Chcete prodat své auto? A víte, jak ho máte správně vyfotit?

Prodat auto v dnešní době je vážně umění. Aby zaujalo nejen kupujícího, ale například i výkupčího v bazaru, je potřeba ho dobře nafotit. Přinášíme několik rad, které by vám mohly pomoci.
dsc_0002jpg-1100x618.jpg Zdroj: Bart Běhal

Nejpodstatnější je příprava

Myslíte si, že přijdete k autu a můžete začít? Omyl. Nejdřív je potřeba se o něj postarat. Péči potřebuje jak exteriér, tak interiér. Vezměte ho do lepší ruční myčky, abyste zbytečně nepoškrábali lak a dejte si na čistotě záležet. Chcete přeci, aby se prodalo co nejdříve. Nezapomeňte lak řádně osušit, mokré mapy po umytí nejsou totiž nic hezkého a na fotkách mohou působit škaradě.

Po přípravě auta, připravte sebe. V praxi to znamená, že na focení nepotřebujete být profesionální fotograf. Postačí vám mobilní telefon, u kterého nezapomeňte řádně vyčistit čočku fotoaparátu. Vyberte si místo, kde je klid a kde máte dostatečný prostor jak pro manévrovatelnost auta, tak pro svůj pohyb. Měli byste se zaměřit hlavně na pozadí, které by mělo být v kontrastu (modré auto fotit u moře není moudré) a zároveň vybírat lokalitu takovou, aby se hodila k autu. Fotit sportovní auto v lese nebo naopak off-road na sídlišti není úplně vhodné.


Reportáž: Jak na prodej ojetého vozu?


Slunce je v tomhle případě váš nepřítel, a tak je na něj potřeba stále myslet. Barva auta totiž nejlépe vynikne, pokud po něm světlo tzv. sklouzne. Bude-li slunce proti vám, zanikne jak barva laku, tak detaily. Nejlépe je tedy fotit pod mrakem – světlo je pak rozptýlené.

Pokud sníte o fotkách vašeho už ex-miláčka se zapadajícím sluncem, dejte si pozor. Ač je světlo měkké, mohou se u vás objevit tzv. dlouhé stíny

Foťte na šířku

Vše máte připravené, začínáme. Mobil si obraťte na šířku. Dostanete do záběru tak nejvíce z auta, a i nějaké to pozadí. Fotografie na výšku se hodí spíše na sociální sítě.

Foťte vždy na základní mód. Pokud si objektiv rozšíříte, sice se vám tam vejde víc věcí do záběru, ale deformuje se též obraz. Auto mějte vždy ve středu obrazu, tady nefotíme umělecké fotky, ale chceme vůz prodat.

Při pořizování fotografie si trošku přisedněte nebo běžte na jedno koleno. Potřebujete auto nasnímat z úrovně jeho světel, nikdy ne seshora. Nafoťte auto ze všech čtyř rohů. Můžete experimentovat s úhly – zabrat více bok nebo naopak předek a zadek auta, pokud budete správně kombinovat, získáte dvě fotky s převahou boční části a dvě fotky s převahou přední a zadní části auta.

Nezapomínejte ani na detaily, včetně motorového prostoru. A pokud nedejbože má auto nějaký ten šrám na svém zevnějšku, vyfoťte ho též. Chcete být přeci čestní, ne? Kola buď natočte k fotografovi, nebo je nechejte rovně; nikdy nefoťte pneumatiku. Snažte se, aby za autem bylo jednotné pozadí (zeď, obzor) a aby ze střechy „netrčely“ například značky nebo sloupy.

S interiérem opatrně

Focení na šířku platí i uvnitř auta. Vyfoťte celek interiéru z pravé zadní sedačky – sklopte přední opěradla co nejvíc dozadu, aby byly vidět sedáky. Nezabírejte zbytečně hodně výhledu z čelního okna), zaberte více právě sedáky a středový tunel.  Nezapomeňte ani na celou řidičovu sedačku, která se nejlépe fotí skrz otevřené okýnko právě u dveří řidiče.

Máte-li k dispozici i nějakou nadstandardní výbavu – například adaptivní tempomat, nezapomeňte tyto detaily vyfotografovat. Samozřejmostí je pořízení i fotografie kufru, ať si kupující udělá představu o jeho objemu.

 

18.9.2023 7:36| autor: Tomáš Malík | zdroj: AAA AUTO, Vlastní zkušenost
Více o tématu: autaautostřechy

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist