač cimbu nenavštěvuji, rozhodně je to borec co ví o motorech 10x víc než ty… Není jediný důvod proč by ti měl někdo věřit…

    Ladislav Buček

    Dobrý den pane redaktore, četl jsem, že doporučujete aditiva do olejové náplně motoru. Tento problém jsem konzultoval s mnoha prodejci, výrobci a profesorů na naši univerzitě. Odpovědi zněli ve většině případů tak, že je to nežádoucí. Dnešní oleje jsou jen kvalitní a ještě kvalitnější. Zásahem do předem namíchané směsi spíše změníme složení uvedené výrobcem a olej do určité míry zhoršíme. U Aditiv do motorové nafty je situace zcela obrácená. Sám používám aditiva v létě i zimě. Pokud máte pane redaktore svůj názor na aditivaci oleje, rád si ho poslechnu. Děkuji

    Gigina

    Nafta patří do traktoru:)

    A nebo každý druhý motor je zmetek. 🙂

    pylot

    Ktera nafta je kvalitni a ktera nekvalitni? A jak je od sebe poznam?

    pop

    přiznám se, že nejsem v olejich odborník….

    Ale obecné řeči typu\“dnešní oleje jsou kvalitní\“ atd..je kec.

    to platilo možná tak na přelomu tisiciletí…v \“dnešní\“ době řezání nákladů jsou naopak oleje stejného názvu \“chudší\“ než dříve…jde jen o naplnění normy, která je vždy specifická….stejně jako shell Vpower majiné složení v německu než v čr…

    M!

    Stran chiptunningu souhlasím, také mám zkušenost s Cimbu u cca 7 aut a naprostá spokojenost i u více značek (Skoda, VW, Audi). Např u nové Fabia 1.4MPI se znatelně snížila spotřeba a hluk. Některé Octavie mají najeto už >250tkm a bez problémů, naopak mi přijde že jim chiptunning prospěl. S Cimbu mám jenom dobé zkušenosti, ale samozřejmě nelze porovnánat s Lojzou z Horní Dolní.

    Viktor

    Taky mohu potvrdit kvality Cimbu. Spotřeba mi klesla asi o 0,6–1l/100 km. Měřeno od pumpy k pumpě a nikoliv podle počítače. Mám octavii 66 Kw. Má už najeto lehce přes 400tisíc a bez problémů.
    Olej měním pravidelně (raději o něco dřív, než později), stejně jako i filtry a tak dále.

    Viktor

    Taky mohu potvrdit kvality Cimbu. Spotřeba mi klesla asi o 0,6–1l/100 km. Měřeno od pumpy k pumpě a nikoliv podle počítače. Mám octavii 66 Kw. Má už najeto lehce přes 400tisíc a bez problémů.
    Olej měním pravidelně (raději o něco dřív, než později), stejně jako i filtry a tak dále.

    Pojdte diskutovat
    http://www.facebook.com/JakNaSpotrebuAuta

    Mirek

    Jezdim s oktavii 2. Tdi 1.9. mam vsechny mozne udelavky jezdim pup na pul jak mesto tak dalnici mam najeto pres 240tis. auto si hyckam a muzu rict ze jen jezdim na pravidelne servisni kontroly jinak nic i pri kontrole emisi se divi ze jsou nizke kdyz je najeto tolik je to proste tim ze ridic se chova k autu setrne a auto ho nikde nenecha vzdy doveze kam potrebuje.

    st

    že by chiptunning škodil motoru, právě naopak. Ale jako u všeho platí, musí se používat hlava. Je spousta motorů, které se liší výkonově jen tím, že používají jiný SW. Nevidím tedy důvod proč by si člověk nenačipoval auto. Musí ale také podle toho jezdit a v případě nutnosti i vyměnit díly.
    Myslím, že dnes je hlavní problém v tom, že se spolehlivost a nízká spotřeba vyměnila honbou za nízkými CO2, což je záležitost legislativy EU.

    st

    takových motorů by se našlo více. Takže bych se opravdu odborně provedeného chiptunignu nebál. Navíc bych dodal, že spousta motorů má nastavené mapy tak, aby ve zkušebním procesu vyprodukovalo co nejméně CO2…. Takže někdy chiptunnig v kombinaci se \“správným\“ 🙂 nastavením DPF nutnost, pokud člověk chce mít spolehlivý motor, co málo žere a hodně jede 😀

    grandpa

    Autor v článku psal o aditivech do nafty. O aditivech do oleje nikoliv. Takže je vidět jak někteří čtou a kdovíjak si to navíc vyloží.

    Něco k věci

    Co tak místo bezduché kritiky napsat chytrolíne něco kk věci ? Například rozepsat jak skutečně jezdit-dělat údržbu a specifika ke způsobu jízdy dislem.Blbě bez argumentu kritizovat umí každý.

    marek

    On je nejaky 2.0PD nejsou ty 2.0 u CR? Jinak 1.9PD 96kW chipnuta na 120kW v A4 ma 425tkm slape jak novy…

    nočni jezdec

    zdravim,po přečteni tady toho všeho,musim dodat,že jsem člověk co rad řidi rychla auta, jak starši tak i novějši,jsem spiše na sportaky,jezdil jsem v benzinech i tdi,a musim dodat že tdi se mi zamlouva vice,je usporny a najedu vice km (při usporne jizdě) pževažne jsem jezdil v benzinech i dizlech-bmw,audi,ww,škoda,většinou M3,GTI,RS,S a musim dodat že jsem se rozhodl pro WW tdi gt 125kw+chip´=140kw,najel sem z vozem po upravě 30tisic km,převažně s těžkou nohou.Když změřim celkově při usporne jizdě i při zatiženi,tak poměr vykon spotřeba je fantazie,a někde jsem četl že už dizelove motory so mohou rovnat benzinovym,věřim tomu z osobni skušenosti,a souhlasim že tdi stači jen lechtat na plynu a jede to samo a za malo…

    gray

    ano, presne tak jak rikas. jen s drobnou opravou.
    kineticka (pohybova) energie vozidla, kinematicka jedine v kine na rychle a zbesile ;o)

    fajadefil

    TO nie je blbost, ze tam pri zjazde z kopca svieti 0. Moderne priamovstrekove motory vyuzivaju gravitaciu- tzn. pri brzdeni motorom do valcov nevstrekuju ziadne palivo.

    Zdeněk

    Dobrý den.Mám Renaulta 1.5Dci – 78kw.r.v.08.najeto přibližně 200t.km.Poslední dobou se mi zdá motor hlučnějčí a víc cvrdliká.Olej měním zhruba po 13000km(5w-40)a do nafty přidávám aditiva.Hlavně při chladných ranních startech.O auto se starám i komplet rozvody jsem měnil.Potřeboval bych poradit,přemýšlel jsem ,že bych při další výměně oleje 5w-40 nalil i do oleje aditiva tzv.doktor motoru.Ale nemám stím žádné zkušenosti a ani nevím jaký přípravek a značku bych měl použít na typ motoru Dci.A jestli se tím sníží hlučnost a ruzné cvrdlikání motoru.Chtěl bych motor nějak oživit a né mu ublížit.Jestli stím máte zkušenosti tak mi poraďte a jaký výrobek je asi nejlepší a za rozumnou cenu.Předem děkuji za radu.Zd.

    Juras

    Libi se mi jak tady pisou lidi, kteri sou silne presvedceni o svoji pravde, kterou si nekde vygooglili z clanku podobne smyslejiciho individua, ale o principech fungovani motoru nemaji dohromady ani sajnu, pritom ani to jim nezabrani tady ty nesmysli prezentovat.
    Takze jeste jednou po nekolikate jiz zde psane:
    Diesel, pri jizde z kopce se zarazenym rychlostnim stupnem bez stani na plynovym pedalu a otackach motoru vyssich nez volnobeznych ma skutecne nulovou spotrebu a je jedno jestli to bude motor moderni elektronicky ovladany, nebo stary mechanicky s odstredivym regulatorem na cerpadle, v obou pripadech dojde k uplnemu odstaveni vstrikovani nafty.
    Benzin, to stejne, ale az od nastupu elektronickeho vstrikovani benzinu, karburatorove verze tohle nedokazou z duvodu principu fungovani.
    Jeste co se tyka chcipnuti motoru v tomto stavu, tak motor skutecne chcipne, nicmene se nezastavi a vsechny pevne k nemu pripojene agregaty funguji nadale bezezmen. K obnoveni dodavky paliva dojde v okamziku dosazeni volnobeznych otacek, nebo pri seslapnuti plynu.

    THOR

    Chci Vás vidět až nebude ropa o čem se tu budete hádat asi ,čí kůň méně žere.

    THOR

    Jsem zvědavý o čem se tu budete hádat až dojde ROPA , čí kůň žere méně.Vše se hroutí jak domeček z karet. 🙁

    THOR

    Vaše povrchní problémy o tom zda má auto 66kw nebo 136kw vezmou za své. Budete řešit kde vypěstovat jídlo a ne kam a za kolik dojedete. Protože v Hypru žádné nebude ,tak už pochopte.

    Petr

    Samozřejmě, copak chcete tvrdit, že když se přes převodovku od kol točí klikovka, že se přestanou točit řemenice, které pohánějí výše zmíněné příslušenství ?

    Vladimir

    Tak pani mam OCTAVIU 2 1.9 PDI rv 2005 77kw ma nabehanych 360 tis Km a jazdi jako hodinky. Denne ju pouzivam v meste na firemne ucely, nakladam jej co to da, jazdim s nou pretazenou na dovolenky- na piatych dverach bicykle, na streche stresny stan a full kufor batoziny.
    Olej menim kazdych 30 tis Km, rozvody kazdych 100 tis Km a do servisu chodim kamosovy do garaze kde ked treba nieco vymenime.

    Teda myslim si ze secky tie reciciky o castej vymene oleja a bla bla je len marketing na plnenie niekoho vackou…

    frantisek

    DCi z techto let odchazeji na spodek. Pokud se zvysuje hlucnost, kontrola u nekoho, kdo vi co dela je zadouci.

    martin

    to máte jedno ty dvouhmoty jsou navržené tak aby stejně odešli. kolem 200 000 km je jim konec. Vadí jim snad vše, volnoběžné otáčky, nízké otáčky ( pod 2000 otáček) a prudké zrychlování, takže já mám vyměněno za jednohmotu a nic mě nestresuje

    P.H.-M.H.

    Má niekto skúsenosť s autom RENAULT ESPACE 3.0 dci ? Rok výroby 2002. Stala sa mi taká vec, po naštartovaní chvíľu ide normálne ako má ísť ale po nejakej dobe sa mi objaví kontrolka elektroniky. Hneď ako to naskočí tak auto cukne a stratí svoj ťah. Stále je pojazdné ale ide na núdzovom režime. Prosím Vás poradte mi.

    cayman

    Na podřazování s meziplynem si člověk tak zvykne, že už to dělám automaticky.

    Ivos

    Fascinujou me vyroky typu „Vymysl skodovky“. Jsem z oboru, ve skodovce delam a chtel bych aby jste slysel ty lidi co rikaji kdyz jim doporucite menit olej po 15tis. misto 30. Maji Vas za zlodeje, maji pocit, ze jdete jen po vydelku. 90 % lidi jsou jen malo znaly a uvedomeli. Maji pocit, ze kdyz najedou jen 5000km rocne, ze tam ten olej muze zustat naveky. Chci jen rict, ze skodovka musi zvolit „rozumny“ kompromis mezi zivotnosti vozu, naklady a naroky spotrebitele.

    130RS

    Nejde jen o cenu nafty jde i o to jak je skladovaná a tak dále.. 🙂 u nás je dost levná nafta a benzín aké ale zpátky k naftě nezamená čím dražší nafta tím lepší tankoval jsem u OMV ale take u Shell a celkem mě to zklamalo co se týče kvality dokonce Shellky mi to ucpalo filtry a zničilo vstřikovače ne vždy je drahá nafta kvalitní 🙂

    dejvix

    Dobrý deň, dnes sa mi stalo podobné, nevedel som už ani dokopca výjsť. Predpokladam, že už ste problém odstránili. Vedeli by ste mi prosím poradiť, čo je to za problém, a čo bolo potrebné vymeniť? Ďakujem

    Robert.S

    Nejrychleji svůj dvoutunák v dislu rozhybu tak že postupně s otáčkami přidávám i na plynu. Tenhle zátah si vyzkoušejte. Do sedaček to jde oprvdu nejlépe…

    Mat

    O třeba třicet koní a hlavně 150 Nm víc je pro něj doslova šok…. nenechte se vysmát zajedte si do automobilky a nechte si vyvetlit jak se vyrbai motory. Každý motor má rezervy, a to dost velké, kvuli tomu aby si vrobce mohlo být jist že vydrží alespon přes garanci ……

    Libor S.

    Zdravím ,
    toto se mi párkrát stalo na Scéniku 1.9 Dti .
    Důvod byl ten , že jsem jel s málo nafty v nádrži
    a v zatáčce či při prudší akceleraci/brždění si motor natáhl vzduch z nádrže .
    Rozsvítí se kontrolka elektroniky , nereaguje na plynový pedál a jede na nouzový režim cca.1500 otáček .
    Dotankováním nádrže se to po určitém čase srovná .

    fedulko

    Potreboval bych poradit,jaky motorovy olej mam nalejt,kdyz mam najeto pres 300000km,U auta Skoda Octavia II. 77kw 1.9TDI.Dekuji

    Martin

    Mě potkala dost zásadní nepříjemnost pro rodinný rozpočet. Netrápený a dobře servisovaný čtyřválcový motor TDI v Octavii nevydržel rozmazlování a předčasné výměny oleje a praskl mu klikový hřídel. Oprava v ceně vyšší než je zůstatková cena vozu. Najeto jen 140 000 km. Tím jsem s koncernem skončil.

    Mechanik

    Musím se zasmát vašemu názoru dnešní rezervy v motorech jsou skoro nulové a jsou hnané na hranice výkonu a jednak garčkou to projde bez problému ten motor to vydrží ale jak uděláš čip tak ztratíš záruku

    Ivan

    Nějak si protiřečí té na jedné rádce.
    Město jsou právě ty krátké jízdy a studené starty.

    Ivan

    V OII 1.9 PD ji mám už nějakých 498.000km. Dvou hmotu.

    Jirsak

    Pasat b5 pd 74kw.po vymene rozvodu mi zacala cukat a po par km prestal jet uplne.motor toci a ukazal chybu cidla otacek motoru.po vymene auto furt nejede a nevykazuje zadne chybi.potreboval bych poradit zda muze byt spatne usazeny rozvodak a nebo jaka zavada.dekuji

    klusik

    Díky za zajímavý článek, ale mám výhradu — opravdu uživatelé chtějí „nízké objemy a nízkou spotřebu“? Nechtějí spíše „Nízkou spotřebu a dlouhou životnost?“ (tedy to, co se s „nízkým objemem“ prostě neslučuje).

    Ono taky kdyby se nedávaly do auta velikosti Pasát motory s objemem 1,4 litru, bylo by to o něčem jiným 😉

    Dále k čipování; ono je totiž čipování a „čipování“ 😉 To, co vám v 90 % firmy nabídnou, je právě ono „čipování“ — tedy ohnutí charakteristik tak, aby byly nad míru. Pokud firma, která čipuje, stojí alespoň trošku za to (např. M+H v Plzni), nebude vám z auta dělat závoďák, ale prostě optimalizuje matrici tak,a by auto mělo nižší spotřebu, větší krouťák a tak podobně — ale jen mírně, tak, aby jel tak, na co je stavěn. Firma, která slibuje na koktávce v 1,6 navýšení výkonu o 50 koní je prostě podezřelá 😀

    JInak s článkem souhlasím, i když tedy nejsem majitelem dieselu (a nikdy dobrovolně nebudu), dává to smysl a je to dobře napsané.

    Bangava

    Jak si tady tak čtu, tak pan J.H. je opravdový odborník a bezesporu všemu perfektně rozumí… Stále se ohání fyzikou, ale v tomto případě se plete. Kdyby totiž ve škole dával pozor,věděl by,že nulová spotřeba v tomto případě nemá s fyzikou nic společného. Ona je totiž opravdu nulová. Za určitých podmínek se totiž uzavře ventil přívodu paliva. V případě jízdy z kopce a sundáte-li nohu z plynu, uzavře se přívod paliva. U některých ne. U starších vozidel toto nefunguje. Ale ty nemají palubní počítač. To ale ví každý negramot,že pane JH?

    Josef

    Bohužel je vidět že moc věcí nechápete.Samozřejmě spotřeba auta se zařazenou rychlostí bude na nule, když pojedete z kopce. Otáčky motoru jsou totiž větší jak ty volnoběžné. Takže dodávka paliva při nesešlápnutém plynu nebude. Samozřejmé je i to, že kinetická energie vozu bude pohánět vše ostatní, t.j. alternátor i posilovač řízení. Takže tímto nemusíte ničit i brzdové obložení!
    Stále nechápete?, neva, jděte zpět do školy! Asi jste fyziku šeredně zanedbal.

    Josef

    Osobně, když budu projíždět městem, kde budu víceméně stát je lepší nafťák.Samozřejmě mafťák není vhodný na krátké tratě! V tom souhlas.Ovšem třeba průjezd Prahou, to je již o něčem jiném! Zde již nebude motor studený, zde ho ohřejete i po 5 km!
    Na vesnické silnici ho ohřeji tak po 12 km.Takže vždy je to víceméně i o čase, kterou v autě strávíte.
    Takže stále platí jediné, nafta se nehodí na krátké tratě! Tedy kdy se motor nestačí ohřát a teplota oleje není nad 70 stupňů!

    Lala

    Zdravím všechny-jen zkušenost k debatě-mám Ford Mondeo 2.0TDCI najeto momentálně 213482km
    z velké části po městě – olej dělám po 15000km mám odpojený egr a sportovní vzduch filtr jinak žádné jiné úpravy.Musím říct že abych měl auto a přemýšlel jestli mu mám trochu přidat a nebo ne aby se mi náhodou nepodělalo je dost přehnaná myšlenka!za sebe můžu říct že ho vůbec nešetřím a dodnes jsem neměl s motorem jiný problém než že mi odešel termostat.jinak naftu beru u benziny a aditiva 2x do roka.

    pravda

    Mozna tak atmosfericke motory nic nezerou z kopce. U preplnovaneho motoru je to jinak. Jde tam tam urcite mnozstvi paliva aby vyfukove plyny roztaceli turbodmychadlo asi tak a vzhledem k tomu ze je clanek o dieslech tak nevim proc se tu bavite o atmosferickych motorech.

    Tomáš

    Také mám zkušenosti s implementací společnosti CIMBU. Velkou nevýhodou je testování jednoho vozu, načtení jeho parametrů a následné opakované nahrávaní do dalších jiných vozů. V tomto směru jsem slyšel chválu na společnost DIESELPOWER, otestují každý agregát zvlášť a nastaví hodnoty na jeho maximum. Můj motor 1.9 TDI PD 77KW nastavila společnost CIMBU z původních 77kW na 113kW. Vůz byl o poznání svižnější, avšak problémy které jiní řeší na 200tis. km nebo později jsem řešil jako na běžícím páse. Nákladná výměna turbodmychadla 160tis.km, komplet výměna spojky 170tis.km, výměna vyvažovacího závaží kardanového hřídele, hardyspojky a dalších částí haldex systému 4×4 a další a další díly na výměnu. Všechny servisní intervaly jsem dodržoval o vůz pečoval, NEDOPORUČUJI.

    zipi

    Dobrý den,dal jsem si tu práci a přečetl všechny přízpěvky, no koukám co vše dokáže přes prsty a klávesnici vyplodit šedá kůra mozková. To tytulování, agrese, já jen já mám pravdu…… chtělo by to trochu sebeúcty a sebeovládání. Sic nikoho z Vás neznám osobně ale vaše rady a typy jak na jízdu, v tom pozávám mnoho kolegů a známých…… když se přete, jestli opotřebovávat brzdy nebo spojku, no každý ať si dělá posvém a nemusí mu tady přes ty písmenka nikdo nadávat. Je pravda, že v článku jsou body se kterýma souhlasím a i nesouhlasím ale víte kdo si ten článek obědnal, či dokonce zaplatil???? Je jasný, že to není jen tak takový článek vytvořit ale potřeba o tom něco vědět…. Měl jsem možnost se svést s tímto měřičem spotřeby na jedničkové octávce 1.8 s turbem a i bez turba. Mé pocity o spotřebě se tak nějak nedávali dohromady s displejem. Nic nového jsem nezjistil, aní o palubáku, ten lhal od prvopočátku až po dnešní dobu, kdy PC vyhodnocujídaleko přesnější hodnoty jak ty první. Utěch dvou motorů je nulová spotřeba pouze ve dvou případech : 1.při sešlápnutí brzdového pedálu (s rychlostí nebo bez ) 2. jízda z kopce se zařazeným rychlostním stupněm. Říkejte si tady co chcete ale prosím vás slušně. Děkuji

    macho

    …..no a benzín do kosačky !!!!!!

    Derwat

    Autor tady žvaní nesmysly o chip tuningu a vůbec mu nerozumí, né každému motoru chip tuning ublíží.
    Já mám např. Opel Omega 2,5 TD (naftový motor z BMW oficiálně montovaný) který má u omegy pouze 96 Kw, pokud by jste ale měli bavoráka s tímto motorem tak byste v technickém průkazu našli 118 Kw rozhodl jsem se tedy zvýšit výkon chip tuningem o několik kw nahoru. Tohle může být ojedinělí případ ale motory které si „instalují“ do dnešních automobilů mají „rezervu“ pro zvýšení výkonu a vůbec se nemusíte bát zvednout výkon i o 20-30 Kw nahoru ! Kolikrát se takovému motoru zlepší chod a sníží se spotřeba paliva !

    marek

    Skor nepodtacat a nie nepodradovat experte.

    Mira

    Mám Ford galaxy 1.9 TDI PD 85 kW. Najeto 470 000km.Na motoru vše původní i vstriky!!Měním olej max po 10 tisíc a do nafty přidávám aditiva a pravidelně měním všechny filtry.Základem je slušně zacházení a pravidelný servis.

    Pepa

    Vzduchový filtr nemůže se zvýšeným zanesením pouštět do sání prachové částice. To píšete naprostý nesmysl ! Nepropouští vzduch a motor tím pádem nemá správné množství vzduchu a mohl by se dusit. Něco jiného je olejový filtr, který při zanesení nějakým bordelem pouští olej obtokový ventil mimo vložku olej.

    cvrky

    A co řekneš na to, že jsem si koupil diesel kvůli přístupu k naftě takže za 15 let jsem dal za naftu tak 5000,-. A za druhý mám seat 1.9 tdi 81kW a šlape 14 let bez vážnějších poruch. Nejdražší porucha byla klima za 15000,-.

    cvrky

    Nemůžeš odsuzovat auta po jedné závadě i když drahé a hnusné. Výrobní vada se najde všude. Vyměníš kliku a pojede ti to dalších 400000 bez závad. A z toho natrefíš na auto, který nepojede už od výroby ani kdyby ses pos-al.

    Dodi

    Vypinani privodu paliva pri nucenem behu naprazdno pouzila audi uz v roce 84 u motoru 2,1l. Takze za mne, si nejdriv zjistete jak to funguje. Motor se toci ale palivo tam nejde. Roztaci ho setrvacna sila auta pres kola.

    Ixanero

    Mam Peugeot 505 kombi v nafte z roku 1985, proste staryho naftaka. To auto ma najeto 750 000 km a stale jezdi bez poruchy, kde dnesni vyroby delaji chybu ? Neumi delat auta ?

    Mirek

    Proč by mělo auto mít spotřebu z kopce se zařazenou rychlostí!? Fyzika je přeci daná. Když nechám zařazenou rychlost a jedu z kopce, nebo brzdím motorem (to je jedno), je auto popoháněno vlastní vahou a setrvačností. Z kopce navíc gravitací. Ať je auto studené nebo ohřáté, nikdy nebude při těchto vlastnostech spotřebovávat palivo, protože motor je hnán hmotností auta.

    Něco jiného je, když mám zařazený neutrál. Motor není hnán hmotností, a protože tu není žádná veličina, která by ho hnala (není zařazena rychlost) musí samotný motor pro svůj běh na volnoběžné otáčky spotřebovávat určité množství paliva.

    Tohle je učivo fyziky ze sedmé třídy, pánové..:-)

    Vašek

    Každý palubák pracuje na měření podtlaku, průtoku atd. Při jízdě se zařaznou rychlostí a bez plynu vzniká velký podtlak oproti průtoku a je to okamžik, kdy palubák lže. Některá japonská auta v této fázi ukazují však spotřebu 0,1l/100. Vyjma některých současných značek skutečně motor vypíná, ale u většiny v této fázi běží volnoběžný systém (kanál, tryska, přívstřik atd.).
    Kdo nevěří tak vyzkoušejte za tohoto režimu (NA ROVINĚ. – servo, brzdy) vypnout motor ještě klíčkem a uvidíte tu změnu – to je skutečně motor bez přívodu paliva.

    Jirka_1

    Dobře napsaný článek až na jeden detail – provozní teplota oleje je od 80°C do 110°C a optimální vlastnosti má při 100°C. To se navíc dobře zbaví případné vody ze vzdušné vlhkosti. V článku ještě chybí popis funkce vypalování částicového filtru, ten v motorech do městského provozu nemá co dělat. A ještě by mi mohl autor článku poradit, jaké auto bez turba si mám do města pořídit – ono jich docela ubylo…

    Jinak co se týká aditiv do paliva, je jich na trhu dost, ale dobrých pomálu. Do oleje existuje pouze jediná přísada, která neničí motor, a to je od Bishopa. Všechny ostatní jsou podvody na lidi.

    Jirka_1

    Výkon se zvýší, spotřeba nesníží, max. zůstane stejná. Diesel jaksi funguje na přívodu hmotnosti nafty, tedy pokud mu nedám tolik, kolik potřebuje na daný výkon, tak ten výkon nebude. Měl jsem dvě služební přečipované octavie a podle doplňování paliva zůstala spotřeba v dlouhodobém horizontu stejná.

    Jirka_1

    Spotřeba se dnes měří ne podle podtlaku, ale počtu a délky vstřiků za jednotku času. Tedy ji ovládá ŘJ a ne nějaký podtlak nebo průtokoměr. Jestli je při brzdění motorem vstřikování úplně vypnuto nevím, ale co vím zcela jistě, tak díky přednímu náhonu ŘJ s motorem dělá něco, aby se nezablokovala kola při prudkém ubrání plynu. Takže k úplnému vypnutí vstřikování nemusí podle adhezních podmínek vůbec dojít.

    Jirka_1

    Traktorovitého diesela z té doby nezajímá Euro 6 a podobné voloviny, litrový výkon veškerý žádný a o turbu si jaksi nechává zdát. Takový motor skutečně vydrží, ale dnes je neprodejný…

    Mates

    Jizda z kopce při sundání nohy z pedálu vypne elektronika motoru přivod vzduchu do válců. Coto pro nás znamená? Není zažeh neni splanutí paliva tudíž 0 k 0 nule pojde.Směs se celá vrací zpátečkou zpět do nádrže .Normální fizikální vlastnost. Není vzduch není oheň rozumíme si .

    svara

    Pane bože, vy jste ale hovado. Jaký údaj by jste chtěl na displeji mít. Když jedu „bez plynu“
    a motor má víc jak 1 500 ot./min, nejde do motoru ani kapka. Motor se roztáčí setrvačností,
    vozu, spotřebovává energii a vůz tím zpomaluje. Tento jev, se nazývá „brzdění motorem“.
    Funguje to za předpokladu, že máte zařazený rychlostní stupeň a NE sešlápnutý spojkový
    pedál.

    Honza Jánský

    Podle mě záleží i na servisu, kam jezdíte. Když auto dáte někomu kdo to odflákne, můžete ho hodně rychle odepsat. Naopak když jezdíte co dobrého servisu, může vám vydržet i několik let. Já jsem třeba odjakživa jezdil do http://www.autoplus-praha.cz/ a kámoš s úplně stejný, autem jezdil k nějakému dědulkovi co mu za pár kaček auto vždycky „spravil“. No a kdo s ním jezdí doteď? Já .. zatímco kámošovi odešlo po třech letech. Neříkám že je to jediná věc ale myslím že to taky stojí za zmínění.

    vinci

    dobry den pani kazdy laik viem ze pri jazde s kopca s zaradenym prev, stupnom je dodavane min, mnozstvo paliva do motora inak by motor skapal ,zastali by ste velmi skackavym pohybom , totalny smyk,rozbyty motor inak by tam musel byt neaky pretlakovy ventil ktory by odvadzal kompresny tlak z valcov .vypinanie paliva u diesla sposobi odstavenie motora tojest kluc v polohe 0 menil niekto z vas pretlakovy ventil valcov v servise urcite by sa kazil ja nie dakujem

    -Mil-

    Mám passata B6 450 000 Km A stále jak nový … A neřekl bych, že bych se k němu choval nějak slušně.

    Marek.P

    Souhlasím s Honzou. Mám více zkušeností s motorkami než auty, ale princip zůstává stejný. Já třeba jezdím do http://www.motogart.cz/motoservis a motorky mi oproti kámošům co si to seřizujou sami jezdí jedna báseň. Je to sice určitá investice, ale podle mě se zrovna tato investice hodně vyplatí.

    Brettkax

    wh0cd444618 erythromycin

    Brettkax

    wh0cd444618 ventolin tablets

    DouglasWaype

    wh0cd58643 where can i buy prednisone online

    StewartSIP

    wh0cd58643 wellbutrin prices

    Brettkax

    wh0cd145363 gout colchicine

    Charlesret

    wh0cd188723 tetracycline for acne

    DouglasWaype

    wh0cd188723 super avana

    StewartSIP

    wh0cd188723 buying azithromycin

    Brettkax

    wh0cd188723 Allopurinol

    AlfredMIC

    wh0cd275443 buy doxycycline

    Brettkax

    wh0cd275443 how to buy valtrex in korea

    Brettkax

    wh0cd275443 your domain name

    AlfredMIC

    wh0cd362163 prescription for valtrex

    Charlesret

    wh0cd362163 buy valtrex

    AlfredMIC

    wh0cd405523 neurontin

    Bennysnoda

    wh0cd362163 no prescription prednisone

    Brettkax

    wh0cd362163 alli diet pill

    Brettkax

    wh0cd362163 prozac

    Brettkax

    wh0cd405523 Cheap Propecia Uk

    Brettkax

    wh0cd405523 100 mg clomid

    BillyCluck

    wh0cd58643 cost of 5mg cialis

    StewartSIP

    wh0cd58643 cheap kamagra

    DouglasWaype

    wh0cd145363 buy ampicillin

    BillyCluck

    wh0cd145363 buy motilium

    Brettkax

    wh0cd145363 arimidex online

    StewartSIP

    wh0cd145363 tadacip

    AlfredMIC

    wh0cd275443 learn more

    BillyCluck

    wh0cd188723 CHEAP TADALAFIL 20MG

    Brettkax

    wh0cd188723 buy effexor

    StewartSIP

    wh0cd188723 generic tadalafil

    StewartSIP

    wh0cd275443 purchase diclofenac online

    Brettkax

    wh0cd362163 Buy Abilify

    DouglasWaype

    wh0cd362163 cheapest amoxicillin

    Charlesret

    wh0cd362163 proventil hfa 90 mcg inhaler

    Brettkax

    wh0cd405523 nexium sale

    StewartSIP

    wh0cd405523 erythromycin over the counter

    AlfredMIC

    wh0cd58643 Nexium

    StewartSIP

    wh0cd58643 Lisinopril

    DouglasWaype

    wh0cd58643 cost cymbalta

    BillyCluck

    wh0cd145363 Cephalexin

    DouglasWaype

    wh0cd145363 site

    BillyCluck

    wh0cd188723 Cymbalta 60 mg

    Brettkax

    wh0cd188723 get the facts

    StewartSIP

    wh0cd188723 dutasteride

    DouglasWaype

    wh0cd188723 Buy Furosemide

    AlfredMIC

    wh0cd362163 furosemide 20 mg

    Brettkax

    wh0cd275443 BUY VARDENAFIL

    StewartSIP

    wh0cd275443 amoxicillin purchase

    Bennysnoda

    wh0cd275443 generic vardenafil

    StewartSIP

    wh0cd362163 strattera online

    Brettkax

    wh0cd362163 zithromax without prescription

    Charlesret

    wh0cd405523 Furosemide 20 Mg Tab

    Brettkax

    wh0cd405523 Medrol

    StewartSIP

    wh0cd405523 buy propecia

    Bennysnoda

    wh0cd405523 cialis 20

    Charlesret

    wh0cd58643 tadalafil india

    Brettkax

    wh0cd58643 ventolin hfa

    BillyCluck

    wh0cd58643 vardenafil

    DouglasWaype

    wh0cd58643 clomid

    Brettkax

    wh0cd58643 cialis 20mg

    StewartSIP

    wh0cd58643 BUY CLOMID

    AlfredMIC

    wh0cd275443 levitra online canada

    DouglasWaype

    wh0cd145363 Buy Phenergan

    Brettkax

    wh0cd145363 prozac

    Brettkax

    wh0cd188723 Prozac

    StewartSIP

    wh0cd188723 ampicillin

    AlfredMIC

    wh0cd405523 Buy Synthroid Over Counter

    BillyCluck

    wh0cd275443 amoxil 250mg

    Brettkax

    wh0cd275443 generic for phenergan

    StewartSIP

    wh0cd275443 visit this link

    Kendys_HDi

    Dobrý den, přečetl jsem dost názorů i článek samotný a z vlastní zkušenosti (nějakých 5000km/měsíčně) musím uznat, že jsou to povětšinou bláboly. Aditiva do nafty jsem nalil 1x a od té chvíle začal motor vibrovat, mít nepravidelné otáčky a ztratil výkon, asi to uvolnilo něco v nádrži a přicpalo vstřikovače a nebo hadičky/trubičky od čerpadla, těžko říct, ale 1x a dost! Aditiva do oleje ani průplachy motoru, jsem nikdy nedělal a při poslední výměně byl po týdnu olej černý, (tdi 81kw) a světe div se, začal jsem ho poslední dobou víc brát do otáček a dneska koukám na krásný hnědo-průzračný olej na měrce a i nahoře ve víčku = jakoby se to těmi otáčkami vyčistilo a filtr pobral většinu nečistot od sazí. Další věcí bude hlavně i to, že égr ventil posílá tyhle splodiny a saze zpátky do motoru, takže je to pro výdrž dieselového motoru kontra-produktivní a kdo si váží svého motoru, má to zaslepený bo alespoň odpojený. Při množství dieselů v Česku je to sice proti emisním normám, ale myslím si, že to tak má kde kdo, aby jeho motor nepolykal dehty po kilech.
    Podřazuji jinak standartně vždy s meziplynem a je to daleko lepší, než podřadit bez meziplynu a potom spojkou korigovat výkyv otáček k plynulému podřazení…Zkrátka s meziplynem tam rychlost skočí bez námahy, hladce a následná jízda je mnohem plynulejší. Brzdit podřazováním je věc do pranice: jednu převodovku jsem takhle oddělal, (peugeot 607), takže od té doby radši používám hlavně brzdy a meziplyn dávám při podřazení před pokračováním v dalším pohybu kupředu (například při odbočování a nebo před zatáčkou či v kopci a nebo při předjíždění), takže asi tak. Upřímně se mi teď za poslední dobu ten setrvačník (díky tomuto podřazování s meziplynem) natolik srovnal, že už ani není slyšet tolik jako zprvu, když sem auto koupil a nežádoucí vibrace na volnoběh jsou minimální častokrát i zanedbatelné, za což může hlavně i způsob jízdy, že nepodtáčím a otáčky se málokdy dostanou pod 2.000_RPM, čímž převodový a spojovací ústrojí nedostává takový rázy, jako když „jede v kopci děda na šestku na 1300 otáček :)“
    Ale na jednu věc jsem si zvykl a to, že při studeném motoru otáčky nepřekročí 2000! Což chrání studený motor a hlavně turbo, před poškozením v důsledku nedostatečného mazání a velkých střihových tlaků na komponenty motoru. Je to vykoupeno zatížením setrvačníku, ale lepší vyměnit setrvačník, než dělat turbo, vstřiky, zdvihátka a ostatní části motoru, který při točení studeného motoru dostávají neuvěřitelný „ceres“, že to musí každý kdo není hluchý a nebo pitomý hned slyšet! 🙂
    V neposlední řadě nevyjíždím nádrž do plna, ale tankuji včas a vždy na stejný čerpačce, kde mám dobrou zkušenost s kvalitou nafty. V zimě (teď už žádná nebude) stačí do plný nádrže přilít 0,5-1 L benzínu a je to nejlepší proti-mrazová ochrana za nejlepší možnou cenu.

    BillyCluck

    wh0cd362163 CEPHALEXIN AT LOWEST COST

    Brettkax

    wh0cd362163 Viagra Price

    Charlesret

    wh0cd405523 Ciprofloxacin HCL 500 Mg

    AlfredMIC

    wh0cd145363 synthroid

    DouglasWaype

    wh0cd405523 cialis without prescription

    Bennysnoda

    wh0cd362163 wellbutrin

    AlfredMIC

    wh0cd188723 furosemide from india

    Brettkax

    wh0cd58643 prednisolone

    StewartSIP

    wh0cd58643 [url=http://baclofenmedicaid.us.org/]baclofen 20mg[/url]

    Brettkax

    wh0cd58643 antabuse online

    AlfredMIC

    wh0cd145363 view homepage

    Brettkax

    wh0cd145363 Baclofen

    StewartSIP

    wh0cd145363 DOXYCYCLINE PRICE

    DouglasWaype

    wh0cd145363 related site

    AlfredMIC

    wh0cd188723 neurontin 600

    BillyCluck

    wh0cd188723 buy antabuse

    AlfredMIC

    wh0cd275443 Cheap Cipro Online

    Charlesret

    wh0cd275443 prednisone 200 mg

    StewartSIP

    wh0cd275443 Tetracycline

    BillyCluck

    wh0cd275443 Retin A

    Brettkax

    wh0cd275443 online avodart without prescription

    Brettkax

    wh0cd362163 Amitriptyline

    DouglasWaype

    wh0cd362163 sildenafil price

    Charlesret

    wh0cd405523 acyclovir

    Brettkax

    wh0cd405523 sildenafil from india

    Brettkax

    wh0cd58643 diclofenac gel 3

    DouglasWaype

    wh0cd58643 metformin medicine

    AlfredMIC

    wh0cd188723 cialis one a day

    BillyCluck

    wh0cd145363 buy provera online

    Bennysnoda

    wh0cd145363 BACLOFEN PILLS

    DouglasWaype

    wh0cd145363 tretinoin

    StewartSIP

    wh0cd188723 toradol

    DouglasWaype

    wh0cd188723 valtrex without prescription com

    Brettkax

    wh0cd275443 prednisolone online

    DouglasWaype

    wh0cd275443 black cialis

    AlfredMIC

    wh0cd405523 crestor from india

    Charlesret

    wh0cd362163 nexium 40 mg price

    StewartSIP

    wh0cd362163 cafergot

    Brettkax

    wh0cd362163 toradol headache

    Brettkax

    wh0cd405523 Cialis Generic Best Price

    Charlesret

    wh0cd58643 cost of viagra 100mg

    BillyCluck

    wh0cd58643 website here

    Brettkax

    wh0cd58643 buy cytotec

    BillyCluck

    wh0cd145363 glucophage generic

    DouglasWaype

    wh0cd188723 order diclofenac

    BillyCluck

    wh0cd188723 buy celexa

    Bennysnoda

    wh0cd275443 levaquin price

    AlfredMIC

    wh0cd188723 NEURONTIN PRICES COMPARE

    StewartSIP

    wh0cd362163 buy atenolol

    Brettkax

    wh0cd58643 prednisone corticosteroids

    Brettkax

    wh0cd188723 lasix2019.com

    Brettkax

    wh0cd275443 xenical

    BillyCluck

    wh0cd362163 xenical2019.com

    Brettkax

    wh0cd58643 valtrex

    StewartSIP

    wh0cd145363 valtrex

    Brettkax

    wh0cd275443 levothyroxine 50 mcg

    StewartSIP

    wh0cd58643 lasix no prescription

    Brettkax

    wh0cd188723 PAXIL ER

    Brettkax

    wh0cd145363 buy sildenafil

    Brettkax

    wh0cd362163 prednisolone

    BillyCluck

    wh0cd58643 where can i buy amoxicillin

    StewartSIP

    wh0cd188723 pfizer celebrex

    BillyCluck

    wh0cd188723 tadalafil cost

    Brettkax

    wh0cd405523 where to buy stromectol

    BillyCluck

    wh0cd405523 generic cialis tadalafil

    Best online trainings

    nice blogs…..
    sap bw on hana training

    Best online trainings

    Great blogs…..
    sap cs training

    sukapoker

    informasi seputar poker online cara main kartu domino biar menang

    georgecharlis

    I love the way this website has been done, Love the information you provide
    office.com/setup

    www.office.com/setup

    Your website is so cool. Thank you for sharing a superb information. I am impressed by the details that you have on this blog.
    Best Regards – http://www.office.com/setup

    QuickBooks Payroll Support Number

    To have more enhanced results and optimized benefits, you are able to take the help of experts making a call at QuickBooks Payroll Support mobile phone number. Well! If you’re not in a position to customize employee payroll in.
    visit: https://www.getpayrollsupport.com/

    QuickBooks Support

    ur Professionals have designed services in a competent means in order that they will offer you the required ways to the shoppers. we now have a tendency to at QuickBooks Support are accessible 24*7 you just need to call our QuickBooks Support toll-free number which can be found in the marketplace on our website.

    QuickBooks Customer Support Number

    QuickBooks Support Phone Number today’s scenario individuals have got really busy inside their lives and work. They want to grow and learn as many new things as they possibly can. This drive has initiated a feeling of awareness amongst individuals and thus they find approaches to invent alternatives for daily tasks.

    QuickBooks Enterprise Support Phone Number

    Our Support team for QuickBooks provides you incredible assistance in the shape of amazing solutions. The grade of our services is justified because of this following reasons.

    QuickBooks Support Phone Number

    Thoughts is broken trained, you are getting everything fine. Where could you turn when you have to deal with the company’s transaction? It should be flawless. Do you think you’re confident about this? If you don’t, this could be basically the right time so you can get the QuickBooks Support Phone Number.

    sofia olivia

    QuickBooks encounter a wide range of undesirable and annoying errors which keep persisting as time passes or even resolved instantly. One of such QuickBooks issue is Printer issue which mainly arises due to a number of hardware and software problems in QuickBooks, printer or drivers. You are able to resolve this error by using the below troubleshooting steps or you can simply contact our QuickBooks Support Phone Number offered at our toll-free.You should run QuickBooks print and pdf repair tool to identify and fix the errors in printer settings before beginning the troubleshooting.

    QuickBooks Payroll Support Number

    It can benefit to generate and manage the estimates at a quicker rate.
    You can sync your bank account with bank and save your time from entering bank details when you make any transaction.
    You can easily quite easily calculate the pay checks when it comes to employees.

    QuickBooks Payroll Tech Support Number

    The QuickBooks Payroll has some awesome features which are good enough for the small and middle sized business. QuickBooks Payroll also offers a passionate accounting package which include specialized features for accountants also. You can easily all from the QuickBooks Payroll support number for more information details. Let’s see many of the options that include QuickBooks which has made the QuickBooks Payroll Tech Support Number a huge hit.

    QuickBooks Intuit Tech Support Number

    Any of the customers who want to active QuickBooks enterprise services, very first should have to active the hosting services. For activating hosting services on QuickBooks you have to follow the given steps provided by QuickBooks Intuit Tech Support Number team to help and support every client for the enterprise solutions You have to contact browse hosting services pages. There you will find hosting services page.

    David

    prej zákaznící chtějí nízké obsahy 😀 a vysoký výkon 😀 ani prd!
    Já osobně chci vysoký objem a střední výkon hlavně sílu !!!
    mám Diesel a nikdy s motorem nebyl sebemenší problém a ne v životě bych si nekoupil ani pastelky od VW koncernu tam totiž věřím, že jsou to opravdové vraky a nikdo mi to nevyvrátí 😉

    sofia olivia

    QuickBooks Enterprise Tech Support Number team makes it possible to deal with all the issues of QB Enterprise. Now let’s have a look regarding the industry versions that it has provided us with. You will find six forms of industry versions that QB Enterprise offers.

    QuickBooks Payroll Support Number

    Employees also result in the loan. How could you manage that? QuickBooks does that in ease. The software brings accumulative balance. Thus, it is possible to comprehend the format. You can easily manage monthly submission. Annual submission is held here. This protects your cash flows in trade. You’re able to manage your bank balance. Fund transfer is possible. This really is accomplished with major banks of this country.

    QuickBooks Payroll Tech Support Number

    The principal intent behind QuickBooks 2019 Support Phone Number is to provide the technical help 24*7 so as in order to avoid wasting your productivity hours. This is completely a toll-free QuickBooks client Service variety that you won’t pay any call charges. Of course, QuickBooks is one among the list of awesome package in the company world. The accounting part of the many companies varies according to this package. You’ll find so many fields it covers like creating invoices, managing taxes, managing payroll etc. However exceptions are typical over, sometimes it generates the down sides and user wants QuickBooks client Service help.

    QuickBooks Payroll Tech Support Number

    Payroll management is really a significant part these days. Every organization has its own employees. Employers need to manage their pay. The yearly medical benefit is important. The employer needs to allocate. But, carrying this out manually will need the full time. Aim for QuickBooks 24/7 Payroll Support Phone Number USA. This can be a fantastic software. You can actually manage your money here. This is certainly immediately after your accounts software. You are able to manage staffs with ease.

    QuickBooks Payroll Support Number

    QuickBook Support Phone Number software enables you to feel confident all the time by allowing you have the ball always in your court. It is possible to choose depending on the norms of your company the principles that suit you best.

    Intuit QuickBooks Support

    The web is full of faux numbers WHO decision themselves the QuickBooks Support Provider. you’ll value more highly to dial their variety however that might be terribly risky. you’ll lose your QuickBooks Company file or even the code itself. dig recommends dialing solely the authentic Intuit QuickBooks Support.

    QuickBooks Tech Support Phone Number

    We gives you QuickBooks Tech Support Phone Number Team. Our technicians be sure you the security of the vital business documents. We have a propensity to never compromise utilising the safety of your customers. You’ll be able to give us a call any moment for the moment support we tend to are accessible for you 24*7. Our talented team of professionals is invariably in a position to assist you whatever needs doing.

    jones new york linen color block tiered lined sleeveless dress women

    jones new york linen color block tiered lined sleeveless dress women

    rieker damen pumps rieker schuhe handtaschenbillig asics bunt grau sneaker damen onlinetamaris 26100 29 damen boots rosapalast der inneren st盲rke 360 grad fit

    babyliss x2 fx811re ceny i opinie na

    babyliss x2 fx811re ceny i opinie na

    guess borse vernice mamme a spillo. tags borse collezione primavera estate 2015joop camicie uomo pierre slim fit camicia elegante bordeauxabbigliamento cardio fitness donnanew fashion abito con pizzo vendite online

    tukistore invierno lana tejida sombreros bufandas lindo gato gorrita tejida bufanda de punto sombrero gorra bufanda

    tukistore invierno lana tejida sombreros bufandas lindo gato gorrita tejida bufanda de punto sombrero gorra bufanda

    video game consoles for saleoakley sliver mark marquez matte blackbuy huf triple triangle hoodie online at bluetrespass mens kareem waterproof winter snow boots

    camisa oficial fluminense 2016

    camisa oficial fluminense 2016

    altay main shoesair max moto online68 stock air jordan 12.5 all whitenike 2014 bright mango

    converse shoes converse hi ness cut out wedge

    converse shoes converse hi ness cut out wedge

    nike sb vapen snowboard boots 2015nike air zoom fencing shoes greyreebok zquick lite running green mens shoesrick and morty custom shoes

    oakley womens caveat aviator sunglasses

    oakley womens caveat aviator sunglasses

    real madrid camiseta real madrid 2陋 equipaci贸n 2017 2018 stadium negro m谩s barata la ligasweaters sueter unicolor combinado promociones 2019withmoons sombrero de cowboy suede indiana jones hat outback hat fedora with cordbarcelona uniforme 2016

    vintage oversized red chunky knit sweater depop

    vintage oversized red chunky knit sweater depop

    navy lace women panties seamless printed underwear briefs buy online at best prices in pakistanwomens 19mm 100 mulberry silk satin pajamas set lounge pantssexy royal blue dress ruffle dress mini dressshop moondaze dolly charmeuse satin chemise online o…

    xcel 3 1mm 2017 ventiprene wetsuit shorts black

    xcel 3 1mm 2017 ventiprene wetsuit shorts black

    utterly stylish air jordan shoes kids jordans basketballnike blazer vintage mid 77 white blue premium leather shoes like mikevanharen marktleider in omzet en parenconverse womens chuck taylor all star lift sneaker

    k.ik

    na té dálnici ten motor vypne stop start, zde popsané chyby se dějí u služebních aut, která si potom kupují lidi v dobré víře, že se k nim firma chovala dobře

    Sam - Moravský nezávislý komentátor

    Já jsem se služební Oktávkou na leasing jezdil tak, že jsem hned po nastartování dal plnej plyn a řádně to solil. Však to není naše auto, říkal šéf. Lepší naftu byl zákaz tankovat a olej se měnil po 30000 km – pravda bylo to po půl roku – njel jsem 60000km ročně. A po 180000 km ho leasingovka jistě rychle prodala – koupil ho můj známý a jak si to auto liboval , jak bylo dobře zajetý a najel dalších 100000 km a pak ho dobře prodal.

    jedlý kaštan

    jedně diesel kunďáci. prej benzin che che. do města jen diesel. chytráci

    Dan K.

    Mám Sharan 2003 1.9 TDI, takže starší motor – najeto 440 000 km (koupeno se 140 000 km). Motor pouze s pravidelnou údržbou – po 15 tis. olej a filtry a po 120 tis. rozvody. Stále originální spojka i turbo! Od výměny k výměně doleju max 0,5 l oleje. Spotřeba dle rychlosti a délce trati. Před měsícem jsem byl na polárním kruhu ve Finsku a po ujetí 6400 km ukazoval počítač spotřebu pod 5,5 l. Jezdím i krátké vzdálenosti z domu do práce do 10 km, tam záleží na plynulosti provozu, večer se dá jet za 6l, ráno za 7 l. Auto jezdí v zátěži i se sedmi lidmi na palubě, ne sice každý den, ale třeba 500 km. Vše svědčí o tom, jak jsou motory udělané, tento se VW podařil!

    Milanius

    Ahoj s 95% informací lze souhlasit, ovšem se závěry však nikoli. Ty „spotřební“ informace jsou jak od „Horsta Fuchse“ . Takže pokud chcete mít klid pořiďte si na dovolenou 2,0 TDI Sharan, do města Fiata 500, na blbnutí nějaké levnější Ferarri a nezapomeťe to každý týden dát do značkového servisu….
    Takže pokud někdo chce znát tak se má chovat ke svému autu tak si informace najde. Pokud někdo chce detailnější info tak je taky najde a zjistí, že nové auto to nezachrání. Začíná to tu být jak Autofórum a Garáž…

    P

    Hm, snuska obecne znamych veci prizpusobena chapani blondyny opisovana porad dokola. Na webu o autech bych cekal ponekud odbornejsi clanek, tedy i (spravne) vysvetleni proc se ten ktery problem objevuje. Tak treba dochlazeni turba neni vubec nutne (ani u benzinu) cinit na volnobeh, dokonce je to spatne. Mnohem lepsi je turbo dochladit jizdou bez plynu a zarazenym kvaltem – turbo se tak vyplachne cistym chladnym vzduchem a projde ho mnohem vetsi objem nez na volnobeh a ma dostatecny tlak oleje. Na volnobeh je objem prochazeneho vzduchu smesne nizky a i nizsi tlak oleje. Uz slysim „chytraky“ tlachat o otackach turba – turbo nikdy nestoji a je roztaceno tlakem ve vyfukovem potrubi. Pri brzdeni motorem se toci rychleji pouze zcela minimalne (cca tolikrat rychleji kolik tisic otacek mame na budiku a hlavne bez tlakovani, rychlost pouze zveda prutok vzduchu do a z motoru). Dalsi vec je praskani hlavy. Hlava nepraska z duvodu studeneho oleje, to je strasna hovadina, ale z duvodu rozdilnych teplot v ruznych mistech. Je tedy potreba brat na vedomi misto praskliny o kterem se tu povede rec. Tak jako tak je to ale nerovnomernym ohrevem. Ze stejneho duvodu muze praskat i blok (vzpomenme na „nesmrtelne“ 66kw tdi do roku 2000 nez byl pridan do bloku dalsi kanal, ktere pri neurvalem ohrati a pripadnem nedochlazeni praskali vzadu na bloku). Dalsi vec – chiptuning. Je treba rozlisovat mezi tuningem a tuzingem. Pokud zmenim palivove mapy, tak se nic zasadniho nedeje, krome vetsi citlivost na nekvalitni paliva. Pokud vrazim mezi maf odbocku a budu ridici jednotce celou dobu tvrdit ze je -20, tak je to asi spatne (btw toto je uz na zraly i na policajta, protoze takto zvysim vykon a zaroven zablokuju csr a casto i egr) a dalsi a dalsi polopravdy…. Prosim zkuste si priste takovyto clanek nez ho pustite do sveta probrat s nejakym motorarem….

    Honzík

    No,dnešní tzv.moderní vznětový motor,je tak komplikovaný,že má velkou pravděpodobnost poruch.Né,děkuji ale nechci,když vznětový motor,tak jedině 1.9-SDI od VW.

    ninja

    Průměrný diesel (spíše 1,9 a více) má bez větších problému najet cca 500000km. Laboratorně i více. Jen je třeba se o něj řádně starat. Vlastní zkušenost

    Jaroslav- 67 let

    přátelé, trochu mě vadí, že nepadla zmínka o provozních otáčkách motorů s turbo dmychadlem.Je nesmírně důležité tyto motory udržovat v provozu cca od 1800 do 2500 ot/min, při těchto otáčkách mají motory ideální režim, nejvyšší výkon a nejnižší spotřebu a  následně i nejdelší životnost.Dosahujeme to se správně voleným rychlostní stupněm, což hromada lidí nechápe,autoškoly to učí jinak a i výrobci, nakonec pro koho by nové vozy varáběli?!?! Jinak máte téměř všichni pravdu, motor není manželka, takže je poitřeba k němu přistupovat vemi citlivě a ohleduplně,pak nám bude dlouho sloužit ahoj

    mens shoes sneakers adidas originals zx flux adv s79005 uk 10 5 for

    mens shoes sneakers adidas originals zx flux adv s79005 uk 10 5 for

    womens shoes sneakers adidas originals nmd r1 stlt primeknit w b43838red human race nmd ebayget the deal 44 off adidas womens alphabounce beyond running shoeyeezy boost 700 v2 static wave runner 700 v2 static 3m reflective with box

    Marian

    Poslance, kterého jste si zvolili? Chacha, to je nesmysl…

    Franta Uchovyjeb

    Malý nafťák klidně do města, když se vyhodí ekopičoviny, tak motor který je v pořádku nadělá méně bordela, než oturbované malé benzínové potvůrky. Moje 1.6 tdci se ohřeje během chvilky a nevyletí z toho nic. Všichni jsou posedlí ekologií, cpou se do aut různé filtry podobné nesmysly, ale že při regeneraci to žere jak tank a z výfuku jde tak hrozně štiplavý smrad, to už nikdo nevidí. Jo a ještě, né všichni mají domá předražené moderní tdi s nulovou výbavou…

    Marian

    Tohle nechce nikdo snad jen debil a EU nám to vnutila pod ruškou ochrany ovzduší a podobných sraček Cítuji autra. Zakázníci chtějí malý objem a nízkou spotřebu, ale také velký výkon a hlavně točivý moment. S tím je ale spojeno obrovské namáhání pohyblivých (i nepohyblivých) součástí motoru, takže udržovat vznětový agregát ve správné provozní teplotě je nutnost (samozřejmě tohle platí o všech typech motorů, ale u dieselů zvláště).

    robot

    1.9 tdi 77kw najeto 281km výměna akorát spojka turbo vstřiky původní.Jinak o škodlivosti chiptuning bych se hadal je to přiškrcené z výroby dá se zvednout výkon snížit spotřeba a a udělat lepší křivka výkonu linearní

    P

    Jo pane Jaroslave Stary, to mate tak. Jse uz na sve auto opatrny a verim tomu, ze kdyz si dnes koupite nove auto, prvni skrabanec bude mit, az kdyz to uz bude napul cesty veteran a stale tomu budete tedy rikat nove auto. To co popisujete je hudba 3 generace zpatky (kdyz tedy nebudu zapocitava volkswagoni hokus pokusy s PD, pak 4). Dnesni vysokotlake CRka (znacek s tradici v CR, nikoli VW) maji v tech otackach co pisete tak akorat lehce po spicce kroutaku. Vykonova spicka se pohybuje kolem 4-4,5k. Je jasne, ze si asi dukladne rozumite s komurkacema a urcite bych vam bez obav sveril i svy naftovy piano, ale ruce pryc od novejch aut 😀

    Milivoj Jiřičný

    mám ve vozidle naftový 6tiválcový motor,6tirychlostní automat,žádný setrvák,při sundání nohy z plynu z kopce si motor sám podřadí,jak potřebuje,čip nečip…co se týče spotřeby,nafta se při brždění motorem zavírá i ve starém radiálním čerpadle,jako má např. karosa,nebo cokoliv jiného,předpokládám učivo cca 2 ročníku každého automechanika..

    Milivoj Jiřičný

    mám ve vozidle 6tiválcový naftový motor,6tirychlostní automat,žádný setrvák,při sundání nohy z plynu z  kopce si převodovka podřadí jak potřebuje,čip nečip,co se týče spotřeby,při jízdě z kopce bez plynu se automaticky vypne palivo i ve starých radiálních čerpadlech,jako má např.karosa a pod.,hádám učivo cca 2 ročníku každého automechanika..

    jcpenny boys boots

    jcpenny boys boots

    1810 nike odyssey react shield womens training running shoes aa1635 003mens nike air vapormax flyknit 2019 light grey black fluorescent yellow running shoesnike air huarache se pine green gold leaf alchemy 213cheap online sneakers vast grey white nike…

    A teď ještě prosím radu, jaký motor si mám pořídit, když jezdím někdy po dálnici a někdy po městě? Vyřešil jsem to v souladu s EKO požadavky evropské Unanije: Mám jedno auto naftové a jedno benzínové, Kupředu levá, zpátky ni krok!

    used adidas ultra boost triple white for sale in santa clarita letgo

    used adidas ultra boost triple white for sale in santa clarita letgo

    on sale adidas swift run pk white black sneaker shoutsadidas porsche design bounce running shoes black and blue km msfashion street style menswear bomber jacket all black fear of god la jerry lorenzojason markk shoe cleaning products

    diesel dieselovitej

    Tak takové hovna jsem dlouho nečetl!!!

    sandalias cu帽a vas rosa 30760 mujer las mejores tiendas en l铆nea aclaramiento

    sandalias cu帽a vas rosa 30760 mujer las mejores tiendas en l铆nea aclaramiento

    linea de tenis adidasnike air m谩x blancosplayas en baiona galiciabotines vapor 12 academy mg en botines 鉂?tapon fijo nike para

    adidas ultraboost 19 gresix cblack shoyel b37706

    adidas ultraboost 19 gresix cblack shoyel b37706

    adidas y3 womens purple on sale off41 discountsyeezy calabasas kanye white pk version 450nigo x adidas zx 500 og blue metallic silver42 adidas ultra boost

    bota cano baixo salto alto

    bota cano baixo salto alto

    tamanco feminino salto alto dakota z1281 tamancos notenis para malhar feminino barato t锚nis vermelho em paran谩 not锚nis infantil pampili mini blog rosa glacet锚nis asics gel contend 4 a branco compre agora

    vintage stetson hat fedora hat

    vintage stetson hat fedora hat

    v锚tements zapa pour femmes soldes jusqu脿 57robe chemise boutonn茅e et manches longues femme noir noir achatexclusif robe de t茅moin de mariage bleu marine robe de temoin de mariage bleu marine u2013 robe classique site blog photorobes pour femmes 茅l茅gant…

    fitguru running belt

    fitguru running belt

    details about puma ladies st runner v2 nl women s sneakers shoes trainers low top 365278lightweight and comfort meet in the reebok one cushionfoot locker yellow blue black shoe mens air jordans retro 5 shoe cheap to buy air max shoesy 3 adidas mens yoh…

    buy michael michael kors mercer travel continental leather purse

    buy michael michael kors mercer travel continental leather purse

    cheap nike mercurial vapor ix cr cristiano ronaldos sixth exclusive mercurial white crimson volt football boot uk onlinedavid ortiz majestic red sox red 34 replica alternate jersey xl steiner sports92 womens james harrison red jersey long sleeve t shir…

    QuickBooks Enterprise Support Phone Number

    QuickBooks Enterprise Support Phone Number provide complete assistance to resolve all sorts of QuickBooks technical issues. Users can get instant help for their issues at any point of time as our tech support service is available 24/7 for 365 days.We ensure 100% customer satisfaction.Users can get help with accuracy and reliability.We have a big and hardworking team of skilled and experienced tech experts.

    armani jeans pomakoul noir sacs pochettes sacoches homme

    armani jeans pomakoul noir sacs pochettes sacoches homme

    ideology acid lime w blue trim athletic medium impact green activewear sports bra size 10 mtahiti mi scoop neck sports braadult xs varsity brand nca sports bra purple with black and depopbetsey johnson womens forever perfect black strapless bra size 32…

    342 nike d谩mske capri 拧portov茅 nohavice

    342 nike d谩mske capri 拧portov茅 nohavice

    coco asiento de ba帽o para beb茅 asiento de ba帽eraropa para dormir y batas para beb茅s ni帽obeb茅 reci茅n nacido set 0 6 m traje ropa infantil algod贸n grueso beb茅 reci茅n nacidovestidos para beb茅 ni帽as princesa largos vestido de encaje elegante ropa de fiesta…

    lebron james is just like everyone else the los angeles lakers star is already showing love for lil waynes tha carter v. like most hip hop

    lebron james is just like everyone else the los angeles lakers star is already showing love for lil waynes tha carter v. like most hip hop

    nike sandal squeeze me flip flopecco wear to work black black touch thong softy breeze touch thongcoral cannes flat leather ankle wrap sandals by aspigawomens adidas originals adilette slides textured rubber midsole featuring logo at outer heel

    wmArbib

    cialis without prescription lexpro online accounting cialis pills

    QuickBooks Enterprise Support Phone Number

    You can in like manner get the premium QuickBooks Support by dialing the sans toll QuickBooks Tech Support Number team Number and mentioning it unequivocally. One important complexity between both the organizations is the fact that Premium Support organizations Users are our need in addition they don’t have to put on up in a line.

    xoArbib

    generic cialis buy cialis discount cialis

    lwArbib

    cialis super active sildenafil citrate cialis online

    muArbib

    cialis pills lexapro dosage cialis coupon

    vrArbib

    buy cialis lyrica medikament cialis 10 mg

    dwArbib

    cialis 20mg tadalafil generic cialis cialis 10mg

    cyArbib

    cialis daily Buy Lyrica online cialis price

    dvArbib

    cialis coupons lyrica vs gabapentin cialis online

    xrArbib

    cialis 5 mg generic tadalafil cialis canada

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist