shutterstock_1527821765-352x198.jpg

Zastavení v jednosměrné ulici – je možné v souladu s pravidly silničního provozu nechat nastoupit cestující či vyložit náklad?

poradna

Možná na první pohled velmi jednoduchá otázka nemá, jak vysvětluje právní expert JUDr. Beran, až tak jednoduché resp. pozitivní řešení.

Diskuze

8 komentářů

    J.N.
    Kadel

    Popeláři jo, protože oranžový maják. A v oranžovém majáku rovněž spočívá i řešení situace. Oranžovým majákem totiž mohou být opatřena vozidla, “ vykonávající práci za jízdy nebo při stání na vozovce nebo na krajnici“, kdy pak tato vozidla „například nemusí dodržovat ustanovení o zastavení a stání včetně zákazů, nemusí se řídit světelnými signály a dopravními značkami. Může i svou pomalou jízdou omezovat plynulost ostatního provozu“. Bližší zákonná úprava žádná. Jediné, na čem mohou opicajti člověka uvařit, je oprávněnost použití majáku. A na to zase stačí, například, šikovně formulovaná živnost (instalace telekomunikačních zařízení) a libovolný měřák v autě, měříme tady sílu signálu. Maják nemusí být dokonce v TP vozidla ani napsán, pokud trvale nemění parametry vozidla, do TP zapisované. Samozřejmě je sviňstvem této škvíry zneužívat. Ale stejným, ne-li větším sviňstvem je buzerovat člověka, který na pár vteřin v úzké jednosměrce zastavit prostě potřebuje, neřku-li při tom nikoho neomezí. A se sviňstvem se nejlépe bojuje jeho vlastními zbraněmi.

    czbird

    Vložte „výstražné světlo oranžové barvy“ do svého oblíbeného vyhledávače.

    Kumi

    Tobě policajti hodně leží v žaludku. Na jedné straně vymýšlíš píčoviny, jak je ojebat, i když je ti vlastně jasné, že zastavení, o jakém Beran píše žádný policajt řešit nebude. Doktor,kterého potřebuješ si říká psycholog.

    Martin Pištora

    Nejde jen o zastavení v úzkých jednosměrkách, ale i o státní v jehosměrkách. Ty byly často vyznačeny na vozovkách o dvou pruzích. Sto let na nich stálo pár aut, ale jak jich přibylo a nešlo už tolerovat porušování pravidla o 3 m, byly přeznačeny na jednosměrky. Sice to umožnilo legálně stát, ale zkomplikovalo to průjezd.
    Je na čase pravidlo o 3 m oslabit. Příliš upřednostňuje jízdu před zastavením a stáním. K čemu ale je jízda, když u cíle ani nesmíte zastavit, aby vystoupili cestující?
    Například by na silnicích s malým provozem mohly i při stání stačit jen 3 m, i když jsou obousměrné. Na jednosměrných by se zase mohlo povolit zastavení i bez 3 m, ale jen časově omezené – obdobně jako na invalidech.

    Kadel

    1) si netykáme, husy jsme spolu nepásli, to vím určitě, protože své husy bych někomu takovému, jako jste Vy, nikdy nesvěřil ani na chvíli a za 2) když se Vám to nelíbí, nečtěte to. Naopak, trpíte-li obsedantně kompulsivním nutkáním číst to, co se Vám nelíbí a pak na to útočně reagovat, dovolil bych si snad jen poznamenat, že potom já zde nejspíš naopak nejsem tou osobou s urgentní potřebou hospitalizace.

    Kadel

    Jo. Leží.

    Kumi

    Vážený pane. Nebo paní? V tomhle virtuálním světě, kdy se schováváme za jakési smyšlené, neidentifikovatelné, „jméno“,tě nikdo nemůže donutit, abys tomuto nesmyslu vykal. PS: Mimochodem, platí, že Ty či Vy, se píše s velkým písmenem jen v souvislosti s někým, koho si vážíme. Takže si nech toho pokrytectví, vždyť mě bys ani svou husu nepůjčil, mě si rozhodně nevážíš.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist